25.000 km p.j. Welke auto?

Gepost door Ashley 8444215 
Hey,
Ik ben sinds januari bij nieuwe werkgever begonnen op 53km afstand.

Nu werk ik wisseldiensten, en mag ik 4.36 dagen per week berekenen om te werken.
Dus 106 (heen en terugreis) x 4.36dagen= 462,16 x 52 weken= 24032,32 km in het jaar.

Voor het gemak ook voor evt privereizen bereken ik dus 25.000km in het jaar dat ik reis.

Wat zou voor mij de beste optie zijn om te kopen?
Ik rijd nu een 3 deurs toyota Aygo 2007 benzine. En ben zelf niet de grootste dus veel groter hoeft niet.
Qua rijgemak heb ik niet veel te hinder.
Iets groter mag, maar het is niet nodig.

Kunnen jullie me helpen?
En naar welke km stand moet ik ongeveer kijken? Dit wordt pas m'n 2e auto.

Of is de toyota Aygo benzine toch het voordeligst?

Budget is niet hoger dan 10.000

Groetjes Ashley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2021 19:47 door Ashley 8444215.
Zonder een bedrag en andere wensen, behalve dat een Aygo groot genoeg is. Denk ik aan de Fiat 500e.
Ik zal ook kijken tussen de 100.000 km en 120.000 km, veel mensen zoeken tot 100.000 km , dus soms kun je een betere deal vinden als je boven de 100.000 km zoekt

Helaas zijn er weinig krachtige motoren in het a-segment (formaat aygo) en zal ik eerder kijken naar een 5 deurs auto die een segment groter is.

Koop je auto bij een betrouwbaar adres

suzuki

Als de Aygo die je nu hebt nog prima is en goed bevalt gewoon lekker doorrijden, veel goedkoper wordt het niet.

Wil je toch iets nieuwers zijn dit 2 opties.

Opel Adam

Rijd heel erg volwassen en is voor dit segment voorzien van fijne opties, zit eigenlijk een beetje tussen A en B-segment in.
Niet erg ruim maar wel erg leuk en erg luxe.

Opel Karl

Stukje praktischer ( want 5 deuren ), altijd met 75 pk motor, dus wat meer pit voor op de snelweg, veel keus, komt steevast als 1 van de beste keuzes naar boven in tests ( samen met de Kia Picanto en Hyundai I10 )
Is er een reden om voor een andere auto te gaan kijken, of is het alleen maar omdat je mee gaat rijden? In het laatste geval zou ik haast zeggen, rijdt door met de Aygo totdat die uit elkaar valt. Waarschijnlijk rijdt het nog steeds niet heel veel duurder dan een diesel, vooral als je afschrijving mee neemt.
Ik kan qua maandlasten geen auto bedenken die goedkoper is als een 107/108/Aygo/C1. Gezien de afstanden zou ik wel begrijpen dat je wat comfortabelers wilt als dat ook meespeelt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2021 20:23 door Jay DoubleYou.
De Toyota Aygo is een goedkope auto om te rijden. In principe kan dit ook prima met een Aygo. Als je meer comfort zoekt dan zou ik een klasse groter kunnen zoeken.

In het B segment is heel veel keus, er is dus ook veel mogelijk. De keuze is reuze.

Deze afstanden zijn ook erg geschikt voor elektrische auto's, je krijgt nu € 2000 aankoopsubsidie. Ik zat zelf te denken aan een Renault Zoe, de auto rijdt gemakkelijk en is betrouwbaar en comfortabel, de kilometerkosten liggen erg laag.
Gewoon lekker doorrijden met de Aygo, ondertussen blijven doorsparen en als na bijv 1 jaar echt duidelijk is hoeveel km's je rijdt, uitkijken naar een andere auto!
Oh oké,
Ik dacht ivm de kilometers naar een diesel te moeten, maar zo te lezen valt het mee.

Thanks all!
Ashley 8444215
Oh oké,
Ik dacht ivm de kilometers naar een diesel te moeten, maar zo te lezen valt het mee.

Thanks all!

Graag gedaan, vind je ook iets van de voorgedragen auto's of kan het topic op slot?
Ik vind er zeker wat van!

Mijn Aygo is toevallig vandaag apk afgekeurd, dus ik ga met spoed op zoek naar een nieuwe wagen
Ashley 8444215
Ik vind er zeker wat van!

Mijn Aygo is toevallig vandaag apk afgekeurd, dus ik ga met spoed op zoek naar een nieuwe wagen

Maar APK afgekeurd is toch geen drama? Waarop is hij afgekeurd, want dat meld je niet.
Hij is afgekeurd op de dorpel.
Het gaat me €1.500 kosten om te vernieuwen.

De andere reparaties hebben me ook al €855 gekost.

Misschien omdat ik toch al in m'n hoofd had een nieuwe auto te kopen dat ik er wat makkelijker in denk
Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid 136PK Aut 2012 Grijs

€ 9.950,00

Ik weet niet of hybride dan ook een goede optie is, maar het lijkt me wel wat..
Ashley 8444215
Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid 136PK Aut 2012 Grijs

€ 9.950,00

Ik weet niet of hybride dan ook een goede optie is, maar het lijkt me wel wat..

Hoop geld voor een oude auto met erg veel kilometers. Bovendien moet je nog pluggen ook, heb je laadmogelijkheid thuis? Ik zou gewoon lekker een zuinige benzineauto kopen, stuk nieuwer, minder kilometers etc.
De kilometers schrikken me ook wel beetje af.
Ik heb wel laadpaal bij m'n huis voor de deur, dus daar zijn niet zoveel problemen mee.

Maar nu je het zegt.. De eerder genoemde auto's zijn zelfde prijs voor miss een kwart van de gemaakte kms
Willen ze er een gouden dorpel onder lassen? Dat moet goedkoper kunnen. Als je het niet laat doen levert ie nu geen drol op, dus een goedkope reparatie is zeker lonend.
Vwb een andere auto, ik zou dan gaan voor één stapje hoger, een B segmenter. Benzine. Zoals de Baleno hierboven of een Yaris als je bij Toyota wil blijven. Maar ook andere merken zijn prima.
Dat is de goedkoopste bij een goed bedrijf..
Omdat de onderdelen moeilijk te vinden zijn voor toyota Aygo ''s.

Ik ga idd vragen hoeveel ik ervoor kan krijgen als ik hem inruil.

Maar uit jullie reacties neem ik op dat hybride voor mijn situatie niet nodig is, dus dan ga ik kijken naar die opel Karl
De Opel Karl is gewoon een goede keus, je zou ook naar een volledig elektrische auto kunnen kijken zoals de Renault Zoe.
Ik zou kijken naar een Toyota Yaris hybride of een Honda Jazz hybride of zoals al genoemd een Suzuki Baleno.
Ga bij een Karl voor of een Cosmo uitvoering of bij latere versies een Innovation, dit zijn de meest luxe uitvoeringen.

Van de Karl is er eventueel ook een "Rocks" met extra plastic aan de zijkant en aangepaste bumpers en dakrails voor een wat "stoerder" uiterlijk.

Voorbeeld van een Rocks uitvoering
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.