BMW 3 serie of Ford Mondeo budget ca 14000

Gepost door Tim 7220951 
Hoi,
Na 15 jaar leasen ben ik genoodzaakt een auto te kopen. ik heb een budget van ca. 13000. Ben op zoek naar een ruime gezinsauto, benzine.
Goede stoelen. Ik rijd ca 20000 km per jaar

Maar is lastig kiezen, ga je voor een een jonge Peugeot 308 sw uit 2017 met 94.415 km op de teller of voor een wat oudere BMW of Ford. etc...
Tot nu toe vooral gekeken naar de Peugeot 308 SW, Seat Leon ST, Ford Mondeo en BMW 3 serie

Nu kwam ik een BMW 3 serie uit 2012 tegen met 139600 km op de teller en kost 13.900 [www.marktplaats.nl] of een

Ford Mondeo uit 2011 met 81000 km op de teller kost 12999
[www.marktplaats.nl]

of toch de Peugeot (die ik al 3 jaar heb gereden)
[www.marktplaats.nl]

Of deze:
[www.marktplaats.nl]

Allemaal verschillende auto's, maar wat is het belangrijkst leeftijd, kilometers., onderhoudshistorie.?

Hebben jullie tips of adviezen.

Groeten Tim
Een ruimere gezinsauto... De 3 valt af als er personen > 10 jaar achterin moeten zitten.
Ik sluit mij bij Piet aan, als je ruimte zoekt zou ik niet voor een 'premium' D-segmenter gaan die de ruimte heeft van een C-segmenter. Ik zou dan voor een volwaardige D-segmenter gaan, de Mondeo lijkt mij een goede optie.

De Renault Laguna is ook een betrouwbare voordelige keus hou je ook de helft van je budget in je zak:

Renault Laguna Estate met 113.000 op de teller

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2020 11:00 door Probenator.
Ik heb zelf zo'n Laguna, zelf 1.82 lang, past achterin ook bijna niets.....(kleine voetenruimte tussen achterzijde voorstoel stoel en achterbank)
Van je lijstje lijkt mij de Peugeot 308 uit 2017 gewoon de beste keus, de auto is veel jonger dan de overige opties. De 308 rijpte tijdens de productie, een uit 2017 is gewoon een goede keus.

De getoonde Laguna 3 vind ik ook een goede optie, ik heb er 9 jaar een gehad. Mijn ervaring was dat het een bijzonder fijne, degelijke en zeer betrouwbare auto was.

De BMW 3 Kwam al in 2005 op de markt, en is al een oude auto, gezien de leeftijd en kilometerstand betaal je voor deze vrij kleine auto flink wat geld. Ik zou dat zelf niet doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2020 12:07 door ak2.
De 3 rijdt het beste en heeft waarschijnlijk de mooiste techniek, maar is gewoon een krappe auto voor het geld.

De Seat en Peugeot hebben statistisch gezien de minst betrouwbare motoren (Google het even na misschien zijn deze jaartallen spontaan de beste motoren ooit gaan geven. Ruwweg: kleine turbomotoren wil je liever niet)

De renault van probenator lijkt me een goeie deal.

50.000km meer of minder maakt niet zo veel uit, net als 2 jaar meer of minder. Natuurlijk wil je voorkomen dat je vlak voor heel groot onderhoud uitkomt, maar met 150.000 kan dat net zijn gedaan.

2 ton in 10 jaar rijden doe je liever in een wat jongere wagen met weinig kilometers. 5 jaartjes sturen en dan inruilen kan ook nog wel van 2 naar 3 ton.

Onderhoudshistorie is meestal wel ok in deze prijsklasse. Vaak een rits standaard beurten. Als je C-merk banden tegenkomt en kwikfit achtige stempels zou ik gaan oppassen.
Je koopt dit, met garantie, dus eigenlijk gaat het meestal wel goed.
ak2
...
De BMW 3 Kwam al in 2005 op de markt, en is al een oude auto, gezien de leeftijd en kilometerstand betaal je voor deze vrij kleine auto flink wat geld. Ik zou dat zelf niet doen.

Ben ik wel met je eens, maar veel zaken in een E91 LCI zijn wel veel nieuwer dan 2005, zoals de turbomotoren en de navi (harddisk voor muziek en audio streaming). Bij BMW lopen motoren een paar jaar achter op de koets.
Tim 7220951

of toch de Peugeot (die ik al 3 jaar heb gereden)

Als je gaat voor de 308 SW (prima produkt) dan zou ik maar meteen kiezen voor de gefacelifte (met o.a. 6 versnellingen)
Ik kon nu alleen nog maar deze vinden, je zoekt wat goedkoper:
[www.autotrack.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.