Aanschaf BMW 116d 2016

Gepost door Sjoerd1998 
Hoi,

Vanaf januari moet ik vanwege studie verder gaan reizen (op en neer zo'n 160km per dag). Momenteel heb ik een kleine benzine auto, maar ik ben op zoek naar een diesel. Nu heb ik een mooie BMW 116d sport-line zien staan bij een garage in de buurt. De auto is van 2016 en heeft 115.000 km gelopen.

Zelf ben ik geen expert op het technische vlak, dus ik ben benieuwd of ik er goed aan doe een auto met deze km-stand te kopen. Loop ik met zo'n stand niet tegen zaken aan die gelijk aan vervanging toe zijn (distributieketting bijvoorbeeld)?

Bij een andere garage stond een zelfde model uit 2015 met maar 55.000km op de teller. Deze was veel minder luxe uitgerust en had alleen de basis uitrusting. Een voorbeeldje: de auto heeft geen multifunctioneel stuurwiel.

Nu vraag ik me af: wat is de verstandigste koop op het gebied van onderhoudskosten en levensduur? Is een (bijna) 6 jaar oude diesel met een lage km-stand een betere optie dan eentje met wat meer ervaring?

Alvast bedankt! smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2020 12:03 door Sjoerd1998.
Met die dagkilometrage zou ik lekker voor een diesel-automaat gaan, maar ja dat is verder aan jou. Koop hem wel met garantie, want je moet natuurlijk altijd maar geluk hebben met een gebruikte auto.
Ik vond deze wel mooi:
[www.autotrack.nl]
Dank voor je reactie! Inderdaad een erg mooi model zo!
55.000 km/j voor een diesel is erg weinig. Die zou ik alleen kopen als je echt zeker bent van een dergelijke km-stand.
Sjoerd1998

Wat is overigens je budget?
speedtouch
Sjoerd1998

Wat is overigens je budget?

Daar zit ik nog een beetje over te twijfelen. Dat klinkt misschien heel raar, maar het kan eigenlijk alle kanten op. In principe zou mijn budget €15000 zijn, maar aan de andere kant vind ik dit ook wel veel geld voor een auto (ook gezien mijn leeftijd e.d.) Andere (en goedkopere) opties die ik bekijk zijn de Clio en DS3 (allebei diesels). De Mito heb ik ook altijd mooi gevonden, maar die schijnen toch niet zo betrouwbaar te zijn.

In ieder geval moet de auto niet ouder zijn dan 5 jaar en het liefst niet te veel km'ers.

Als iemand nog suggesties heeft, hoor ik dat graag! smiling smiley
De MiTo is geleverd met de bekende Fiat-diesels. Prima blokken hoor. Ik heb in elk geval nog niks opvallends gehoord, volgens mij is een MiTo ook een goede keuze.

Let er wel op dat je de auto waarschijnlijk volledig zal afschrijven: veel kilometers en diesels verliezen zeer snel hun waarde tegenwoordig. Afhankelijk van hoe vaak en voor hoe lang je zulke tochten zou moeten maken, zou ik daar toch kritisch naar kijken.
Nu, het voordeel is wel dat je voor relatief weinig geld zo'n kilometervreter kan kopen.
Zo'n MiTo is inderdaad prima. 1.3 JTD blokjes. Zitten ook in veel Opel modellen, veel Fiat modellen en zelfs Suzuki's hebben deze blokjes gekregen dacht ik. kettingen is wel een aandachtspuntje. (maar dat geld voor de BMW idem). Clio's zijn ook gewoon erg goed, veel aanbod, kwalitatief ook prima. Voordelig in aanschaf.

Om te rijden natuurlijk een heel stuk voordeliger dan een BMW qua verbruik,aanschaf, belasting en verzekering. Maar het is dan ook een slag kleiner niet echt te vergelijken
der Magistrat
De MiTo is geleverd met de bekende Fiat-diesels. Prima blokken hoor. Ik heb in elk geval nog niks opvallends gehoord, volgens mij is een MiTo ook een goede keuze.

Let er wel op dat je de auto waarschijnlijk volledig zal afschrijven: veel kilometers en diesels verliezen zeer snel hun waarde tegenwoordig. Afhankelijk van hoe vaak en voor hoe lang je zulke tochten zou moeten maken, zou ik daar toch kritisch naar kijken.
Nu, het voordeel is wel dat je voor relatief weinig geld zo'n kilometervreter kan kopen.

Ik ben van plan zo’n 35k tot 40k per jaar te gaan rijden. In ieder geval voor een periode van 2 jaar, maximaal 4.

Als de Mito inderdaad redelijk betrouwbaar is, neem ik de afschrijving voor lief.
AsconaGT
Zo'n MiTo is inderdaad prima. 1.3 JTD blokjes. Zitten ook in veel Opel modellen, veel Fiat modellen en zelfs Suzuki's hebben deze blokjes gekregen dacht ik. kettingen is wel een aandachtspuntje. (maar dat geld voor de BMW idem). Clio's zijn ook gewoon erg goed, veel aanbod, kwalitatief ook prima. Voordelig in aanschaf.

Om te rijden natuurlijk een heel stuk voordeliger dan een BMW qua verbruik,aanschaf, belasting en verzekering. Maar het is dan ook een slag kleiner niet echt te vergelijken

Niet echt te vergelijken inderdaad haha. Maar het scheelt veel geld, en als het lekker rijdt en er toch een beetje sportief uit ziet, ben ik blij.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2020 14:49 door Sjoerd1998.
Kijk ook naar de Citroen DS3 1.6 Diesel, dit is een erg leuke en goede auto, de 1.6 van de 2e generatie is een erg goede motor. De Renault Clio 1.5 DCI was al genoemd, en is ook een hele goede keus, de Mito vind ik ook leuk.
ak2
Kijk ook naar de Citroen DS3 1.6 Diesel, dit is een erg leuke en goede auto, de 1.6 van de 2e generatie is een erg goede motor. De Renault Clio 1.5 DCI was al genoemd, en is ook een hele goede keus, de Mito vind ik ook leuk.[/quote

Bedankt! Vanaf welk bouwjaar is deze generatie?
speedtouch
Wat vind je hier van?:
[www.autotrack.nl]

Super mooi!! Maar als ik dan toch ga voor het uiterste binnen m’n budget neig ik eerder naar de 116d.
Kijk vooral naar een versie met sportstoelen en automaat.
M-pakket bumpers is leuk om te zien, maar van een automaat en sportstoelen (te herkenen aan het uitschuifbare beensteun) heb je veel meer schik. Mooiste is natuurlijk om alles er op te hebben, maar daar moet je mazzel mee hebben.
Sjoerd1998
ak2
Kijk ook naar de Citroen DS3 1.6 Diesel, dit is een erg leuke en goede auto, de 1.6 van de 2e generatie is een erg goede motor. De Renault Clio 1.5 DCI was al genoemd, en is ook een hele goede keus, de Mito vind ik ook leuk.[/quote

Bedankt! Vanaf welk bouwjaar is deze generatie?

De Citroën 1.6 (e) HDI is op de markt sinds 2010, we hebben 6 jaar geleden een 3 jaar oude Citroën C3 (het broertje) uit 2011gekocht met de zelfde motor. De eerste eigenaar was zo aardig om de helft al af te schrijven, je schrijft dus weinig meer af. Het is een goedkope, comfortabele, en betrouwbare auto. Belangrijk voor de levensduur om jaarlijks of om de 20.000 km de olie te verversen. Het is een fijne en zeer zuinige dieselmotor.

Als je in het C segment kijkt zoals de BMW 116D, dan kun je niet om de Renault Megane 1.5 DCI heen, je krijgt heel veel waar voor het geld.

Heel veel succes

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2020 19:17 door ak2.
Bedankt voor de reacties so far! Super chill!

Ik ga nog eens even Marktplaats afspeuren en ook van andere modellen reviews bekijken! smiling smiley
Sjoerd1998
Bedankt voor de reacties so far! Super chill!

Ik ga nog eens even Marktplaats afspeuren en ook van andere modellen reviews bekijken! smiling smiley

Mazda 2 nog een optie , die is ook licht qua wegenbelasting 1015kg en altijd 5 deurs en 105 pk

mazda 2 diesel

Liever een mazda 3 1.5 diesel?

mazda 3

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2020 09:30 door Auto encyclopedie.
Ik heb een Clio IV estate gehad met de 1.5 DCI. Fijne auto en erg zuinig te rijden.
Cruise control is standaard en navigatie hebben ze ook eigenlijk allemaal wel.

Heb nu een 308 1.6 Blue HDI.
Rijd nog net wat volwassener en is ongeveer even zuinig als de Clio.
308 is wel duurder in wegenbelasting, maar nog altijd goedkoper dan de BMW.
Zijn veel verkocht / geleased, waardoor je ze nu goedkoop kunt kopen.
Is zoiets niet wat? De 2 liter is ook gewoon een BMW motor maar is de minder standaard keuze ten opzichte van een 1-serie.
Let goed op of je de varianten met grote velgen en sportonderstel niet te hard vindt.

60.000 km meer of minder is niet zo'n punt. Geen knopje op het stuur is echter wel zeer schraal.

Ik ga zeker mee met de automaat en Clubman adviezen.
V0RQ
Let goed op of je de varianten met grote velgen en sportonderstel niet te hard vindt.

60.000 km meer of minder is niet zo'n punt. Geen knopje op het stuur is echter wel zeer schraal.

Ik ga zeker mee met de automaat en Clubman adviezen.

Ja zo'n stuur zonder knoppen vind vind ik eigenlijk toch wel afdoen aan het 'primium' gevoel van een BMW.
EVV
Is zoiets niet wat? De 2 liter is ook gewoon een BMW motor maar is de minder standaard keuze ten opzichte van een 1-serie.

Mini is ook zeker het overwegen waard! Maar dan zou ik eerder gaan voor de One / Cooper.
aangezien je de auto maar voor 2 tot 4 jaar hebt, zal ik geen 15.000 euro stuk slaan op een diesel, eerder de helft of zo.

Goedkoper dan de BMW en mooier dan een ds3 is de ds4

Citroen ds4

308HDI
Ik heb een Clio IV estate gehad met de 1.5 DCI. Fijne auto en erg zuinig te rijden.

Is de Clio ook een fijne auto voor langere afstanden? Ik heb eens gelezen dat ze qua comfort / zitpositie niet heel fijn zijn, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik snap dat de Clio niet hetzelfde zit als de BMW, maar het moet wel een beetje goed uit te houden zijn, gezien de afstand die ik dagelijks moet afleggen in de auto.
Sjoerd1998
EVV

Mini is ook zeker het overwegen waard! Maar dan zou ik eerder gaan voor de One / Cooper.
One/Cooper/Cooper S aanduiding is over het algemeen de motorisering. Je hebt dus de "normale" 3 deurs mini in One/Cooper/Cooper S, je hebt de Clubman ook in One/Cooper/Cooper S trim.
De Cooper D is er met een PSA diesel, bij PSA bekend als 1.6 HDi. Later is deze vervangen door een 1.6 BMW motor. De Cooper SD is altijd een BWM motor. En om het helemaal makkelijk te maken had je van de eerste generatie ook nog de One D met 1.4 Toyota diesel, maar die is officieel nooit in Nederland geleverd.
Auto encyclopedie
aangezien je de auto maar voor 2 tot 4 jaar hebt, zal ik geen 15.000 euro stuk slaan op een diesel, eerder de helft of zo.

Goedkoper dan de BMW en mooier dan een ds3 is de ds4

Citroen ds4

Zo'n DS4 vind ik eigenlijk ook super mooi! Jammer dat er (in vergelijking met de DS3 en de Clio) zo weinig exemplaren beschikbaar zijn op Marktplaats. Dat maakt hem natuurlijk wel weer uniek. Hoe betrouwbaar zijn deze modellen?

Ik heb toch altijd een beetje het idee dat deze auto's minder betrouwbaar zijn dan de Duitse concurrenten. Misschien is dit wel een achterhaalde aanname, want ik heb nog nooit zo'n auto gehad natuurlijk...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2020 09:42 door Sjoerd1998.
Deze is maar iets duurder, maar dan heb je een blue hdi , dat betekend, dat je euro 6 hebt en meer koppel en pk

Ik heb puur op handbakken geselcteerd, de half automaten uit die tijd zijn niet best. De latere uitvoeringen met vol automaten kosten allemaal boven de 15.000 euro

ds4 blue hdi

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2020 09:51 door Auto encyclopedie.
Staan hier en daar wel wat te koop verspreid in Nederland. De 1.6 e-hdi en 1.6 blue hdi zijn verder prima motoren. De 1.6 diesel van Peugeot/Citroen/DS zat o.a. ook in ford en volvo.

Bij de Fransen rij je toch nieuwer en of goedkoper of meer waar voor je geld dan bij BMW, o.a knopjes op het stuur.

Maar ga je voor een megane , dan ben je voor 7500 denk ik al klaar.

Koop je een auto van 15.000 euro dan heeft je voorganger al behoorlijk afgeschreven , koop je een auto voor 7500 dan heeft je voorganger nog meer voor je afgeschreven. Bij diesels is het heel belangrijk nu dat je een goede deal maakt , tenzij het hele afschrijf verhaal je niet boeit smiling smiley
Auto encyclopedie
Staan hier en daar wel wat te koop verspreid in Nederland. De 1.6 e-hdi en 1.6 blue hdi zijn verder prima motoren. De 1.6 diesel van Peugeot/Citroen/DS zat o.a. ook in ford en volvo.

Bij de Fransen rij je toch nieuwer en of goedkoper of meer waar voor je geld dan bij BMW, o.a knopjes op het stuur.

Maar ga je voor een megane , dan ben je voor 7500 denk ik al klaar.

Koop je een auto van 15.000 euro dan heeft je voorganger al behoorlijk afgeschreven , koop je een auto voor 7500 dan heeft je voorganger nog meer voor je afgeschreven. Bij diesels is het heel belangrijk nu dat je een goede deal maakt , tenzij het hele afschrijf verhaal je niet boeit smiling smiley

Oké, thanks voor de info! Ik had eerlijk gezegd nog niets eens zo nagedacht over de afschrijving etc. Maar nu ik dit allemaal zo lees en kijk naar het aantal kilometers, verwacht ik inderdaad niet veel meer voor een diesel te krijgen over vier jaar qua restwaarde... sad smiley In dat geval misschien toch verstandiger om te kijken naar een auto die iets lager ligt qua aanschafprijs, mits 'ie een beetje betrouwbaar is natuurlijk en me niet helemaal laat 'leeglopen' op het gebied van reparaties e.d.

Is de Clio ook een fijne auto voor langere afstanden? Ik heb eens gelezen dat ze qua comfort / zitpositie niet heel fijn zijn, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik snap dat de Clio niet hetzelfde zit als de BMW, maar het moet wel een beetje goed uit te houden zijn, gezien de afstand die ik dagelijks moet afleggen in de auto.

is heel verschillend per persoon. Ik ken iemand die rijd zo'n 35.000 per jaar in een clio diesel (nu me corona niet meer overigens) en die was er super tevreden over. Die gene had wel een vrij luxe uitvoering volgens mij. Maar het is gewoon heel persoonlijk. de een stelt ook gewoon hogere eisen aan een auto dan een ander.

Zo'n DS4 is inderdaad ook een leuke optie. Ondergewaardeerd dus gunstig in aanschaf. Franse merken zijn over het algemeen prima diesel bouwers thumbs up
der Magistrat

Behalve dat die 1.3 diesel de onhebbelijke gewoonte heeft van een plotseling brekende distributieketting.......(niet aan beginnen dus)
De reden dan de megane clio 1.5 diesels goedkoop zijn heeft ook te maken dat er teveel aanbod is en te weinig vraag. Even kuchen in de showroom dat je ook nog een andere gaat kijken wil ook weleens helpen.
Aan de bovenaknt v/d prijsrange: voor €13990 heb je al een 2018 Peugeot 308 1.5 Blue Hdi (72.000km, garantie, onderhoudsgeschiedenis bekend, navigatie, appl/android etc).
deze

Ook 2018 maar dan Renault voor minder dan 10k
deze
Ik heb met de Clio ook zo'n 30.000 per jaar gereden. Ben zelf 1.90m en zat er prima in. Nooit last van rug of benen gehad. Op vakantie ook wel 4-5 uur achter elkaar gereden zonder stoppen. Prima te doen.
Ten opzichte van de BMW zal het iets minder comfort geven, maar in een beetje luxe uitvoering is het echt een prima auto.

De mijne was een redelijk basic Expression model. Dat is ook de enige reden dat ik hem na 2,5 jaar weer ingeruild heb. Wilde toch wat meer luxe aan boord.
Sjoerd1998
308HDI

Heb een Clio4 als lesauto, 65000km P/j.
Stap fluitend in en fluitend uit. Per dag 80 km heen en 80 km terug? Als dat niet lukt met een Clio dan weet ik het ook niet meer.
Maak wat proefritten in de 208 diesel en Clio diesel om indrukken te maken en om niet zoveel geld kwijt te zijn, resp. veel minder kilometers op de teller te hebben:
[www.autotrack.nl]
eerriikk
Sjoerd1998
308HDI

Heb een Clio4 als lesauto, 65000km P/j.
Stap fluitend in en fluitend uit. Per dag 80 km heen en 80 km terug? Als dat niet lukt met een Clio dan weet ik het ook niet meer.

Haha nee, dan moet die 2x 80km ook wel lukken inderdaad! smiling smiley
speedtouch
Maak wat proefritten in de 208 diesel en Clio diesel om indrukken te maken en om niet zoveel geld kwijt te zijn, resp. veel minder kilometers op de teller te hebben:
[www.autotrack.nl]

Ik ga volgende week inderdaad even een proefritje maken met een Clio uit 2015 met 112xxxkm op de teller. De verkoopprijs is de helft van die van de BMW haha. Who knows! winking smiley
Sjoerd1998
speedtouch
[www.autotrack.nl]

Ik ga volgende week inderdaad even een proefritje maken met een Clio uit 2015 met 112xxxkm op de teller. De verkoopprijs is de helft van die van de BMW haha. Who knows! winking smiley

Veel succes met de proefrit. Even ter info: halverwege 2016 kwam de facelift bij de Renault Clio 4. De LED dagrij verlichting zit dan laag op de bumper en niet meer op de gril.
Bij de faceliftuitvoering heb je mooiere en betere kunststoffen in het interieur, en een betere afwerking. Dus valt dat tegen, kijk dan naar een iets jonger exemplaar van eind 2016 of 2017.
ak2
Sjoerd1998
speedtouch
[www.autotrack.nl]

Veel succes met de proefrit. Even ter info: halverwege 2016 kwam de facelift bij de Renault Clio 4. De LED dagrij verlichting zit dan laag op de bumper en niet meer op de gril.
Bij de faceliftuitvoering heb je mooiere en betere kunststoffen in het interieur, en een betere afwerking. Dus valt dat tegen, kijk dan naar een iets jonger exemplaar van eind 2016 of 2017.

Dank voor de info. Ik heb net nog even zitten zoeken naar Clio’s. Kwam ook een exemplaar tegen uit 2015 met maar 26xxx km op de teller. Dat is wel heel erg weinig. Beter laten staan?
Ik ga ervan uit dat je geen berekening hebt gemaakt.

Een Clio estate 1.5 dci (prijs 8000 euro) kost aan wegenbelasting is ongeveer 1250 euro, een benzine auto ongeveer 600.
Je rijdt 40k per jaar en betaalt 1740x 0.30= 520 euro minder per jaar meer met een gebruik van 1:23, tov een benzine auto.
Dan nog kosten voor regulier onderhoud. Bij een diesel is het altijd wat meer tov een benzine auto. Zeg maar 150 euro.

Maw geen groot verschil indien je een diesel rijdt van 1:23, of een benzine auto met hetzelfde verbruik. De Clio staat op 1:28,
maar wordt nauwelijks gehaald.
Dan de restwaarde nog. Moeilijk te bepalen, maar een diesel wordt steeds minder populair.

Een hybride auto rijden geeft veel kritiek hier op dit forum, maar jij geeft aan dat je de onderhoudskosten wilt drukken, vandaar
mijn suggestie.

In jou geval zou ik een diesel van 3000/4000 kopen, en deze oprijden. Vanaf 2006 heeft Honda en Mercedes prijzen gewonnen met hun diesels.
Van Honda is het de 2.2 en van Mercedes weet ik niet zeker, maar volgens mij de 2.0. Een auto is meer dan alleen een blok natuurlijk.
Met 220k/250k kilometers zijn die auto’s pas ingereden.

Veel succes.
Soihon

Een Clio estate 1.5 dci (prijs 8000 euro) kost aan wegenbelasting is ongeveer 1250 euro, een benzine auto ongeveer 600.
Je rijdt 40k per jaar en betaalt 1740x 0.30= 520 euro minder per jaar meer met een gebruik van 1:23, tov een benzine auto.
Dan nog kosten voor regulier onderhoud. Bij een diesel is het altijd wat meer tov een benzine auto. Zeg maar 150 euro.

Maw geen groot verschil indien je een diesel rijdt van 1:23, of een benzine auto met hetzelfde verbruik. De Clio staat op 1:28,
Dan de restwaarde nog. Moeilijk te bepalen, maar een diesel wordt steeds minder populair.

Een hybride auto rijden geeft veel kritiek hier op dit forum, maar jij geeft aan dat je de onderhoudskosten wilt drukken, vandaar
mijn suggestie.

In jou geval zou ik een diesel van 3000/4000 kopen, en deze oprijden. Vanaf 2006 heeft Honda en Mercedes prijzen gewonnen met hun diesels.
Van Honda is het de 2.2 en van Mercedes weet ik niet zeker, maar volgens mij de 2.0. Een auto is meer dan alleen een blok natuurlijk.

Veel succes.

Dank voor je berekening en uitleg. Ik zou zeker een hybride overwegen, ware het niet dat ik de diesel straks voor ‘niets’ kan tanken. (Lang verhaal, bedrijf in de familie).

Wat betreft zo’n oudere Mercedes, loop je natuurlijk juist eerder het risico op gebreken of pech met dure reparaties tot gevolg om de auto rijdende te houden. Of zie ik dat verkeerd?
Gemiddeld is een Clio 4 1.5 DCI diesel veel zuiniger dan een Clio 4 op benzine. Het gemiddeld verbruik was bij de benzine ongeveer 1 op 15. Een diesel is door het grote aanbod duizenden Euro's goedkoper dan een benzine. Hierdoor kan een Clio diesel gewoon heel makkelijk uit, en de 1.5 DCI is ook gewoon een erg fijne motor.

Je rijd veel, zowel diesels als benzine auto's zijn met een kilometerstand van boven de 2 ton meestal niet veel meer waard. Koop de auto dus niet te duur.

Onze ervaring met een C3 1.6 e HDI zijn dat er niet veel stuk gaat, en de onderdelen goedkoop zijn, ik heb zelf een Renault ( benzine) daar zijn de onderdelenprijzen ook laag van, en gaat ook weinig stuk.

Veel succes met de proefritten.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2020 18:35 door ak2.
Sjoerd1998
Soihon

mijn suggestie.

Veel succes.

Dank voor je berekening en uitleg. Ik zou zeker een hybride overwegen, ware het niet dat ik de diesel straks voor ‘niets’ kan tanken. (Lang verhaal, bedrijf in de familie).

Wat betreft zo’n oudere Mercedes, loop je natuurlijk juist eerder het risico op gebreken of pech met dure reparaties tot gevolg om de auto rijdende te houden. Of zie ik dat verkeerd?

De Mercedes B-klasse zie ik bijna alleen automaten. Hoe betrouwbaar die zijn, weet ik niet. Een auto vaak voor ouderen of als (ex)taxi, denk ik.
Een hogere C-klasse, wordt prijzig in onderhoud.
Bij de Honda’s wordt het ook moeilijk, ook al zit de 2.2 in verschillende uitvoeringen, maw de Accord, enz.
Bij de Benz zijn het 2 stuks handgeschakelde B-klasse, en bij de Civic’s zijn het totaal 6 stuks (een paar particulier). Beide auto’s staan niet bekend om grote gebreken/reparaties. Raadzaam is een aankoopkeuring, of een vakkundige meenemen.

De Honda en de Mercedes (2006) hebben een zesde versnelling wat het verbruik gunstig beïnvloedt. De Civic haalt 1:20, wat gelijk is met een
Clio (2015) zonder een 6e versnelling. Dan moet je allen nog het geluid in de auto vergelijken.

Een Megane 1.5 dci rond 5500 eu, is ook een goede optie, zoals eerder vermeldt.

Succes.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.