Eigenaardige diesel, 35k km per jaar, 5000eu

Gepost door Jeffreyy 
Beste autoliefhebbers,

Ik rij nu al 3 jaar met veel plezier mijn twingo rs. Echter met meer dan 35000 kilometer per jaar begin ik te verlangen naar wat meer comfort. Ik ben daarom een beetje aan het orienteren naar een mogelijke vervanger. Het enige is wel dat ik niet zo hou van de standaard koekblikken die je op de weg ziet dus het moet er wel een beetje leuk uitzien. Zelf was mijn oog gevallen op een Volvo c30 en er zijn er aardig wat die binnen budget vallen maar de meeste hebben dan weer een km-stand van 200k of meer, wat in principe geen probleem hoeft te zijn maar toch ben ik er wat huiverig voor.

Ik was daarom benieuwd of jullie misschien nog wat leuks weten?

Hieronder wat punten.
- +35.000 km per jaar
- Aardig wat kilometers dus diesel??
- Betrouwbaar
- Cruise control
- Airco
- Budget: € 5000

Gr,
Jeffrey
Volgende modellen zijn vooral voorstellen ter inspiratie.

Toyota IQ
Voor als je toch iets kleins zoekt om de kosten laag te houden. Schijnen bijzonder volwassen te rijden voor t formaat. Misschien een proefrit waard. Valt vast nog wel wat op af te dingen.

Opel Tigra
Geen idee waar je precies op zou moeten letten bij dit type. Ik weet wel dat je ze niet veel ziet en je kan ook nog open rijden. cool smiley

Volvo C30
Gave kleur! Weer eens wat anders dan wit/grijs/zwart. C30 staan een hoop te koop dus grote kans dat je er een goede tussen kan vinden.

Volkswagen Corrado
Even iets heel anders. Zeker origineel inmiddels, maar zal wel wat meer onderhoud vragen.

Alfa Romeo GT
Zie je er ook niet veel van, ik vind hem mooi! Wel duurder in vaste lasten denk ik, maar dat is vooral een vooroordeel ongehinderd door enige kennis.

BMW 120d Coupe
Import, maar naar zeggen met volledige historie. Zie je niet veel. Sportief én automaat.
Citroën ds3

Citroën ds4

Citroën c4 (voor 8 klepper gaan of 2.0 hdi)

Fiat bravo

Lancia delta

Honda civic