Advies gezocht aankoop betrouwbare auto’s

Gepost door Bart 2865024 
Hallo.

Momenteel ben ik mijzelf aan het oriënteren om een auto te gaan kopen, ik vind dit zelf heel moeilijk omdat zodra ik wat zie ik ook meteen negatieve berichten lees over bijv een motor of iets..

ik heb zelf weinig tot geen verstand van de techniek in een auto.. dus graag krijg ik wat advies van jullie.

Mijn budget is ongeveer 9000,- maar het liefst zit ik tegen de 6 a 7 duizend aan.

Ik zoek betrouwbare auto’s die goed aangeschreven staan en waar ik niet voor onnodige hoge onderhoudskosten kan komen te staan

Ik gebruik de auto dagelijks om naar mijn werk te rijden +- 10km heen en terug en ga in het weekend graag een eindje rijden.

Ik ben 1,90 cm , maar pas inpricipe in een peugeot 107, wat meer luxe zou niet overbodig zijn haha

Wat ik het liefst zie aan de auto is :

- zuinig in brandstofverbruik
- betrouwbaar
- cruise control
- Bluetooth/Aux aansluiting

Ik zie heel graag jullie meningen tegemoet!

Groetjes !

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-10-2020 01:32 door Bart 2865024.
Een auto die letterlijk goed staat aangeschreven stond in 2017 een Toyota verso s.

[www.consumentenbond.nl]

En in 2019 nog steeds, alleen is dat pdf bestand die kan ik niet uploaden hier. Google op consumentenbond en Toyota verso s en het komt tevoorschijn.

De verso s is er ook als subaru trezia, dat weten heelveel mensen niet, deze worden daardoor goedkoper aangeboden. De trezia is er wel als diesel dus wel even goed checken van te voren voordat je er 1 gaat bekijken aan de ander kant van het land.

Ook goed zijn de Honda jazz. Bij de 2e generatie de half automaat laten staan. Half automaten zijn te herkennen dat er geen p-stand op zit.

De suzuki baleno is ook een betrouwbare topper en met de 1.2 nog geen 850 kg.

Een budgettopper is de mitsubishi colt 1.3, dan ben je voor 5.000 euro klaar.