Advies occasion

Gepost door Reinier 8448048 
Goedeavond,

Sinds een paar weken zijn wij op zoek naar een nieuwe auto. Hierbij helpt het niet mee dat we beperkte kennis van auto's hebben. Ik heb hier al een aantal nuttige adviezen opgedaan in de andere posts dus hopelijk kunnen jullie ons ook helpen smiling smiley
Wij zijn op zoek naar een occasion met de volgende kenmerken
c segment
5 deurs hatchback
ongeveer 7 jaar oud
rond de 150k op de teller
Bluetooth telefoonverbinding
Budget 5.000 - 7.500
Rijden zelf ongeveer 20 - 25k per jaar

Hierbij zijn we na research op internet tot een lijstje met de volgende auto's gekomen. Zijn er bekende gebreken bij onderstaande auto's of hebben jullie nog goed alternatief?
Kia Rio
Toyota Yaris
Opel corsa
Peugeot 206
Chevrolet cruze
Volvo v40
Ford focus
De eerste 4 auto's zijn auto's uit het b-segment

De onderste 3 zijn auto's uit het c-segment.

De Cruze staat voor gunstige prijzen te koop omdat die niet gewild is, als 5 deurs hatchback staan er een handje vol te koop door het hele land. Stond recent nog een mooie witte te koop bij een peugeot dealer. Denk dat je met een 1.6 wel goed bedient bent. de 1.4 zonder turbo moet te hard werken en de 1.4 turbo heeft de beruchte m32 handbak. 1.8 is ook nog een optie.

Een volvo v40 benzine voor je budget met die km stand gaat een uitdaging worden.

Is een lancer ook nog een optie?

lancer

Nog even over je andere opties

Een Peugeot 206 is wel een beetje een museum stuk

De yaris van de 2e generatie is er toen die uit productie ging nog even als Daihatsu charade geweest. Bij de Yaris lekker voor de 1.3 gaan.

charade

Je zou ook nog kunnen denken aan de Toyota verso s deze is er ook als subaru trezia.

Hier een voorbeeld advertentie
subaru trezia

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-10-2020 22:43 door Auto encyclopedie.
hmmm de lancer fanclub is ook weer online
Re: Advies occasion
27-10-2020 22:36
Auto encyclopedie

Is een lancer ook nog een optie?

Dat was ook mijn gedachte.
28-10-2020 07:41
Uit jouw lijstje zou ik de Kia Rio nemen.
Buiten de velgen die snel lelijk worden zijn het goede auto's.
De Corsa D is ook een prima auto, de 1.4 90 (of 100)pk motor is dan de fijnste aangezien het niet een hele lichte auto is.

Een Volvo V40 of Ford Focus zou ik met jouw budget niet aan beginnen. Een 206 is wel een erg oude auto, de 207 en ik denk zelfs de 208 zijn ook te halen met jouw budget.
28-10-2020 08:12
Uit het lijstje zou ik zeker de Kia Rio nemen. Bij een V40 of Focus zit je aan de onderkant van de markt, wat vaak niet handig is. De 206 is al erg oud,

Met dit budget zou je ook heel goed kunnen slagen met een compacte diesel zoals de Renault Clio 1.5 DCI , een Citroen DS3 of C3 1.6(e) of (Blue) HDI. Je koopt ze voor heel weinig geld uit hele jonge bouwjaren, en ze hebben relatief krachtige, zeer zuinige, degelijke en soepele motoren.
Door de fijne motoren rijden ze gewoon heel plezierig.
Een Focus van 2e generatie zou je wel kunnen overwegen. 207 is niet het beste peugeot ptoduct

Ipv van Rio kun je ook gaan voor chevrolet aveo van de laatste generatie. De i20 binnen je budget is wat gedateerder, zelfde voor de eerste generatie i30 en Kia ceed.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2020 08:17 door Auto encyclopedie.
Dag allen,

Veel dank voor jullie reacties, fijn om te horen!

We zijn op basis van jullie advies wat verder in de Kia's gedoken en zijn wel gecharmeerd van de KIA Rio of de KIA Ceed (hatchback). Zitten er nog beduidende verschillen tussen de twee types en nog tips of advies welke versie / uitvoering / motor inhoud wel/niet te nemen? En zijn de KIA's ook op den duur weer gewild om door te verkopen?

Groet!
Reinier 8448048
Dag allen,

We zijn op basis van jullie advies wat verder in de Kia's gedoken en zijn wel gecharmeerd van de KIA Rio of de KIA Ceed (hatchback). Zitten er nog beduidende verschillen tussen de twee types en nog tips of advies welke versie / uitvoering / motor inhoud wel/niet te nemen? En zijn de KIA's ook op den duur weer gewild om door te verkopen?

Groet!

Welke generatie kia rio ? welke generatie Kia ceed? het verschil is dat de Rio uit het b-segment komt en de Ceed uit het c-segment. Dus de Ceed is een klasse groter, ruimer , duurder in de wegenbelasting/ verzekering en verbruikt meer brandstof.

Kia kwam van ver, dus hoe nieuwere generatie koopt hoe beter die is, over afschrijving geen zinnig woord te zeggen.

Je kan ook nog naar de Kia venga kijken als dat je ding is.
01-11-2020 13:46
Reinier 8448048
Dag allen,

Groet![/quote
Bij de Kia Rio kom je denk ik uit bij de 3e generatie vanaf 2011, en bij de Ceed bij de 2e generatie vanaf 2012. Hoe nieuwer het model hoe beter, bij Kia gaan de ontwikkelingen snel.

Inmiddels heeft Kia een hele goede reputatie op betrouwbaarheid en kwaliteit. Bij elk model is het afwachten hoe gewild de auto is over een paar jaar. Het zijn aantrekkelijke auto's , de kans lijkt mij groot dat de auto's gewild zullen zijn. Of de overheid moet rijden op benzine Inmiddels erg duur hebben gemaakt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.