Lease auto tweedehands of nieuw goedkoper?

Gepost door Tim 1226941 
Hallo allemaal,

Ik heb de keuze tussen twee auto's.
- nieuwe auto twv 41.000
- tweedehands auto (2018 december) (nieuwprijs is 67.000) (km stand = 12.997) twv 45000

Ik neem een lease contract van 48 maanden. Vervolgens koop ik de auto. Het gaat om een private lease.

Welke is voor mij goedkoper per maand? En welke is goedkoper inc dat ik de auto uiteindelijk koop.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-07-2020 18:56 door Tim 1226941.
Helemaal vergeten te zeggen, bedoel een private lease
Mijn glazen bol is in reparatie helaas...
Ik denk dat de rode wat goedkoper is dan die met het glazen dak...

Je bent wel erg karig met informatie. Vermeld dan op zijn minst om welke auto's het gaat. Wat goedkoper is, is bijvoorbeeld best wel afhankelijk van brandstof gebruik en welk spul er in moet. LPG is nogal veel goedkoper dan euro98...
Hier kan helemaal niemand iets mee natuurlijk, veel te weinig info.
Hier kan niemand iets mee, daarnaast is restwaarde altijd een schatting, het blijft een gok wat een auto over 4 jaar opbrengt.
Zeker in deze tijd van grote veranderingen dankzij de energietransitie.
Een auto die groener of al elektrisch is zal doorgaans minder afschrijven dan een diesel en zal dus een hogere aanschafprijs over 4 jaar hebben.
Maar voor zo'n snel afschrijvende auto betaal je nu in de lease misschien ook wel meer voor, juist vanwege die ingecalculeerde afschrijving.
En wie zegt dat jij die auto over 4 jaar nog steeds wilt overkopen?
Gemiddeld genomen schrijft een nieuwe auto harder af dan eentje waar al een flink stuk mee gereden is.
Maar als een vd 2 een elektrische/hybride/plugin is dan zal die weer minder hard afschrijven.
Een diesel schrijft sowieso harder af. Maarja, om het dus beter te kunnen voorspellen moeten we echt even weten om wat voor auto's het gaat.
Ik denk dat optie 2 de goedkoopste is, over een langere periode.
Juist omdat de afschrijving bij een nieuwe auto nog moet plaatsvinden en de afschrijving bij de gebruikte auto al voor een belangrijk deel heeft plaatsgevonden. Onderhoud zal waarschijnlijk niet veel verschillen al zal de leasemaatschappij bij een gebruikte auto met hogere onderhoudskosten rekenen. Dat weegt echter niet op tegen de afschrijving van de nieuwe. Daarnaast het aspect garantie. Dat is wel een dingetje. Op de nieuwe auto heeft de leasemaatschappij minimaal twee jaar volledige garantie. Op een gebruikte is dat maar de vraag? Dat zal eveneens meespelen in de tariefstelling.

Om welke auto's, uitvoeringen en motoriseringen gaat het eigenlijk?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.