Vader geworden. Advies station of SUV, budget 10-15k

Gepost door Jacky 4890142 
FW Ta 183 Huckebein I
Jacky Baggen
Voor de hatchbacks staan dus op het lijstje, in willekeurige volgorde:

• Citroën C-Elysée

Eh, dat is een sedan, in Nederland zelfs nooit geleverd...

Speedtouch deelde deze link:

Maar ik moet toegeven dat dat inderdaad een sedan is en geen hatchback, goed punt, thanks!

Over niet in Nederland geleverd, de auto in de link zal wel een geïmporteerde zijn, maar ik woon vlak bij de grens dus dat is vaker het geval bij auto's bij lokale occasiondealers. Daar kijk ik niet zo van op.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2020 16:35 door Jacky Baggen.
hatchback met kinderen is prima te doen. maar dan wel bij voorkeur een grotere zoals een Insignia, Mondeo, etc. En geen golfjes, astra's en soortgenomten. Ja je zult je er vast mee redden. Maar een station is zoveel prettiger.

zoals eerder voorgesteld zou ik eens kijken naar een Astra in stationwagon (sports tourer in opel termen)

voor jou budget koop je een heel recente auto met moderne veiligheidstechnieken, voldoende ruimte. De pers was over deze generatie ( K ) ook zeer te spreken. Met jou budget zit je wel aan de 1.0 vast. geen strepentrekker maar je komt prima mee in het verkeer. En nee, mensen verrekken hun nek niet als je voorbij rijd. maar je hebt er gewoon een prima gezindsauto voor.

zoiets met weinig km of eentje ut 2018 en iets meer kilometers

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2020 16:30 door AsconaGT.
AsconaGT
En nee, mensen verrekken hun nek niet als je voorbij rijd. maar je hebt er gewoon een prima gezindsauto voor.

... of eentje ut 2018 en iets meer kilometers

Mensen laten je misschien wel voorgaan, het lijkt wel heel erg een lijken auto zo drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2020 17:16 door Gullwing.
Jacky Baggen
...
Dit is precies hoe ik er in zit, en dan veel beter beschreven dan ik zelf zou kunnen. Het is inderdaad meer luxe/gemakkelijk dan dat het 100% noodzakelijk is. Ik weet heel goed dat 90% van de ritjes ik die ruimte helemaal niet gebruik. Maar die andere 10%, dan ga ik er zó blij mee zijn!

Lol, ik lees hier als argumenten voor de grote bak: kratten bier, 30 flessen wijn, een kinderfiets en tuinafval.

Kijk, natuurlijk, hoe groter hoe praktischer absoluut. Je hebt het echter ook over €700 - €1000 extra kosten per jaar voor bijvoorbeeld een Insignia Tourer versus Astra hatchback.

Je kan dan ook zeggen : "Fietsenmaker kom hem brengen"
'Wijnboer, stuur maar op"
"Roteb mijn adres is" (hier doen ze extra ophaaldagen gratis in het najaar)
"AH.nl bezorgbundel"

Dan blijft die Astra nog netter ook, rijdt minder, al bovenstaande ritjes zijn echt van de schadelokkers en mijn laatste punt: een bak van 5 meter lang is niet altijd fijn. Je had het over een volksbuurt enzo.
Een paar dingen waar je goed op moet letten:
- zorg dat de kinderen goed om zich heen naar buiten kunnen kijken door de zijruiten en tussen de voorstoelen door (veel minder last met wagenziekte als de horizon zichtbaar is)
- zorg dat de kinderen gemakkelijk in- en uitgeladen kunnen worden zonder diep te moeten bukken en/of vanuit vreemde kromme houdingen (de kilo's tellen snel aan bij kinderen, en als je daarbij ook nog 3x per week je kop stoot aan de dakrand ben je een lage daklijn heel snel zat)
- let erop dat de kinderstoeltjes gemakkelijk bevestigd en uitgenomen kunnen worden (klinkt logisch maar is lang niet altijd het geval)

Mijn ervaring (ik zit na de kinderperiode inmiddels al in de kleinkinderen) is dat de SUV's daarin over het algemeen veel kind- en oudervriendelijker zijn als de stationwagens/hatchbacks, bij SUV's is opening van de achterportieren vaak wat ruimer bemeten, is het glasoppervlak ook wat royaler en het zicht vanaf de achterbank door de voorruit ook een stuk beter.
En inderdaad, stationwagens/hatchbacks ogen qua uiterlijk vaak wat mooier als zo'n lompe SUV.... het is maar net waar je de prioriteit legt.
Lol, ik lees hier als argumenten voor de grote bak: kratten bier, 30 flessen wijn, een kinderfiets en tuinafval.

Kijk, natuurlijk, hoe groter hoe praktischer absoluut. Je hebt het echter ook over €700 - €1000 extra kosten per jaar voor bijvoorbeeld een Insignia Tourer versus Astra hatchback.

"AH.nl bezorgbundel"

Dan blijft die Astra nog netter ook, rijdt minder, al bovenstaande ritjes zijn echt van de schadelokkers en mijn laatste punt: een bak van 5 meter lang is niet altijd fijn. Je had het over een volksbuurt enzo.

Ik begrijp je punt best wel, echter je eerste argument mbt financiën geef ik zelf al aan in mijn eerste reactie. Überhaupt moeten je financiën goed zijn om een bepaalde auto te kopen en uiteraard moet je het er voor over hebben om meer wegenbelasting te betalen. Dat is een persoonlijke keuze.
Ik vind het verschil in Insigina en een Astra enorm; jij blijkbaar niet. Wederom een persoonlijke keuze. Ik vind persoonlijk de Astra een uitstraling hebben van “net niet”. Je wilt een grote wagen, maar je wil niet te veel uitstralen (en betalen). Ik heb dit ook met de Golf station, de focus station, etc. Ik, mijn mening, vind het allemaal net niet.

Alles laten bezorgen is ook een keuze en daar valt trouwens ook wel iets (negatiefs) over te zeggen, maar goed dat is een andere discussie. (Die momenteel trouwens wel actueel is ivm Corona)

Tot slot; in mijn optiek is een auto een vervoersmiddel en dient het gebruikt te worden. Daarmee zeg ik niet: wees er maar niet zuinig op en rag de auto lekker af, maar boodschappen vervoeren, vakanties en een keer een fietsje wegbrengen of tuin-afval, hoort in mijn optiek bij het gebruik van een auto. Ook dit is natuurlijk een persoonlijke gedachte.

Een grote auto rijdt idd anders dan een kleine auto. Gemiddeld genomen vind ik het beduidend veiliger en fijner rijden, maar ook dat is een persoonlijk gevoel. Ook het parkeren is anders en soms lastiger. De meeste wat modernere volkswijken hebben trouwens prima parkeerplekken; het zijn vooral de jaren 20/30 wijken waar parkeren soms lastiger is. Mocht parkeren echt een probleem zijn, dan zou een grote auto idd misschien wat onhandiger zijn. Ook dit is een persoonlijke afweging.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2020 10:18 door J 79.
@Muddy Bandit
Mijn ervaring (ik zit na de kinderperiode inmiddels al in de kleinkinderen) is dat de SUV's daarin over het algemeen veel kind- en oudervriendelijker zijn als de stationwagens/hatchbacks, bij SUV's is opening van de achterportieren vaak wat ruimer bemeten, is het glasoppervlak ook wat royaler en het zicht vanaf de achterbank door de voorruit ook een stuk beter.
En inderdaad, stationwagens/hatchbacks ogen qua uiterlijk vaak wat mooier als zo'n lompe SUV.... het is maar net waar je de prioriteit legt.“

Klopt, helemaal mee eens. Dat is het grote voordeel van een SUV. Toch kiezen mijn ouders weer voor een BMW 3 of 5 serie ipv een X3/X5. De rij-beleving en uitstraling is anders en dat heeft voor mijn ouders toch de prioriteit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2020 10:21 door J 79.
Als er iets groots vervoerd moest worden leende ik altijd een mitsubishi colt 5 deurs (b-segment) omdat het niet in de Audi A4 (d-segment) paste

Als topic starter goedkoop wil rijden en makkelijk zijn auto wil parkeren en relatief veel ruimte wil.

-toyota verso s/subaru trezia
- honda jazz
-nissan note
Enz enz
Goedkoop rijden doe je in een XL A-segmenter, of hoe zou je een Suzuki Celerio, Wagon R+, Suzuki Splash, Hyundai i10, Kia Picanto etc moeten classificeren. Ja van de Celerio zijn niet zoveel auto's van verkocht, dus zo vaak kom je die niet als occasion tegen.

Maar het punt is wel, dat je met een kindje prima uit de voeten kunt: nu kan ik alleen voor de Suzuki Celerio spreken, want ik heb geen ervaring met de andere auto's. Echter het is een vijfdeurs, genoeg ruimte voor vier volwassenen en doordat de deuren zover open kunnen is het ook niet moeilijk om je kleine in de auto te plaatsen.

Mama kan er dan naast zitten en heeft meer dan genoeg beenruimte/hoofdruimte: maar goed een saaie ruime A-segmenter is niet cool, echter wel heel praktisch, goedkoop en zuinig. Dat een driedeurs erg onpraktisch is met een baby, dat snap ik wel hoor big smile smiley

Wat betreft kinderwagen aka buggy's, heb je ook exemplaren die heel compact zijn en dus handig voor op reis. Mijn ex-beste vriend die autoloos is/was had ook zoiets en zodoende, heb ik al ervaring met een baby in mijn auto.

Wij zijn zelfs met vier volwassenen en een baby in een babystoeltje, richting Beieren gereden.... is gewoon een kwestie van niet je hele kledingkast meenemen op reis. In de zomer is dat trouwens wel wat makkelijker, dan in de winter.

Maja eigenlijk is dit topic gewoon een groot excuus: TS heeft geen nieuwe auto nodig, maar gebruikt zijn kind gewoon als excuus om een grotere auto aan te schaffen. Dat deed mijn broertje ook en ondertussen is hij al drie auto's verder. Volgens mij rijdt ie nu Ford, maar eerst was het een Opel Astra stationwagon.

Bij SUV's is de kans overigens ook veel groter, dat je allemaal parkeerschades oploopt veroorzaakt door onbekende personen. Want de parkeervakken zijn eigenlijk niet breed genoeg voor dit soort auto: maar Henk en Ingrid, in hun rammelbak die zetten hun auto er gewoon naast en omdat het zo krap is gooien ze de deur perongeluk of juist expres tegen de auto naast hun aan.
V0RQ

"AH.nl bezorgbundel"

Dan blijft die Astra nog netter ook, rijdt minder, al bovenstaande ritjes zijn echt van de schadelokkers

Die 1000 euro per jaar is geen probleem, die afweging heb ik al lang gemaakt. Had ik wellicht nog wel ergens kunnen vermelden, maar dacht om eerlijk te zijn dat dat wel voor zich sprak. Ik krijg bijna het idee dat ik mijn huishoudboekje hier moet gaan verantwoorden nut smiley

Dat wil tegelijkertijd niet zeggen dat we het geld blind over de balk willen smijten. Iets meer kwijt zijn voor het gemak van een grote auto, prima. Maar ik zoek hier vooral tips wat er dan voor dit budget een goede auto is, die qua onderhoud niet uit de klauwen loopt en zo veel mogelijk aan mijn wensen voldoet

Maar goed, jullie kunnen natuurlijk niet ruiken waar ik het geen probleem vindt om extra centjes uit te geven, en waar ik graag bespaar, dus dank voor je tips.

V0RQ

en mijn laatste punt: een bak van 5 meter lang is niet altijd fijn. Je had het over een volksbuurt enzo.

Ja, vooral dit is waarom ik toch een hatchback serieus overweeg. Van de andere kant snap ik dat het in de lengte niet eens zo veel (soms niets) scheelt, zeker als ik juist naar de grotere hatchbacks ga kijken.
Zunigrijje

Maja eigenlijk is dit topic gewoon een groot excuus: TS heeft geen nieuwe auto nodig, maar gebruikt zijn kind gewoon als excuus om een grotere auto aan te schaffen. Dat deed mijn broertje ook en ondertussen is hij al drie auto's verder. Volgens mij rijdt ie nu Ford, maar eerst was het een Opel Astra stationwagon.

Dit heb ik toch ook al meermaals vermeld, dat het geen noodzaak is maar luxe/gemak? Ik verbaas me om eerlijk te zijn nogal over het kneuterige niveau van sommige reacties, alsof het iets is om je voor te schamen om bij een eerste kindje een grote auto te willen kopen. Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat ergens nog best ook als dit nou een ander soort forum was geweest, maar op een auto-forum? confused smiley

Voor de duidelijkheid: Ik wil niet met vier man en een baby op vakantie en dan minder spullen kunnen meenemen omdat de auto te klein is. Ik betaal graag wat meer in aanschaf en onderhoud voor de extra ruimte voor die paar keer dat dat handig is.

Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik ben nieuw op dit forum en heb me maar aan te passen/heb het maar te doen met jullie. Heb geen illusie dat ik jullie nu de schellen van de ogen laat vallen hoor, het verbaast me gewoon en dat spreek ik graag uit thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2020 12:08 door Jacky Baggen.
Jacky Baggen
Zunigrijje

Dit heb ik toch ook al meermaals vermeld, dat het geen noodzaak is maar luxe/gemak? Ik verbaas me om eerlijk te zijn nogal over het kneuterige niveau van sommige reacties, alsof het iets is om je voor te schamen om bij een eerste kindje een grote auto te willen kopen. Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat ergens nog best ook als dit nou een ander soort forum was geweest, maar op een auto-forum? confused smiley

Voor de duidelijkheid: Ik wil niet met vier man en een baby op vakantie en dan minder spullen kunnen meenemen omdat de auto te klein is. Ik betaal graag wat meer in aanschaf en onderhoud voor de extra ruimte voor die paar keer dat dat handig is.

Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik ben nieuw op dit forum en heb me maar aan te passen/heb het maar te doen met jullie. Heb geen illusie dat ik jullie nu de schellen van de ogen laat vallen hoor, het verbaast me gewoon en dat spreek ik graag uit thumbs up
Langer dan dit vind je niet winking smiley Moet je hem wel zelf importeren...
Mijn advies is een station: na 1 kind komt ook een 2e kind. En je wilt niet aan de gang blijven met inruilen. Bovendien krijg je meer auto voor je budget met lagere verbruikskosten.

De keuzemogelijkheden is groot en afhankelijk van wat je belangrijk vindt: zuinigheid? Ooit caravan kopen? Audio systeem? Voorruit verwarming? Automaat? Looks? Power?

Maja eigenlijk is dit topic gewoon een groot excuus: TS heeft geen nieuwe auto nodig, maar gebruikt zijn kind gewoon als excuus om een grotere auto aan te schaffen

De topicstarter ervaart zijn huidige auto (3 deurs) en die van zijn vrouw (5 deurs polo) niet praktisch genoeg. Als jij met een celerio prima uit de voeten kunt, prima. Er zijn ook genoeg gezinnen die helemaal geen auto hebben (of willen hebben), ook prima. Dan zeg ik toch ook niet dat jij de kinderen gebruikt om uberhaupt een auto aan te schaffen... Wat een rare reactie.

Ik begrijp de topic starter wel. Die ruimte ga je als heel prettig ervaren. Niet alleen met weekendjes weg maar ook elk familiebezoekje of wat kun je zonder gedoe de kinderwagen (en andere zooi) zo achterin gooien. En je hoeft echt niet een grote skoda superb of grote insignia te hebben. maar een C segment station is gewoon prima compromis voor de meesten tussen kosten en ruimte. Plus je hebt gewoon veel aanbod. En ze rijden doorgaans allemaal goed, stil comfortabel en voorzien van veel veiligheidssystemen ten op zichtte van de meeste kleinere auto's.
Zunigrijje
Wat betreft kinderwagen aka buggy's, heb je ook exemplaren die heel compact zijn en dus handig voor op reis. Mijn ex-beste vriend die autoloos is/was had ook zoiets en zodoende, heb ik al ervaring met een baby in mijn auto.
Die compacte exemplaren zijn over het algemeen dingen waarmee je niet bepaald lekker kunt lopen. Van die kleine, smalle wielen. Ook geen mogelijkheden om extra spul op te pakken wat je altijd nodig hebt bij babies/kleine kinderen. Groter is over het algemeen ook bij buggies en kinderwagens praktischer en rijdt fijner.
spoiler alert
Mijn advies is een station: na 1 kind komt ook een 2e kind. En je wilt niet aan de gang blijven met inruilen. Bovendien krijg je meer auto voor je budget met lagere verbruikskosten.

De keuzemogelijkheden is groot en afhankelijk van wat je belangrijk vindt: zuinigheid? Ooit caravan kopen? Audio systeem? Voorruit verwarming? Automaat? Looks? Power?

Thanks. Een tweede kind zal er hoogstwaarschijnlijk inderdaad wel komen.
Zuinigheid heb ik het idee dat dat heden ten dage geen wereld van verschil maakt tussen diverse auto's uit dezelfde categorie, maar ik laat me graag verbeteren. Onderhoud is meer een ding, in de zin van dat ik graag hoor welke notoir slechte motorblokken ik moet vermijden, welke auto's erkende roestbakken zijn (voor zover dat nog een issue is) et cetera.
Caravan zal er niet komen verwacht ik, Audiosysteem is niet zo belangrijk, voorruit verwarming wordt wel gewaardeerd aangezien de auto buiten staat. Liever handmatige transmissie dan automaat maar hier ben ik flexibel in. Looks is een lastige om nu snel tekst en uitleg te geven, liefst redelijk neutraal, laat ik het daar maar op houden. Omdat de auto buiten staat, en niet in een villawijk, vind ik het zonde om een premium auto neer te zetten. Die lopen toch net iets eerder iets op, van ingeslagen ruitje tot krassen tot simpelweg diefstal.

Power? Ik rijd graag door maar vind ik voor deze auto niet het belangrijkste. Als hij maar comfortabel rijdt op de snelweg, niet dat je merkt dat dat net boven zijn macht is. Ik lever liever iets in op dit gebied en dan wat meer luxe in de auto zelf.

In dat kader: Automatische stoelverstelling met geheugen voor in ieder geval de bestuurderstoel zou heel erg gewaardeerd worden maar is waarschijnlijk gezien het budget lastig te vinden. Stoelverwarming voor. Airco/climate control. Parkeersensoren/achteruitrijcamera. Qua veiligheidssystemen en infotainment up to date. Dat soort dingen. Oh ja, isofix (al zit dat neem ik aan al jaren in iedere auto uit dit segment). Aan dit soort zaken hecht ik meer waarde dan een premium buitenkant.
Zuinig rije zoekt altijd een bruggetje om de Suzuki celerio aan te prijzen die slaat in meestal en ook jouw situatie als .. op dirk
@jacky baggen vraagje maakt het gewicht van de auto ook nog wat uit? zo ja tot hoe ver zoek je ivm wegenbelasting. Beetje laat deze vraag maar ok.

Zuinigheid heb ik het idee dat dat heden ten dage geen wereld van verschil maakt tussen diverse auto's uit dezelfde categorie, maar ik laat me graag verbeteren.

met de vergelijkbare aandrijflijn; klopt. daar ga je geen wereld van verschil in ontdekken

Onderhoud is meer een ding, in de zin van dat ik graag hoor welke notoir slechte motorblokken ik moet vermijden, welke auto's erkende roestbakken zijn (voor zover dat nog een issue is) et cetera.

elke auto heeft wel zo zijn goede en minder goede dingen (karakter eigenschappen) en technische kwaaltjes. Je kunt zelfs niet zeggen dat bepaalde modellen niet goed zijn omdat het net afhankelijk is van het type motor en zelfs bouwjaar kan uitmaken. Als je een suggestie wil hebben van een concreet model zullen er vast wel mensen melden die er kijk op hebben op dit specifieke model. Je kunt dus niet bij voorbaard een merk of model al weg strepen op basis van technische problemen.

Oh ja, isofix (al zit dat neem ik aan al jaren in iedere auto uit dit segment). Aan dit soort zaken hecht ik meer waarde dan een premium buitenkant.

bij mijn weten is dit vrijwel standaard in het budget en segment waar jij in zoekt. zeker op de achterbank.

n dat kader: Automatische stoelverstelling met geheugen voor in ieder geval de bestuurderstoel zou heel erg gewaardeerd worden maar is waarschijnlijk gezien het budget lastig te vinden.
niets is onmogelijk, maar maakt een zoektocht natuurlijk wel stuk beperkter qua keuzes

in het geval van een astra kon je destijds kiezen tussen speciale stoelen. je krijgt dan zeer uitgebreid verstelbare stoelen, stoelmassage, verwarming, soms ook stoelverkoeling en memorie knoppen (wat jij dus prettig vind). I

n een advertentie van 2e hands auto is dat lastig zoeken soms omdat veel garages het niet specificeren in de zoekmachines. Ik vind zo snel niet wat vinden in jou budget, maar heel iets hoger (als voorbeeld) dan vind je deze met zulke stoelen, naast stoelverwarming ook stoelkoeling of deze heeft ze ook. kijk maar naar de foto's.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2020 15:31 door AsconaGT.
Auto encyclopedie
Zuinig rije zoekt altijd een bruggetje om de Suzuki celerio aan te prijzen die slaat in meestal en ook jouw situatie als .. op dirk
En het was meer een voorbeeld, dat er ook in het A-segment auto's zijn: waar je als klein gezin goed mee uit te voeten kunt. Ik heb overigens ook nog een Opel Astra Stationwagon genoemd als optie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2020 17:15 door Zunigrijje.
Zuinigheid maakt zeker we wat uit

Een Toyota Auris Station Hybrid rijdt 1:20 (met automaat). Schijnt betrouwbaar te zijn, maar moet.het niet hebben van z'n stuurgedrag , audio systeem e.d.

Ford Focus station rijdt dan 1:16, maar is een stuurdersauto, fijn audio systeem en heeft voorruit verwarming (o.a. titanium uitvoering of sportievere ST uitvoering als optie). Stoelverwarming veelal als (prettige) optie. Kwestie van zoekfilters op de bekende autosites.

De Ford die wij rijden heeft al 6 jaar en 100.000 km geen probleem gehad.
Jacky Baggen
..

Die 1000 euro per jaar is geen probleem, die afweging heb ik al lang gemaakt. Had ik wellicht nog wel ergens kunnen vermelden, maar dacht om eerlijk te zijn dat dat wel voor zich sprak. Ik krijg bijna het idee dat ik mijn huishoudboekje hier moet gaan verantwoorden nut smiley

Dat wil tegelijkertijd niet zeggen dat we het geld blind over de balk willen smijten. Iets meer kwijt zijn voor het gemak van een grote auto, prima. Maar ik zoek hier vooral tips wat er dan voor dit budget een goede auto is, die qua onderhoud niet uit de klauwen loopt en zo veel mogelijk aan mijn wensen voldoet

Maar goed, jullie kunnen natuurlijk niet ruiken waar ik het geen probleem vindt om extra centjes uit te geven, en waar ik graag bespaar, dus dank voor je tips.
....

De tips die je krijgt zijn niet altijd persoonlijk bedoelt maar soms ingesleten door vele voorgangers: Thuiswoners die in de laatste 6 jaar €10k hebben gespaard en dan een Audi A5 van 8 jaar oud gaan kopen of mensen die hun stadsfiets rechtstandig in de auto willen rijden. Vooral de papa's die het als hun mannelijke plicht zien minstens 2000 liter aan laadruim voor de deur te zetten terwijl de kraamzorg er nog is, is een bekend fenomeen hier!

Ja de koets blijft doorgaans even lang. Vaak zie je wel dat SUV's wat meer in de hoogte pakken. De 5008 en volgens mij de Tucson kunnen echt flink bagage verstouwen onder de 4.60 (uit mijn hoofd)...
Proficiat met de kleine!
Koop een station met lekker veel ruimte, zeker als de tweede komt is het de eerste jaren super praktisch.
Ik heb een Mondeo station (2009) we gaan graag met de kids er op uit (3 en 1 jaar) dan is die ruimte fijn. Zeker als je gaat shoppen, picknicken, zwemmen noem maar op.

We hebben nooit een buggy aangeschaft omdat ik de kinderwagen er gewoon in rij als ik hem een beetje inklap. Blij dat ik dat ding nooit uit elkaar hoef te halen om mee te nemen. Dat is natuurlijk geen argument om een extra grote auto te kopen, want een buggy is natuurlijk niet duur en wel praktisch smiling smiley
Tip: neem je kinderwagen mee als je gaat proefrijden, meteen passen.

Op vakantie is de Mondeo nog steeds te klein, dan is het een soort Tetris met koffers en tassen, waarschijnlijk slepen we veel te veel rommel mee cool smiley.

Ik ben op zoek naar een tweede auto (naast de Mondeo) vergelijkbaar met jouw eisen.
Een station uit de C klasse of misschien een sedan uit de D klasse, station hoeft niet maar ik vind ze wel mooier dan een hatchback en ik heb liever iets meer auto.
Misschien dat het de focus station wordt, maar ga me nog eens wat verder oriënteren.

Succes met je zoektocht!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.