Opvolger Mazda 3 sedan GT-M (2006) -> Mazda 6 GJ

Gepost door Joel 1987 
Wegens gezinsuitbreiding zijn wij aan het kijken naar een andere auto.
Momenteel zijn we in het bezit van een Mazda 3 uit 2006 (een sedan) en een Daihatsu Sirion2 uit 2007.
De Mazda is de auto de ik zelf voornamelijk gebruik, de Daihatsu door mijn vrouw.
Vooral bij de Mazda valt de ruimte me tegen. Als de Maxi-Cosi achter de bijrijder is geplaatst zit mijn vrouw met haar knieën bijna tegen het dashboard aan. Voor een klein stukje is dat niet erg, maar het gaat wel een keer vervelen. In de Daihatsu is hier meer ruimte!
Daarbij is de kofferruimte van een sedan zodanig onhandig in gebruik dat dit ook vervelend begint te worden. Dus kijken voor iets ruimers, het liefst een station.

Dat is eigenlijk ook de enige reden dat de Mazda het veld zou moeten ruimen. Deze is nu ongeveer 6 jaar in bezit, en daar rijdt ik nog steeds met plezier in. Rijdt sportief, stuurt goed, vind 'm nog steeds mooi (ik kijk nog steeds even om als ik 'm ergens geparkeerd heb) en ontzettend betrouwbaar. Inmiddels heeft deze 238.000 kilometer ervaring, en ik heb het gevoel dat ie nog eens zoveel aankan. In de afgelopen 6 jaar is naast regulier onderhoud enkel de aircopomp vervangen, wat deels ook nog eigen schuld is geweest.

Omdat ik de Mazda met frisse tegenzin ga vervangen, wil ik er zeker niet op achteruit gaan.
De Mazda is voorzien van Billstein dempers met Eibach veren, lederen bekleding, stoelverwarming, cruise-control, regensensor, lichtsensor, xenon verlichting, key-less entry en 6-versnellingen.

Naast een strak onderstel dus ook redelijk luxe (voor een auto uit 2006), daar komt dan ook een wensenlijstje uit:

- Fijn sturende auto
- Xenon verlichting (straalt meer luxe uit als halogeen)
- Stoelverwarming
- (Half) lederen bekleding

Bovenstaande wensen dus voornamelijk omdat ik met veel plezier in de Mazda rij, dan nog een aantal wensen omdat we er weer een aantal jaar plezier van willen hebben:

- Bouwjaar vanaf 2011
- Maximale kilometerstand 150.000
- Stationwagen
- Minimaal 150 pk (vermogen van de huidige Mazda)
- Betrouwbaar!

Het budget is ca. €10,000,- plus wat we nog voor de Mazda kunnen krijgen. Ik zoek zelf rond de €12,000,-
Zelf ben ik geneigd een iets oudere auto te kopen met meer luxe, bij mijn vrouw heeft een iets recenter bouwjaar de voorkeur.

Wat we zelf al hebben gevonden

Mazda 6 GH (2008-2012)
Omdat ik tevreden ben met mijn huidige Mazda ligt het voor de hand om weer een Mazda te zoeken. Bovenstaand type is te vinden binnen het budget, het liefst de facelift omdat ik hierbij het interieur (veel) mooier vind. Een 2.0 GT-M uitvoering is compleet en ziet er sportief uit. Mazda kennende rijdt het ook meer dan prima!

Mazda 6 GJ (vanaf 2012)
Werkelijk een prachtige auto! Helaas niet erg goed te vinden binnen budget, dan zou ik aan de onderkant van de markt winkelen.

Ford Mondeo mk4 (facelift)
Prachtige auto in titanium trim, met ontzettend veel ruimte. Misschien wel te veel?
Binnen budget is de 1.6 ecoboost wel te vinden, maar hierover lees ik wat verschillende verhalen. Er zou iets zijn met de koeling? Er is in ieder geval en terugroepactie voor geweest. Goed sturende auto!

Ford Focus mk3 (2011-2014)
Zou wellicht een optie kunnen zijn, ware het niet dat mijn broer in een Focus mk3,5 rijdt.
Nu vind ik het geen probleem om een type ouder als hem te rijden, maar ik vind de facelift zo ontzettend veel mooier dat ik deze toch oversla.

Hyundai i40 (2011-2015)
Dit moet een beetje je smaak zijn, maar ik vind het zeker geen onaardige auto.
Wel in de juiste uitvoering, de i-Catcher.
Ruime auto, betrouwbaar en in genoemde uitvoering helemaal compleet.
Ik heb alleen mijn vraagtekens bij het weggedrag. Zou wat gevoelloos zijn.

Renault Megane III (2008-2016)
Mooie auto in de juiste uitvoering, zou dan graag gaan voor de GT met 180pk
Naar wat ik lees een betrouwbare auto, ik vraag me af of we hier op de achterbank veel meer ruimte hebben als nu, maar dat zouden we kunnen bekijken.

Dat is het lijstje dat onze ‘aandacht’ heeft.
Misschien moet ik ergens wat wensen laten varen, of zijn er nog andere interessante opties die we kunnen bekijken.
Een fijne automaat zou overigens een welkome optie zijn, maar handgeschakeld is zeker geen probleem
Opmerkingen, aanvullingen, ervaringen of wat dan ook zijn welkom :-)

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2021 10:51 door Joel 1987.
De Focus is ook niet heel ruim op de achterbank voor zo'n stoeltje.
Een Mondeo 1.6 EcoBoost (of zelfs de 2.0 EcoBoost!) lijkt me een fijn ding.
Het koelsysteem is een zwak punt van de EcoBoost motoren, gewoon goed in de gaten houden. En volgens mij zijn er nieuwe slangen en evt reservoir gemonteerd bij de terugroepactie.
En is ie te ruim? Ik weet niet. Wat me fijn lijkt is dat ie achterin ruim is waardoor de kleine met de voeten nauwelijks de voorstoelen kan aanraken.
Seat exeo, wel goed checken ov je de juiste motor hebt. De 1.8 twintig klepper is zeldzaam
Barri
De Focus is ook niet heel ruim op de achterbank voor zo'n stoeltje.
Een Mondeo 1.6 EcoBoost (of zelfs de 2.0 EcoBoost!) lijkt me een fijn ding.
Het koelsysteem is een zwak punt van de EcoBoost motoren, gewoon goed in de gaten houden. En volgens mij zijn er nieuwe slangen en evt reservoir gemonteerd bij de terugroepactie.
En is ie te ruim? Ik weet niet. Wat me fijn lijkt is dat ie achterin ruim is waardoor de kleine met de voeten nauwelijks de voorstoelen kan aanraken.
2.0 ecoboost zou ook kunnen ja, dat is wat vermogen betreft helemaal fijn. Zag een hele mooie staan met een Powershift automaat, helaas zijn deze verre van probleemloos.

Auto encyclopedie
Seat exeo, wel goed checken ov je de juiste motor hebt. De 1.8 twintig klepper is zeldzaam
Heeft niet mijn voorkeur. De 1.8 20v turbo is een heerlijk blok, maar in basis is de hele auto (met blok) een generatie ouder, en daarbij ongeveer dezelfde generatie als mijn huidige Mazda. Hoewel dat in bouwkwaliteit e.d. wel een stap(je) vooruit zou zijn. Ook niet te vinden in combinatie met mijn wensen en de 1.8 20v Turbo.
Auto encyclopedie
[www.autotrack.nl] voor het geval je nog bedenkt winking smiley

Haha bedankt voor het meezoeken, maar in meerdere opzichten niets voor ons ;-)
Voldoet dit ook?

[www.louwman.nl]

Ondanks de slechts 130 paarden best een vlotte auto, gezien het lage gewicht van de auto.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2021 11:43 door Bobslee.
Bobslee
Voldoet dit ook?

[www.louwman.nl]

Ondanks de slechts 130 paarden best een vlotte auto, gezien het lage gewicht van de auto.

Hele mooie auto, en inderdaad is 130pk op dat gewicht zeker niet slecht.
Toch ben ik een beetje allergisch voor zulke grote auto's met 3-cilinders, heeft het dus nog even niet de voorkeur.
Joel 1987
Toch ben ik een beetje allergisch voor zulke grote auto's met 3-cilinders, heeft het dus nog even niet de voorkeur.
Is dat ergens op gebaseerd of is dat vooral een onderbuikgevoel?
Bobslee
Joel 1987
Is dat ergens op gebaseerd of is dat vooral een onderbuikgevoel?
Beide, gebaseerd op een onderbuikgevoel ;-)
Even freewheelen...
In de Sirion past alles,
in de 3 zit je vrouw tegen het dashbaord als de MaxiCosi achter haar staat.
En als je vrouw nu eens achterin gaat zitten en je de MaxiCosi - waarvoor hij gebouwd is - op de bijrijdersstoel zet?
Hoe lang gaat de MaxiCosi immers nog gebruikt worden.
Ook een veilige kinderrstoel neemt plaats op de achterbank, maar meestal wel iets minder dan een MaxiCosi.

Dus misschien enkele maanden doorbijten en dan blij zijn dat je nog steeds in je leuke Mazda 3 rijdt.
BRG
Even freewheelen...
In de Sirion past alles,
in de 3 zit je vrouw tegen het dashbaord als de MaxiCosi achter haar staat.
En als je vrouw nu eens achterin gaat zitten en je de MaxiCosi - waarvoor hij gebouwd is - op de bijrijdersstoel zet?
Hoe lang gaat de MaxiCosi immers nog gebruikt worden.
Ook een veilige kinderrstoel neemt plaats op de achterbank, maar meestal wel iets minder dan een MaxiCosi.

Dus misschien enkele maanden doorbijten en dan blij zijn dat je nog steeds in je leuke Mazda 3 rijdt.

Zeker een goede gedachte!

Punt is dat de Mazda ook in de kofferruimte niet ruim is, dus we daar ook graag wat meer ruimte zouden zien.
De wagen past er in, maar die had ook geen centimeter groter moeten zijn. In de Sirion zitten we met z'n drieën wat ruimer, maar ook daar is de kofferruimte (uiteraard) nog kleiner. Het is ook niet direct een auto om lange stukken mee te rijden, hoewel het ding zeker niet verkeerd rijdt.

Plus dat de Maxi-Cosi eigenlijk bij de Mazda niet op de bijrijderstoel geplaatst mag worden, hiervoor moet ik de passagiersairbag uitschakelen en dat kan helaas niet.
Je wilt 150pk, maar met met turbo heb je dit niet nodig. Koppel is veel belangrijker en dan krijg je van die turbo.
Een 125pk motor met turbo rijdt veel soepeler en vlotter dan je Mazda.
Tja ik blijf de Mazda 6 een mooie ruime station vinden, geen turbo, maar wel een fijne SkyActive motorblok van 2 liter wat je ook veel koppel geeft. En die auto is niet eens veel zwaarder dan je oude Mazda. Ik lees wel eens wat over roestproblemen.

Zo'n Mondeo is ook prima, ook qua prijs, maar ziet er toch wel wat lomp uit vergeleken met de 6.

Ecoboost en koeling: probleem van de 1.0 ecoboost bij mensen die een caravan trekken in de hoogste versnelling met 1500 toeren. En dat is niet de bedoeling natuurlijk
De huidige Mazda6 zit inderdaad net boven je budget, die blijft vrij duur in aankoop.
Bovendien lees ik wel vaker dat de wagen met automaat niet de beste combinatie is of niet aangenaam rijdt.

De vorige Mazda6 is zeker value for money, maar ziet er m.i. wel heel er gedateerd uit.

Uit jouw lijstje denk ik dat ik de Mondeo zou kiezen, zwaar ondergewaardeerd, vrij ongewild, dus eerder goedkoop voor wat die te bieden heeft.
met een maxicosie is het in de meeste C segment auto's gewoon krap. Ik had hiervoor een D segment auto en nu weer en daar kan het allemaal nét.

is dat erg? nee, binnen no time zitten ze in een kinderstoel en is het probleem al weer weg. Dus zo'n focus of megane zijn leuke auto's, maar je gaat daar absoluut niet meer ruimte vinden op de achterbank.

Extra kofferruimte is natuurlijk wel prettig

Bij een mondeo of mazda 6 ga je wel echt een verschil merken, op de achterbank wat meer maar zeker in de kofferbak natuurlijk. Met jou budget zou ik ook een mondeo gaan. omdat je nog aan een wat oudere mazda 6 vast zit met dit budet.

zo'n mondeo is gewoon een fijn sturende auto, ruim, compleet, schrijven de eerste jaren behoorlijk af wat gunstig is voor jou nu. Die 150PK grens zou ik wat minder op kijken. Zeker met een grotere auto is koppel ook erg fijn.
Tja, hoeveel heb je nodig?

Wij hebben in de periode 1e t/m 2e kind 2,5 jaar prima kunnen doen met een Peugeot 207SW. Een B-segmenter. Ging prima. Je hebt zoveel ruimte nodig als je spullen mee wilt nemen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het in een 3 sedan niet past. Als je die auto niet kwijt wil, is het 1,5 - 2 jaar even behelpen, en kan je daarna prima weer door smiling smiley
Hoeveel hebben we nodig, dat is een goede vraag!

Ik denk dat een Peugeot 207SW ruimer is dan de Mazda, maar dat doet er verder niet erg toe.
Het is ook niet zo dat het niet past, maar comfortabel is anders. Wij zijn beiden redelijk lang, dat helpt natuurlijk ook niet erg.
De gezinsuitbreiding is de reden om naar iets anders uit te kijken, dus ergens vind ik het jammer dat de Mazda 3 er uit zal gaan. Maar een 'nieuwe' auto zoeken is natuurlijk ook leuk!
Het is een beetje dubbel omdat ik nog altijd met plezier in de auto stap. Daarom wil ik ook een opvolger waar ik met plezier in rij, en ook nog eens omkijk als ik deze ergens geparkeerd heb :-)
Wil je net zoveel plezier als in je 3 GTM, zoek je een Honda Accord Tourer. Moet lukken met jouw budget. Rijplezier gegarandeerd!!!
Joel 1987
Naast een strak onderstel dus ook redelijk luxe (voor een auto uit 2006), daar komt dan ook een wensenlijstje uit:

- Fijn sturende auto
- Xenon verlichting (straalt meer luxe uit als halogeen)
- Stoelverwarming
- (Half) lederen bekleding

Bovenstaande wensen dus voornamelijk omdat ik met veel plezier in de Mazda rij, dan nog een aantal wensen omdat we er weer een aantal jaar plezier van willen hebben:

- Bouwjaar vanaf 2011
- Maximale kilometerstand 150.000
- Stationwagen
- Minimaal 150 pk (vermogen van de huidige Mazda)
- Betrouwbaar!

Wat we zelf al hebben gevonden

Mazda 6 GH (2008-2012)
Omdat ik tevreden ben met mijn huidige Mazda ligt het voor de hand om weer een Mazda te zoeken. Bovenstaand type is te vinden binnen het budget, het liefst de facelift omdat ik hierbij het interieur (veel) mooier vind. Een 2.0 GT-M uitvoering is compleet en ziet er sportief uit. Mazda kennende rijdt het ook meer dan prima!

Mazda 6 GJ (vanaf 2012)
Werkelijk een prachtige auto! Helaas niet erg goed te vinden binnen budget, dan zou ik aan de onderkant van de markt winkelen.

Ford Mondeo mk4 (facelift)
Prachtige auto in titanium trim, met ontzettend veel ruimte. Misschien wel te veel?
Binnen budget is de 1.6 ecoboost wel te vinden, maar hierover lees ik wat verschillende verhalen. Er zou iets zijn met de koeling? Er is in ieder geval en terugroepactie voor geweest. Goed sturende auto!

Ford Focus mk3 (2011-2014)
Zou wellicht een optie kunnen zijn, ware het niet dat mijn broer in een Focus mk3,5 rijdt.
Nu vind ik het geen probleem om een type ouder als hem te rijden, maar ik vind de facelift zo ontzettend veel mooier dat ik deze toch oversla.

Hyundai i40 (2011-2015)
Dit moet een beetje je smaak zijn, maar ik vind het zeker geen onaardige auto.
Wel in de juiste uitvoering, de i-Catcher.
Ruime auto, betrouwbaar en in genoemde uitvoering helemaal compleet.
Ik heb alleen mijn vraagtekens bij het weggedrag. Zou wat gevoelloos zijn.

Renault Megane III (2008-2016)
Mooie auto in de juiste uitvoering, zou dan graag gaan voor de GT met 180pk
Naar wat ik lees een betrouwbare auto, ik vraag me af of we hier op de achterbank veel meer ruimte hebben als nu, maar dat zouden we kunnen bekijken.
Eigenlijk is het lijstje prima, xenon zou ik laten vallen, in de praktijk voegt dit heel weinig toe.

Een luxe Mazda6 2.0 (GT-M Line ipv GT-M is ook voldoende) vind je wel voor die prijs. Toen ik nog thuis woonde had mijn moeder destijds in 2003 nieuw de Mazda3 Active gekocht. Rijden was altijd een feest, wel wat lawaaiig. Denk dat een Mazda6 FL wel wat verfijnder is zonder het leuke rijgedrag te moeten missen. Een Hyundai i40 of Megane lijkt me een stap terug.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2021 19:41 door MCW.
MCW
Toen ik nog thuis woonde had mijn moeder destijds in 2003 nieuw de Mazda3 Active gekocht.
Ik weet dat nog. Man, wat gaat de tijd snel!
Deze komt ook een heel eind wat betreft je eisen, redelijk recent en met alle toeters en bellen.
Wel wat zwaar.
Wel ook erg praktisch ( want hatchback en dus een grote achterklep )

Insignia 1.6 Turbo
Barri
MCW
Toen ik nog thuis woonde had mijn moeder destijds in 2003 nieuw de Mazda3 Active gekocht.

Een donkerblauw/paarse toch!
Barri
MCW

Dat is wel heel lang geleden , ik las toen ook al af en toe mee , jullie zijn ook in het bezit geweest van een mazda 626 met de letters gt in het kenteken toch ?

Haha nee:

2004 trouwens, excuus

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2021 20:11 door MCW.
NVE87
Barri
MCW

Dat is wel heel lang geleden , ik las toen ook al af en toe mee , jullie zijn ook in het bezit geweest van een mazda 626 met de letters gt in het kenteken toch ?

Nee voor de Mazda3 hadden we een nieuwe '99 Premacy en daarvoor een nieuwe '96 626 HB (die mooie ronde). Allemaal zilver maar wel met de 'grootste' wielen, dikke 15" lol
MCW

Haha nee:

2004 trouwens, excuus

Hmm, toch in de war ( een collega van me had dan een blauw/paarse )
Wat een herinneringen aan de Mazda 3, ik voeg me daar binnenkort waarschijnlijk ook bij 😉

De Honda Accord vind ik persoonlijk geen mooie auto, dus die valt af.
Insignia heb ik ook overwogen, maar iets aan het model staat me tegen. En vrouwlief wil absoluut een station.

De geplaatste Mazda is een hele mooie, zou een kandidaat kunnen zijn!
Zoals het nu lijkt gaan we op zoek naar een Mazda of Mondeo.
We twijfelen nog of we iets extra budget vrij kunnen maken om de Mazda6 vanaf 2012 mogelijk te maken. Dat zou een mooie stap zijn.
Geen idee hoe het zit met roest want jouw generatie Mazda3 willen nogal flink roesten

Wat een herinneringen aan de Mazda 3

Leukst rijdende auto die we thuis gehad hebben. Maar wel krap voor zo'n lange auto, soms klapperende voortrein bij stevig wegtrekken bij stoplicht en rumoerig. In dat opzicht hebben ze grote sprongen gemaakt. De 2012 Mazda6 zou idd flinke stap vooruit zijn. Alleen persoonlijk vond ik dat interieur echt vreselijk
Er zijn er inderdaad genoeg die ontzettend roesten, deze heeft er gelukkig heel erg weinig last van.

Interieur van de Mazda6 GJ vind ik goed te doen, maar dat had beter gekund inderdaad, bij de facelift van 2015 werd dat ontzettend veel beter!
Helaas is dat wat te hoog gegrepen nu.
De Mazda 3 is inmiddels verkocht. Deze heeft twee dagen op verschillende sites te koop gestaan en de eerste kijker heeft de auto overgenomen.
Dat had ik toch niet verwacht, zo snel als dat kan gaan.....

Nu op zoek naar een andere!

Er staat een Mazda 6 te koop die ik ontzettend interessant vind, eigenlijk precies zoals ik m zou willen hebben.
Auto is in april 2020 geïmporteerd vanuit Duitsland en staat te koop bij een universele garage.
Is nog niet particulier op kenteken gezet, staat sinds mei 2020 te koop bij de huidige verkoper.
Onderhoudsboekjes zijn aanwezig.

Er wordt geadverteerd met een rijklaarprijs, geldige APK, onderhoudsbeurt volgens interval, 6 maanden garantie, poetsbeurt binnen en buiten.
Helaas is dit boven mijn budget, dus ik heb gevraagd wat er mogelijk is om de auto zo mee te nemen, zonder onderhoudsbeurt, garantie en poetsbeurt. APK is nog ruim een jaar geldig.
Ik heb al wat informatie gezocht over de partij die de auto aanbied. Staan goed bekend, goede recensies (op een enkele zeurpiet na) en komen betrouwbaar over.

Ik kom in de verleiding om de auto over te nemen zonder garantie, onderhoudsbeurt e.d. Met een klein beetje onderhandelen zou de auto wel binnen budget vallen.
Of verklaren jullie me nu voor gek?
Nee die niet, het gaat om een GT-M met 133.000 op de teller.
Dat is het voordeel van oudere auto's en auto's die zeldzamer zijn, zijn zo weg. Wij proberen een 2018 Clio automaat te verkopen met minder dan 10.000 km. Verdomd lastig kan ik je zeggen
Joel 1987

Kan bijna enkel deze zijn dus.

Beeldig thumbs up
Maar wel een vrij groot bedrag om zonder garantie op tafel te leggen.
En aangezien hij uit Duitsland komt zou die gerust iets meer ervaring kunnen hebben; chauffeurszetel lijkt nogal doorgezeten.
Verder zeer nette wagen!!!
BRG
Joel 1987

Kan bijna enkel deze zijn dus.

Beeldig thumbs up
Maar wel een vrij groot bedrag om zonder garantie op tafel te leggen.
En aangezien hij uit Duitsland komt zou die gerust iets meer ervaring kunnen hebben; chauffeurszetel lijkt nogal doorgezeten.
Verder zeer nette wagen!!!

Dat is 'm inderdaad....
Klopt inderdaad, is veel geld!
Aan de andere kant: Het is een Mazda6 en daarbij zijn geen structurele gebreken bekend, als de onderhoudshistorie klopt zou er niet veel aan de hand kunnen zijn.
Afgedragen BPM is bijna gelijk aan een vergelijkbare versie die ik zelf zou kunnen importeren, dus ook geen opgeknapte schadeauto (in ieder geval geen hele grote schade)

Ik vind het een lastige, zie ik het te positief of is het wel echt een groot risico.
Joel 1987
Ik vind het een lastige, zie ik het te positief of is het wel echt een groot risico.

Zoals je zelf schrijft: het is een Mazda dus wat kan daar eigenlijk fout aan zijn zolang hij geen (zwaar) schadeverleden meesleept.
Hij staat er intussen 6 maand, dus verkoper zal er wel stilaan vanaf willen geraken.
Alles draait dus om het concrete bedrag dat eraf gaat zonder garantie.
BRG
Joel 1987

Zoals je zelf schrijft: het is een Mazda dus wat kan daar eigenlijk fout aan zijn zolang hij geen (zwaar) schadeverleden meesleept.
Hij staat er intussen 6 maand, dus verkoper zal er wel stilaan vanaf willen geraken.
Alles draait dus om het concrete bedrag dat eraf gaat zonder garantie.

Precies wat jij zegt, hij staat er al een tijdje.
Ik vermoed ook dat hij er wel vanaf wil, zeker omdat het een auto is niet onder zijn 'specialisme' valt.
Verkoper komt betrouwbaar over, geeft me wel een goed gevoel.
Ik denk dat ie open staat voor elk bod. Zelf geïmporteerd maar zich er duidelijk in vergist gezien het feit dat ie er nog staat. Die wil er, zeker zonder inruil, vast wel van af!
Het stuur vind ik wel behoorlijk 'abgefetzt'. De prijs? Daar kan nog flink wat vanaf, al 8 maanden op het erf van de verkoper.
En een nieuw mattensetje? (Dat stuur en mattensetje zijn een beetje erg dissonant met de rest van de auto)
Joel 1987
De Mazda 3 is inmiddels verkocht. Deze heeft twee dagen op verschillende sites te koop gestaan en de eerste kijker heeft de auto overgenomen.
Dat had ik toch niet verwacht, zo snel als dat kan gaan.....

Shit! Een maat van mij zoekt een auto en deze voldeed daaraan en ik wilde die RX-8 velgen voor als ik weer een Ford Probe ga kopen, die RX-8 velgen staan daar heel mooi onder namelijk grinning smiley (Een clublid had die velgen onder zijn Probe zitten)

Over de 6: het klinkt lekker een korting, ik zou al die afleverpakketten laten schieten maar garantie zou ik wel doen, het blijft een auto van 7 jaar oud en het gevoel met garantie is gewoon lekkerder vind ik persoonlijk. Wel mooi wagen trouwens zo'n 6 GT-M!
vertmaori
Het stuur vind ik wel behoorlijk 'abgefetzt'. De prijs? Daar kan nog flink wat vanaf, al 8 maanden op het erf van de verkoper.

Dat zegt bij een mazda niet zoveel volgens mij... De mijne heeft er nu 37k op staan en het stuur ziet er niet meer uit. Terwijl ik altijd heel voorzichtig ben. Zou ook een gevolg kunnen zijn van die handgel die je toch regelmatig gebruikt tegenwoordig. Na het tanken zoiezo elke keer.
EV0 II
vertmaori

Dat zegt bij een mazda niet zoveel volgens mij... De mijne heeft er nu 37k op staan en het stuur ziet er niet meer uit. Terwijl ik altijd heel voorzichtig ben. Zou ook een gevolg kunnen zijn van die handgel die je toch regelmatig gebruikt tegenwoordig. Na het tanken zoiezo elke keer.

Dat is wel 'goed' om te horen. Wat voor bouwjaar is de Mazda die je hebt?
*edit: Ik zie ik je profiel dat je een nieuw type Mazda 3 heb. Dat is inderdaad wel snel voor een lederen stuur.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2021 12:29 door Joel 1987.
Uitstekende auto's zonder echt zwakke punten. Even kijken of de achterste remklauwen gemodificeerd zijn. Versnellingsbak even checken of de pook niet trilt in de 4 en 5.
Remmerij is niet ruim bemeten dus kijk even of hij goed en zonder trillingen remt. Motoren zijn onverwoestbaar. Je zou nog even de auto op de brug kunnen zetten om te kijken of de onderzijde nog een beetje roestvrij is. Vliegroest is normaal. Boel is af fabriek niet/nauwelijks beschermd. Ik zou daar zelf nog wel in investeren.
Kristian
Uitstekende auto's zonder echt zwakke punten. Even kijken of de achterste remklauwen gemodificeerd zijn. Versnellingsbak even checken of de pook niet trilt in de 4 en 5.
Remmerij is niet ruim bemeten dus kijk even of hij goed en zonder trillingen remt. Motoren zijn onverwoestbaar. Je zou nog even de auto op de brug kunnen zetten om te kijken of de onderzijde nog een beetje roestvrij is. Vliegroest is normaal. Boel is af fabriek niet/nauwelijks beschermd. Ik zou daar zelf nog wel in investeren.

Dat zijn nuttige tips, dankjewel!

Is het visueel te inspecteren of de achterste remklauwen gemodificeerd zijn? Of moet dat blijken uit de onderhoudshistorie?
valt eigenlijk niet te zien zo. Heeft me de afdichting te maken die is aangepast om vochtinwerking te voorkomen.
Bose luidsprekers in de portieren willen ook nog weleens stuk gaan door roest. Even luisteren dus of het geluid goed is en geen gekke vibraties.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.