Bezichtingen staan gepland: Auto gezocht budget € 6.000 - € 7.000 -> budget verhoogd naar +/- € 9.000

Gepost door S 8764325 
Hi!

Ik ben opzoek naar een nieuwe auto, aangezien mijn huidige auto uit 1998 naar de sloop is. Ik heb geen verder verstand van auto's en doe graag beroep op jullie kennis.
De nieuwe auto zal vooral gebruikt worden voor woonwerk ( 15 km enkele reis ) en ritjes in het weekend. Ongeveer dus 200 km in de week.
De auto wil ik circa 5 jaar rijden.
Eerder had ik een overigens topic gestart, maar helaas moet ik mijn budget aanpassen.

eisen
budget € 6.000 - € 7.000 en minder is natuurlijk altijd meegenomen
Bouwjaar minimaal 2012
minimaal 80 pk ( gewoon normaal invoegen op de snelweg )
5 deurs
Elektronische ramen
Airconditioning
Cruise control
Betrouwbaarheid
Zuinigheid is mooi meegenomen
Conform, ook al zijn het korte ritjes

Wat heb ik gevonden
Citroen C3 Roosendaal
Opel Corsa 2014 Udenhout
Opel Corsa Geldrop
Opel Astra Breda
Kia Rio Schelluinen
Kia Rio Boxtel
Fiat Punto Nuenen
Citroen C3 Eindhoven
Citroen C3 Oisterwijk
Ford Fiesta Breda
Ford Fiesta Eindhoven Import

Wat nog verder
De auto's heb ik gekozen op basis van de looks en verder niet echt naar de specificaties gekeken of vereist onderhoud.
Zitten er merken en types tussen die juist na een bepaald kilometrage groot onderhoud nodig hebben?
Ik hoor altijd dat Aziatische/Japanse/Koreaanse auto's betrouwbaar zijn. Klopt dat in dit geval ook in vergelijking met de Citroen en Opel?
Zijn er nog andere auto's die jullie aanbevelen?

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2021 08:22 door S 8764325.
Wat voorbeelden onder 5000 euro goed voor jaren rijplezier in principe.

Honda Jazz
[api.gaspedaal.nl]

Dacia
[api.gaspedaal.nl]

Suzuki Swift
[api.gaspedaal.nl]
Of
[api.gaspedaal.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2021 23:00 door haarr.
Respect dat je er op deze manier mee omgaat dat je budget is verlaagd.

De Corsa uit Geldrop en de Astra zijn import, de Astra is wel zwaar overigens en de motor zal hard moeten werken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2021 22:13 door Auto encyclopedie.
haarr

Opel Agilla
[api.gaspedaal.nl]

Dacia
[api.gaspedaal.nl]

Suzuki Swift
[api.gaspedaal.nl]
Of
[api.gaspedaal.nl]

@ haar je aglia is een Jazz en al je sugesties zijn ouder dan 2012, jou kennende wel goede suggesties.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2021 22:12 door Auto encyclopedie.
Ik zie deze niets onder doen voor vele 2012 modellen. T.S. is wel goedkoper uit en kan nog jaren verder.
De 2012 eis dus maar even genegeerd.

Jazz boven linkje naar deze gezet. Splash/agila zal gok ik minder in de smaak vallen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-06-2021 09:30 door haarr.
De auto industrie is heel internationaal, en er wordt heel veel samengewerkt, de stelling Aziatisch, Japans en Koreaans is dus veel te algemeen, alleen leuk voor de discussie. De Toyota Yaris komt bijvoorbeeld gewoon uit Frankrijk en is een hele goede auto.

We hebben zelf een Citroën C3 van deze generatie, met bijna 212.000 km, dit is overigens wel een 1.6 diesel van de 2e generatie, die heel betrouwbaar is. Ik kan niet anders zeggen dat het een goede auto is, elektrisch is de auto ook opvallend goed. In de getoonde auto ligt de 1.2 3 cilinder van Peugeot. De distributieriem loopt in olie, belangrijk is om op tijd de olie te verversen, met de juiste olie, en de distributieriem op tijd te vervangen. Bespaar hier vooral niet op. Kijk ook even onder de oliedop, een aanbeveling is een mooie schone motor met weinig koolaanslag.

De getoonde Kia Rio is gewoon een hele goede auto, en een goede koop.
Kijk ook naar zijn minder mooie broertje de Hyundai I20.

De getoonde Opel Corsa was in 2014 al een vrij oud model, elektrisch is de auto zeker geen topper, helemaal probleemloos is de auto ook niet, maar is ook niet heel duur.

Een Astra van deze generatie is mooi gemaakt, maar erg zwaar, elektrisch was de auto zeker geen topper, 100 pk is weinig voor deze zware auto.

Ik zou ook zeker naar de Renault Clio 4 kijken, met de 0,9 TCe is dit een goede en betrouwbare auto, die ook plezierig rijdt. De Clio heeft een distributieketting die gesmeerd wordt met olie.

Een Ford Fiesta is ook zeker te overwegen, leuke auto en kwalitatief prima. Zwak punt is de koeling, de 1.0 3 cilinder heeft ook net als Peugeot een natte distributieriem, de historie is ook hier belangrijk.

Kies ook gewoon een auto die je leuk vindt.
Dit lijkt wel een goede aanbieding en is eigenlijk gewoon de opvolger van de opvolger van je huidige auto [www.autowereld.nl]

liever een 1.4 ? [www.autowereld.nl]

Liever een cruze [www.autowereld.nl]

Fiat Punto en Renault Clio zijn ook aanraders.

Daihatsu Charade nog een optie ? [www.gaspedaal.nl] hier informatie over de charade
ak2
De auto industrie is heel internationaal, en er wordt heel veel samengewerkt, de stelling Aziatisch, Japans en Koreaans is dus veel te algemeen, alleen leuk voor de discussie.

De betrouwbaarheidsstatistieken laten al bijna 3 en zeker 2 decennia iets anders zien. Niet alleen qua storingen maar ook gewoon betere onderdelen die veel langer meegaan.
Als voorbeeld kon je bij een Peugeot of Opel om wat te noemen onder de 150.000 km's toe zijn aan je 2de volledige uitlaat, 3de set remschijven, aandrijfas, enz. Terwijl zeker een goede in Japan gebouwde auto nog gewoon op de originele onderdelen z'n ding doet.
Pas de laatste 10 jaar heb ik het idee dat de boel iets nivelleert, na meer samenwerking inderdaad..
Volgens mij niveleert het al langer, bij mijn Renault Laguna 3 uit 2009 zag je dat Renault erg goede kwaliteit onderdelen had ingekocht, omdat ze geen enkel risico wilden lopen na de Laguna 2. Na 180.000 km en 11 jaar waren de remschijven, aandrijfassen, stuurdelen, accu, radiateur, condensor, uitlaat etc. etc. nog gewoon orgineel. De motor was Japans, en de auto was roestvrij.

Veel Japanse en Koreaanse auto's worden tegenwoordig gemaakt in Europa, terwijl bijvoorbeeld de Renault Koleos en Arkana gewoon uit Zuid Korea komen.

Even als voorbeeld een Citroën C3 heeft op de Reliability Index een score van 59 en de Renault Clio van 60 wat gewoon erg goed is. De verschillen in het B segment zijn niet heel groot, vaak koop je minder gezochte auto's ook uit jongere bouwjaren en met lagere kilometerstanden. Vaak is het belangrijker hoe er mee om is gegaan.
Ik weet het man, de (jouw) Laguna III lijkt me een goeie auto. Ik hem hem daarom ook aangeraden aan m'n zusje, misschien wel mede door jouw ervaringen, dat weet ik niet meer, paar jaar terug. De 2.0 benzine smiling smiley
Echter auto's die in Japan gemaakt worden, zijn wel het beste, durf ik gerust te zeggen met veel ervaring met allerlei auto's. Daarom heb ik die dan weer.!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-06-2021 20:52 door Sammy.
Zijn echter maar weinig Europese auto's voor de Europese markt idie n Azië worden gemaakt. Bekendste voorbeeld is de Opel Karl die in zuidlorea van dezelfde band rold als wellicht de daewoo lanos.
[www.autoweek.nl]

Meest bijzonder is de drieling mitsubishi oudlander, peugeot 4007 en Citroën c-crosser. Het Japanse merk kwam uit het Nederlandse Born en de Peugeot en Citroën werden in Japan gemaakt.
Bedankt voor de vele reacties!
Mede daardoor streep ik de Opel Corsa en Astra af.
Ik zoek een auto met wel enigszins wat bagageruimte.

haarr

Honda Jazz
[api.gaspedaal.nl]

Dacia
[api.gaspedaal.nl]

Suzuki Swift
[api.gaspedaal.nl]
Of
[api.gaspedaal.nl]
Helaas is het net niet mijn smaak. Op de een of andere manier link ik ook de Swift aan een vrouwenauto, maar de reden blijf ik jullie schuldig.
De Honda Jazz vind ik meer een boodschappenwagentje met alle respect uiteraard. Ik ben een man en wil toch net iets sportieverwinking smiley

Auto encyclopedie
Dit lijkt wel een goede aanbieding en is eigenlijk gewoon de opvolger van de opvolger van je huidige auto [www.autowereld.nl]

liever een 1.4 ? [www.autowereld.nl]

Liever een cruze [www.autowereld.nl]

Fiat Punto en Renault Clio zijn ook aanraders.

Daihatsu Charade nog een optie ? [www.gaspedaal.nl] hier informatie over de charade
Bedankt voor het meedenken. De Charade en opties van Chevrolet vallen af, al begrijp ik helemaal waarom je deze stuurt vanwege mijn vorige auto. Beetje hetzelfde als met de Honda Jazz. Ik wil toch iets sportievers. De Charade doet mij denken aan een boodschappenwagentje van iemand van 50+. Met alle respect uiteraard en toch dank voor het meezoeken!
De Fiat Punto vind ik wél een mooie wagen en ook de Fiesta zag ik ergens voorbij komen.

Zodoende heb ik het openingsbericht aangepast, waarbij de volgende auto's zijn toegevoegd
Fiat Punto Nuenen
Citroen C3 Eindhoven
Citroen C3 Oisterwijk
Ford Fiesta Breda
Ford Fiesta Eindhoven

Ik zag overigens ook de Renault Clio voorbij komen. Leuke auto, maar de middenconsole vind ik totaal niet mijn ding.

Het is de eerste auto die ik echt zelf ga komen en daarom enorm lastig. Je wilt natuurlijk een betrouwbare auto kopen en geeft veel geld uit.
Zitten er auto's tussen die jullie afraden of toch juist aanraden?
Doordat ik niet thuis ben in auto's kijk ik vooral naar bouwjaar ( liefst natuurlijk zo jong mogelijk ) en kilometerstand. Echter is het onderhoud met een wat oudere auto natuurlijk erg belangrijk. Daarom dus altijd vragen naar het onderhoudsboekje?
Zit er nog onderling veel verschil in de gevonden auto's, als de types hetzelfde zijn?
Oja, ik houd meer van neutrale kleuren, dus zilver, grijs, zwart, wit in plaats van blauw, rood en oranje. Maar dat was misschien al opgevallen.
de Punto uit Neunen is een Twin air (2 cilinder met turbo) Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in gewoon een 1.4. Er is ook nog een 1.2 maar die moet hard werken.

nog belangrijker dan het onderhoudsboekje zijn garage rekeningen, die zijn makkelijk te controleren , onderhoudsboekjes zijn fraude gevoelig.

hier 2 aankoopadviezen van de punto, in de bouwjaren waarin jij kijkt waren de meeste problemen niet meer van toepassing

Even de eerste indruk:

Bij de Fiat Punto Evo zou ik op zoek gaan naar een 1.4, dit is een hele degelijke motor die van de Punto een erg leuke en vlotte auto maakt. Deze Punto Evo zou ik niet doen de auto maakt een verwaarloosde indruk, en de 2 cilinder 0,9 van Fiat was zeker in de eerste bouwjaren niet heel betrouwbaar. De 1,2 4 cilinder is wel een hele degelijk maar levert erg weinig vermogen voor deze auto.

Beide C3 's zien er op het eerste gezicht goed uit.

De eerste Ford Fiesta lijkt mij prima.

De tweede Ford Fiesta is import, het kost dan meer moeite om de historie te achterhalen, en of de kilometerstand wel klopt.
Snap niet zo goed waarom er nu zo pardoes een streep ging door die Opels.
Astra snap ik nog wel, de 1.4 is gewoon te licht voor die auto en de auto is eigenlijk ook te zwaar en te groot vergeleken met de rest, waarom de Corsa geen goede optie zou zijn zie ik niet echt. Veel aanbod, voorzien van degelijke 4-cilinder motoren zonder poespas, gewoon prima.

Als leeftijd een issue is bij het doorstrepen van de Corsa dan kan er ook een streep door de Punto, is volgens mij in de basis net zo oud ( 2006 ), bovendien is de versie die je hier laat zien voorzien van een 2-cilinder brommermotor, heeft een specifiek geluid en is wat mij betreft een beetje een vorm van "armoe", geluid klopt gewoon niet bij het aanzien van een auto.

Verder meen ik dat de 1.2VTI in de C3's nogal olieboten kunnen zijn, die lusten wel een slokje ( correct me if I'm wrong )
Total Loss
Verder meen ik dat de 1.2VTI in de C3's nogal olieboten kunnen zijn, die lusten wel een slokje ( correct me if I'm wrong )

De door Peugeot ontwikkelde 1.2 VTI/ Puretech is een nieuwe motor, en kent de olie verbruik problemen niet, net als de 1.0 Ford Ecotec heeft de motor een natte distributieriem, dat betekend op tijd olie verversen met de juiste olie, en op tijd de distributieriem vervangen. Het vervangen is wel wat arbeidsintensiever.

De 1.6 VTI en 1.4 VTI komen uit de motor familie die ontwikkeld is met BMW, die kunnen wel flink olie verbruiken. Dit komt met name voor bij auto's die veel korte stukjes rijden, de motor zal dan eerder vervuilen.

Opel en Fiat gebruiken het zelfde platform voor de Corsa en Punto, Opel gebruikt ook de 1.3 Fiat diesel voor de Corsa.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2021 08:39 door ak2.
ak2
Total Loss

De door Peugeot ontwikkelde 1.2 VTI/ Puretech is een nieuwe motor, en kent de olie verbruik problemen niet, dit is niet structureel.

De 1.6 VTI en 1.4 VTI komen uit de motor familie die ontwikkeld is met BMW, die kunnen wel flink olie verbruiken. Dit komt met name voor bij auto's die veel korte stukjes rijden, de motor zal dan eerder vervuilen.

Ok, dacht dat het ook over de 1.2 VTI ging thumbs up
Wederom weer dank voor jullie hulp en kennis of ervaring met diverse motoren. Zo wordt het makkelijker zoeken.

- Zo heb ik dus de 'verkeerde' Fiat Punto geselecteerd en moet de versie hebben met een 1.4 motor. Die kom ik niet tegen in mijn zoekgebied.
- De Citroen C3's voldoen wel aan de juiste motoren, namelijk de 1.2 VTi
- Kia Rio 1.2 CVVT staan in mijn lijst, maar ik kwam ook een 1.4 CVVT tegen Linkje 1.4 CVVT. Wat is het verschil en welke staat beter te boek?
- Ford Fiesta
De Opel Corsa had ik geschrapt, omdat er meerdere leden hierover minder tevreden waren. Dat bleek enkel ak2 te zijn. Sorry! Maakt het iets uit dat het model al stamt van 2006?

Hopelijk volgende week proefritten maken om een goede vergelijking te kunnen maken.
Zijn er mensen die een echte voorkeur hebben voor één auto en één die ze niet zouden aanschaffen?
Die Rio uit je link zou ik niet zo snel kiezen ( want net ingevoerd )
Zie ook niet in waarom deze voor dit bedrag wordt aangeboden staan voldoende jongere opties met minder kilometers te koop die ook nog eens wel origineel Nederlands zijn met NAP. ( niet perse Rio's maar gewoon alternatieven )
S 8764325
Wederom weer dank voor jullie hulp en kennis of ervaring met diverse motoren. Zo wordt het makkelijker zoeken.

- Zo heb ik dus de 'verkeerde' Fiat Punto geselecteerd en moet de versie hebben met een 1.4 motor. Die kom ik niet tegen in mijn zoekgebied.
- De Citroen C3's voldoen wel aan de juiste motoren, namelijk de 1.2 VTi
- Kia Rio 1.2 CVVT staan in mijn lijst, maar ik kwam ook een 1.4 CVVT tegen Linkje 1.4 CVVT. Wat is het verschil en welke staat beter te boek?
- Ford Fiesta
De Opel Corsa had ik geschrapt, omdat er meerdere leden hierover minder tevreden waren. Dat bleek enkel ak2 te zijn. Sorry! Maakt het iets uit dat het model al stamt van 2006?

Hopelijk volgende week proefritten maken om een goede vergelijking te kunnen maken.
Zijn er mensen die een echte voorkeur hebben voor één auto en één die ze niet zouden aanschaffen?

Ik was zeker niet heel negatief over de Opel Corsa. Vergeleken met een aantal B segment concurenten is de auto minder betrouwbaar, maar met een score van 98 op de Reliability Index is de auto gewoon gemiddeld betrouwbaar.

Ik heb ook gereden met de Opel Corsa van dit model, je merkt toch wel dat de auto wat betreft verfijning niet meer mee kon komen met meer moderne auto's in het B segment van na 2010. De Corsa compenseert dat wel voor een deel door de prijs en uitrusting, de stoelen zitten goed.

Eigenlijk kan ik alleen aanraden om met de kanshebbers te gaan rijden.

De C3 is sterk afgesteld op comfort, en is ook gewoon comfortabel voor zijn klasse. De vering is heel soepel, dat is fijn op ongelijk wegdek en drempels. Maar dat gaat wel ten koste van een strak stuur gedrag, de auto is relatief luxe uitgevoerd. Kijk dus ook of dat bij je past, dat geld ook voor de vrij zachte stoelen. Een Citroën DS3 is strakker afgesteld, en heeft ander meubilair.

Volgens mij zijn bij de Rio zowel de 1.2 als 1.4 goed, het grootste verschil is het vermogen. In deze auto heb ik niet gereden.

Succes met het vergelijken.
Die 1.2 vti in de C3 is ook een olieboot. Mijn moeder had er eentje, in 2012 nieuw gekocht. Verder een fijn ding. Ik had toen zelf een DS3.
Total Loss
Die Rio uit je link zou ik niet zo snel kiezen ( want net ingevoerd )
Zie ook niet in waarom deze voor dit bedrag wordt aangeboden staan voldoende jongere opties met minder kilometers te koop die ook nog eens wel origineel Nederlands zijn met NAP. ( niet perse Rio's maar gewoon alternatieven )

De reden dat die voor dat bedrag wordt aangeboden, is omdat die generatie rio de 1.4 zeldzaam is en het grote gros een 1.2 is. De 1.2 uit de rio is in tegenstelling tot de 1.2 uit de (grande) punto (evo) wel krachtig genoeg.

@s87 zoek eens op fiat punto evo ipv gewoon punto, wellicht tref je dan wel een 1.4 aan. In de video wordt het wel min of meer uitgelegd.
Wederom weer dank voor de reacties.
Door een meevaller kan ik wat extra budget gebruiken voor mijn auto. Echter is de vraag ook aan jullie of dat verstandig is.
Mede door het thuiswerken ( zal straks 2 dagen in de week blijven ), vraag ik het bij af.

Het budget is dus hoger, maar ik ben misschien uit onzekerheid voor occasiondealers gegaan voor aanbiedingen vanuit een officiele dealer.
Peugeot 208 Tilburg
Opel Corsa Helmond
Kia Rio Den Bosch
Kia Rio Berkel-Enschot

De Rio uit Berkel-Enschot is geimporteerd zie ik. Dan kan ik fluiten naar de 7 jaar garantie neem ik aan? Zou dit wel intressant zijn als de auto geen verdere schade-auto is?

Help, ik weet het niet nu mijn budget hoger is, maar liever wel naar een officiele dealer ga mochten er bepaalde mankementen zijn.
Bij een tweedehands auto vind ik juist zo'n grote occasion handel een uitkomst. Die koopt in op wat de klanten willen. Bij een dealer worden occasions er vaak een beetje bij gedaan.
Gisteren naar Van Mossel Occasion geweest en vond ik de Opel Corsa toch tegenvallen, daarnaast de eerder genoemde Citroen C3 vind ik in het echt ook minder mooi dan op de plaatjes vanwege de bollige vormen. De Rio blijft mij daarentegen wel interesseren. De nieuwe is de mooiste, maar ook de duurste. Als het écht nodig is, zou ik daarvoor meer
willen uitgeven.

Morgen ga ik met mijn pa op pad om mijn favoriete auto's te bezichtigen, proefrijden en uiteindelijk een kopen. Eindelijk!
Welke auto's worden bekeken:
Kia Rio 1.2 CVVT 2014 71.689 Den Bosch
Kia Rio 1.2 CVVT 107.725 Den Bosch
Kia Rio 1.0 TGDI 97.113 Den Bosch
Kia Rio 1.2 CVVT 65.019 Schelluinen
Kia Rio 1.0 T-GDI 133.475 Den Bosch
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 101.020 Drunen
Hyundai i20 1.2 LP Tilburg

Er zit nogal wat verschil in kilometerstand en dat vind ik lastig in te schatten. Uiteraard hoop ik dat de onderhoudsboekjes in orde zijn.
- de Kia Rio's 1.2 CVVT. Wat is wijsheid: jonger en meer kilometers of ouder en minder kilometers? Ligt natuurlijk aan de vorige gebruiker, onderhoud etc. Daarnaast is er een van een nieuwer bouwjaar. Staat dit model beter bekend, minder of gelijk?
- de Kia Rio's 1.2 T-GDI. Ik vind de nieuwe Rio mooier, maar niet ten koste van elke prijs. In dit geval is de kilometerstand al fors voor auto's uit 2017/2018.
- Wat zouden jullie aanraden: de oudere Rio of een nieuwere?
- met de Fiesta is volgens mij niets mis, behalve een ton op de teller.
- bij de Hyundai i20 heb ik mijn twijfels. Geen cruise control ( is dat niet standaard ?), volgens mij import en het lijkt dat het aanbod te mooi om waar te zijn is.

Zijn er zaken die jullie opvallen obv aanbiedingen?
Welke auto's zouden afgeraden worden?
Moet ik bij sommige auto's nog extra letten op mankementen etc vanwege de kilometerstand? Ik ben namelijk geen automonteurconfused smiley
Hoeveel waarde hechten jullie aan de garantie van Kia? ( mits deze nog geldig is op de genoemde occasions )

Hopelijk nog een keer jullie hulp voordat ik morgen een beslissing kan nemen. Moeilijk met zoveel aanbod en vanuit mij weinig autoverstand.
Uit dit rijtje zou ik voor de Rio 1.0t met 100k gaan. De 1.0t lijkt mij een wat vlottere motor dan de 1.2, vind het interieur er ook fraaier uit zien. 7 Jaar garantie is ook mooi meegenomen.
Vraag even naar de garantie die je krijgt, betreft het een Bovag bedrijf? Je kunt de aanbieders vast googlen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2021 13:31 door haarr.
Bij de Kia Rio zou ik voor het nieuwe model met 1.0 T motor gaan.
Deze auto is moderner en vlotter dan de Rio met 1.2 motor.

Of ik de jonge met veel kilometers of de iets oudere met minder kilometers zou nemen, hangt af van de staat. En welk totaal pakket onder de streep het meest aantrekkelijk is.
Bedankt weer voor de reacties.
Ik kwam ook nog een Ford Fiësta en Hyundai i20 tegen. Ford fiesta 2018

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Hyundai i20 2016

Iemand ervaring tussen de eerder genoemde auto's en de fiësta en i20?
Ik vind de i20 en Rio wel deels op elkaar lijken. Allebei mijn inziens betrouwbaar en wat degelijker.
Is uit alle lijsten de i20 de beste keus?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2021 18:25 door S 8764325.
Kijk ook eens naar een Focus 1.0 EcoBoost 125pk. Die zijn tweedehands nauwelijks duurder dan een Fiesta met de 100pk variant en vijfbak.
Hyundai en Kia horen tot het zelfde concern, en gebruiken veel de zelfde techniek. Ze zijn kwalitatief vergelijkbaar. De I20 kwam in 2015 op de markt de Rio in 2017, gezien de snelle ontwikkelingen zou ik zelf niet het oude model van de Rio kiezen maar het nieuwe model uit 2017.

De keus tussen Kia en Hyundai hangt meer af van persoonlijke voorkeuren. Bij Kia heb je 7 jaar garantie en bij Hyundai 5 jaar.

De getoonde Ford Fiesta is het nieuwe model, kijk wel of het vermogen voldoende is.
Stiekem gaat het budget zo wel van de 6-7 duizend via de 9 duizend naar blijkbaar bijna 11 duizend nu, ga je echt die kant op komen er wellicht ook weer andere opties beschikbaar.

Die laatste I20 ziet er ook wel goed uit moet ik zeggen, lijkt me een volwassen interieur vooral, ziet er hoogwaardig en luxe uit, mooie opties ook.
Bedankt weer voor de reacties.

125PK is mij overbodig, al begrijp ik de suggestie om daarop te zoeken omdat de prijs in verhouding is.

Bij de genoemde Hyundai i20 zit een Car-pass ( Belgische nationale Auto Pas ). Kan ik dit gewoon zien als een NAP? Daarnaast is bij 103.000 km een beurt geweest bij de Hyundai dealer. Vooral nog letten op de onderhoudsgeschiedenis mijn inziens. De i20 beschikt over navigatie, licht metalen velgen etc dus wel mooier aangekleed.
Doordat ze behoren tot hetzelfde concern, zullen de motoren ook overeenkomen schat ik?

Ik houd jullie op de hoogte als er morgen een ronde is gedaan!
Nog tips voor morgen, ondanks een volledig ingevuld onderhoudsboekje, juiste papieren en nagaan hoe het zit met garantie?
Is het ook handig om bij de koop af te spreken dat de auto nog een nieuwe APK ondergaat, ook al verloopt deze pas over een half jaar?
Total Loss
Stiekem gaat het budget zo wel van de 6-7 duizend via de 9 duizend naar blijkbaar bijna 11 duizend nu, ga je echt die kant op komen er wellicht ook weer andere opties beschikbaar.

Die laatste I20 ziet er ook wel goed uit moet ik zeggen, lijkt me een volwassen interieur vooral, ziet er hoogwaardig en luxe uit, mooie opties ook.

Excuses inderdaad, maar ik vind het ook lastig. Heb je helemaal gelijk in en ik laat mij toch wel verleiden om voor een nieuwe model te gaan, aangezien ik die toch wel echt mooi(er) vind.

Zo kwam ik ook nog deze tegen Hyundai i20 [\url]. Snap alleen nooit waarom het kenteken niet zichtbaar is. Vermoeden dat de auto geïmporteerd is?
Als je het budget er voor hebt en je zit op de wip wat betreft oude en/of nieuwe model dan kan je in de meeste gevallen inderdaad beter voor het nieuwere model gaan voor ietjes meer.

Wat betreft geen kenteken vermeld, ik klik dan meteen door naar de volgende. Je bent niet op zoek naar iets heel unieks of aparts dus keuze zat waarbij wel het kenteken vermeld staat en waarbij het een originele Nederlandse auto betreft. In dit geval is kenteken niet in beeld, ook niet ingevuld bij de gegevens en is datum APK ook niet ingevuld, dan kan je er 99,9% zeker van zijn dat deze auto echt net is ingevoerd.
Wat vind je van een Mazda 2?
Zoiets
[www.autotrader.nl]

Kilometerstand: 58.740 km
Bouwjaar: 04/2016
Verkoopprijs: € 10.951,-

Of nog meer
[www.autotrack.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2021 21:34 door haarr.
Total Loss
Als je het budget er voor hebt en je zit op de wip wat betreft oude en/of nieuwe model dan kan je in de meeste gevallen inderdaad beter voor het nieuwere model gaan voor ietjes meer.

Wat betreft geen kenteken vermeld, ik klik dan meteen door naar de volgende. Je bent niet op zoek naar iets heel unieks of aparts dus keuze zat waarbij wel het kenteken vermeld staat en waarbij het een originele Nederlandse auto betreft. In dit geval is kenteken niet in beeld, ook niet ingevuld bij de gegevens en is datum APK ook niet ingevuld, dan kan je er 99,9% zeker van zijn dat deze auto echt net is ingevoerd.

Zo dacht ik er ook over.
Maar hoe kijk jij dan naar de situatie van de i20? Bij de genoemde Hyundai i20 zit een Car-pass ( Belgische nationale Auto Pas ). Kan ik dit gewoon zien als een NAP? Daarnaast is bij 103.000 km een beurt geweest bij de Hyundai dealer. Nederlandse kenteken is L-310-LL.
Geen idee wat de waarde is van een Car-pass en of daar veel ( en makkelijk ) mee gesjoemeld wordt in Belgie. Op zich lijkt de kilometerstand niet raar voor de leeftijd van de auto. Zo te zien is deze auto ook pas echt net ingevoerd. Wat je nog kan nagaan is of het afgedragen BPM bedrag klopt voor deze auto ( zie via kenteken op rdw.nl ) Indien het BPM bedrag echt verdacht laag is vergeleken met soortgelijke auto's kan een auto bijvoorbeeld met een hele grote schade hier ingevoerd zijn ( dan betaal je weinig BPM ) en dan daarna hier gerepareerd zijn. Kan ook gewoon een 100% eerlijke en perfecte auto zijn uiteraard maar altijd wat extra opletten en onderzoek doen!
haarr
Wat vind je van een Mazda 2?
Zoiets
[www.autotrader.nl]

Kilometerstand: 58.740 km
Bouwjaar: 04/2016
Verkoopprijs: € 10.951,-

Of nog meer
[www.autotrack.nl]

Ik voorspel dat deze generatie Mazda 2 een hele goede restwaarde blijft houden, dat heeft te maken dat zijn opvolger geen echte Mazda meer gaat worden, hierdoor blijft deze een liefhebbers auto. De 75 pk wel laten staan, dat is een crisisbak.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.