20 jaar oude cuore, waar op letten

Gepost door Dennis 1521711 
Ik kom veel cuores tegen voor zeer weinig geld, 1 gevonden met 1 jaar apk 160.000km 20jaar oud voor 700 euro.
Waar moet ik op letten als ik de auto wil aanschaffen? Ik heb niemand die ik mee kan nemen.
Ik wil zelf wel onder de auto kijken maar ik heb er niet veel verstand van, ik ben wel bereid zelfonderhoud en reparaties uit voeren.

Het grootste reparatie tot nu toe wat ik zelf heb gedaan is distributiediem vervangen maar dat was van een oude starlet en daar heb ik echt de tijd voor genomen.
Roest en dat die niet zo goed tegen e10 kan.

De laatste generatie cuore is wel goed bestemd tegen de roest duivel.

De eerste generatie sirion met de 1.3 heeft een ketting en is in bepaalde kringen liefhebbers auto en zal langzaam in prijs stijgen

Op gaspedaal staan er 2 te koop 1 van voor en 1 van na de facelift

[www.gaspedaal.nl]

Hier leuk artikel over de sirion

[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-08-2020 07:22 door Auto encyclopedie.
Bij een 20 jaar oude auto moet je eigenlijk overal op letten. Als je een distributieriem kan vervangen, heb je genoeg technisch inzicht om te leren hoe je kan bepalen of een auto een wrak is of niet.
De lijst met normale slijtagedelen zoals remmen, accu en banden kunnen een groot verschil maken tussen twee auto's van €700.
Het roestduiveltje kun je best zelf constateren, heb je een ander niet direct bij nodig, gewoon grondig van binnen en buiten, motorkap, bagageklep, deuren open en kritisch kijken. Mooi meegenomen zou daarbij zijn als de auto binnen heeft gestaan , oud dametje, Hoe is er in al die jaren mee omgesprongen, zal wel meerdere eigenaren gehad hebben, die verschillend over onderhoud dachten. Het is toch ook een gok.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.