Auto voor prive max 10k (japanner)

Gepost door Hadouken006 
Beste forumleden,

Ben van plan om een auto aan te schaffen voor prive gebruik, vermoedelijk ergens rond mei/juni.

Zal er niet extreem veel mee rijden maar dit kan differentiëren. Ene week meer als het andere. Verwacht in ieder geval niet meer als 10k te rijden op jaarbasis.
Naar werk ga ik op de fiets.

Voor nu even wat oriënteren.
Heb een lijstje met auto's welke ik wel leuk vind, voorkeur gaat eigenlijk alleen naar japanse auto's. Daar heb ik het beste gevoel bij bovendien lees ik er goede reviews over wat betreft betrouwbaarheid, dit is voor mij ook het meest belangrijke.
De looks tellen ook voor wat maar tel ik iets minder zwaar mee, wil voornamelijk een betrouwbare auto al is dat een tikkie saai smiling smiley
Hoeft verder zeker niet snelste te zijn maar wil ook niet een bak welke in 14sec naar de 100 gaat.
Budget max 10k, minder mag altijd. Km stand lijkt me niet super van belang zolang de onderhoudshistorie maar aanwezig is maar zoek ook niet echt een model met 200d km +

Mijn keuzes in willekeur;
-Nissan Qashqai (facelift model, 2010-2013) De meeste kwalen van het eerste model zijn er bij deze uit. De hogere zit lijkt me ideaal. 2.0 benzine, de 1.6 heeft mijns inziens net iets te weinig vermogen.
-Toyota Prius 3rd gen
-Toyota Auris hybrid, deze zelfde(?) aandrijflijn als de Prius meen ik
-Honda Civic, model vanaf bj2012, liefst de 1.8 benzine. De 1.4 heeft te weinig vermogen.

Zelf ben ik vrij lang met mijn 1.95 maar heb wel het idee dat ik in deze auto's prima kan zitten.

Weet niet of de keuzes een beetje in lijn zijn met hetgeen ik vraag. Wellicht hebben jullie nog ideeën, adviezen of andere tips, deze zijn zeer welkom!

Mvg

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2021 15:08 door Hadouken006.
Volgens mij kloppen je keuzes prima bij wat je wenst van een auto, lijken me verstandige keuzes. Rij zelf naar volle tevredenheid een Prius III uit 2009 met inmiddels 2,5 ton op de teller en buiten regulier onderhoud niets geks gehad. Ik vind het een fijne reisauto, maar de meningen zijn daarover sterk verdeeld. Mensen met een wat sportiever rijstijl zijn vaak minder tevreden. Overigens kun je er niets mee trekken en hoewel hij een flinke achterbak in liters heeft is het geen pakezel. Met name grotere dingen krijg je moeilijk naar binnen door de hoge laadvloer en aflopende daklijn.
kalman
Volgens mij kloppen je keuzes prima bij wat je wenst van een auto, lijken me verstandige keuzes. Rij zelf naar volle tevredenheid een Prius III uit 2009 met inmiddels 2,5 ton op de teller en buiten regulier onderhoud niets geks gehad. Ik vind het een fijne reisauto, maar de meningen zijn daarover sterk verdeeld. Mensen met een wat sportiever rijstijl zijn vaak minder tevreden. Overigens kun je er niets mee trekken en hoewel hij een flinke achterbak in liters heeft is het geen pakezel. Met name grotere dingen krijg je moeilijk naar binnen door de hoge laadvloer en aflopende daklijn.

Bedankt kalman.
Klinkt goed, heb niet perse een sportieve rijstijl, cruisen is prima. Achterbak lijkt me inderdaad ook voldoende, zolang de boodschappen e.d. passen en zo nu en dan wat van de ikea is het Ok.
Misschien zou een Suzuki Kizashi leuk zijn? Die zie je tegenwoordig af en toe onder de 10K, zoals deze:

Je rijdt er ook gelijk wat exclusiever mee dan met de zoveelste Prius. Wel heeft de Kizashi een flink hoger verbruik, maar met max 10.000 km moet je je denk ik niet te veel van het verbruik aantrekken.
Als je niet zo vaak met meerdere in de auto zit , en je kijkt naar een nissan qasqhai, kijk dan ook eens naar de Nissan Juke, deze is wel wat kleiner maar heeft een veel leuker rijgedrag.

Verkrijgbaar in een 1.6 met 117 pk dat is voldoende voor normaal gebruik , of als het iets vlotter moet gaan is er ook een 1.6turbo met 190 pk.

Als je voor het facelift model gaat ( red je misschien wel met 10k) is er ook nog een 1.2turbo met 115pk , echt fijne auto’s, alleen wel de automaat laten staan.
Ik zou lekker op zoek gaan naar een mooie Lexus CT200h
louisz
Misschien zou een Suzuki Kizashi leuk zijn? Die zie je tegenwoordig af en toe onder de 10K, zoals deze:

Je rijdt er ook gelijk wat exclusiever mee dan met de zoveelste Prius. Wel heeft de Kizashi een flink hoger verbruik, maar met max 10.000 km moet je je denk ik niet te veel van het verbruik aantrekken.

Bedankt louisz.
maar nee dit vind ik niet zo, alhoewel de extra pk's wel leuk zijn, dat maakt het rijden zeker wel wat vlotter big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2021 16:49 door Hadouken006.
NVE87
Als je niet zo vaak met meerdere in de auto zit , en je kijkt naar een nissan qasqhai, kijk dan ook eens naar de Nissan Juke, deze is wel wat kleiner maar heeft een veel leuker rijgedrag.

Verkrijgbaar in een 1.6 met 117 pk dat is voldoende voor normaal gebruik , of als het iets vlotter moet gaan is er ook een 1.6turbo met 190 pk.

Als je voor het facelift model gaat ( red je misschien wel met 10k) is er ook nog een 1.2turbo met 115pk , echt fijne auto’s, alleen wel de automaat laten staan.

haha nee dit gaat het zeker niet worden, de nieuwe juke vind ik wel strak maar de oude vind ik niet mooi..
alsnog bedankt NVE87!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2021 16:51 door Hadouken006.
Total Loss

Bedankt Total Loss
Absoluut het overwegen waard, de luxere prius zullen we maar zeggen smiling smiley
In mijn optiek kom ik ze voor mijn budget in 'net niet' varianten tegen, of terwijl te veel kms of te veel interieur slijtage etc
maar je hebt er een goede uitgekozen zie ik, blijf het in de gaten houden tegen de tijd. Hoe zit het in zo'n ct200 als je wat langer bent?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2021 17:02 door Hadouken006.
Hadouken006
Total Loss

Bedankt Total Loss
Absoluut het overwegen waard, de luxere prius zullen we maar zeggen smiling smiley
In mijn optiek kom ik ze voor mijn budget in 'net niet' varianten tegen, of terwijl te veel kms of te veel interieur slijtage etc
maar je hebt er een goede uitgekozen zie ik, blijf het in de gaten houden tegen de tijd. Hoe zit het in zo'n ct200 als je wat langer bent?

Ik heb zelf een CT200h en het grootste nadeel van deze auto vind ik zelf dat ik nèt niet lekker zit.

Ik had het prettiger gevonden als de stoel net een centimeter of 2 verder naar achteren kon. Ook hoofdruimte heb ik net te weinig, maar ik heb wel een schuifdak dat een paar cm hoofdruimte wegsnoept.

Ben zelf overigens 1.92m en zitpositie is uiteraard heel persoonlijk.

Tip als je ervoor gaat: de Luxury Line heeft elektrisch verstelbare stoelen die uitgebreider instelbaar zijn, wat de zit wel iets aangenamer maakt. Daarbij heeft de Luxury sowieso een hoop fijne speeltjes aan boord winking smiley.
J Mulder
Hadouken006
Total Loss

Bedankt Total Loss

Ik heb zelf een CT200h en het grootste nadeel van deze auto vind ik zelf dat ik nèt niet lekker zit.

Ik had het prettiger gevonden als de stoel net een centimeter of 2 verder naar achteren kon. Ook hoofdruimte heb ik net te weinig, maar ik heb wel een schuifdak dat een paar cm hoofdruimte wegsnoept.

Ben zelf overigens 1.92m en zitpositie is uiteraard heel persoonlijk.

Tip als je ervoor gaat: de Luxury Line heeft elektrisch verstelbare stoelen die uitgebreider instelbaar zijn, wat de zit wel iets aangenamer maakt. Daarbij heeft de Luxury sowieso een hoop fijne speeltjes aan boord winking smiley.

Okok, als het voor 1.92 al net niet is verwacht ik dat het voor mij lastig wordt.. zou het zelf moeten proberen uiteraard.
Bedankt voor je feedback.
Hadouken006
Beste forumleden,

-Nissan Qashqai (facelift model, 2010-2013) De meeste kwalen van het eerste model zijn er bij deze uit. De hogere zit lijkt me ideaal. 2.0 benzine, de 1.6 heeft mijns inziens net iets te weinig vermogen.
-Toyota Prius 3rd gen
-Honda Civic, model vanaf bj2012, liefst de 1.8 benzine. De 1.4 heeft te weinig vermogen.
Zelf ben ik vrij lang met mijn 1.95 maar heb wel het idee dat ik in deze auto's prima kan zitten.
Weet niet of de keuzes een beetje in lijn zijn met hetgeen ik vraag. Wellicht hebben jullie nog ideeën, adviezen of andere tips, deze zijn zeer welkom!
Mvg

De Qashqai 1 faceliftmodel, Auris, Prius 3, en Civic zijn prima keuzes.

De 1997cc MR20DE motor die in de Qashqai ligt staat bekend als goede en betrouwbare motor, dit is ook mijn eigen ervaring met een Renault Laguna 3, waar de zelfde motor in ligt. (zit o.a. ook in de Megane 3 en Scenic 3)

Kijk ook bij deze 4 auto's of je er goed in kunt zitten, ze zijn ook behoorlijk verschillend in comfort, vering en rijeigenschappen, dus maak ook proefritten.

Misschien zijn de Koreaanse Kia Ceed 2 vanaf 2012 en Hyundai I30 nog aantrekkelijke opties.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2021 19:38 door ak2.
Ik ben maar 1.83m, maar heb in verhouding vrij lange benen. Ik zit erg goed in de CT200h, maar heb dan wel de elektrisch verstelbare stoelen. Daarmee heb ik de zitting vrij ver naar achter gekanteld waardoor mijn bovenbenen nog goede steun hebben.

Een Yaris hybrid is trouwens ook nog verrassend ruim, al zit ik daar net iets minder lekker in qua benen/armen verhouding.
ak2
Hadouken006
Beste forumleden,

-Toyota Prius 3rd gen
Mvg

De Qashqai 1 faceliftmodel, Auris, Prius 3, en Civic zijn prima keuzes.

De 1997cc MR20DE motor die in de Qashqai ligt staat bekend als goede en betrouwbare motor, dit is ook mijn eigen ervaring met een Renault Laguna 3, waar de zelfde motor in ligt. (zit o.a. ook in de Megane 3 en Scenic 3)

Kijk ook bij deze 4 auto's of je er goed in kunt zitten, ze zijn ook behoorlijk verschillend in comfort, vering en rijeigenschappen, dus maak ook proefritten.

Misschien zijn de Koreaanse Kia Ceed 2 vanaf 2012 en Hyundai I30 nog aantrekkelijke opties.

Bedankt voor de feedback, zal zeker proefrijden.
De ceed en i30 van toen vind ik niet zo, vooral materiaalgebruik is beduidend minder, dat heeft in huidig gamma flink wat stappen gemaakt.
MatthijsL
Ik ben maar 1.83m, maar heb in verhouding vrij lange benen. Ik zit erg goed in de CT200h, maar heb dan wel de elektrisch verstelbare stoelen. Daarmee heb ik de zitting vrij ver naar achter gekanteld waardoor mijn bovenbenen nog goede steun hebben.

Een Yaris hybrid is trouwens ook nog verrassend ruim, al zit ik daar net iets minder lekker in qua benen/armen verhouding.

De ct200h voeg ik zeker toe aan mn lijst. Zal zelf toch moeten ervaren hoe dat zit.
Bedankt
Ipv een nissan qq kun je ook kijken naar een mitsubishi asx, de asx is er ook als Citroën c4 aircros, das een Citroën die in Japan werd gemaakt. Beide hebben tot nu toe een hogere restwaarde dan een qq van de eerste generatie. Voordeel van de asx is dat die nog steeds nieuw verkocht wordt

Binnen jou budget kun je ook gaan voor een chevrolet trax

Een suzuki s-cros wordt een uitdaging binnen je budget, voordeel is dat die gunstig is in de wegenbelasting.
Auto encyclopedie
Ipv een nissan qq kun je ook kijken naar een mitsubishi asx, de asx is er ook als Citroën c4 aircros, das een Citroën die in Japan werd gemaakt. Beide hebben tot nu toe een hogere restwaarde dan een qq van de eerste generatie. Voordeel van de asx is dat die nog steeds nieuw verkocht wordt

Binnen jou budget kun je ook gaan voor een chevrolet trax

Een suzuki s-cros wordt een uitdaging binnen je budget, voordeel is dat die gunstig is in de wegenbelasting.

Bedankt voor de suggesties.
Van de modellen spreekt de asx me wel een beetje aan, is dat een beetje betrouwbaar vervoer?
C4 aircross, hm, niet slecht, over na te denken.
De trax is identiek aan de mokka zie ik maar wel met erg goedkoop plastic interieur. De s cross loop ik al gauw met een grote boog omheen smiling smiley
Ja asx is mege betrouwbaar, de c4 aircros is gewoon een tweeling van de asx. Nissan is denk ik het minst betrouwbare japsnse merk, staan ano nu als enige Japanse merk niet in de top 10 van betrouwbare auto's zie site consumentenbond

Je haalt de s-cros niet met de sx4 doorelkaar?

De trax en mokka verschillen qua interieur behoorlijk. Zijn tot heden nog wel behoorlijke waardevast.
Hadouken006
Total Loss

Bedankt Total Loss

Ik ben 1.90m en ik zit uitstekend in de CT200.
Het enige minpuntje vind ik dat er niet heel veel steun is voor je bovenbenen omdat het zitvlak vrij kort is maar verder zijn het fijne stoelen vind ik.
Stoel kan ver genoeg naar achter, ruimte boven je hoofd is niet heel veel, maar genoeg.
Auto encyclopedie
Ja asx is mege betrouwbaar, de c4 aircros is gewoon een tweeling van de asx. Nissan is denk ik het minst betrouwbare japsnse merk, staan ano nu als enige Japanse merk niet in de top 10 van betrouwbare auto's zie site consumentenbond

Je haalt de s-cros niet met de sx4 doorelkaar?

De trax en mokka verschillen qua interieur behoorlijk. Zijn tot heden nog wel behoorlijke waardevast.

zowel de s cross en sx4 vind ik absoluut niet mooi :X deze vallen dan ook zeker af. Ben me bewust dat nissan anno nu minder is als voorheen maar begreep dat modellen van begin 2010 toch best goed zijn? reden waarom ik alsnog de qashqai heb meegenomen in mijn voorlopige keuze.
over de asx en c4 aircross, review van autoweek even bekeken maar dat stuurt en schakelt niet al te best.. voorlopig geen kandidaten denk ik

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2021 11:25 door Hadouken006.
Bobslee
Hadouken006
Total Loss

Bedankt Total Loss

Ik ben 1.90m en ik zit uitstekend in de CT200.
Het enige minpuntje vind ik dat er niet heel veel steun is voor je bovenbenen omdat het zitvlak vrij kort is maar verder zijn het fijne stoelen vind ik.
Stoel kan ver genoeg naar achter, ruimte boven je hoofd is niet heel veel, maar genoeg.

Aha ok, zal de ct200h zeker overwegen, moet toch wel even ervaren hoe dat voor mij zit.
Hoe is het met lange ritten overigens, goed te doen? ben van plan om wel eens naar duitsland te reizen, km of 200
Auto encyclopedie
Toyota Urban Cruiser nog een idee

urban cruiser

Not bad, genoteerd thanks!
er is qua motoren wel weinig keuze er is alleen een 1.3 met 100 pk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.