Overname Leaseauto

Gepost door r 6875324 
Overname Leaseauto
21-09-2020 12:53
Beste forumleden,

Ik wil misschien de huidige leaseauto overnemen ivm een interessant aanbod. Het betreft een Golf 7 Variant TSI 1.0 benzine (2015) business autovoering en het leasecontract loopt op zijn eind. Nu heb ik een aanbod gehad inc 6 maanden garantie. Hij heeft 100k gelopen, weinig problemen mee gehad. Wel zit er een grote beurt aan te komen volgende jaar, en is volgens mij nooit de distributie riem (deze heeft volgens mij geen ketting/ maar getande riem) vervangen dat ik weet (volgens de garage is de interval 180k). Als ik dezelfde uitvoering/kleur auto zoek zit de vraagprijs van deze auto hier ong 1000 - 1500 onder, soms zelfs 2000, en veel meer km/s. Maar goed, haal hier die aankomende grote beurt vanaf, is het nog steeds interessant, want heb er zelf in gereden, en ken de historie. Prijsonderhandeling zit er niet in denk ik.

Wat is de ervaring van mensen hier met het overnemen van een leaseauto (garantie) ? Ze doen namelijk niks meer aan het onderhoud.
Is het wellicht beter verder te zoeken naar vergelijkbaar model, wellicht meer vermogen (al gaat de 1.0 met turbo best lekker) en waarbij de afleverbeurt al zit in begrepen, vervanging distributie?

Mvg, Jan
Re: Overname Leaseauto
21-09-2020 13:42
9 van de 10 occasions zal ook uit de lease komen. Zeker bij VW.

Mijn persoonlijke voorkeur als particulier zou eerder liggen bij de Aziaten/Koreanen voor voordelig en betrouwbaarheid óf BMW/Mercedes voor snelheid, luxe en comfort met niet teveel afschrijving.

Een 1.0 turbomotor vind ik toch wat spannend, zeker bij VAG. Ook DSG?

Ik denk dat je het prijsverschil 50% weg kan onderhandelen bij verkopers. Als jij in de Golf blijft rijden scheelt het ze een €500 aan gedoe, testritjes, poetsbeurten en papierwerk.
Bedankt voor je antwoord,
Het is geen DSG, gewoon handschakel. Heeft DSG veel problemen tegenover hand dan?
Wat je zegt, er zijn genoeg alternatieven, en zeker met al die ex-lease auto's. Enige voordeel is denk ik dat je de historie kent.
Dan komt natuurlijk weer de vraag, ga je dan voor Diesel / Benzine, zo veel vragen eye rolling smiley

Als iemand nog tips heeft budget 9k - 11k. welkom.
21-09-2020 15:27
Op het forum leeft al jaren de formule:
DSG + TSI = horror winking smiley

Nou hoor je op verjaardagen nog dat Frans ellende is, niet helemaal meer waar.

Heel algemeen geldt wel dat alle downsize en milieumaatregelen tot extra onderdelen en dus gedoe kan leiden. Het liefst heb je dus een turboloos motorblok.
Ja het is geen DSG, en weet inderdaad dat VAG TSI veel problemen heeft gehad, zeker de modellen voor 2012. Maar ik kan niet veel vinden over problemen met dit motorblok van dit jaar.
Moet zeggen die 1.0 met direct turbo injectie rijdt erg fijn, kan niet anders zeggen, hiervoor een variant TSI 1.4 gehad, eigenlijk nooit problemen mee gehad, maar,
die kettingen enz inderdaad ellende.

@Carfanatic jij rijdt vast een 1.0 tsi ;-) hoe zit het met onderhoud ?
21-09-2020 20:10
Fijn rijden klopt zeker. Geen problemen meer sinds 2012 zou goed kunnen, het moet bijna wel. Maar goed dat is de gok. Met een Prius of Lexus kan je ook wel ellende krijgen, volgens de statistieken echter niet. Keuzes, keuzes.
Klopt, de meeste aziaten /koreanen blijven rijden. :-) auto's en keuzes! We gaan er nog een nachtje over slapen,
bedankt voor de reacties tot nu toe
Jij betaalt net zoveel als de handelaar betaalt. Dus het is zeker wel voordelig ja. En je weet wat je koopt.
Bij occassions roept altijd iedereen dat de historie het meest bepalend is voor de waarde. Iedere andere auto die je in een showroom ziet staan en die niet nieuw is, kan meer vragen oproepen dan jezelf of de verkoper kan (of wil) beantwoorden. Dus wanneer je de kans hebt een door en door bekende auto te kopen, die jou bevalt en die een faire prijs heeft... waarom dan überhaupt twijfelen of vragen stellen confused smiley
Geniet nog lekker verder van de vertrouwde auto!
Ik vind de historie toch wel een belangrijk onderdeel van het geheel, wij hebben zelf in de afgelopen jaren de 'geschiedenis' van jouw Audi's gezien, ik zou zo'n auto meteen kopen, als ik hem nodig had. Maar ik begrijp je, de auto kan wel trouw alle beurten gehad hebben (incl vervangen riem etc), maar hoe ging de vorige eigenaar ermee om, kan een onbekende rol spelen.
@Casanova klopt, autobedrijven zullen er ook zo 1000 a 1500 winst op willen maken
@ketelapper Eens, dat is ook zo.
@speedtouch ja, in dit geval zijn wij de eigenaren geweest.

Ik weet inmiddels dat een voorwielnaaf vervangen moet gaan worden (heb dit door mijn garage laten checken), maar dit zijn de kosten niet, dat is nog te overzien.
Leasemaatschappij gaat hier niks meer aan doen.
Denk dat het wel duidelijk is, bedankt voor jullie reacties!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2020 09:16 door r 6875324.
r 6875324
Prijsonderhandeling zit er niet in denk ik.

Zou ik zeker wel even proberen nog.
Als jij de auto niet koopt gaat deze (waarschijnlijk) naar de handel bij einde lease. Dan is het ook weer afwachten wat de auto opbrengt.

Verkopen ze de auto aan jou hebben ze in ieder geval zekerheid wat betreft de opbrengst.
@Sportbekkie ik heb het geprobeerd, nogal een arrogantie daar, anywho het is inclusief 6 maanden garantie, dus als ik kijk naar de huidige waarde op de markt zit hij hier ver onder. Dat weten zij ook. We gaan hem gewoon overnemen, een tijdje in rijden, zien dan weer verder :-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-09-2020 11:26 door r 6875324.
r 6875324
We gaan hem gewoon overnemen, een tijdje in rijden, zien dan weer verder :-)

Groot gelijk heb je!!! thumbs up
Sportbekkie
r 6875324
Prijsonderhandeling zit er niet in denk ik.

Zou ik zeker wel even proberen nog.
Als jij de auto niet koopt gaat deze (waarschijnlijk) naar de handel bij einde lease. Dan is het ook weer afwachten wat de auto opbrengt.

Verkopen ze de auto aan jou hebben ze in ieder geval zekerheid wat betreft de opbrengst.

Goeie beslissing, je ziet over een jaar wel weer, en je weet wat je aan de auto hebt!
r 6875324
@Sportbekkie ik heb het geprobeerd, nogal een arrogantie daar, anywho het is inclusief 6 maanden garantie, dus als ik kijk naar de huidige waarde op de markt zit hij hier ver onder. Dat weten zij ook. We gaan hem gewoon overnemen, een tijdje in rijden, zien dan weer verder :-)

Ik weet niet of het arrogantie is. Wat ik van mijn vorige leaseauto kan herinneren is dat ze gewoon vaste prijsafspraken met handelaren hebben. Als ze al met anderen willen onderhandelen zou dat alleen maar zijn om de prijs te verhogen (en dat wil jij uiteraard niet). En ook daar zullen ze niet veel tijd in willen steken. Zouden we zelf ook niet doen als we in hun schoenen stonden.
Toen ik vroeger als bijbaantje bij een benzinepomp werkte, kwam daar de ex-auto van mijn grootouders tanken. Ik kon het natuurlijk niet laten aan de nieuwe eigenaars te zeggen dat 'ie van mijn opa & oma was geweest. Toen zeiden ze: "Als ze weer hun auto inruilen, kan je dan een seintje geven, want dan willen wij die!"

Inderdaad, die auto kreeg niet alleen altijd keurig op tijd zijn beurtjes, en er werd altijd netjes mee omgegaan, maar hij stond ook altijd in de garage én werd dan nog eens in de twee weken helemaal met de hand gewassen. Ik geloof niet dat die auto ooit vies is geweest.

Zo zie je dat je geschiedenis echt wat waard is en zichzelf ook bewijst als de nieuwe eigenaar de geschiedenis niet al kent.
Ik sluit mij aan bij de mensen die stellen 'je weet wat je koopt' - dat is veel waard. En dan ook nog voor een scherpe prijs, voor niemand is de deal beter dan voor jou in dit geval.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.