Corolla TS hybride of alle andere opties voor een gezin

Gepost door SeatIbizaLover 
Als de auto die je rijdt van invloed is op je carriere is het tijd om elders te gaan werken.
spoiler alert

Je ziet wel wat op de foto, maar het lijkt een weerspiegeling van een muur. Je moet de auto in het echt bekijken. Even bellen over schadeverleden kan altijd natuurlijk.

Dar denk ik ook.
Als je voor een V60 gaat zou ik voor minimaal een D3 of D4 gaan. De D2 is toch wat onderbemeten.
Thunderbird
Als je voor een V60 gaat zou ik voor minimaal een D3 of D4 gaan. De D2 is toch wat onderbemeten.

Eens thumbs up zeker de D4 is echt een fijn blokje

aan de andere kant voelt elke auto snel aan als je uit een ibiza 1.2 TDI komt. En als het toch met name om de looks gaat van de volvo dan kan een D2 voor sommige mensen prima voldoen.

Ik vind ze alleen nog wel aardig aan de prijs die volvo diesels. rekening houdend dat die over een paar jaar echt niet meer aan de straatstenen kwijt raakt.
AsconaGT
Thunderbird

Eens thumbs up zeker de D4 is echt een fijn blokje

aan de andere kant voelt elke auto snel aan als je uit een ibiza 1.2 TDI komt. En als het toch met name om de looks gaat van de volvo dan kan een D2 voor sommige mensen prima voldoen.

Ik vind ze alleen nog wel aardig aan de prijs die volvo diesels. rekening houdend dat die over een paar jaar echt niet meer aan de straatstenen kwijt raakt.

Ja en nee, als je bedenkt dat je nu een heel mooie V60 D4 voor iets van 18.000 euro hebt met 180.000 km op de teller. In 2013 werd de V60 D3 Summum (2.0 5 cilinder) van pa met 225.000 km op de teller voor 27.000 van de hand gedaan.
Terwijl de basis auto nog steeds ongeveer 54.000 euro was nieuw. Vind ik ze toch wel best goedkoper geworden. (Al blijft het veel geld natuurlijk!)
Zou sowieso geen diesel nemen gezien het gebruik van topicstarter en de verhuizing volgend jaar. Nu koop je wellicht die diesel wat goedkoper maar gebruik is straks ook niet eens voordeliger bij weinig kilometers en dan bij inruil komt het grote verdriet, niemand wil zo'n ding nog hebben over 4 of 5 jaar.
Total Loss
Zou sowieso geen diesel nemen gezien het gebruik van topicstarter en de verhuizing volgend jaar. Nu koop je wellicht die diesel wat goedkoper maar gebruik is straks ook niet eens voordeliger bij weinig kilometers en dan bij inruil komt het grote verdriet, niemand wil zo'n ding nog hebben over 4 of 5 jaar.
Dat, en wat wordt überhaupt het verwachte gebruikspatroon van de auto? Hoofdzakelijk korte ritjes bijvoorbeeld is funest voor een diesel, als boodschappenauto's zijn ze gewoon niet geschikt.
Als mevrouw au sérieux wil genomen worden als sales manager moet ze wel met een V60 diesel komen voorrijden.
Met een benzine lijkt het erop dat ze haar job niet ernstig neemt en alles van achter haar bureau regelt winking smiley
Mijn vrouw was ook eens om Auris hybride te gaan rijden, en ik was heel blij. Alleen dat Auris slecht is kwa geluid isolatie. Gaan wij ten minsten 22.500 betalen voor een Corolla uit 2019 ? Aangezienin 2026 mischien 50% van auto vol electrisch zijn ?

Ik vind het lastig te beslissen
Nico GTR
Ja en nee, als je bedenkt dat je nu een heel mooie V60 D4 voor iets van 18.000 euro hebt met 180.000 km op de teller. In 2013 werd de V60 D3 Summum (2.0 5 cilinder) van pa met 225.000 km op de teller voor 27.000 van de hand gedaan.
Terwijl de basis auto nog steeds ongeveer 54.000 euro was nieuw. Vind ik ze toch wel best goedkoper geworden. (Al blijft het veel geld natuurlijk!)

Ja, nu is een Summum 2.0 D2 maar 14.700 Euro met 102.000 km op de teller. [www.muddekok.nl]

Met een afschrijving van 2.640 euro/jaar (https://www.autoweek.nl/kostenberekening/), na 5 jaar wordt dit auto minder dan 1000 euro, dit is precies als "niemand wilt een Diesel meer". Dus geen probleem toch ?

Maar, het is inderdaad niet erg fijn voor de diesel motor als dit meestal voor boodschappen doen.
SeatIbizaLover
Nico GTR

Ja, nu is een Summum 2.0 D2 maar 14.700 Euro met 102.000 km op de teller. [www.muddekok.nl]

Met een afschrijving van 2.640 euro/jaar (https://www.autoweek.nl/kostenberekening/), na 5 jaar wordt dit auto minder dan 1000 euro, dit is precies als "niemand wilt een Diesel meer". Dus geen probleem toch ?

Maar, het is inderdaad niet erg fijn voor de diesel motor als dit meestal voor boodschappen doen.

De garantie op deze Volvo vind ik wel heel erg karig, slechts 3 maanden en je moet ook nog zelf de onderdelen betalen. Je hoeft alleen de monteur dan niet te betalen.
Het zal ongeveer de prijs zijn. Hier 2 vergelijkbare voor +/- zelfde geld.

[www.gaspedaal.nl]

[www.gaspedaal.nl]
haarr
Het zal ongeveer de prijs zijn. Hier 2 vergelijkbare voor +/- zelfde geld.

[www.gaspedaal.nl]

[www.gaspedaal.nl]

Ik moet meer betalen voor de automaat nu bij aanschaf (omdat bj 2015 is ipv 2016, in vergelijking met die Summum), en later koste utomaat meer in onderhouden.
ak2

De garantie op deze Volvo vind ik wel heel erg karig, slechts 3 maanden en je moet ook nog zelf de onderdelen betalen. Je hoeft alleen de monteur dan niet te betalen.

Ik ga hun bellen om te vragen op ze de guarantie willen verlengen.
Maar: welke grotte ondehouds kosten moet ik betalen in de kommende 100k km in kommende 5 jaar, als ik nu een diesel V60 bj 2016 met 100k km op de teller ?
ak2
SeatIbizaLover
Nico GTR

Snap sowieso niet waarom TS steeds met dit ingevoerde exemplaar op de proppen komt, zou zelf iets betrouwbaarders kiezen.
Total Loss

Snap sowieso niet waarom TS steeds met dit ingevoerde exemplaar op de proppen komt, zou zelf iets betrouwbaarders kiezen.

Omdat het een goedkope Summum is.
Maar waarom denk je het een ingevoerd auto is ? En is een ingevoerd auto vaker minder betrouwbaar dan normaal ?
SeatIbizaLover
Maar: welke grotte ondehouds kosten moet ik betalen in de kommende 100k km in kommende 5 jaar, als ik nu een diesel V60 bj 2016 met 100k km op de teller ?

Sowieso de EGR een keer reinigen. Met zo weinig kilometers per jaar misschien wel 2 keer.
SeatIbizaLover
Total Loss

Omdat het een goedkope Summum is.
Maar waarom denk je het een ingevoerd auto is ? En is een ingevoerd auto vaker minder betrouwbaar dan normaal ?

Omdat de rdw dat zegt!

Van een ingevoerde auto is niet zeker of de kilometerstand klopt ( in Duitsland wordt heel vaak de kilometerstand teruggedraaid ). Dus geen NAP. Verder moet je checken of uitrusting wel overeenkomt met de Nederlandse uitvoeringen, een Duitse Summum is niet perse hetzelfde als een Nederlandse Summum. Een en ander verklaart natuurlijk ook gewoon waarom dit zo'n goedkope Summum is. Niet iedereen zit op een ingevoerde auto te wachten! Simpelweg altijd eerst even kenteken checken op de site van de RDW!
Total Loss
Van een ingevoerde auto is niet zeker of de kilometerstand klopt ( in Duitsland wordt heel vaak de kilometerstand teruggedraaid ). Dus geen NAP. Verder moet je checken of uitrusting wel overeenkomt met de Nederlandse uitvoeringen, een Duitse Summum is niet perse hetzelfde als een Nederlandse Summum. Een en ander verklaart natuurlijk ook gewoon waarom dit zo'n goedkope Summum is. Niet iedereen zit op een ingevoerde auto te wachten! Simpelweg altijd eerst even kenteken checken op de site van de RDW!

Ik begint dit te zien.

Met de kenteken ZR-075-B zie ik op RDW:
- Datum eerste afgifte Nederland: 08-07-2019 <--- registratie datum van de eerste NL eigenaar ?
- Datum tenaamstelling: 21-09-2020 <--- dit eerste NL eigenaar heeft dit auto naar dit Muddekok garage verkocht op 21-09-2020 ?, dit is bijna de vervaldatum van de APK van 2020.
- Dit Muddekok garage heeft een APK gedaan op 04-10-2020 ?
- Aantal eigenaren privé / zakelijk: 1 / 1 <-- Wij weten niet hoeveel eigenaren heeft dit auto in andere landen
- Tellerstanden: Oordeel: "Geen oordeel" <--- Omdat er niet genoeg gegevens is om te beoordelen ?
Ja klopt, met datum deel 1 van 4-10-2016, dus datum dat auto voor het eerst op kenteken gekomen is in ander land. Je weet inderdaad niet hoeveel eigenaren de auto gehad heeft in de periode 2016 tot 2019. Verder krijgt kilometerstand het oordeel "geen oordeel" omdat er geen 100% zekerheid was over kilometerstand ten tijde van invoer. Bij invoer kunnen er eventueel onderhoudsboekjes bij de auto gezeten hebben, dat helpt een hoop om te bepalen of kilometerstand wel of niet klopt, maar ook die boekjes kunnen vervalst worden.
Ik heb mijn Seat Ibiza 1.2 TDI ook gecheckt. Wow, alleen nu zie ik dat het niet logisch is. Ik heb in Mei 2014 gekocht van een garage, ze zeien dat het "van een oude man was, die heeft hem gekocht in 2011 met de verwachting dat hij zou jaren lang zonder wegenbelasting moeten betalen, maar daarna was er een verandering en wou hij dit terug verkocht naar de garage".

Heeft mijn vorige garage terug gedraaien ?

- Datum eerste toelating: 08-01-2011
- Datum eerste afgifte Nederland: 08-01-2011
- Aantal eigenaren privé / zakelijk: 2 / 0
- Oordeel: Onlogisch

Toelichting: In de reeks tellerstanden is een tellerstand geregistreerd die lager is dan de stand daarvoor. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid of dat er een typfout is gemaakt. De RDW baseert het oordeel 'onlogisch' alleen op metingen na 1 januari 2014.
SeatIbizaLover
- Oordeel: Onlogisch

Toelichting: In de reeks tellerstanden is een tellerstand geregistreerd die lager is dan de stand daarvoor. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid of dat er een typfout is gemaakt. De RDW baseert het oordeel 'onlogisch' alleen op metingen na 1 januari 2014.

Ik heb net een tellerstand controleren gedaan: mijn Seat Ibiza is nu op 116'000. Ik krijg nog een keer het zelfde bericht dat het oordeel "Onlogisch" is.

Misschien dit is omdat ik heb in het verleden ook een/meerdere keer "tellerstand controleren" gedaan, en een keer heb ik foutive (per ongeluk) ingevoerd ?

Ik ben nerveus, hoe kan ik nu mijn Seat Ibiza verkopen ?
Als het goed is kan je compleet overzicht krijgen van de NAP van je eigen auto. Dan kan je precies zien waar de "fout" zit. Kan ook een simpel invoerfoutje zijn geweest bij een onderhoudsbeurt of APK. Soms kan je die fout laten herstellen meen ik, indien 100% duidelijk is dat echt per ongeluk was, bijvoorbeeld als je eerdere rapporten hebt of onderhoudsfacturen met kilometerstanden erop.
Total Loss
Als het goed is kan je compleet overzicht krijgen van de NAP van je eigen auto. Dan kan je precies zien waar de "fout" zit. Kan ook een simpel invoerfoutje zijn geweest bij een onderhoudsbeurt of APK. Soms kan je die fout laten herstellen meen ik, indien 100% duidelijk is dat echt per ongeluk was, bijvoorbeeld als je eerdere rapporten hebt of onderhoudsfacturen met kilometerstanden erop.

Ja, ik heb het nu, hartelijk bedankt, maar ik zie geen probleem in de geschiedenis.

[pasteboard.co]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2020 22:04 door SeatIbizaLover.
Jawel, op 08-02-2017 gaat het fout! Daar staat een veel te hoge kilometerstand die op de datum erna weer stuk lager is. Dus waarschijnlijk is die op 08-02-2017 een typefout geweest. Weet niet hoe het precies zit maar als jij kan achterhalen waar ( APK, beurt, garage ) toen voor jouw auto die stand is ingevoerd kan je het misschien laten herstellen.
Total Loss
Jawel, op 08-02-2017 gaat het fout! Daar staat een veel te hoge kilometerstand die op de datum erna weer stuk lager is. Dus waarschijnlijk is die op 08-02-2017 een typefout geweest. Weet niet hoe het precies zit maar als jij kan achterhalen waar ( APK, beurt, garage ) toen voor jouw auto die stand is ingevoerd kan je het misschien laten herstellen.

Ja, ik zie het nu. Bedankt.
Dat was foutief ingevoerd door de Seat dealer tijdens een APK, ik moet nu een formulier van RDW [www.rdw.nl] invullen

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2020 16:50 door SeatIbizaLover.
Wat denken jullie over dit [www.viabovag.nl]

Kenteken KB675N

Aantal eigenaren privé / zakelijk: 0 / 1
Datum tenaamstelling: 21-02-2020

Was het een lease auto ? Waarom was er een tenaamstelling op 21-02-2020 (naar deze garage neem ik aan ?) maar tot dit moment nog aangeboden op internet ?
SeatIbizaLover
Wat denken jullie over dit [www.viabovag.nl]

Kenteken KB675N

Aantal eigenaren privé / zakelijk: 0 / 1
Datum tenaamstelling: 21-02-2020

Was het een lease auto ? Waarom was er een tenaamstelling op 21-02-2020 (naar deze garage neem ik aan ?) maar tot dit moment nog aangeboden op internet ?

alles is denk ik al gezegd, deze gaat natuurlijk afschrijven een witte diesel , het is wel een 2 liter dus die 120 pk kan vast nog wel wat aan gedaan worden.
Ik zie dat de auto 1 eigenaar heeft gehad van dag 1 tot 10-10-2020. En vanaf 10-10 de garage deze auto in zijn bedrijfsvoorraad heeft en sinds 15-10 word aangeboden op internet

ik zie geen gekke dingen behalve allerlei terugroepacties, zoek dus wel uit dat die allemaal worden uitgevoerd

Dat het een ex-lease auto is (of zakelijk gereden) lijkt mij vrij aannemelijk. maar dat geld voor de meeste V60's.. en is helemaal niet erg. Worden doorgaans prima onderhouden.

en zoals hierboven gezegd, het is 15.000 euro. Een unilak witte auto, een instapmotor, een diesel, handbak. je weet dat je over een paar jaar weinig aan gaat over houden.

ga je hem 'oprijden', vind je de 'kleur' prima, kun je leven met het bescheiden vermogen dan is het een prima koop. Ik zou zoiets niet over 2,5 jaar met meer dan 2 ton gaan inruilen, dan krijg je er vrijwel niets meer voor terug. Gewoon zo lang mogelijk mee door karren is mijn advies thumbs up en voldoende kilometers blijven maken, anders is het een relatief dure auto aan belasting elke maand.
Dank jullie wel,

Wat zijn de populaire kleuren voor een diesel V60 ?
SeatIbizaLover
Dank jullie wel,

Wat zijn de populaire kleuren voor een diesel V60 ?

Is het niet belangrijker wat jullie een mooie kleur vinden?
Auto encyclopedie
een witte diesel , het is wel een 2 liter dus die 120 pk kan vast nog wel wat aan gedaan worden.

Kan jij nog een keer in simple Nederlands schrijven ? Is 120 pk goed / niet goed ipv 2 liter ?
Dank je wel
Het is wel een crisis model zeg. 120 pk, wit, handschakel. Ga dan voor een Auris.
AsconaGT
een instapmotor, een diesel, handbak. je weet dat je over een paar jaar weinig aan gaat over houden.
.

Is 2.0 minder dan gemiddeld voor een V60 ? Of is 120 pk minder dan gemiddeld ?
Is Automaat meer de norm ?
Dit is de standaard witte kleur voor een V60, de enige kleur waar niet voor bijbetaald moest worden. Dit is een Uni lak. Andere kleuren waren allen metallic kleuren volgens mij. Er is zelfs een metallic witte variant, maar dat is dit niet lijkt het.

Maar zoals haarr zegt; het gaat er om wat je zelf mooi vind.

Maar je weet gewoon dat diesel lastig te verkopen zijn in de toekomst, (maar daarom kun je ze nu ook relatief aantrekkelijk kopen) als je dan ook nog eens de combinatie uni-witte auto, handbak, diesel, relatief weinig vermogen. Dan weet je gewoon dat weinig gaat opbrengen. Ga je hem nog lang houden en veel kilometers maken hoefdt dat niet erg te zijn. En als jij de witte kleur mooi vind, prima toch?

Is 2.0 minder dan gemiddeld voor een V60 ? Of is 120 pk minder dan gemiddeld ?
Is Automaat meer de norm

Het is een zware auto, 120PK houd niet over. Gaat in iets van 0-100 in 11,5 seconden wat ik zo snel zag. Je komt er prima mee in het verkeer, maar in het segment is het gewoon niet snel. Maar het is net wat je belangrijk vind. Als het voor jou voldoet is het prima toch?

Wat autoencyclopedie hierboven bedoeld is dat de auto door middel van chiptuning (kost ongeveer 400-600 euro) wel wat meer vermogen uit te halen valt. In de basis kan deze motor dat makkelijk aan namelijk. Een 150-170 PK moet wel te halen zijn door aanpassing van de software.

Automaat is is dat segment wel meer de norm. Maar als jij een handbak ook prima vind, prima toch?

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2020 17:10 door AsconaGT.
SeatIbizaLover
Auto encyclopedie
een witte diesel , het is wel een 2 liter dus die 120 pk kan vast nog wel wat aan gedaan worden.

Kan jij nog een keer in simple Nederlands schrijven ? Is 120 pk goed / niet goed ipv 2 liter ?
Dank je wel

Hij bedoelt dat je met een chiptuning makkelijk veel meer vermogen uit deze motor kan halen. Zo weet Rica bijvoorbeeld er 204 PK/425 Nm uit te pulken.

[rica.nl]
Ik vraag me nog steeds af of TS wel genoeg kilometers gaat rijden om diesel te verantwoorden. Het eerste jaar wel maar na de verhuizing richting de plaats waar gewerkt wordt blijven er volgens mij alleen nog korte rondjes om de kerk over.
Total Loss
Ik vraag me nog steeds af of TS wel genoeg kilometers gaat rijden om diesel te verantwoorden. Het eerste jaar wel maar na de verhuizing richting de plaats waar gewerkt wordt blijven er volgens mij alleen nog korte rondjes om de kerk over.

Klopt, dat moet ik nog denken, misschien is Benzine beter in de komende 3-4 jaar.

Maar ik denk in 2026 Electric is de standard, dan voor een Benzine V60 die nu in 2020 ongeveer 18.5-20.0 duizenden euro koste (met rond 100'000 km op teller) , hij wordt dan maar 4000-5000 euro in 2026.

Afschrijving is hetzelfde met een diesel die nu 15'000 euro is en die wordt 1000-1500 euro in 2026.
Zadelsnuiver

Na een tuning wordt het minder zuinig ? Van dezelfde manier van rijden bedoeld ik
SeatIbizaLover
Zadelsnuiver

Na een tuning wordt het minder zuinig ? Van dezelfde manier van rijden bedoeld ik

Daar zijn de meningen over verdeeld, sommige tuners bieden ook een Eco-afstelling aan waardoor je auto sneller én zuiniger zou moeten worden. In praktijk is het echter zo dat wanneer je meer vermogen hebt je dit ook gaat gebruiken en dus ook een hoger verbruik krijgt. Ga eerst maar eens proefrijden, vergeleken met de Ibiza zal de V60 een stuk vlotter aanvoelen.
Wat denken jullie over deze Benzine Automaat, T2, 122 pk, Geartronic Nordic, 2017, 97898km
[www.hitachicapitalmobilityoccasions.nl]

Het lijkt me op dat het een ex-lease auto was, eerste afgite Mei 2017 dus ongeveer 32'000 km per jaar.

Bedankt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2020 10:28 door SeatIbizaLover.
Ziet er prima uit, misschien een proefritje gaan maken?
speedtouch
Ziet er prima uit, misschien een proefritje gaan maken?
Ik ga dat nu doen, bedankt voor je snel antwoord
net als bij de vorige; het is een beetje kale auto, uni wit, en je moet geen haast hebben.

Maar als jij dat prima vind zou ik een proefritje mee maken, zie zo geen gekke dingen. Het is waarschijnlijk een ex-lease auto. maar dat geld voor een overgroot deel van de V60 modellen.
AsconaGT
net als bij de vorige; het is een beetje kale auto, uni wit, en je moet geen haast hebben.

Maar als jij dat prima vind zou ik een proefritje mee maken, zie zo geen gekke dingen. Het is waarschijnlijk een ex-lease auto. maar dat geld voor een overgroot deel van de V60 modellen.

Hij is "bright silver" winking smiley

Geen leder, wel heel erg mini-velgen, T2 met "amper" 122pk, denk niet dat je vrouw hiermee veel indruk zal maken op haar mannelijke collega's.
Maar wel objectief gezien een nette wagen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2020 11:47 door BRG.
Dit exemplaar heeft ook het analoge dashboard, naar mijn idee zijn er wel beter uitgeruste exemplaren te vinden. Een snelle blik vind ik dit al:
[www.huro-autos.nl]

[www.autotrack.nl]

[www.harriearendsen.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2020 13:04 door Viv av.
Viv av
Dit exemplaar heeft ook het analoge dashboard, naar mijn idee zijn er wel beter uitgeruste exemplaren te vinden. Een snelle blik vind ik dit al:
[www.huro-autos.nl]

[www.autotrack.nl]

[www.harriearendsen.nl]
Bedankt, maar meeste van je voorbeelden zijn meer dan 150k km, of is van 2014. Is dit te oud kwa leeft tijd of probleematisch kwa onderhouden ?

Mijn examplaar is van mei 2017 met 97k km, hij is saai maar hij zal mij minder kosten.
BRG

Hij is "bright silver" winking smiley

Geen leder, wel heel erg mini-velgen, T2 met "amper" 122pk, denk niet dat je vrouw hiermee veel indruk zal maken op haar mannelijke collega's.
Maar wel objectief gezien een nette wagen.

Is bright silver een basic en saai kleur ?

Ik denk meer dat mijn vrouw een Volvo wilt omdat zij heeft gezeten in haar collega's volvo en leuk vond. Zij denkt dat Volvo hoort bij haar "klasse". Dat is niet "om een indruk te maken aan haar manelijk collega", want zo'n Volvo is niet indrukwekend genoeg
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.