Suzuki Baleno of Nissan Pulsar automaat.

Gepost door theovk 
Hallo allemaal. Graag jullie advies. Laatste jaar maak ik zoals velen veel minder kilometers. Ook twee grote pubers en niet meer op vakantie met de auto. Daarom ben ik op zoek naar kleinere auto met wel genoeg ruimte op de achterbank. Op het moment rij ik een volvo V70 D5 automaat. In het verleden al verschillende Suzuki Balenos gehad. Daarom ben ik ook wel gecharmeerd van de nieuwe Baleno. In mijn zoektocht kwam ik ook de Nissan Pulsar tegen. Ook een ruime auto. Mijn vraag is wie heeft ervaring met de Baleno en Pulsar automaat. In reviews lees ik bij de Pulsar dat deze last kunnen hebben van de nokkenas. Daarom graag jullie advies en rijervaringen. ik zoek een goede automaat in dit segment. Mag ongeveer 13.000 euro kosten. Voornamelijk ruim op achterbank en betrouwbaar. Alvast bedankt.
De cvt automaat die in de pulstar zit, komt van dezelfde fabrikant als die van de baleno 1.2. De baleno 1.0 boosterjet heeft echter een bulletproof 6 traps automaat. Die moet je hebben, ze zijn 2e hands schaars en zijn ook stevig aan de prijs vergeleken met de 1.2 met cvt bak. Laat je niet afschrikken dat het een 1.0 is, deze beschikt namelijk over een turbo en de 1.2 heeft geen turbo.

Goedkoper dan een Baleno ga je niet rijden. De Swift en of mazda 2 zijn ook gunstig, maar mis je de ruimte op de achterbank

Op autoweek is een occasion video over de Nissan qashqai, daarin wordt ook de cvt automaat benoemt als zwak onderdeel

De baleno is wel een wereld auto, die ergens in zuid-Oost Azië is geproduceerd, het volvo V70 gevoel ga je er niet in terug vinden
Cvt’s van nissan staan niet zo heel denderend bekend , sowieso moet het karakter van zo’n automaat je aanspreken.

Wel zit er een klasse verschil in de baken of pulsar, waarbij de pulsar iets meer auto is.
Een van de weinige 1.0 boosterjet automaat:
[api.gaspedaal.nl]
NVE87
Cvt’s van nissan staan niet zo heel denderend bekend , sowieso moet het karakter van zo’n automaat je aanspreken.

Wel zit er een klasse verschil in de baken of pulsar, waarbij de pulsar iets meer auto is.

Naast dat deze cvt bak ook in de vitara 1.6 en s-cros 1.6 en Swift 1.2 zit ook in de mitsubishi lancer 1.8 en in de de spacestar 1.0/1.2.

Renault heeft ook cvt bakken tot aan de dag van vandaag weet ik niet waar deze vandaan komen.
Bedankt voor de reacties. Ik ga er vanuit dat de Suzuki net zo betrouwbaar is als degene die ik eerder gehad heb. Van Nissan weet ik eigenlijk weinig. Volvo gevoel zal zeker anders zijn maar over een paar jaar zijn de kinderen het huis uit en als ik zie wat het per maand scheelt wil ik wel iets inleveren. Zijn er specifieke klachten bij de Pulsar behalve de cvt?
Beetje rare baleno conclusie trek je. Dat oude model is een roestbak. In een ouder topic geef je al aan dat je ervaring hebt met de huidige baleno [www.autoweek.nl]

De 1.2 turbo van Nissan /renault kent ook aandachtspunten, maar deze heb ik even niet paraat.

Staat in Brabant nog een mooie cruze hatchback te koop bij een Renault dealer. Ben jd voor 8.000 euro klaar.

Ruime betrouwbare b-segmenter zijn de jazz en de Toyota verso s.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2021 17:02 door Auto encyclopedie.
Mijn vrouw rijdt de Baleno 12.
Licht (840kg!), extreem ruim (ik ben 1.88m en ik kan uitstekend achter mezelf zitten, en extreem zuinig (1 op 20 makkelijk, bij rustig rijden 1 op 22). Simpele Suzuki-techniek dus oerbetrouwbaar. Geen dure olie nodig, geen ingewikkelde zaken.
Mijn vrouw had de 1.0 boosterjet motor in een S-Cross. Prima motor in een S-Cross die zwaarder is (200-250 kg) dan een Baleno.
Dus in een Baleno zal het alleen maar beter gaan.
@autoencyclopedie : hoe bedoel je rare conclusie? Ik heb in begin dat Baleno in beide auto's met automaat gereden. Nu ben ik serieus aan het zoeken en kijk dan naar reviews en testen. Maar daar wordt ik niet wijzer van. Daarom wil ik advies van rijders van deze auto's. Voor mij is het toch weer een bak geld en dan wil ik goed geinformeerd zijn. Wat betreft de oude baleno heb ik een heel goede auto aan gehad. Ruim, redelijk comfortabel, op lpg en zeker geen roestbak. Ook andere problemen zoals versnellingsbak heb ik niet gehad. Reden toen ongeveer 30-35 duizend kilometer per jaar. 4 jaar in gereden. Mijn vrouw rijdt al jaren een alto. Die wil ook niet anders.
Zowel de Baleno als Pulsar zijn erg ondergewaardeerde auto's dus slimme occasions.

De Baleno is een relatief eenvoudige en hierdoor zeer betrouwbare auto. De Pulsar is meer auto ,stiller, luxer, en ligt beter op de weg. Beide auto's zijn ruim voor hun klasse.
De Baleno weegt opvallend weinig, de vaste kosten liggen laag, ook is de auto erg zuinig..

Voor beide auto's valt dus wel wat te zeggen.
theovk
@autoencyclopedie : hoe bedoel je rare conclusie? Ik heb in begin dat Baleno in beide auto's met automaat gereden. Nu ben ik serieus aan het zoeken en kijk dan naar reviews en testen. Maar daar wordt ik niet wijzer van. Daarom wil ik advies van rijders van deze auto's. Voor mij is het toch weer een bak geld en dan wil ik goed geinformeerd zijn. Wat betreft de oude baleno heb ik een heel goede auto aan gehad. Ruim, redelijk comfortabel, op lpg en zeker geen roestbak. Ook andere problemen zoals versnellingsbak heb ik niet gehad. Reden toen ongeveer 30-35 duizend kilometer per jaar. 4 jaar in gereden. Mijn vrouw rijdt al jaren een alto. Die wil ook niet anders.

OH sorry ik las het verkeerd ik las niet zo betrouwbaar ipv net. Denk dat het tijd wordt voor een bril.nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2021 23:53 door Auto encyclopedie.
Kan gebeuren. De twee keuzes zijn dus allebei niet zo gek. Nissan Pulsar is wel wat goedkoper over het algemeen. Bedankt voor de reacties.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.