Advies gevraagd: jonge occasion tot 27,5k.

Gepost door Rickert99 
Beste mede-autoliefhebbers.

Na een periode van hard werken vind ik het tijd om mezelf eens te belonen en wel met een nieuwe bolide.
Momenteel rijd ik dagelijks in een VW Polo 1.4 TDI uit 2015. Deze auto voldoet nog prima maar ik zoek toch iets meer karakter, comfort, luxe en sportiviteit.

Met een budget tot maximaal 27,5 duizend euro is de keuze echt gigantisch waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie, vandaar dat ik jullie om adviezen/meningen vraag. Ik rijd ongeveer 25.000 km per jaar.

Eisen voor mijn volgende auto:
Benzine
Minimaal bouwjaar 2016.
Het liefst een automaat (goede handbak zou ik ook mee kunnen leven).
Hatchback, sedan of coupé.
Het liefst 4 of 5 deurs.
Veel opties: climate control, cruise control (adaptief is een pré), navigatie, parkeersensoren (het liefste met camera).
KM-stand tot 80k
Auto moet relatief zuinig zijn (minimaal 1 : 15).
Auto moet niet zwaarder zijn dan 1450 kg.
Auto moet betrouwbaar zijn en niet te duur in onderhoud.

Auto's die ik zelf al heb bekeken/gereden:
Audi a3 e-tron uit 2016. Super mooie auto en voldoet aan al mijn eisen). het enige nadeel van deze auto is dat een nieuw accupakket 9.000 euro kost bij de audi-dealer.
Nieuwe model Ford Fiesta ST-line. Fijne auto maar ik heb mijn twijfels bij de 1.0 ecoboost.
Lexus IS 300H en CT 200H. De CT is absoluut niet mijn ding. De IS komt meer in de buurt maar in standaard uitvoering vind ik hem saai.
Volvo V40. (Nog niet in gereden)
BMW 1-serie. (Nog niet in gereden)
Golf 1.5 TSI automaat (Nog niet in gereden)
Polo AW 2.0 GTI. (Nog niet in gereden)
Nieuwe model Ford Focus ST-line. (Nog niet in gereden)
Mercedes A-klasse. (Nog niet in gereden)
en ga zo maar door....

Omdat ik geen zin en tijd heb om in al deze auto's een proefrit te maken vraag ik om jullie mening en advies. (Alles is welkom in wordt meegenomen in mijn besluit).

Groeten Rick

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2020 15:59 door Rickert99.
Van jouw lijstje is de meest comfortabele toch wel de IS300h. Ook gaat die 1:15 makkelijk halen (zelfs 1:18 moet wel lukken) alleen is ie te zwaar voor jouw eisen. Waarom heb je die eis eigenlijk? Wegenbelasting?

1.0 ecoboost van Ford is overigens prima hoor. Daar hoef je die auto niet om te laten staan. Het grootste nadeel van Ford (zowel Fiesta als Focus) blijft wel het interieur, die blinkt zeker niet uit.
De Volvo V40 is in de basis al een vrij oude auto met idem multimedia en interieur. Verder een goede auto, maar niet erg ruim (al is dat niet perse wat je zoekt denk ik). De Golf (ik ga er even van uit dat je naar de 7 kijkt?) is kraak nog smaak, maar in principe een prima auto. De Polo GTI is verre van comfortabel (wel heel sportief) maar ik weet niet of het met 25000km per jaar nog leuk is om die auto af te tanken. 1:15 wordt hoe dan ook erg lastig met die motor.

De BMW1 en Mercedes A ken ik persoonlijk niet, maar vooral over de A lees ik veel goede verhalen.

Persoonlijk zou ik met jouw budget een IS300h halen. grinning smiley Ik zou alleen de 2016 eis laten vallen. Lexussen zijn ontzettend betrouwbaar dus je kan best naar een iets ouder exemplaar kijken die meer luxe aan boord heeft.

Voorbeeld

Succes met je zoektocht. Met jouw budget is in ieder geval genoeg leuks te halen.
Je hebt een goed budget en weinig echte eisen harde eisen of voorkeuren. Keuze te over!

Als je dan komt met karakter en sportiviteit dan kan ik sommige keuzes heel goed begrijpen. maar een Audi e-tron of een gewone golf is alles behalve sportief maar eerder afstandelijk, comfortabel van A naar B zonder gekkigheid of emotie. Wat niet negatief hoeft te zijn. Zijn ze ook niet voor gemaakt. Vrij karakterloos, meer allrond gemaakt. En met de 1350kg eis komt je met een e-tron ook niet weg. Dat gaat al dik boven de 1500kg. Je zegt zelf dat dit aardig dicht in de buurt komt met wat je zoekt; maar in hoeverre zoek je echt een leuk rijdende auto met karakter? En als je naar een e-tron kijkt, kun je ook naar een golf GTE kijken. Zijn namelijk exact de zelfde auto's.

Met jou eisen, karakter, voorkeur voor goede automaat en jou lijstje komt de 1 serie er bovenuit. Waarom?

Karakter genoeg; deze is als enige aangedreven op de achterwielen. Heeft aantal voordelen o.a.de auto word geduwd ipv getrokken. Lekkerder stuurgedrag. Geen aandrijfreacties in het stuur en de gewichtsverdeling is optimaal wat weer resulteert in beter rij eigenschappen. En toch best comfortabel, zeker zonder M-sport onderstel.

Bovendien heeft deze de ZF 8-traps automaat. Een van de beste automaten op dit moment. niet voor niets gebruiken vele merken deze automaat. niet alleen BMW maar ook merken zoals Jaguar, landrover, bentley maar ook wat potentere audi modellen gebruiken deze automaat.

Bovendien een scala aan motorenkeuzes, opties, kleuren.

Lekker compleet met adaptieve cruise control, camera, opendak en leer of lekker kleurtje is allemaal mogelijk.

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2020 15:50 door AsconaGT.
Bedankt voor jullie reacties.
Het gewicht van de auto was inderdaad een foutje dat moet 1450 kg zijn. Deze eis stel ik inderdaad ivm de wegenbelasting. Voor een hybride geldt dit niet omdat je hiervoor tot en met 2024 maar de helft voor hoeft te betalen. Iets wat ik vergeten ben te vermelden in mijn verhaaltje is dat ik een auto zoek met een kilometerstand tot 80.000 km.
Die IS 300H vond ik inderdaad een heerlijke luxe auto om in te rijden.
De 1-serie vind ik persoonlijk ook een hele mooie auto.
Ik denk dat ik maar even een leuke 1-serie op ga zoeken en een proefrit ga maken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2020 16:04 door Rickert99.
Rickert99
Het gewicht van de auto was inderdaad een foutje dat moet 1450 kg zijn. Deze eis stel ik inderdaad ivm de wegenbelasting. Voor een hybride geldt dit niet omdat je hiervoor tot en met 2024 maar de helft voor hoeft te betalen. Iets wat ik vergeten ben te vermelden in mijn verhaaltje is dat ik een auto zoek met een kilometerstand tot 80.000 km.

Die MRB regels gelden alleen voor plugins, een hybride zonder stekker zoals de IS300h betaal je helaas wel de volle mep voor.
Vind je voorstellen nogal divers dus misschien ben je ook wel voor iets anders te porren , voldoet aan veel van je eisen.

Honda civic

Bobslee
Rickert99

Die MRB regels gelden alleen voor plugins, een hybride zonder stekker zoals de IS300h betaal je helaas wel de volle mep voor.

Oh dat wist ik niet. Weer wat geleerd! Dat is wel jammer...
NVE87
Vind je voorstellen nogal divers dus misschien ben je ook wel voor iets anders te porren , voldoet aan veel van je eisen.

Honda civic

Geen verkeerde auto maar ik ben niet helemaal weg van het exterieur en dan vooral de naar mijn mening rare voorkant.

Het gewicht van de auto was inderdaad een foutje dat moet 1450 kg zijn. Deze eis stel ik inderdaad ivm de wegenbelasting. Voor een hybride geldt dit niet omdat je hiervoor tot en met 2024 maar de helft voor hoeft te betalen

Dit geld alleen voor plugin en niet voor gewone hybride voertuigen. En ook lang niet alle plugins komen hiervoor in aanmerking want de Co2 uitstoot moet onder de 50 gram liggen. De A3 e-ton doet dat wel. Feit blijft wel dat een A3 in de basis een wat afstandelijke comfortabele auto is en niet sportief. Ga je daar nog een groot accupakket in leggen waardoor het gewicht boven de 1500kg komt kun je je voorstellen wat dat doet met de rij eigenschappen als je iets sportievers zoekt.

Ander dingetje, je wil minimaal 1 op 15 rijden; De polo GTI kun je dan ook gelijk schrappen. En afhankelijk van de motorisering veel andere modellen ook. Ik zou wel even kijken hoe belangrijk je deze eis vind.
Is dat budget incl of excl inruil, maakt nogal wat uit namelijk!
AsconaGT

Het gewicht van de auto was inderdaad een foutje dat moet 1450 kg zijn. Deze eis stel ik inderdaad ivm de wegenbelasting. Voor een hybride geldt dit niet omdat je hiervoor tot en met 2024 maar de helft voor hoeft te betalen

Dit geld alleen voor plugin en niet voor gewone hybride voertuigen. En ook lang niet alle plugins komen hiervoor in aanmerking want de Co2 uitstoot moet onder de 50 gram liggen. De A3 e-ton doet dat wel. Feit blijft wel dat een A3 in de basis een wat afstandelijke comfortabele auto is en niet sportief. Ga je daar nog een groot accupakket in leggen waardoor het gewicht boven de 1500kg komt kun je je voorstellen wat dat doet met de rij eigenschappen als je iets sportievers zoekt.

Ander dingetje, je wil minimaal 1 op 15 rijden; De polo GTI kun je dan ook gelijk schrappen. En afhankelijk van de motorisering veel andere modellen ook. Ik zou wel even kijken hoe belangrijk je deze eis vind.

Ik heb de a3 e-tron proefgereden en ik vond het een fijne auto. Ik stond op het punt om hem te kopen totdat ik belde naar de audi dealer wat een nieuw accupakket kost.
Een collega van mij heeft een nieuwe audi a1 2.0 tfsi waarin volgens hem hetzelfde motorblok ligt als in de polo GTI. Hij zegt dat als hij rustig aan doet hij 1:20 rijdt naar het werk. Dus dan zou mij dat ook moeten lukken lijkt mij.
speedtouch
Is dat budget incl of excl inruil, maakt nogal wat uit namelijk!

Budget is inclusief inruil. Ik heb bij verschillende auto bedrijven offertes gekregen. Tot mijn verbazing varieerde de inruilprijs die ik voor de Polo kreeg van 5000 tot 8000 euro.
Fabrieksopgave van een polo gti is 1:17 , lijkt me sterk dat je er dan 1:20 uit haalt , en zeker niet als je de 200 pk ook af en toe gebruikt , daar koop je m voor tenslotte denk ik
NVE87
Fabrieksopgave van een polo gti is 1:17 , lijkt me sterk dat je er dan 1:20 uit haalt , en zeker niet als je de 200 pk ook af en toe gebruikt , daar koop je m voor tenslotte denk ik

Oh, nee dan gaat die vlieger inderdaad niet op.

Een collega van mij heeft een nieuwe audi a1 2.0 tfsi
nieuwe A1 is niet eens geleverd met 2.0 TFSI. ergens klopt er hier iets niet. De huidige A3 is ook (nog) niet leverbaar met de 2.0 TFSI.

Ik heb de a3 e-tron proefgereden en ik vond het een fijne auto. Ik stond op het punt om hem te kopen totdat ik belde naar de audi dealer wat een nieuw accupakket kost.

maar dan zijn die eisen van karakter en sportief misschien niet goed gekozen en zoek je dus mogelijk een no-nonsens zuinige comfortabele auto. Is niets mis mee hoor winking smiley

Heb je ook gevraagd hoe vaak de dealer al zo'n accu heeft vervangen? Toen je de huidige polo kocht heb je ook niet gevraagd wat een nieuw motorblok kost winking smiley die slijt ook

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2020 16:57 door AsconaGT.
Nieuw en iets meer karakter, comfort, luxe en sportiviteit.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Business Plus
AsconaGT

Een collega van mij heeft een nieuwe audi a1 2.0 tfsi
nieuwe A1 is niet eens geleverd met 2.0 TFSI. ergens klopt er hier iets niet. De huidige A3 is ook (nog) niet leverbaar met de 2.0 TFSI.

maar dan zijn die eisen van karakter en sportief misschien niet goed gekozen en zoek je dus mogelijk een no-nonsens zuinige comfortabele auto. Is niets mis mee hoor winking smiley

Heb je ook gevraagd hoe vaak de dealer al zo'n accu heeft vervangen? Toen je de huidige polo kocht heb je ook niet gevraagd wat een nieuw motorblok kost winking smiley die slijt ook

Weet je dat heel zeker over die A1? De 40 TFSI is naar mijn weten een 2 liter.
Nee, dat heb ik niet. Maar ik heb wel verhalen gelezen op internet over auto's van 5 jaar oud die nog maar de helft van de batterij-capaciteit hebben. En zonder dat hybride systeem heb je in zo'n auto gewoon een 1.4'tje dat enorm zuipt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2020 17:04 door Rickert99.
Volt

Leuke auto maar dan zou ik eerder voor een jong gebruikte gaan.
Rickert99
Volt

Leuke auto maar dan zou ik eerder voor een jong gebruikte gaan.

Dat kan, want hij is pas een maand of zo leverbaar! Ga voor een demo!

Je hebt gelijk. Is even leverbaar geweest blijkbaar in het verleden. Volgens de website van Audi nu niet meer.

En ja als je gaat zoeken vind je ook wel van jou polo een motorblok wat vervangen moet worden. De vraag is hoe vaak zoiets voor komt.

Onlangs was er bij klokje rond een e-tron met 270.000 zonder problemen. Over het algemeen vind je weinig accu problemen.

Hier op het werk hadden we er ook 1 A3 e-tron zonder gekke dingen. De technisch identieke golf GTE had wel veel kostbare problemen. Maar niet met de accu.
AsconaGT

Je hebt gelijk. Is even leverbaar geweest blijkbaar in het verleden. Volgens de website van Audi nu niet meer.

En ja als je gaat zoeken vind je ook wel van jou polo een motorblok wat vervangen moet worden. De vraag is hoe vaak zoiets voor komt.

Onlangs was er bij klokje rond een e-tron met 270.000 zonder problemen. Over het algemeen vind je weinig accu problemen.

Hier op het werk hadden we er ook 1 A3 e-tron zonder gekke dingen. De technisch identieke golf GTE had wel veel kostbare problemen. Maar niet met de accu.

Niet waar, die etron heeft ook een nieuw accupakket gekregen (weliswaar nog onder garantie).
Zou met dit mooie budget gewoon lekker voor een C-segmenter gaan, keus zat, je kan zo goed als alles wat er recent te koop was kiezen.

Opel Astra 1.6 Turbo
Of in het zwart ( met handbak )

Volvo V40

BMW 220i Coupe
Auto encyclopedie
Infiniti q30

Grappig. Kwam de Q30 ook net tegen en voldoet op papier best maar toch lijkt het me meer een soort crossover/SUV-achtig iets dan een hatchback.
Beetje een "raar" ding. Wel redelijk uniek.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2020 19:19 door Total Loss.
Niet waar, die etron heeft ook een nieuw accupakket gekregen (weliswaar nog onder garantie).

Volgens mij was dat alleen iets van een afdichting van het accupakket. Terugroepactie wat ze allemaal hebben gehad als het goed is. Geen nieuw pakket.
Total Loss
Zou met dit mooie budget gewoon lekker voor een C-segmenter gaan, keus zat, je kan zo goed als alles wat er recent te koop was kiezen.

Opel Astra 1.6 Turbo
Of in het zwart ( met handbak )

Volvo V40

BMW 220i Coupe

De Volvo en BMW vind ik beide mooie auto's, de opel persoonlijk wat minder. De 1-serie vind ik ook gaaf en ik denk dat ik daar binnenkort een keer in ga proefrijden.
Auto encyclopedie
Infiniti q30

Gave auto. Kan iemand me wat meer vertellen over het merk? Betrouwbaarheid etc. Ik weet er persoonlijk niet zoveel van.
Wel bijna 30k willen stukslaan op een auto, maar dan kritisch zijn op een paar tientjes hsb?
Ik zou voor een Fiesta ST gaan, volgens mij moet dat net lukken.
Het lijstje is wel erg uiteenlopend: van een gewone Fiesta tot een IS300h.

[www.marktplaats.nl]
Barri
Wel bijna 30k willen stukslaan op een auto, maar dan kritisch zijn op een paar tientjes hsb?

[www.marktplaats.nl]

Gave auto. Maar hoe zit het met het comfort van zo'n fiesta? Ik zoek een auto die ik rustig, comfortabel en zuinig kan rijden en wanneer ik het wil eens flink los in kan gaan.
AsconaGT

Volgens mij was dat alleen iets van een afdichting van het accupakket. Terugroepactie wat ze allemaal hebben gehad als het goed is. Geen nieuw pakket.

In het weekblad stond toch echt dat er een nieuw accupakket twv 9000 euro gemonteerd is...
Zou voor mij een makkelijke keus zijn. Met 25.00 km per jaar zou ik een comfortabele en toch sportieve en zuinige BMW 3-serie nemen. Geweldige automaat, fijne motor en een heerlijke auto. Ook een 320i kun je wel vinden voor je budget.

BMW 318- M Sport Edition

Premium Selection met 2 jaar garantie en weinig km's.

Een Yaris of Fiesta is best leuk, maar qua rijden niet te vergelijken natuurlijk. Je wilt jezelf belonen met een echt lekkere auto toch?
Rickert99
Auto's die ik zelf al heb bekeken/gereden:
Audi a3 e-tron uit 2016. Super mooie auto en voldoet aan al mijn eisen). het enige nadeel van deze auto is dat een nieuw accupakket 9.000 euro kost bij de audi-dealer.
Nieuwe model Ford Fiesta ST-line. Fijne auto maar ik heb mijn twijfels bij de 1.0 ecoboost.
Lexus IS 300H en CT 200H. De CT is absoluut niet mijn ding. De IS komt meer in de buurt maar in standaard uitvoering vind ik hem saai.
Volvo V40. (Nog niet in gereden)
BMW 1-serie. (Nog niet in gereden)
Golf 1.5 TSI automaat (Nog niet in gereden)
Polo AW 2.0 GTI. (Nog niet in gereden)
Nieuwe model Ford Focus ST-line. (Nog niet in gereden)
Mercedes A-klasse. (Nog niet in gereden)
en ga zo maar door....
Omdat ik geen zin en tijd heb om in al deze auto's een proefrit te maken vraag ik om jullie mening en advies. (Alles is welkom in wordt meegenomen in mijn besluit).
Groeten Rick
Je merkt dat de laatste jaren hele grote stappen zijn gemaakt in rijhulp systemen en Multimedia.

De Volvo V40 is al een relatief oude auto, die zou ik niet meer doen.

De BMW 1 je hebt of het oude model of het nieuwe model met 3 cilinder, deze 3 cilinder had in het begin relatief veel kinderziektes, ik zou dat niet doen.

De Golf 7 is al een relatief oud model.

Met de Polo 2.0 GTI ga je het verbruik denk ik niet halen, de krachtige motor maakt de Polo wel serieus snel.

De Ford Focus ST line lijkt mij een hele goede keus.

De oude Mercedes A is al een relatief oude auto die zou ik niet meer kiezen.
De nieuwe Mercedes A die in 2018 op de markt kwam vind ik een erg leuke auto, de 1330 CC 4 cilinder met 7 traps automaat met dubbele natte koppeling zit ook in mijn Renault Clio (5) R.S. Line uit 2020. De motor levert veel trekkracht bij lage toeren, is erg stil en zuinig, de automaat is erg fijn.

Het maakt de nieuwe Clio (5) gewoon een erg leuke, snelle en comfortabele auto. De Clio 5 is ook geleverd als zuinige en krachtige hybride ( E Tech) met 140 pk. ( bij de hybride kun je een nieuwe auto kopen met 5 jaar fabrieksgarantie )

De keuze is inderdaad reuze, een auto die minder weegt en kleiner is voelt vaak sneller en sportiever aan, en heeft minder vermogen nodig om hard te kunnen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2020 21:15 door ak2.
Rickert99
Barri

[www.marktplaats.nl]

Gave auto. Maar hoe zit het met het comfort van zo'n fiesta? Ik zoek een auto die ik rustig, comfortabel en zuinig kan rijden en wanneer ik het wil eens flink los in kan gaan.

Nogmaals, de IS300h is wat je moet hebben dan. Hele soepele automaat (traploos), genoeg vermogen wanneer je het wil (223pk), achterwielaandrijving (voor extra rijplezier), bij normaal gebruik erg zuinig (1:16 gemiddeld), erg stil van binnen en erg comfortabel kilometers maken en 0-100km/h in 8,4 seconden wat voor de Nederlandse snelweg vlot genoeg is.

En zoals Barri terecht zegt, beknibbelen op de wegenbelasting maar wel bereid zijn 27500 euro stuk te slaan op een auto rijmt niet echt met elkaar.
Hoe dan ook, de betrouwbaarheid van Lexus (en daarmee de lage gebruikskosten) compenseren de iets hogere wegenbelasting wel.
Rickert99
Auto encyclopedie
Infiniti q30

Gave auto. Kan iemand me wat meer vertellen over het merk? Betrouwbaarheid etc. Ik weet er persoonlijk niet zoveel van.

Infiniti is het luxe merk van Nissan , maar de Q30 heeft gewoon het dashboard van de Mercedes a-klasse van de vorige generatie , alleen dan een eigen sausje er overeen. Verder deelt die ook onderstel en motoren met de Mercedes a-klasse. De 1.6 turbo van Nissan/Renault is een ontzettend fijn en betrouwbaar blok , zit in verschillende Renault , Nissan en Mercedes producten. O.a. op autoweek ook te bekijken op het youtube kanaal van Autoweek staan er wel rijtesten van deze auto ook een leuke vergelijkinstest met de DS4.

Infiniti is inmiddels wel terug getrokken uit Europa, maar deze Q30 is gewoon in Engeland van de band gerold waar ook de Nissan qq en de Nissan Pulstar van de band komt/kwam. De automaat met dubbele koppeling wordt ook gebruikt in meerdere producten van Mercedes en Renault. "Nissan had destijds cvt automaten"
Kristian
Zou voor mij een makkelijke keus zijn. Met 25.00 km per jaar zou ik een comfortabele en toch sportieve en zuinige BMW 3-serie nemen. Geweldige automaat, fijne motor en een heerlijke auto. Ook een 320i kun je wel vinden voor je budget.

BMW 318- M Sport Edition

Premium Selection met 2 jaar garantie en weinig km's.

Een Yaris of Fiesta is best leuk, maar qua rijden niet te vergelijken natuurlijk. Je wilt jezelf belonen met een echt lekkere auto toch?

Eens! Met deze wensen en budget zo'n heerlijke 3-serie, en dan precies zoals dit exemplaar. Wát een mooie auto!! Laatste voordat BMW's afzichtelijke misvormingen kregen thumbs up
Wat zijn jullie ervaringen met de 3 cilinder van BMW? Ik ben bang dat de 2 liter mijn gewenste verbruik niet gaat halen of heb ik dit mis?
Deze BMW heeft meer power, is zuinig, licht en je krijgt € 2000 subsidie. Lust alleen geen benzine!

Volt
Deze BMW heeft meer power, is zuinig, licht en je krijgt € 2000 subsidie. Lust alleen geen benzine!

Ik vind het een hele lelijke auto
Rickert99
Wat zijn jullie ervaringen met de 3 cilinder van BMW? Ik ben bang dat de 2 liter mijn gewenste verbruik niet gaat halen of heb ik dit mis?

Zelf heb ik er geen ervaring mee. In de 100.000 duurtest van Autobild van de BMW 2 had de testauto al na 36.000 km een nieuwe motor nodig door een kapot krukaslager, in de eerste bouwjaren waren relatief veel problemen met deze motor, en krukaslagers. De vraag is ook hoe goed is deze motor nog na 140.000 km. Het Duitse Autobild vond de algehele kwaliteit van de BMW 2 met 1.5 3 cilinder slecht. De auto stond helemaal onderaan de ranglijst van alle geteste auto's.

Hoe goed de latere 1 serie met voorwielaandrijving is, is nog afwachten. De 3 cilinder motoren maken een 1 serie zeker snel genoeg.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-11-2020 08:07 door ak2.

In het weekblad stond toch echt dat er een nieuw accupakket twv 9000 euro gemonteerd is...

zou kunnen, ik kon het mij niet meer herinneren in ieder geval winking smiley wat ik zo even snel vond was het onderstaande

Terugroepactie

De bak die de accu beschermt kan lekkage plaats vinden en water van buitenaf in die bak komen te staan, wat de accu aan kan tasten. Ik vrijwel alle gevallen volstaat demonteren van de accubak en aanbrengen van extra afdichting. Ik uitzonderlijke gevallen waarbij de accu daadwerkelijk is aangetast word deze ook vervangen.

Alle A3 e-trons die hier last van kunnen hebben zijn terug geroepen en gecontroleerd (wel even checken). Met de accu zelf is niets mis

Eens! Met deze wensen en budget zo'n heerlijke 3-serie, en dan precies zoals dit exemplaar. Wát een mooie auto!! Laatste voordat BMW's afzichtelijke misvormingen kregen

eens! Voor een 1 serie geld het zelfde thumbs up Misschien zelfs nog wel leuker om te rijden.
De B38 1.5 driecylinder is inmiddels een meer dan prima motor. Probleem met axiaallager was alleen bij de handgeschakelde versies in de eerste jaren.
Heb zelf vorig jaar ook lang getwijfeld tussen een 318i en een 320i. Maat van me werkt in de werkplaats bij BMW en verzekerde me dat de 3-cylinder echt een betrouwbare motor is. Zijn niet/nauwelijks problemen mee. Ik vond hem ook echt heel goed rijden. Het is dat we een caravan hebben, anders had ik de 318i genomen. Heerlijk soepel en vlot zat.
Een Einser is ook heerlijk. Een stukje krapper maar als je de ruimte niet nodig hebt, dan ook een uitstekende keuze.
Dit is wel echt een gaaf exemplaar!

BMW 118i 2019

Het is ook maar net wat je in een auto zoekt. Een A3 is ook prima maar biedt niet het rijplezier van een BMW. Zoek je echt een fijn sturende en leuk rijdende auto dan kom je op een BMW, Ford of een Mazda uit. Wil je jezelf echt trakteren dan zou ik voor de BMW gaan.
Vandaag een proefrit gemaakt bij Broekhuis Groennloo in een Bmw 318i. Heerlijke auto en na een kleine onderhandeling heb ik besloten de auto te kopen.
Dit is hem geworden:

[www.broekhuis.nl]

Iedereen bedankt voor de reacties.
Dus je hebt vrede met de 3 cylinder? Veel plezier met de auto!
Hele mooie uitvoering, veel plezier ermee! thumbs up

Eerlijk gezegd had ik met deze eisen ( niet veel ruimte nodig en dit mooie budget ) geen genoegen genomen met een 3-cilinder, zeker niet in een D-segmenter.
Zal heus prima rijden hoor, geloof ik best maar zeker nu zou ik er nog niet voor kiezen, later kunnen we wellicht niet meer anders en "moeten" we wel.
Leuk om te lezen dat je voor een 3-serie bent gegaan. Hele goede keuze en ik snap de keuze voor de 3-cilinder wel. Een vergelijkbare 320i is een stuk prijziger terwijl de 318i echt een heerlijke motor heeft. Zeker in NL kom je niks tekort. Hij klinkt zelfs een beetje als een 6 cilinder. Heel veel plezier ermee!
Kristian
Leuk om te lezen dat je voor een 3-serie bent gegaan. Hele goede keuze en ik snap de keuze voor de 3-cilinder wel. Een vergelijkbare 320i is een stuk prijziger terwijl de 318i echt een heerlijke motor heeft. Zeker in NL kom je niks tekort. Hij klinkt zelfs een beetje als een 6 cilinder. Heel veel plezier ermee!
Een 320 viel wel binnen mijn budget maar ik verkies meer opties boven een dikkere motor. Dat plezier gaat vast lukken! Dankjewel
Gefeliciteerd! Mooi wagen hoor! Veel plezier ermee.
Hoewel ik juist andersom had geredeneerd: liever wat minder opties en fan wel een sterkere motor.

Veilige km’s gewenst
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.