Hulp bij kopen nieuwe auto

Gepost door Sander 3126380 
Goedemorgen,
Ik ben al een tijd opzoek naar een nieuwe auto mijn budget is rond de 4000euro en ik ga m gebruiken als eerste auto (dus gaat vaak gebruikt worden)
Ik had zelf deze 2 gevonden die ik wel leuk vond,
[www.autoscout24.nl]
En
[www.autoscout24.com]

Mijn voorkeur gaat zelf uit naar de 207CC
Wat denken jullie wat de beste optie is?
Als jullie nog andere suggesties hebben voor de prijsklasse graag!

Alvast heel erg bedankt voor alle hulp,
Met vriendelijke groet,
Sander Jongenelen
Sander 3126380
Mijn voorkeur gaat zelf uit naar de 207CC

Aangezien die volgens de link niet meer beschikbaar is, blijft enkel je andere optie over. tongue sticking out smiley
Dan ben ik wel benieuwd hoe je precies op deze twee auto's uitgekomen bent? Pas dan kunnen we moet goede suggesties komen.

- hoeveel km per jaar
- wat moet er in passen
- wat is je voorkeur (merken, rijgedrag, carrosserievorm, leeftijd, uitrusting)
Dank voor de reacties alvast,
Ja auto 1 is al weg maar het gaat om een Peugeot 207 cc 1.6 16v bouwjaar 2008.

Verder rij ik ongeveer 10.000km per jaar, veel ruimte is niet nodig want eigenlijk zitten er bijna altijd maar 2 mensen in. Ik heb niet echt een voorkeur in merk dat deze beide Peugeot waren was gewoon toeval. Rijgedrag, ik rij meestal gewoon “normaal” al hou ik er soms wel is van om wat harder te rijden. Carrossievorm, 3deurs of 5 deurs maakt mij niet uit. Ben 19 jaar, wat er voor mij in moet zitten, boordcomputer, airco radio met aux aansluiting stoelverwarming hoeft niet alleen zou t wel mooi meegenomen zijn en dan verder alle “basic dingen”
Graag zou ik wel een iets sportiever model willen daarom ging mijn voorkeur ook uit naar die Peugeot 207cc over die andere.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, en nogmaals dank voor alle hulp

Met vriendelijke groet,
Sander
Kwalitatief is het niet het beste tijdperk van Peugeot. Daarnaast is de 207 een zware jonge, de cc doet daar nog een schepje boven op. De motoren moeten daardoor harder werken.

Micra cc is een betere keuze
Of Renault wind met de juiste motor
Colt cc wrl betrouwbaar, maar spuug lelijk. Maar 1.5 turbo is snel
Ik moet eerlijk zeggen dat die 2 auto’s me niet erg aanspreken qua uiterlijk, sorry heeft u toevallig nog andere opties?
2006 Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport | VAN 1e EIGENAAR | AIRCO |
€ 3.995,00
[link.marktplaats.nl]

de 1.4 VTI kun je ook beter links laten liggen. Deze is niet altijd even betrouwbaar, naast dan is de 207 een vrij zware auto. De 1.4 moet er dan ook behoorlijk aan sleuren. Beter ga je dan voor een 1.6 16v.
Fiesta ST150 , veel sportiever gaat het niet worden voor je geld , rijd erg leuk!
Hey, dank weer voor alle reacties de fiat Punto die werd gestuurd vind ik niet zo qua model, de fiesta ST daarintegen wel maar voor mijn budget nogal hoge kilometers :/ dus dat risico wil ik niet nemen.
Wel ben ik op deze Opel sport gekomen, lijkt dit jullie wat?

[link.marktplaats.nl]

Alweer bedankt en vriendelijke groet,
Sander
Sander 3126380
Hey, dank weer voor alle reacties de fiat Punto die werd gestuurd vind ik niet zo qua model, de fiesta ST daarintegen wel maar voor mijn budget nogal hoge kilometers :/ dus dat risico wil ik niet nemen.

Ik moet je daar gedeeltelijk gelijk ingeven , als ik naar een auto zoek kijk ik ook naar een zo gunstig mogelijke km-stand , echter alles valt en staat met het onderhoud , de door mij aangedragen ST , ziet op de 12500 km per jaar , verwachting is dat hier wat langere ritten mee gereden zijn , daar lijd een auto niet zo veel van , de door jou aangedragen Opel , heeft krap 7000 per jaar gereden, misschien viel korte stukjes , motor niet vaak op bedrijfstemperatuur geweest , misschien wat meer geleden.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je je niet moet blind staren op de km stand , maar kijk ook zeker naar het onderhoud.
NVE87
Sander 3126380

Ik moet je daar gedeeltelijk gelijk ingeven , als ik naar een auto zoek kijk ik ook naar een zo gunstig mogelijke km-stand , echter alles valt en staat met het onderhoud , de door mij aangedragen ST , ziet op de 12500 km per jaar , verwachting is dat hier wat langere ritten mee gereden zijn , daar lijd een auto niet zo veel van , de door jou aangedragen Opel , heeft krap 7000 per jaar gereden, misschien viel korte stukjes , motor niet vaak op bedrijfstemperatuur geweest , misschien wat meer geleden.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je je niet moet blind staren op de km stand , maar kijk ook zeker naar het onderhoud.

Ah, duidelijk de fiesta die bij de link stuurt is ook 4,500 dat is iets boven me budget. Echt erg bedankt voor alle uitleg etc het is echt erg hulpvol en ik waardeer het enorm. Ik wil graag dit weekend gaan kijken voor een auto omdat deze echt versleten is en ik nodig een nieuwe nodig heb. Die Opel is niks neem ik hieraan uit, waar zou ik voor moeten mikken qua bouwjaar km stand? En heb je misschien zelf nog suggestie? Ik zoek wel zoiets als die Opel qua model iets sportiever mag ook zeker alleen liever geen cabrio omdat ik daar slechte verhalen van hoor met lekke dakjes etc en extra onkosten kan ik er niet bij hebben.

Met vriendelijke groet,
Sander
[www.marktplaats.nl]
Ik heb net deze ford fiesta gevonden mooi model ziet er netjes uit wel veel km, wel volledige onderhouds historie
wat denken jullie?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.