Renault Megane Coupe RS uit 2010

Gepost door Centuri 
Recent heb ik mijn motor verkocht omdat ik toch meer het praktische van een auto nodig heb. Ik wil echter wel een beetje plezier kunnen hebben achter het stuur.

Na een uitgebreide zoektocht kwam ik uit op de Renault Megane 3 Coupe RS. Een zoektocht op bekende gebreken/betrouwbaarheid levert weinig verontrustends op.

Nu zijn er niet heel veel te koop. Ik heb er 1 op het oog uit maart 2010 met een km-stand van iets meer dan 150k, en een vraagprijs van 13.450 euro.

Kunnen jullie aangeven of dit stuit op grote bezwaren? Is een km-stand van 150k te hoog voor deze auto?

Ik wil sowieso een aankoopkeuring laten doen om alles eens na te laten lopen door iemand met verstand van zaken. Rond motoren weet ik redelijk mijn weg te vinden, maar bij een auto is dat een stuk minder.

/edit: username gewijzigd naar Centuri

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2020 20:28 door Centuri.
Is het dat exemplaar in Haaksbergen? Ziet er op de foto goed uit, prijs is marktconform. Er zitten hier wel wat Renault experts die je precies kunnen vertellen waar op te letten die melden zich later nog wel denk ik smiling smiley Weet je wanneer de distributieriem gedaan is?
Het is inderdaad die in Haaksbergen. Op de laatste foto is het onderhoudsboekje te zien, daarop staat dat bij 104k de distributieriem + waterpomp gedaan is.

Lijkt in 2016 te zijn, kan het niet 100% lezen.

Inteval is 120k of 6 jaar meen ik toch? Zou dus in 2022 weer moeten?
Auto's zijn behoorlijk betrouwbaar. Met zo'n RS is het met name goed opletten hoe er mee om gegaan is, hoe is de auto onderhouden. Staat hij op fatsoenlijke banden (must!) En natuurlijk schade.
Aankoop keurig is daarom een aanrader.

Is dat allemaal oke, dan koop je een geweldige hothatch waar maar weinig anderen aan kunnen tippen qua rijplezier/budget.
Er staat een prima aankoopadvies van de Megane 3 RS op Autoblog.
Ascona GT geeft prima tips. In mijn ogen is het een geweldige Hothatch.
Dank voor de reacties. Geeft me vertrouwen. Binnenkort maar eens een afspraak maken.

Had het aankoopadvies inderdaad ook gevonden (https://www.autoblog.nl/nieuws/renault-megane-rs-2010-2017-occasion-video-aankoopadvies-108192)
Als je een Facebookaccount hebt is de Club Renault Sportives wat voor jou, daar kun je veel info vinden, vragen stellen etc. Zitten heel veel RS freaks en eigenaren die heel veel kennis hebben. Zitten ook meerdere AW-ers!

FB CRS
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.