suv vanaf 2016

Gepost door geen ochtendmens 
Hallo allemaal,

We rijden nu al wat jaartjes rond in een vw passat 1.4 tsi station van 2012. Top auto niets mis mee '
We willen nu graag iets hogers gaan rijden.

wat zijn de eisen:
max 150 pk
panoramadak
elektrische achterklep
automaat
benzine
leer kan

Welke auto's heb ik tot nu toe bekeken
Vw troc
vw tiguan
skoda karoq

Wie helpt ons een beetje de goede kant op................
Re: suv vanaf 2016
16-06-2020 18:25
Ford Puma, Kuga
Mitsubishi Eclipse cross
Honda HR, FR
Suzuki S cross
Audi q 2,3,5
Volvo XC, 40, 60

Wat formaat moet het worden?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2020 21:13 door haarr.
16-06-2020 19:06
Grandland X 1.2 Turbo automaat

Bevalt mij tot op heden meer dan prima (wel de handgeschakelde versie)
16-06-2020 19:33
Kia Niro
Toyota RAV4
Lexus UX
Renault Captur, Kadjar, Koleos
Peugeot 2008, 3008, 5008
Citroen C5 Aircross
Etc.

De keuze is reuze.
16-06-2020 20:30
Makkelijk, de CR-V van Honda natuurlijk, zeker met automaat!
Veel plezier ermeethumbs up
16-06-2020 20:45
Hyundai Tucson. 5 jaar garantie, Kia Sportage 7 jaar garantie. Interessant als je uit 2016 koopt.

Peugeot 3008/5008 : wat minder saai dan duits
Stif

Vorig jaar wereldwijd de op één na best verkochte SUV las ik....had ik niet verwacht.
wil de ruimte van passat wel een beetje houden

geen ochtendmens

Jij bent ook al vroeg actief. grinning smiley
geen ochtendmens

Maar wat vind je van alle voorgestelde suggesties?
Auto encyclopedie
geen ochtendmens

Bedankt voor de auto's natuurlijk maar deze hebben niet alle optie waar ik op zoek ben.
17-06-2020 10:53
haarr
BMW X5 dan maar?

ik heb maar een bedrag tot 35.000 om uit te geven
17-06-2020 11:26
Voor 35k kun je toch wel een moooie Tiguan met R-line pakket scoren? Mis je waarschijnlijk alleen wat ruimte tov de passat.
17-06-2020 12:00
geen ochtendmens
Bedankt voor de auto's natuurlijk maar deze hebben niet alle optie waar ik op zoek ben.
Misschien sommige optie eventueel laten vallen? Tenzij je last hebt van je armen of spierkracht mist of zo, is een elektrische achterklep wellicht niet zo nodig? Persoonlijk ben ik wel klaar met dakramen in een auto. Op termijn geeft dat altijd lekkage (al is dat voor jou wellicht niet van toepassing).
17-06-2020 20:29
Mijn vrouw heeft een T-ROC maar ik heb het idee dat je daarmee wel ruimte moet inleveren t.o.v. Passat.
Maar volgens mij komen je wensen en je budget niet helemaal overeen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2020 07:20 door haarr.
17-06-2020 20:30
Nissan X trail?
Er worden hier toch mooie alternatieven genoemd, maar mag ik zeggen dat ik persoonlijk je response hierop wat tegen vindt vallen? Je hebt zelf al wat bekeken, komt pas later met een budget aan en je reacties bevatten meestal slechts 1 zin...

Desalniettemin wens ik je succes met de tips en je zoektocht. Ik hoor graag wat je uiteindelijk gekozen hebt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2020 20:31 door J 79.
18-06-2020 10:28
Ik ga er vanuit dat het minimaal 150 pk moet zijn.

Deze auto's hebben de genoemde opties:
Opel Grandland: [www.autotrack.nl]
Ford Kuga: [www.autotrack.nl]
BMW X1: [bmw-renova.nl]
Kia Sportage: [www.autohero.com]
Audi Q3: [www.debois.nl]
Audi Q5: [www.autowereld.nl]
Mercedes GLA: [www.autowereld.nl]
Volvo XC60: [www.autotrack.nl]
Hyundai Tucson: [www.autoschippers.nl]
18-06-2020 12:26
Vin cent
Ik ga er vanuit dat het minimaal 150 pk moet zijn.

Deze auto's hebben de genoemde opties:
Opel Grandland: [www.autotrack.nl]
Ford Kuga: [www.autotrack.nl]
BMW X1: [bmw-renova.nl]
Kia Sportage: [www.autohero.com]
Audi Q3: [www.debois.nl]
Audi Q5: [www.autowereld.nl]
Mercedes GLA: [www.autowereld.nl]
Volvo XC60: [www.autotrack.nl]
Hyundai Tucson: [www.autoschippers.nl]

Die zijn nog steeds allemaal kleiner dan een Passat.
18-06-2020 13:21
RobG

Wat is jouw suggestie dan?

TS kijkt zelf naar een VW T-Roc VW Tiguan en Skoda Karoq, die zijn vergelijkbaar met mijn suggesties. De T-Roc is zelfs veel kleiner dan de meesten.

Daarnaast wat is kleiner? In mijn ogen zijn een Q5, XC60 en Tucson groter dan een Passat.
18-06-2020 13:56
Vin cent
RobG

Wat is jouw suggestie dan?

TS kijkt zelf naar een VW T-Roc VW Tiguan en Skoda Karoq, die zijn vergelijkbaar met mijn suggesties. De T-Roc is zelfs veel kleiner dan de meesten.

Daarnaast wat is kleiner? In mijn ogen zijn een Q5, XC60 en Tucson groter dan een Passat.

Qua binnenruimte vallen de meeste SUV's tegen. Mijn Qashqai is amper groter dan de Fabia die mijn vriendin heeft gehad. Lijkt optisch veel groter doordat hij hoger is maar binnenruimte valt tegen. Mij maakt dat weinig uit want ik gebruik die binnenruimte toch niet maar als je passat formaat zoekt valt bijna alles tegen als je voor een SUV wil gaan.
18-06-2020 14:46
Bijvoorbeeld de Q5 en XC60 is de wielbasis, breedte, hoogte en hoofdruimte van de auto groter dan de Passat.
18-06-2020 17:08
Deze voldoet aan al je eisen

[www.louwman.nl]

En is 'n hybride dus het verbruik is beter te behappen. Inclusief elektrische achterklep en panoramadak. Kofferruimte 469L inhoud. Een passat heeft 600L inhoud, maar zoals hierboven al gezegd ga je zoveel ruimte in een SUV eigenlijk niet vinden.
18-06-2020 19:03
[www.dasweltauto.nl]

als je dan toch een ruime suv willen, dan kan je niet om de kodiaq heen.
Anonieme bezoeker
18-06-2020 20:09
Die Lexus is natuurlijk een prima koop, vind het model wel wat verouderd. De nieuwe RAV4 begint ook binnen het budget te komen, bijv.:
[www.marktplaats.nl]

Die zakken de komende maanden nog wel verder, en zeker als je over de grens zou willen shoppen zijn er binnen je budget wel goed uitgeruste versies te vinden.

Zuinig, betrouwbaar, altijd met automaat en een kofferbak van 580 liter, dus vergelijkbaar met de Passat.

Zie hier alle technische details:
[www.autoweek.nl]
18-06-2020 20:38
Kofferbak is altijd wat kleiner bij SUV dan bij station, maar bijvoorbeeld een X1 zit ruimer dan een 5 serie, meer hoofdruimte en beenruimte. Tenminste dat is mijn ervaring (1.98 lang).

De X1, X3, XC60, GLC, Karoq zitten allemaal onderin de 5xx liter, de Tucson is wat beter 650.

XC40 en Cx5 zijn onder de 500.

De 5008 en andere semi-7-zitters winnen het wel in de kofferbak die gaan naar de 800 liter. De Kodiaq overigens 'maar' 650. Ik vermoed dat bij de Tucson en 5008 de stoelen/bank verschoven kunnen worden en daarom scoren ze achterin goed.
19-06-2020 11:49
X1 is qua ruimte ruimer dan je zou verwachten. Mijn collega heeft er een en de ruimte is echt goed.

Mij is nog niet echt duidelijk welke ruimte TS zoekt, kofferbak, achterbank, in algemene zin?
Misschien is een MPV ook een optie?

[www.munsterhuis.nl]
20-06-2020 09:44
Sportbekkie
Stif

Vorig jaar wereldwijd de op één na best verkochte SUV las ik....had ik niet verwacht.

Deze dan maar beste TSer?
Uit je tekst kan ik niet echt opmaken wat er opmoet zitten enwat niet hoeft.
Tegenwoordig zit er al heel veel op hoor.
Ik zou even naar de honda dealer gaan vandaag.
Je gaat je verbazen.
Vin cent
X1 is qua ruimte ruimer dan je zou verwachten. Mijn collega heeft er een en de ruimte is echt goed.

Mij is nog niet echt duidelijk welke ruimte TS zoekt, kofferbak, achterbank, in algemene zin?
Misschien is een MPV ook een optie?

[www.munsterhuis.nl]

We zijn een gezin van 4 personen 2 kinderzitjes en soms gaat er een volwassenen mee en dan zijn we met ze vijven.
V0RQ
Kofferbak is altijd wat kleiner bij SUV dan bij station, maar bijvoorbeeld een X1 zit ruimer dan een 5 serie, meer hoofdruimte en beenruimte. Tenminste dat is mijn ervaring (1.98 lang).

De X1, X3, XC60, GLC, Karoq zitten allemaal onderin de 5xx liter, de Tucson is wat beter 650.

XC40 en Cx5 zijn onder de 500.

De 5008 en andere semi-7-zitters winnen het wel in de kofferbak die gaan naar de 800 liter. De Kodiaq overigens 'maar' 650. Ik vermoed dat bij de Tucson en 5008 de stoelen/bank verschoven kunnen worden en daarom scoren ze achterin goed.

Voor heen was de kofferbak een must ivm kinderwagen enz maar dat hebben we nu achter ons gelaten. Wat nu belangrijker is is de binnenruimte achterbank enz
haarr
Mijn vrouw heeft een T-ROC maar ik heb het idee dat je daarmee wel ruimte moet inleveren t.o.v. Passat.
Maar volgens mij komen je wensen en je budget niet helemaal overeen.

die valt af.
Seat Tarraco of de Skoda Kodiaq.
Zijn beide zeer ruim en krijg je binnen het gestelde budget.

Misschien eens zelf je wensen in een occasion site ingeven. Nu krijg je suggesties van anderen en die worden veelal afgewimpeld. Jij kent je wensen, je eisen en je geldbuidel.
Heb je vervolgens advies nodig over de mogelijke opties die je gevonden hebt, stel dan gericht je vragen hier. Voor ons is het nu een beetje het spreekwoordelijke 'schieten met een kanon op een mug'. No offence.
R J G Ruiters
Seat Tarraco of de Skoda Kodiaq.
Zijn beide zeer ruim en krijg je binnen het gestelde budget.

Misschien eens zelf je wensen in een occasion site ingeven. Nu krijg je suggesties van anderen en die worden veelal afgewimpeld. Jij kent je wensen, je eisen en je geldbuidel.
Heb je vervolgens advies nodig over de mogelijke opties die je gevonden hebt, stel dan gericht je vragen hier. Voor ons is het nu een beetje het spreekwoordelijke 'schieten met een kanon op een mug'. No offence.

Ik begrijp je.

Mjin ogen waren gevallen op een Tiguan omdat ik al Volkswagen rij. Maar hier krijg je toch andere inzichten bijvoorbeeld een x1 waar ik niet eerder na heb gekeken.
Wil een andere auto maar de vaste kosten moeten gelijk blijven.
28-06-2020 17:15
Mazda CX-5, en anders een ruimere Honda CR-V. Beiden topauto's in hun segment. Een Hyundai Tucson vind ik ook mooi. Wat is je budget?
BMW E38
Mazda CX-5, en anders een ruimere Honda CR-V. Beiden topauto's in hun segment. Een Hyundai Tucson vind ik ook mooi. Wat is je budget?

max 35.00
29-06-2020 16:54
geen ochtendmens
Auto encyclopedie
geen ochtendmens

MIsschien kan je iets meer input geven? Wat wil je wel. Wat niet? Welke merken wil je niet, wat heb je zelf gevonden? Rijden die fijn of niet (proefrit gemaakt?)
Kom op, een beetje meer eigen inzet.

Het stikt hier tegenwoordig van de 'ik zoek een nieuwe auto' dump topics, waarbij summiere informatie wordt gegeven, we budgetten moeten raden of er nauwelijks meer eigen initiatief is.
Sla eens een euro of 10 stuk op vergelijkende testen die je hier kan downloaden uit 2016 over SUV's die toen nieuw waren, lees ze door, vorm je mening, ga eens proefrijden, en wie weet heb je ons helemaal niet nodig smiling smiley ?
caspervanc
geen ochtendmens
Auto encyclopedie
geen ochtendmens

MIsschien kan je iets meer input geven? Wat wil je wel. Wat niet? Welke merken wil je niet, wat heb je zelf gevonden? Rijden die fijn of niet (proefrit gemaakt?)
Kom op, een beetje meer eigen inzet.

Het stikt hier tegenwoordig van de 'ik zoek een nieuwe auto' dump topics, waarbij summiere informatie wordt gegeven, we budgetten moeten raden of er nauwelijks meer eigen initiatief is.
Sla eens een euro of 10 stuk op vergelijkende testen die je hier kan downloaden uit 2016 over SUV's die toen nieuw waren, lees ze door, vorm je mening, ga eens proefrijden, en wie weet heb je ons helemaal niet nodig smiling smiley ?

.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik dacht dat ik duidelijk genoeg was in de auto waar ik naar opzoek ben.
wat zijn de eisen:
max 190 pk
panoramadak
elektrische achterklep
automaat
benzine ik wil niet veel meer wegenbelasting betalen dan wat ik nu voor de passat doe.
Omdat ik nu volkswagen rij ben ik nog niet echt verder gekomen dan de t-roc en de Tiguan, waarvan de t-roc afvalt wegens de ruimte op de achterbank.
Daarom heb ik mijn vraag hier gesteld omdat iemand hier reageerde met de opmerking over een bmw x1 en blijkt dat deze ook wel ruim is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.