Advies gezocht aankoop betrouwbare auto’s

Gepost door Bart 2865024 
Hallo.

Momenteel ben ik mijzelf aan het oriënteren om een auto te gaan kopen, ik vind dit zelf heel moeilijk omdat zodra ik wat zie ik ook meteen negatieve berichten lees over bijv een motor of iets..

ik heb zelf weinig tot geen verstand van de techniek in een auto.. dus graag krijg ik wat advies van jullie.

Mijn budget is ongeveer 9000,- maar het liefst zit ik tegen de 6 a 7 duizend aan.

Ik zoek betrouwbare auto’s die goed aangeschreven staan en waar ik niet voor onnodige hoge onderhoudskosten kan komen te staan

Ik gebruik de auto dagelijks om naar mijn werk te rijden +- 10km heen en terug en ga in het weekend graag een eindje rijden.

Ik ben 1,90 cm , maar pas inpricipe in een peugeot 107, wat meer luxe zou niet overbodig zijn haha

Wat ik het liefst zie aan de auto is :

- zuinig in brandstofverbruik
- betrouwbaar
- cruise control
- Bluetooth/Aux aansluiting

Ik zie heel graag jullie meningen tegemoet!

Groetjes !

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-10-2020 01:32 door Bart 2865024.
Een auto die letterlijk goed staat aangeschreven stond in 2017 een Toyota verso s.

[www.consumentenbond.nl]

En in 2019 nog steeds, alleen is dat pdf bestand die kan ik niet uploaden hier. Google op consumentenbond en Toyota verso s en het komt tevoorschijn.

De verso s is er ook als subaru trezia, dat weten heelveel mensen niet, deze worden daardoor goedkoper aangeboden. De trezia is er wel als diesel dus wel even goed checken van te voren voordat je er 1 gaat bekijken aan de ander kant van het land.

Ook goed zijn de Honda jazz. Bij de 2e generatie de half automaat laten staan. Half automaten zijn te herkennen dat er geen p-stand op zit.

De suzuki baleno is ook een betrouwbare topper en met de 1.2 nog geen 850 kg.

Een budgettopper is de mitsubishi colt 1.3, dan ben je voor 5.000 euro klaar.

Een andere budgettopper maar iets duurder en niks beter, maar ook niet slechter maar misschien vindt jij hem mooier is de Toyota yaris van de 2e generatie, aan het eind van zijn leven ging die door het leven als daihatsu charade, maar op kenteken nog steeds Toyota alleen dan als Toyota charade of zo iets.
Trouwens in welk segment/klasse zoek je een auto?

Nog even een toevoeging de colt en yaris/charade ook met een grote boog om de half automaten heen

De jazz is er ook als hybride

Je kan ook achteraf Bluetooth instaleren, meestal kun je dan beter draadloos muziek afspelen dan met een aux kabel. In mijn kennissenkring heb ik een electriecien die dat doet.

In het C-segment heb je de laatste generatie mitsubishi Lancer, de ena laatste en de generatie daarvoor honda civic en de laatste en ena laatste generatie auris. Ook hier zitten hier en daar half automaten tussen
Auto encyclopedie
Een auto die letterlijk goed staat aangeschreven stond in 2017 een Toyota verso s.

[www.consumentenbond.nl]

En in 2019 nog steeds, alleen is dat pdf bestand die kan ik niet uploaden hier. Google op consumentenbond en Toyota verso s en het komt tevoorschijn.

De verso s is er ook als subaru trezia, dat weten heelveel mensen niet, deze worden daardoor goedkoper aangeboden. De trezia is er wel als diesel dus wel even goed checken van te voren voordat je er 1 gaat bekijken aan de ander kant van het land.

Ook goed zijn de Honda jazz. Bij de 2e generatie de half automaat laten staan. Half automaten zijn te herkennen dat er geen p-stand op zit.

De suzuki baleno is ook een betrouwbare topper en met de 1.2 nog geen 850 kg.

Een budgettopper is de mitsubishi colt 1.3, dan ben je voor 5.000 euro klaar.

Een andere budgettopper maar iets duurder en niks beter, maar ook niet slechter maar misschien vindt jij hem mooier is de Toyota yaris van de 2e generatie, aan het eind van zijn leven ging die door het leven als daihatsu charade, maar op kenteken nog steeds Toyota alleen dan als Toyota charade of zo iets.

Had dat nou iets eerder gezegd, ik had nog een hele mooie te koop staan. Wel duurder dan 9k trouwens....
Goedemorgen!

Ik zoek een niet te grote auto, een Toyota yaris of zo’n soort klasse auto ben ik naar opzoek inderdaad!

Maar ook een Opel Karl lees ik bijv weer goeie dingen over.

Graag verneem ik van jullie nog meer suggesties waar je geen zorgen over hoeft te maken qua kosten en verbruik etc

Mvg

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-10-2020 10:45 door Bart 2865024.
Bart 2865024
Goedemorgen!

Ik zoek een niet te grote auto, een Toyota yaris of zo’n soort klasse auto ben ik naar opzoek inderdaad!

Maar ook een Opel Karl lees ik bijv weer goeie dingen over.

Graag verneem ik van jullie nog meer suggesties waar je geen zorgen over hoeft te maken qua kosten en verbruik etc

Mvg

Had ik er nog niet genoeg genoemd dan?
U heeft er zeker genoeg genoemd , maar dit betreffen wat grotere autos , ik zoek eigenlijk meer het Opel Karl type of iets wat groter als een 107
Bart 2865024
U heeft er zeker genoeg genoemd , maar dit betreffen wat grotere autos , ik zoek eigenlijk meer het Opel Karl type of iets wat groter als een 107

Opel Karl kun je genoeg vinden op bijv. Autotrack.nl:
voorbeeld:
[www.autotrack.nl]
Bart 2865024

Alle A segmenters van recente bouwjaren zijn eigenlijk wel betrouwbaar.

Zoek dan de meest comfortabele/luxe uit. De Kia Picanto, Hyundai i10 en Opel Karl komen altijd het best uit de tests.
Kia bied 7 jaar fabrieksgarantie (wel onder voorwaarden) dus die zal zeker het voordeligst per maand zijn (maar wss wel wat duurder in de aanschaf)
Bart 2865024

Mijn eerste bericht van 6:51 zijn allemaal auto's van formaat Toyota yaris.
Auto encyclopedie
Bart 2865024

Toyota Yaris (en Jazz, Colt, Verso S) zijn B segment auto's. De 107 en Karl a segment. Dat scheelt best in formaat en gewicht.
Bobslee
Auto encyclopedie
Bart 2865024

Toyota Yaris (en Jazz, Colt, Verso S) zijn B segment auto's. De 107 en Karl a segment. Dat scheelt best in formaat en gewicht.

TS benoemt yaris en groter en luxer dan 107
Ga vooral lekker onderling in discussie over wat TS wil. smiling smiley
der Magistrat
Ga vooral lekker onderling in discussie over wat TS wil. smiling smiley
Gaan we doen!
Je kunt in het A segment kijken zoals de Opel Karl. Zelf vind ik het B segment meer auto, en de kosten verschillen niet heel veel. Goede opties vind ik de Renault Clio, Ford Fiesta en Kia Rio.

Veel succes.
Dagelijks 20km (10 heen 10 terug) is niet heel best voor een auto. De motor komt dan nauwelijks goed op temperatuur. Je zou haast een kunnen kijken naar een elektrische Renault Zoë met een huuraccu ben je waarschijnlijk tussen de 7-9 euro klaar en je rijdt super comfortabel tegen lage kosten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.