Corolla TS hybride of alle andere opties voor een gezin

Gepost door SeatIbizaLover 
25k?
Sinds wanneer is daar zoveel bovenop gekomen. We zochten een V60 van maximaal 17.000 eur nut smiley
BRG
25k?
Sinds wanneer is daar zoveel bovenop gekomen. We zochten een V60 van maximaal 17.000 eur nut smiley

Budget ging toch compleet overboord zodra er een Audi in beeld kwam!
Auto encyclopedie
he zitten op 10 pagina's smileys with beer

En nog helemaal niets bereikt, hooguit een beetje ruzie met de vrouw.
"By 2030, McKinsey estimates more than a third to almost half of vehicles sold in China and Europe will be battery-powered and plug-in hybrid electric vehicles. The anticipated market share for the U.S. is far lower at roughly 17% to 36%, up from 3% this year."

Toyota heeft al Prius als PHEV, maar zijn koffre ruimte is maar 3xx liters. Toyota is aan het werken aan een PHEV Corolla (dus ook Corolla TS).

Verder is Prius PHEV ook binnen de originele budget (17-19k).
BRG
Er bestaat ook een hybride V60 winking smiley

Er bestaat geen andere goed hybride dan Toyota smiling smiley,
Eigenlijk de hybride V60 heeft veel negatieve recensies

Er bestaat geen andere goed hybride dan Toyota

Gevoel? Of feit?

Tot op heden lijken andere hybrides ook prima te zijn. Zeker met plugins zijn er bovendien merken die meer ervaring hebben dan Toyota.
Was er niet jaren geleden ook een Prius plugin hybrid? Maar Toyota is daar volgens mij niet zo gecharmeerd van. Kan ik wel inkomen hoor, zo geweldig zijn die phevs niet.
AsconaGT

Er bestaat geen andere goed hybride dan Toyota

Gevoel? Of feit?

Tot op heden lijken andere hybrides ook prima te zijn. Zeker met plugins zijn er bovendien merken die meer ervaring hebben dan Toyota.

[cars.usnews.com]

PHEV Prius heeft 133 MPGe en 54 mpg, hij is de Kampioen te wereld. De twede beste is Ioniq 119 MPGe/52 mpg.

En Prius heeft ook betrouwbaarheid als bonus.

Natuurlijk andere auto's in die lijst zijn SUV, maar die automerken kunnen ook geen hatchback PHEV hebben die zo goed is als de Prius PHEV.

Mijn mening + weinig verstand natuurlijk.
En staat mevrouw open voor een "Corolla"?
Klinkt niet echt als iets waarmee je als account manager ernstig wordt genomen tongue sticking out smiley
SeatIbizaLover
BRG
Er bestaat ook een hybride V60 winking smiley

Er bestaat geen andere goed hybride dan Toyota smiling smiley,
Eigenlijk de hybride V60 heeft veel negatieve recensies

V60 D6 is een auto die te gehaast op de markt is gezet vanwege het fiscale voordeel dat Nederland aan dergelijke autos gaf. Hetzelfde probleem heeft de XC90 T8.

En tsja das Toyota...ouderwets en goed....
BRG
En staat mevrouw open voor een "Corolla"?
Klinkt niet echt als iets waarmee je als account manager ernstig wordt genomen tongue sticking out smiley

Nee maar dat maakt in dit hele topic toch ook niets uit? Mevrouw zoekt en betaalt een auto maar meneer vindt dat hij bepaalt. Alles kan zolang het mar niet de gewenste V60 is en daar wordt nu al 10 pagina's mee volgeplempt. nut smiley
SeatIbizaLover
[cars.usnews.com]
Mijn mening + weinig verstand natuurlijk.

Ook heel handig om een Amerikaanse site te raadplegen, andere auto's, andere manier van rijden en gebruik etc. De Volvo D6 is op zich een prima plug-in, maar gekoppeld aan een dieselmotor. Om het vergelijk nog ingewikkelder te maken!

En inderdaad, een 'salesmanager met aanzien' rijdt toch niet in een Corolla?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2020 12:06 door Viv av.
Viv av
Ook heel handig om een Amerikaanse site te raadplegen, andere auto's, andere manier van rijden en gebruik etc.

Iets zegt mij dat de TS een Engelse/Amerikaanse achtergrond heeft gezien de zinsopbouw en soms ook woordkeuze in zijn berichten. Maar inderdaad, de auto’s zitten wel verschillen in daar en hier.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2020 12:12 door Jay DoubleYou.
Viv av

En inderdaad, een 'salesmanager met aanzien' rijdt toch niet in een Corolla?

Daar zat ik ook al aan te denken, maar wie heeft dat zo ingevuld, TS of zijn vrouw/vriendin?winking smiley

PHEV Prius heeft 133 MPGe en 54 mpg, hij is de Kampioen te wereld. De twede beste is Ioniq 119 MPGe/52 mpg.

Met 'goed' bedoel je dus het lage verbruik. Je weet dat veel auto's zoals de Volvo V60 hybrid niet in de VS leverbaar was? En al die andere plugins zoals KIA C'eed, Renault Megane, etc. Allemaal niet leverbaar in de VS. Passat GTE ook niet dacht ik. Ze kennen daar uberhaupt weinig PHEV's. Dus dat zegt al weinig.

Los daarvan, PHEV's zegt het theoretische vebruik helemaal niets. Alles staat of valt met hoe vaak je plugt en hoe veel je rijd tussen het laden door. Als je veel kunt pluggen en weinig km rijd, kun je alles elektrisch doen. Of je nu een Prius rijd die iets van 50km max elektrisch kan rijden, of een BMW X5 die iets van 75km elektrische kan halen. Het zegt allemaal weinig.

Maar jou vrouw was toch niet zo gecharmeerd van een corolla?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2020 13:38 door AsconaGT.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.