Gezocht diesel max 55k { Gekocht ! GIULIA }

Gepost door AygoX 
AygoX
Ik heb mijn Lexus IS verkocht, dat bedrag heb ik erbij opgeteld, ik heb in een 208 en C3 gezeten, beide auto's zijn echt prachtig van binnen maar ik zit met mijn knieën tegen de middenconsole aan.

Ik bezit nu alleen nog een Aygo, daarmee moet ik volgende weekend naar Frankrijk smileys with beer

speedtouch
Je hebt je budget behoorlijk naar boven bijgesteld, ik ken jouw financiële mogelijkheden niet, maar in een lagere prijsklasse kun je ook betrouwbare auto's vinden die het uithouden tot jij gaat emigreren naar Frankrijk.

Ik zou er geen punt van maken met die luxere auto in het verschiet! Goeie reis!
[www.autotrack.nl]
Met zo'n budget zou ik met een Tesla Model 3 naar daar zoeven. Heerlijk via het Superchargernetwerk naar je partner rijden.
Bijv. vanaf Almere (ik gok maar wat) naar Straatsburg;
[www.tesla.com]
der Magistrat
Met zo'n budget zou ik met een Tesla Model 3 naar daar zoeven. Heerlijk via het Superchargernetwerk naar je partner rijden.
[www.tesla.com]

Maar wat is zo'n Tesla na 3 jaar waard en dat lijkt me wel tijdrovend onderweg steeds een lange pauze om te 'tanken'
speedtouch
der Magistrat
[www.tesla.com]

Maar wat is zo'n Tesla na 3 jaar waard en dat lijkt me wel tijdrovend onderweg steeds een lange pauze om te 'tanken'

Tot nu toe lijken Tesla's net zo waardevast als alle andere auto's. Gezien TS geïnteresseerd is in een diesel, lijkt me afschrijving niet echt een zorg, trouwens. smiling smiley

Lange pauze valt bij de Tesla-snelladers wel mee hè. Je moet toch pauzes nemen. Maar inderdaad, met een diesel hoef je maar 1x te tanken.
speedtouch
AygoX
Ik heb mijn Lexus IS verkocht, dat bedrag heb ik erbij opgeteld, ik heb in een 208 en C3 gezeten, beide auto's zijn echt prachtig van binnen maar ik zit met mijn knieën tegen de middenconsole aan.

Ik bezit nu alleen nog een Aygo, daarmee moet ik volgende weekend naar Frankrijk smileys with beer

speedtouch
Je hebt je budget behoorlijk naar boven bijgesteld, ik ken jouw financiële mogelijkheden niet, maar in een lagere prijsklasse kun je ook betrouwbare auto's vinden die het uithouden tot jij gaat emigreren naar Frankrijk.

Ik zou er geen punt van maken met die luxere auto in het verschiet! Goeie reis!
[www.autotrack.nl]
Ik heb 1 dag een Opel Crossland X gehad als leen auto, wat een *** zit positie heb je in die auto! Als zuster-model 2008 net zo slecht zit, moet je daar echt niet een lange reis in maken. Daar waar ik in de Insigina eigenlijk gelijk goed zat, bleef ik in de Crossland maar de stoel verstellen, zonder resultaat.
Zitten is toch heel persoonlijk? TS gaat morgen in diverse auto's zitten en dan horen we het wel. Ik vond de 2008 prima zitten.
Klopt. Ik heb voor morgen een proefrit in de 3008. Daarnaast kijk ik even bij de C5 aircross en DS7, voor die laatste twee moet ik nog een proefrit afspraak maken.

Gek genoeg heb ik in de Aygo van 16k geen 'zit' problemen en geen middenconsole tegen mijn knie.
Aygo is een stadsauto, en dat merk je door het missen van een armsteun cruise control en vermogen en de aanwezigheid van zijwind gevoel.
Met mijn lengte zitten de stoelen en is het zicht naar voren beter in de Aygo dan de IS..
Al zullen de stoelen van de Aygo waarschijnlijk wel vervelend worden na 734 kilometer big smile smiley

speedtouch
Zitten is toch heel persoonlijk? TS gaat morgen in diverse auto's zitten en dan horen we het wel. Ik vond de 2008 prima zitten.
Weet iemand hoe de 2.0 TDI 150pk is van VAG ? De Skoda Superb Combi is ook wel een aantrekkelijke auto.
AygoX
Weet iemand hoe de 2.0 TDI 150pk is van VAG ? De Skoda Superb Combi is ook wel een aantrekkelijke auto.

Voor jou is de superb liftback misschien ook wel ruim genoeg, schrijft wel harder af dan de combi

De octavia is verser model, de huidige generatie superb loopt al een tijdje mee, de huidige octavia nog maar sinds een half jaar of zo
Bizar hoe je binnen no-time van een B-segment / wellicht C-segment nu bij zo goed als E-segmenters bent aanbeland.
Niet een beetje erg gevalletje overkill?
Als je het budget hebt prima natuurlijk maar hoeveel ruimte heb je nu echt nodig?
Ook eerst even goed bepalen of je nu een sedan, hatchback, station of SUV zou willen anders wordt de zoektocht wel heel erg breed en onoverzichtelijk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2020 19:44 door Total Loss.
Omdat ik hoogstwaarschijnlijk spijt ga krijgen bij de aanschaf van een b-segmenter, en een b-segmenter komt ook op zo'n 30k. Ik denk ook zeker dat ik me ga irriteren aan het feit dat ik met mijn eventuele 95pk diesel van 30k voorbij geblazen wordt door de grote jongens uit Luxemburg en Frankrijk, ik wil graag een beetje mee komen met het verkeer.

Een sedan wil ik sowieso niet, een station smoelt bij een beperkt aantal merken. Een SUV idem dito.

Ik heb al wat auto's gevonden:
Peugeot 3008 1.5 HDI aut.
Citroën C5 Air 1.5 HDI aut.

Total Loss
Bizar hoe je binnen no-time van een B-segment / wellicht C-segment nu bij zo goed als E-segmenters bent aanbeland.
Niet een beetje erg gevalletje overkill?
Als je het budget hebt prima natuurlijk maar hoeveel ruimte heb je nu echt nodig?
Ook eerst even goed bepalen of je nu een sedan, hatchback, station of SUV zou willen anders wordt de zoektocht wel heel erg breed en onoverzichtelijk.
Je hebt nog niet gereageerd op het voorstel van de Mercedes E-klasse, is dat niks voor je? Als je mee wilt komen met de grote jongens dan is dit gewoon de beste keuze. Ook qua comfort zit en rijdt zo'n grote sedan gewoon beter. Langere wielbasis, niet zo'n last van zijwind als een SUV, goed geïsoleerde cabine en ergonomisch helemaal op orde. Het fijnste aan dit soort auto's vind ik dat ze ook op hogere snelheden gewoon nog koersvast zijn, 80 of 180 km/h maakt bijna geen verschil. In een SUV-achtige zit je bij zulke snelheden met zwetende handen aan het stuur plus je vangt een bak wind waar je bang van wordt, dat komt het verbruik ook niet ten goede.

Zo'n exemplaar als AsconaGT linkte is helemaal goed, je vindt gewoon geen betere auto voor dat geld thumbs up
AygoX

Ik heb 5 jaar ervaring met de 2.0 TDI 150pk (handbak) in een Golf 7. Vanaf praktisch nieuw meer dan 200.000 kilometer mee op pad geweest en nog nooit een probleem mee gehad. Enkel regulier onderhoud en banden/remmen. Erg fijne motor; veel trekkracht en tegelijkertijd lekker zuinig (ook bij hoge snelheden). Beste auto qua betrouwbaarheid tot op heden en hij was echt nog lang niet op toen ik hem inruilde.
ipv e-klasse, 5 serie, a6 is een c-klasse,3 serie, of a4 toch goed genoeg als je er alleen in zit?

Wel even checken welke nog vers op de markt is. De c-klasse en a4 zijn er al een tijdje , de bmw 3 serie recent vernieuwd

Ipv die Talisman en aangezien je toch bij peugeot, citroën , ds gaat kijken, check dan ook gelijk de peugeot 508 station nog wat is.

Denk dat de ds3 croshback niet je kopje thee is

De berlingo en Rifter zijn denk ik ongeschikt voor de afstand.
Over het hoofd gezien, ff opgezocht en wat een prachtig exemplaar zeg die e-klasse !

Zadelsnuiver
Je hebt nog niet gereageerd op het voorstel van de Mercedes E-klasse, is dat niks voor je? Als je mee wilt komen met de grote jongens dan is dit gewoon de beste keuze. Ook qua comfort zit en rijdt zo'n grote sedan gewoon beter. Langere wielbasis, niet zo'n last van zijwind als een SUV, goed geïsoleerde cabine en ergonomisch helemaal op orde. Het fijnste aan dit soort auto's vind ik dat ze ook op hogere snelheden gewoon nog koersvast zijn, 80 of 180 km/h maakt bijna geen verschil. In een SUV-achtige zit je bij zulke snelheden met zwetende handen aan het stuur plus je vangt een bak wind waar je bang van wordt, dat komt het verbruik ook niet ten goede.

Zo'n exemplaar als AsconaGT linkte is helemaal goed, je vindt gewoon geen betere auto voor dat geld thumbs up
Ik snap vooral niet waarom voor een crossover te gaan. Je doet werk op de fiets. Rijdt flinke afstanden in 1 keer. Dan is een station/hatchback comfortabeler en zuiniger met zelfde motorisering dan een hogere wagen. Want de 'makkelijke' instap is dan een non argument.

Iedereen rijd hoog tegenwoordig dus het is geen meerwaarde zelf hoger te rijden om boven andere auto's uit te kijken.
Deze vind ik toch ook wel erg mooi [www.vanmossel.nl]
De nieuwe Peugeot 508 is inderdaad een erg mooie auto, voor de helft van het geld is overigens ook genoeg moois uit deze klasse te koop, dan zijn ze alleen 2 of 3 jaar oud.
Grote diesels schrijven gewoon heel hard af. Een nette Renault Talisman diesel uit 2018 koop je voor minder dan helft van het geld.

Het is goed dat je wat proefritten maakt, probeer ook eens wat kleinere auto's, ik was zelf onder de indruk van het comfort van de nieuwe Clio. Zeker met een wat sterkere motor kun je door het lage gewicht en het hoge koppel bij lage toeren makkelijk meedoen met de " grote jongens". De kleinere auto's worden steeds comfortabeler en meer volwassen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2020 10:49 door ak2.
Van b-naar c-segment en nu naar een 508 van 52k nut smiley

Zoals ak2 zegt zou ik ook naar iets als een jong gebruikte Talisman kijken. Een Megane kan ook, die geven ze zo ongeveer weg (3 jaar oud, 50k en €14000)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2020 11:00 door Carfanatic.
Dit is ook een heerlijke en geweldig rijdende diesel.
Mazda 6

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2020 11:17 door Kristian.
Kwam deze gisteren tegen en moest meteen aan dit topic denken.

BMW 3-serie Touring 320d High Executive

Met dit budget wist ik het wel. Wat een bizar dikke bak met een mega ( demo ) korting zeg. Niet helemaal nieuw maar wel zo goed als.
Proefrit in de 3008 viel wat tegen. Stond niet echt veel wind maar moest veel tegen sturen. Dat wordt wat in de herfst en winter ....
Materiaalgebruik en stoelen waren wel top.

Was iets langer dan een uurtje weg, ik kwam binnen en verkoper zei dat hij net wilde bellen. Beetje apart als je een auto wilt aanschaffen voor 50k .. Maar misschien ligt dat aan mijn.
Die 320d is inderdaad een fantastische auto. Ruim zat, comfortabel en toch dynamisch. Daar kan geen SUV tegenop. Een betere automaatbak vind je ook niet.
We zijn eruit denk ik. smiling smiley
Kristian
Die 320d is inderdaad een fantastische auto. Ruim zat, comfortabel en toch dynamisch. Daar kan geen SUV tegenop. Een betere automaatbak vind je ook niet.
We zijn eruit denk ik. smiling smiley

Yep! Topic kan op slot. Topicstarter is er uit! Gefeliciteerd! thumbs upsmileys with beerwinking smiley
En laten we wel wezen, zo'n dikke 320d in dit soort uitvoeringen is ook over 4-5 jaar nog erg gewild! ( en dus waarschijnlijk vrij waardevast )
Gewoon nog even wachten, over een paar dagen zit de range rond een rs6 e.d. eye rolling smiley
AygoX
Proefrit in de 3008 viel wat tegen. Stond niet echt veel wind maar moest veel tegen sturen. Dat wordt wat in de herfst en winter ....

Dat is inherent aan een hogere auto.
R W xxx
Gewoon nog even wachten, over een paar dagen zit de range rond een rs6 e.d. eye rolling smiley

Dat is inderdaad ook zo. grinning smiley
Nee ik hou me in . smileys with beer
R W xxx
Wat een prachtige auto ! Mooie kleur ook .

Total Loss
Kwam deze gisteren tegen en moest meteen aan dit topic denken.

BMW 3-serie Touring 320d High Executive

Met dit budget wist ik het wel. Wat een bizar dikke bak met een mega ( demo ) korting zeg. Niet helemaal nieuw maar wel zo goed als.
AygoX
Klopt. Ik heb voor morgen een proefrit in de 3008. Daarnaast kijk ik even bij de C5 aircross en DS7, voor die laatste twee moet ik nog een proefrit afspraak maken.

Gek genoeg heb ik in de Aygo van 16k geen 'zit' problemen en geen middenconsole tegen mijn knie.
Aygo is een stadsauto, en dat merk je door het missen van een armsteun cruise control en vermogen en de aanwezigheid van zijwind gevoel.
Met mijn lengte zitten de stoelen en is het zicht naar voren beter in de Aygo dan de IS..
Al zullen de stoelen van de Aygo waarschijnlijk wel vervelend worden na 734 kilometer big smile smiley

speedtouch

Heb je verder nog ergens in proefgezeten in de showroom?
508,bloedmooi maar zelfde probleem als mijn Lexus had, beperkte hoofdruimte.
Ik kom er wel achter dat proefrijden in een diesel moeizaam gaat. Bijna niemand heeft er 1 staan.

Mijn vriendin had het er over om een auto in Frankrijk aan te schaffen op haar NAW of mezelf bij haar gemeente inschrijven.
De auto is daar bijna de helft van de tijd, moet even uitzoeken hoe dat werkt allemaal.

Auto encyclopedie

speedtouch

Heb je verder nog ergens in proefgezeten in de showroom?[/quote]
AygoX

Mijn vriendin had het er over om een auto in Frankrijk aan te schaffen op haar NAW of mezelf bij haar gemeente inschrijven.
De auto is daar bijna de helft van de tijd, moet even uitzoeken hoe dat werkt allemaal.
Je mag er dan alleen in Nederland in rijden als je ook Nederlandse belasting, dus wegenbelasting plus BPM voor betaald.
Auto encyclopedie
AygoX

speedtouch

In de 3008! (die wordt op dit moment gefacelift overigens).
AygoX
508,bloedmooi maar zelfde probleem als mijn Lexus had, beperkte hoofdruimte.
Ik kom er wel achter dat proefrijden in een diesel moeizaam gaat. Bijna niemand heeft er 1 staan.

Auto encyclopedie

speedtouch

[/quote]

Ja, de 3008! De garage waar ik was verkoopt alleen Peugeot.
Klopt het als ik deze auto uit Frankrijk zou importeren alleen bpm moet betalen ? Deze staat bij de dealer waar mijn vriendin haar Talisman heeft aangeschaft.

[www.renault-colmar.fr]
Ja, dat klopt. Misschien dat er nog wat administratiekosten bij komen, maar je hoeft geen BTW extra te betalen. Mits de auto niet als nieuw gezien wordt. Maar ik dacht dat de auto daarvoor genoeg kilometers gereden heeft.
AygoX
Klopt het als ik deze auto uit Frankrijk zou importeren alleen bpm moet betalen ? Deze staat bij de dealer waar mijn vriendin haar Talisman heeft aangeschaft.

[www.renault-colmar.fr]

Kost circa € 5.500 inclusief kenteken.

Die is qua uitvoering volledig identiek aan de mijne. Alleen de kleur wijkt af.
Oke thanks !

Ik ga er vrijdagmiddag heen. Ze hebben ook een aantal nieuwe staan, dan zal de bpm hoger zijn.

R J G Ruiters
AygoX

[www.renault-colmar.fr]

Ik zou voor een Kia Optima 1.7 DCT gaan. Toevallig vanmiddag een vergelijking tussen de 1.6 180pk Kia vs 225pk 1.6 Talisman. Vooral de EDC werd afgebrand.

De KIA zijn afschrijvings kanonnen, kies er 1 licht gebruikt voor rond de 30k en rij hem op.
AygoX
Oke thanks !

Ik ga er vrijdagmiddag heen. Ze hebben ook een aantal nieuwe staan, dan zal de bpm hoger zijn.

R J G Ruiters
AygoX

[www.renault-colmar.fr]

Bij nieuwe mag je ook nog BTW gaan aftikken. Als je de Franse niet terug kan vragen lijkt het me sterk dat je voordeliger uit bent.
Gewoon een jonge 2e hands kopen. Daar heeft dan namelijk iemand al de eerste berg afschrijving voor betaald. Gewoon zorgen dat je een goede garantie krijgt. Bijvoorbeeld op de Talisman Initiale Paris krijg je in België 4 jaar fabrieksgarantie. Misschien is dat in Frankrijk ook zo.

Die BMW is natuurlijk gaaf... Maar ja, is wel direct € 20K meer wat je moet neertellen. Voor dat geld kun je veel doen!
Na een proefrit gemaakt te hebben in de Alfa Giulia was ik gelijk verkocht ! Wat een fantastische auto, wegligging vermogen etc. echt heerlijk. En een prachtig interieur. Ik ben smoorverliefd geworden.

Het is geworden de : Alfa Romeo Giulia TI 2.2 JTD 190 RWD !

Kleur : Verde Visconti. + 19” lichtmetalen velgen ‘diamond' + Lichtmetalen remklauwen geel + Luxury Pack: Tabacco leder / eikenhout inleg delen + Convenience pack + Harman / kardon sound theatre + Veloce' remsysteem (grotere en dikkere remschrijven voor en achter) + Carbon spoiler !!!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-09-2020 21:18 door AygoX.
Staat in bestelling, moet helaas een paar maanden wachten eye popping smiley

Samsung
Heel gaaf!! thumbs up

Foto's!!
Lijkt me een mooie kleur!
Succes met wachten, als je hem hebt wel wat foto's plaatsen hier! thumbs up
Dat doe ik zeker !

Total Loss
Lijkt me een mooie kleur!
Succes met wachten, als je hem hebt wel wat foto's plaatsen hier! thumbs up
Ha, ik heb dit topic wel gewaardeerd. Opnieuw een voorbeeld van adviezen die volledig de wind in werden geslagen, maar eerlijk is eerlijk: je hebt wel een bijzonder fraaie bolide gekocht. Veel plezier ermee!
En houd ons zeker op de hoogte inderdaad.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.