Cabrio voor tijdelijk gebruik aanschaffen

Gepost door T 9317381 
Beste autoliefhebbers,

In de nazomer gaan wij met z'n tweeën mogelijk voor een paar weken naar Italië. Nou speel ik een beetje met het idee om voor deze roadtrip (zo'n 3 weken) tijdelijk een auto aan te schaffen en na 2 tot 3 maanden weer in de verkoop te gooien. Gewoon omdat het mij ontzettend gaaf lijkt om een aantal weken met een cabrio door Italië te rijden (en voor en na de vakantie nog een paar weekjes in Nederland). Of dit wijsheid is en en in de praktijk goed uitpakt betwijfel ik. Daarom enkele vragen waar jullie hopelijk mee kunnen helpen zodat ik een weloverwogen keuze kan maken.

- Allereerst de vraag of kopen en verkopen binnen twee a drie maanden is te doen zonder enorm veel verlies te maken op de auto. Ik begrijp dat dit vooraf lastig is te voorspellen en soms ook een kwestie van geluk of pech is. Maar stel ik kan de auto verkopen in dezelfde staat als dat ik hem heb gekocht maar dan met +/- 6.000 km erbij op de teller wat zal dit doen met de verkoopprijs? Wat ik mij kan voorstellen is dat potentiële kopers huiverig zijn omdat de auto maar heel kort op mijn naam zal staan en mogelijk vragen oproept.

- Qua type heb ik al even zitten rondkijken en mijzelf verheerlijkt met het idee in een cabrio te rijden. Het budget zal tussen de 6.000 en 10.000 euro liggen. Een Audi TT leek mij erg leuk maar bij nader inzien lijkt het erop dat er 'betrouwbaardere' auto's zijn die bij mogelijk onderhoud een stuk lager in kosten zitten. De Mazda MX-5 is vervolgens op mijn pad gekomen. Deze komt op mij over (zover ik op het internet lees) als een degelijke/betrouwbare auto die redelijk sportief rijdt. Qua prijs zouden ze ook redelijk waarde vast moeten zijn beweren sommige kenners. Een Peugeot 206, 207 of 307 cc zou ook nog prima in de prijsrange vallen maar vind ik esthetisch minder aantrekkelijk.

- Zijn er manieren om het risico - voor zover als mogelijk - in te perken bij aanschaf van een tijdelijke auto? Bijvoorbeeld alleen bij een erkende dealer kopen of zorgen dat er minimaal 6 maanden Bovag garantie op zit? Ik noem maar wat. Ik begrijp dat je bij aanschaf van een auto nooit 100% zekerheid kan krijgen maar elk beetje dat helpt om het risico op een miskoop te verkleinen is mooi meegenomen :-)

Een alternatief is huren waarbij de kosten tussen de 1.000 en 1.500 euro liggen voor 3 weken. Nadeel is dat het dan niet een 'eigen' auto is, er nog km kosten bovenop komen en het slechts voor drie weken is ipv 3 maanden bij een eventuele aanschaf.

Bedankt alvast voor jullie input!
''''''''''''''''''''dubbel

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2020 20:56 door Gullwing.
Kofferruimte bij een mx5 is wel minimaal, iets waar je aan moet denken als je ermee op vakantie wilt gaan.
Misschien kun je een Z4 of 3 serie E46 vinden voor dat geld, die raak je ook wel weer kwijt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2020 20:56 door Gullwing.
6000Km doet natuurlijk weinig met de prijs.

De waarde zal het meeste dalen omdat mensen in de zomer een cabrio willen, als het af koelt is dat natuurlijk een stuk minder. De coupe cabrio's zullen dat probleem minder hebben denk ik.

[www.gaspedaal.nl]
Cabrio's onder de 10K. Staan een heel aantal leuke auto's tussen.

Je kan natuurlijk altijd een aankoopkeuring laten doen bij een vertrouwde garage. Maar in jou situatie zou ik er denk ik een kopen met garantie. Hoeft niet lang te zijn, maar dan ben je voor die paar maanden in ieder geval ingedekt. (alleen schiet je daar waarschijnlijk ook niet zo veel mee op als je in het buitenland staat.)
Je koopt en verkoopt wel precies in verkeerde tijd, dat kan het mogelijk verlies op de auto wat groter maken. Voor die paar weken Itaië zou ik gaan huren, denk ik, wil je hem toch voor langere tijd houden, kopen. Dan zou je kunnen overwegen om te vliegen naar IT, daar wat te huren en je rondreis te maken (aanrader thumbs up ) en dan weer terug te vliegen. Scheelt je de kosten van zo'n 2000 huurkms. Kopen brengt ook de kosten voor wegenbelasting, goede verzekering, evt Wegenwacht etc met zich mee.
Kan je een Sebring aanbevelen, V6, Automaat , heerlijke auto's die perfect voor dit soort ritjes geschikt is. Mét een behoorlijke kofferbak.
Zou denk ik het budget wat minder hoog maken, hoe hoger de investering hoe groter de kans op meer afschrijving.

Dit is wel een erg praktische Cabrio, heb zelf bijna 10 jaar lang de Coupe versie gereden, erg lekkere motor en lekker veel luxe, fijne stoelen en hele grote kofferbak. Opel Astra Cabrio 2.2 16v

Leuke kleurstelling ook bij deze.
Pietzoveel
Kan je een Sebring aanbevelen, V6, Automaat , heerlijke auto's die perfect voor dit soort ritjes geschikt is. Mét een behoorlijke kofferbak.
Weet je zeker dat je er nooit meer vanaf komt. winking smiley Maar serieus, ik zou wel voor iets gaan wat wat meer voor komt, kom je waarschijnlijk makkelijker vanaf.
R W xxx
Je koopt en verkoopt wel precies in verkeerde tijd, dat kan het mogelijk verlies op de auto wat groter maken. Voor die paar weken Itaië zou ik gaan huren, denk ik, wil je hem toch voor langere tijd houden, kopen. Dan zou je kunnen overwegen om te vliegen naar IT, daar wat te huren en je rondreis te maken (aanrader thumbs up ) en dan weer terug te vliegen. Scheelt je de kosten van zo'n 2000 huurkms. Kopen brengt ook de kosten voor wegenbelasting, goede verzekering, evt Wegenwacht etc met zich mee.

Dat is inderdaad het geval. Een cabrio verkoopt makkelijker in het voorjaar/zomer.
@Nissan: Dan krijg je weer van die auto's die in hun 15 jarig bestaan de laatste 8 jaar inmiddels 35x van eigenaar zijn gewisseld..... met alle mogelijke gevolgen van dien. Wie draaide nu de kilometerstand terug? Wie deed er nu niet aan onderhoud? .
Je zou hem dan tot mei moeten houden. Het liefst een hebbeding zoals duits of mazda.

Hoe meer je met garantie en officieel gaat kopen hoe meer je gaat verliezen. Een prive verkoper in een uithoek met slechte tekst en foto's geeft al véél meer kans op een break-even.

Ik zou vliegen en huren.. dat is echt compleet zorgeloos en iets voor 3 maanden kopen met als inzet weer goed verkopen maakt het niet echt je eigen auto.
R W xxx

Mja, dan rijd je ook een 500C. Wil je wat anders betaal je ook de hoofdprijs.
Tja, gratis wordt het nooit maar voor iets meer dan €500- voor 3 weken (September) een Opel Cascada of vergelijkbaar incl ongelimiteerde kms en verzekeringen, bijv.
Vlak na de zomerpiek kopen als het je lukt, een winter houden en in het voorjaar weer verkopen. Dan loop je t minste kans op (fors) verlies.

Alternatief is idd huren. Dan betaal je fors, maar rijd je
a) goed verzekerd
b) nieuw, comfortabel, luxer
c) zonder onderhoud / grote risico's op pech onderweg

Ik zou voor zo'n periode lekker gaan huren. De kans dat je in deze periode (hoogseizoen kopen, laagseizoen verkopen) 1500,- op een cabrio afschrijft, is reëel. Los van kosten van (preventief) onderhoud, extra wegenbelasting en verzekering die je kwijt bent t.o.v. huren.
Huren bij een particulier via Snappcar misschien een optie? Of een deal maken met een verkoper dat de auto gegarandeerd wordt teruggekocht voor een bepaald bedrag?
Ik sluit me bij de rest aan:

2 opties:

• Vliegen (of met je auto met vast dak naar Italie rijden), en dan daar een cabrio huren, of
  • Nu een cabrio kopen en die pas volgende lente verkopen.

Ga je nu een cabrio kopen en die in oktober verkopen, dan zit niemand op een cabrio te wachten en ga je flink afschrijven.

Qua auto's moet je je afvragen wat voor soort cabrio je wilt. Ik heb de MX-5 gehoord (een sportwagen) en ook de Cascada en Sebring (comfortabele schepen). Die bieden echt totaal andere rij-eigenschappen, ook al zijn het allemaal cabrio's. Wat prefereer jij?

Ik heb vorig jaar zomer met mijn eigen Peugeot 205 CTi (cabrio) Toscane onveilig gemaakt. Dat was echt geweldig. Maar ik was wel blij met mijn 205, dat had ik persoonlijk niet in een Cascada willen doen. Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Ik heb vorig jaar in Spanje een Fiat 500C gehuurd, en daar vooral smalle bergweggetjes en dorpjes mee bezocht. Je moest echt hard werken om de ongeblazen 69 paardjes bij de les te houden in de bergen, wat het naar mijn mening erg vermakelijk maakte. Dat is echter geen wagen voor de langere afstanden.
Pff wat zit iedereen met verlies? Hij heeft een optie om een huurauto te huren opgedragen, dat is toch veel duurder?

Als je nu particulier een MX5 koopt voor €3000 met een jaar apk, dan raak je hem van het najaar ook echt wel weer kwijt voor €3000.
Des te duurder de auto die je koopt, des te groter het risico.
Het zal vast iets doen met de prijs, simpele kwestie van vraag en aanbod. Maar het lijkt mij niet de moeite waard om, zoals hierboven voorgesteld, de auto nog tot de lente te bewaren in de hoop op een betere prijs.

Mustang is wel leuk voor dit geld! cool smiley
Dakloos
Mustang is wel leuk voor dit geld! cool smiley

een v6 met handbak is niet echt gewild.
Dit vind ik nou nog eens een leuk zomers topic!

Om goedkoper uit te zijn ten opzichte van een auto huren hoef je het volgens mij niet te doen. Vergis je niet in wat er allemaal bij komt kijken wat, naast afschrijving, ook geld kost: je zult auto's moeten gaan bekijken (reiskosten), eventueel een aankoopkeuring doen, misschien nog wat (preventief) onderhoud om veilig met de auto zo'n lange reis te kunnen maken, pechhulp onderweg. Tijdens het bezit betaal je natuurlijk mrb en verzekering. In plaats van een goedkope vlucht naar Italië moet je veel kilometers rijden om er te komen. Het brandstofverbruik zal ook wat hoger zijn dan bij een moderne auto.

Je doet het omdat je avontuurlijk bent ingesteld, het niet erg vindt om met een wat oudere auto op pad te gaan, de reis ook als vakantie ziet en er niet tegen opziet om met onvoorziene problemen om te moeten gaan. Voor alle moeite die het kost zou ik een auto kopen die het rijplezier biedt dat jij op een vakantietrip waardeert. Of dat nu een kleine RWD is als een MX-5 of BMW Z3 of juist het comfort en de ruimte van een Amerikaanse sloep kun je zelf het beste bepalen. Ik zou het wel weten, dat eerste natuurlijk winking smiley

De meesten in dit topic lijken er stellig van overtuigd dat je verlies gaat maken op een cabrio die je nu koopt en in de herfst verkoopt. Ik betwijfel dit. Inderdaad is nu de vraag groter, maar dat geldt ook voor het aanbod, omdat veel mensen hun cabrio vanuit dezelfde redenatie in het voorjaar/zomer te koop aanbieden. In het najaar is de vraag lager maar ook het aanbod. Handelaren die op koopjes jagen zijn er altijd! Naar mijn idee is het prijspeil van cabrio's zeker niet zo seizoensafhankelijk als hier wordt beweerd. Ik heb hier zelf in elk geval nooit iets van gemerkt en ik zit toch al jaren op autoscout te gluren.

Als je besluit een cabrio te kopen, dan zou ik bij voorkeur van een particulier kopen of bijvoorbeeld via een autoclub/merkenforum. Een garagebedrijf dat garantie aanbiedt koopt auto's ook gewoon van particulieren in (of ruilt ze in), de garantie betaal je gewoon zelf evenals de winstmarge. De kans op lage afschrijving is veel groter als je met enige technische kennis auto's gaat bekijken, of iemand meeneemt die er verstand van heeft. Ik zou zeker niet alleen op een geldige apk vertrouwen voordat je zo'n lange reis maakt, als je zelf te weinig technische kennis hebt minstens een aankoopkeuring laten doen of een inspectie na aankoop zodat je veilig op pad kunt.

Als je scherp wilt inkopen, dan moet je de verkoopsites goed in de gaten houden en snel kunnen handelen. Zeker in het segment van liefhebbersauto's zijn er veel kapers op de kust (handelaren).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2020 15:54 door Beros.
caspervanc
Vlak na de zomerpiek kopen als het je lukt, een winter houden en in het voorjaar weer verkopen. Dan loop je t minste kans op (fors) verlies.

Alternatief is idd huren. Dan betaal je fors, maar rijd je
a) goed verzekerd
b) nieuw, comfortabel, luxer
c) zonder onderhoud / grote risico's op pech onderweg

Ik zou voor zo'n periode lekker gaan huren. De kans dat je in deze periode (hoogseizoen kopen, laagseizoen verkopen) 1500,- op een cabrio afschrijft, is reëel. Los van kosten van (preventief) onderhoud, extra wegenbelasting en verzekering die je kwijt bent t.o.v. huren.
\
Ben het helemaal met je eens!
Ik zou zeggen een MX-5, weinig kofferbak ruimte, maar je kunt er zo'n Bagagebox op monteren. Voordeel is dat hij super leuk rijdt, betrouwbaar is, weinig afschrijving kent, vrij zuinig is, en een handmatige kap heeft! Hiermee hoef je dus geen storingen te verwachten, die heus wél voorkomen bij oudere cabrio's met electrische daken. En dan kun je enorm de sjaak zijn als de kap in de storing schiet met een enorme onweersbui op komst; en die heb je daar best vaak aan het eind van de middag.
Misschien is het een optie om een cabrio in Duitsland of België aan te schaffen en deze zelf in te voeren. Mogelijk kun je dan de afschrijving beter in de hand houden als je een schapchen(koopje) treft. Ik weet niet hoe lang de wacht tijden bij het rdw momenteel zijn, ten tijde van corona liepen deze nogal op.
Idd een goed idee, gewoon eentje in Duitsland halen met een export kenteken van 3 maanden, kun je heel Europa mee door, en dan aan t wind van he vakantie op NL platen zetten en verkopen met winst
Wat leuk om zoveel reacties te lezen. Bedankt hiervoor! Ik lees zeker een aantal punten die belangrijk zijn om mij bewust van te zijn:

- moment van koop in zomer en verkoop in de winter kan de prijs doen dalen. Een optie is om te kijken wat de gek er voor geeft in het najaar (tenminste, als ik er dan nog wel van af wil :-). Aanhouden tot het voorjaar is dan altijd nog een optie en niet perse een straf. Ik kan hem droog stallen, wegenbelasting valt mee en seizoensverzekering is een optie.

- hoe lager de aanschafprijs van de auto hoe kleiner de afschrijving zal zijn. In principe logisch maar had er zo nog niet naar gekeken. Ik denk dat ik mijn budget in dat geval zal beperken tot 5k voor een MX-5. Dit is toch wel de auto waar mijn voorkeur naar uit gaat in deze prijs range.

Nu blijft het kopen natuurlijk een gok met auto’s. Hebben jullie tips hoe ik de risico’s op een miskoop zoveel mogelijk kan beperken? Bijvoorbeeld aankoopkeuring doen in overleg met de verkoper, ongeveer 1 jaar apk vanaf aankoopmoment, niet meer dan een x aantal km’s, controleren op bekende mankementen van de MX-5 (zoals roest bij wielkas en dorpel), etc.

Mochten jullie tips hebben ben ik zeer geïnteresseerd om deze lekker door te lezen. Bedankt weer!
Ik vraag me alleen af hoe je in vredesnaam denkt vakantiespullen voor 2 personen voor een verblijf van 3 weken mee denkt te gaan nemen in een MX-5. winking smiley
Haha ja dat kan ik mij voorstellen en een goede vraag. Het licht er natuurlijk helemaal aan hoe je gewend bent om op vakantie te gaan. Zelf heb ik veel met de rugzak gereisd en heb ik niet veel meer nodig dan in een rugzak past. Twee cabine koffertjes qua volume zouden toch wel passen?
Zolang je in soepele tassen inpakt en geen harde kunststof genre "Samsonite" koffers wil meezeulen, kan je best wel wat kwijt in de koffer van een MX-5 hoor. Ook achter de rugleuning is er bij een normaal postuur nog wel wat plaats. Als je 1m90 bent of groter zou ik de MX-5 echter sterk afraden, dan zit je gewoon niet lekker.

Waarop te letten bij aankoop? Roest, roest en nog eens roest. Verder een paar indicatoren of er goed voor de auto gezorgd is -> peil motorolie, kleur remolie (als die koffiekleurig is, lang niet naar gekeken), het merk van de banden (Chinees brolmerk of A-merk), als er airco op zit (wat ik sterk aanbeveel bij een MX-5) -> blaast die nog mooi koud? Is de auto keurig gepoetst binnen en buiten? Je vindt ze zeker en vast voor 5K€, maar een goede vinden voor dat bedrag zal even zoeken worden.

Veel succes!

PS : het mx-5 virus is zeer besmettelijk winking smiley
Ik zou denk ik mijn pijlen richten op een BMW 3-serie E36 of E46 met zescilinder. Dan heb je een courante auto met in elk geval voldoende bagageruimte en comfort op de lange afstanden en een heerlijk geluid.
Iets te hoog gegrepen?
[www.autotrack.nl]

Best wat goedkoper:
[www.autotrack.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-07-2020 15:01 door speedtouch.
Wat denken jullie van deze Mazda MX-5 en de vraagprijs? [www.autotrack.nl]

Laag in kilometers, nog 11 maanden APK en ziet er op de foto's netjes uit. Wel een import auto en daarnaast heeft de huidige eigenaar hem nu relatief kort.
Als ik de naden zo snel bekijk, lijkt deze ooit een tikkie (rechts-)achter gehad te hebben.
T 9317381

daarnaast heeft de huidige eigenaar hem nu relatief kort.

Misschien heeft de eigenaar hem óók voor een vakantie gebruikt!

Als ik de naden zo snel bekijk, lijkt deze ooit een tikkie (rechts-)achter gehad te hebben.

Vermoed je dit op basis van kier aan de rechterkant van de achterklep die kleiner lijkt ten opzicht van de kier aan de linkerzijde? Goed punt inderdaad om hier op te letten bij het bezichtigen van een auto. Op foto's toch vaak lastig om zoiets te beoordelen.

Misschien heeft de eigenaar hem óók voor een vakantie gebruikt!

Haha ja, zou best een logische verklaring kunnen zijn. ;-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-07-2020 18:14 door T 9317381.
Naast de optie hierboven kwam ik onlangs ook deze tegen: https://www.autotrack.nl/a/mazda-mx-5-benzine-2006-50043886

Een tikkeltje duurder, stuk meer kilometers maar wel 4 jaar jonger. Wat zouden jullie adviseren ten aanzien van deze twee auto's?

https://www.autotrack.nl/a/mazda-mx-5-benzine-2006-50043886
https://www.autotrack.nl/a/mazda-mx-5-benzine-2002-49904915
Tsja, lastig. Enige wat je met zekerheid kan zeggen is dat ze allebei ingevoerd zijn en de aangegeven kilometerstanden dus niet gegarandeerd zijn, vooral bij de zilveren versie vrij onwaarschijnlijk.
Ik zou in ieder geval naar een cabrio kijken waar je E10 in mag tanken.
Is bij de NC MX-5 pas het geval. (dus die zwarte, vanaf 2005)

Kans dat er verkeerd getankt is met alle gevolgen van dien is groot bij de NA en NB, ook niet handig voor de verkoopwaarde die beperkte brandstofkeuze.
Total Loss
Tsja, lastig. Enige wat je met zekerheid kan zeggen is dat ze allebei ingevoerd zijn en de aangegeven kilometerstanden dus niet gegarandeerd zijn, vooral bij de zilveren versie vrij onwaarschijnlijk.

Goh, ik rij zelf een MX-5 als 2de auto en doe tussen de 1.000 - 2.000 km/jaar, een lage kilometerstand "kan" dus wel / zie dan wel dat er een logische onderhoudshistoriek is (dat heeft de mijne) . Ik rijd er enkel mee als ik er tijd voor heb, zin in heb en het mooi weer is...

De zwarte NC ziet er overigens erg netjes uit!

zie dan wel dat er een logische onderhoudshistoriek is

Dan is het inderdaad prima, zie hier nergens staan dat dit het geval is ( en dan is het vast niet zo want dan had je het als verkoper wel vermeld, zeker aangezien de auto een wel erg lage kilometerstand heeft i.c.m. invoer uit ander land )
Mijn auto komt uit Duitsland - daily driver bij de eerste eigenaar (109K km op 6 jaar) en onderhoud steeds bij een officiële dealer, maar met weinig liefde onderhouden blijkbaar en da's rechtgezet inmiddels de voorbije jaren. Keurig alle stempels bij aankoop - kilometerstand klopte (contact gehad met de eigenaar, er lag een naambadge vanop één of andere beurs in de koffer, dus via LinkedIn hem aangesproken).

Import is dus niet per sé verkeerd wil ik maar aangeven - en in het geval van NC's - het zijn los van corrosie, erg betrouwbare auto's (distributieketting ipv riem in vgl met de NB overigens als troef).
Een cabrio is nu precies zo'n product wat met het hart wordt gekocht en niet met de hersens. Of je er uiteindelijk positief uikomt hangt van veel dingen af. Misschien wordt jij wel zo verliefd op een bepaalde cabrio dat je er teveel voor betaald. En dat potentiele kopers dat er totaal niet voor over hebben. Of juist precies andersom.
Wil de pret niet bederven maar hou er rekening mee dat het enorm heet kan zijn in Italië.
Ben er zelf geweest en de meeste cabrio’s reden met het dak dicht!
Alleen tijdens zonsondergang is het nog te doen maar overdag verbrand je gewoon.
Een optie zou de Alfa Brera/GTV nog kunnen zijn,en met een goede onderhouds-historie
best betrouwbaar.
Het idee staat mij wel aan. Koop iets voor 4k en verkoop het erna voor minimaal 3k, dat moet wel lukken. Ik vermoed dat het bevalt en je m iets langer wil rijden. Veel duurder dan huren wordt het nooit en een eigen auto rij je veel onbezorgder in.
Een TT is leuk, of inderdaad een ruimere vierzitter. A4, CLK, C70, 3-serie, Saab 9-3. Vergeet dan niet een windscherm te monteren.
Pauli
Wil de pret niet bederven maar hou er rekening mee dat het enorm heet kan zijn in Italië.
Ben er zelf geweest en de meeste cabrio’s reden met het dak dicht!
Alleen tijdens zonsondergang is het nog te doen maar overdag verbrand je gewoon.
Een optie zou de Alfa Brera/GTV nog kunnen zijn,en met een goede onderhouds-historie
best betrouwbaar.

Ik heb diverse roadtrips in cabrio's naar Italië/Kroatië gemaakt in de nazomer. Maar boven 30 gr. gaat het dak dicht en is een airco wel prettig.
Dank voor alle input. Neem dit zeker mee in mijn overwegingen. Ik sta nu op het punt om verkopers te benaderen om eea te vragen en mogelijk een afspraak voor bezichtiging te maken. Ik kwam ook nog onderstaande MX-5 nog tegen, wat denken jullie hier van?

[www.marktplaats.nl]

En dan hebben we natuurlijk nog deze twee eerdere opties. De grijze uit 2002 heeft inderdaad een lage km stand gezien zijn leeftijd. De auto uit 2006 lijkt mij weer relatief goedkoop qua vraagprijs.

[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
Aai net een mooi optie aan mijn neus voorbij gevlogen. Wel kwam ik onlangs weer het volgende tegen: [www.marktplaats.nl]

Wat denken jullie hiervan (import met relatief hoge km-stand maar wel dealer onderhouden).

Heeft er iemand nog tips van een plek waar ik duidelijk kan terugvinden wat standaard inhoudsdingen zijn bij bepaalde km standen?
T 9317381
Heeft er iemand nog tips van een plek waar ik duidelijk kan terugvinden wat standaard inhoudsdingen zijn bij bepaalde km standen?

Dat staat in de gebruikershandleiding. Die kun je vaak ook online vinden, bijv. op [www.gebruikershandleiding.com]
Ik rij zelf al 5 jaar een NC Niseko als hobby auto, met beperkte kms dus. Deze van de link ziet er op basis van de foto's echt wel goed uit - en de advertentie zelf vind ik helemaal top! - maar ik vind 'em vrij prijzig gezien de km-stand. Die krijg je na de zomer niet "zomaar" weg met particuliere verkoop. Tenzij je natuurlijk beslist de auto te houden, mechanisch zijn ze top, net als het rijplezier. 4 zorgenkindjes die ik ken van de NC : corrosie, afwatering via de drain holes in het kapmechanisme, afwatering van de parafan onder de voorruit, Xenon verlichting waarvan de stelmotoren (of hoe dat ook heet) stuk gaan. O ja en nog een vijfde : corrosie...

Het is geen exoot dus onderhoud is gewoon doorsnee zoals een Mazda 3 of zo. Basis checks : A-merk van banden of goedkope rommel (dat zegt nl. veel over de eigenaar), oliepeil OK (idem), geen roest op de remschijven, blaast de airco ijskoud, werkt het kapmechanisme soepel - voor dat bedrag moet een Niseko perfect in orde staan naar mijn mening.
Dank voor de waardevolle reacties!

Vraagprijs ligt inderdaad wat hoog maar mocht er wat vanaf kunnen lijkt mij het zeker interessant. @Niseko; wat is een nette verkoopprijs namens jou als Niseko rijder (mits alles naar behoren werkt)?

Tips waar extra op te letten zijn ook fijn!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.