Aankoopadvies: representatieve occasion, 40.000 km/jaar, budget circa 15K

Gepost door DaanvdH 
Hallo,

Momenteel rijd ik een Volvo V40 1.5 T3 152PK Geartronic Polar+ Sport als zakelijke leaseauto. Een fijne auto, maar deze moet ik inleveren door opzegging bij huidige werkgever. In verband met een nieuwe baan per 1 augustus a.s. ben ik dus op zoek naar een nieuwe auto.

Verwachting is dat ik ca. 40.000 km/jaar zal gaan rijden in voornamelijk Benelux en Duitsland. Alle zakelijke brandstofkosten in werkgebied + de privé brandkosten in NL worden volledig vergoedt door nieuwe werkgever d.m.v. declaratie tankbonnetje. Daarnaast ontvang ik maandelijks een mobiliteitsvergoeding van €1.000 bruto bovenop het salaris. Bedrijf van nieuwe werkgever is gevestigd in Denemarken en ik heb begrepen dat internationaal lease nogal complex blijkt te zijn en is zodoende niet mogelijk.

Moet ik met bovengenoemde jaarkilometrage voor een diesel of benzine auto gaan? Welke automerken en uitvoeringen zijn betrouwbaar en welke moet ik zeker niet nemen?

Budget circa €15.000
Bouwjaar vanaf 2014(?)
Representatieve zakelijke auto
Comfort is belangrijk
Sportief vlot uitziende auto (ik ben 28 jaar oud)
Automaat is een pre, geen vereiste

Indien er nog vragen zijn laat maar weten in dit topic.
Alvast bedankt voor jullie adviezen en input!

Groet, Daan

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-05-2020 10:21 door DaanvdH.
DaanvdH
Verwachting is dat ik ca. 40.000 km/jaar zal gaan rijden in voornamelijk Benelux en Duitsland.

Is dit niet wat laag geschat ?

Ik zou sowieso voor een diesel gaan. Je schrijft niet wat voor auto (hatchback, sation, SUV etc?). Ik ga uit van een hatchback.

Voor 15.000 heb je een vrij nieuwe Renault Mégane, Peugeot 308 of Ford Focus, aangezien je uit een Volvo komt is een V40 ook een optie alleen die zijn dan vaak wat ouder of hebben meer km op de teller.

Megane: [www.autotrack.nl]
308: [www.autotrack.nl]
Focus: [www.autowereld.nl]
V40: [www.autotrack.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-05-2020 10:51 door Vin cent.
Als je veel in België en Duitsland gaat rijden, én de brandstofkosten worden vergoed, dan kun je het beste gewoon voor een benzine gaan, uit financieel oogpunt gezien.
Aan de andere kant worden vergelijkbare modellen goedkoper aangeboden zodra er een dieselmotor in ligt. Zodoende kun je vaak nieuwer en luxer rijden met je budget wanneer je voor diesel kiest. Met zoveel kilometers per jaar moet je vooral voor comfort kiezen.

Opel Insignia 1.6T benzine , comfortabele auto met voldoende vermogen, rijk uitgerust en bovenal uitstekende stoelen (AGR)

Renault Talisman 1.5 dCi diesel , eveneens comfortabel, niet overdreven veel vermogen, wel een hele betrouwbare motor.

Peugeot 508 2.0 HDI diesel , een wat grotere wagen, misschien groter dan je nodig hebt. Dit model wil je niet als benzine vanwege de slechte THP motoren

Lexus CT 200h benzine/hybride , bomvol opties, betrouwbare techniek, zuinig in verbruik, standaard automaat, aandrijflijn en stoelen zijn niet voor iedereen weggelegd dus ga voor een goede proefrit.

Mercedes-Benz C-klasse CDI180 diesel een klasse hoger
Mocht de Volvo je goed bevallen zijn dan zou je kunnen kijken voor een V60 D6. Tot 2025 halftarief wegenbelasting echter bij 40k per jaar zal je tussendoor niet veel kunnen laden. Voordeel is wel dat de meeste afgeladen zijn met opties en wanneer de auto dealer onderhouden is hoef je je geen zorgen te maken over de aircopomp die bekend staat als zeer onbetrouwbaar. Volvo blijft coulance geven.
mike 1834566
hoef je je geen zorgen te maken over de aircopomp die bekend staat als zeer onbetrouwbaar. Volvo blijft coulance geven.
Dat is wel wat je wil als je ergens in Denemarken rijdt ja. Ga dan voor een betrouwbare D4
Vin cent
Is dit niet wat laag geschat ?

Ik zou sowieso voor een diesel gaan. Je schrijft niet wat voor auto (hatchback, sation, SUV etc?). Ik ga uit van een hatchback.

Ik zal niet dagelijks op de weg zitten, 40.000 - 45.000 is een zeer reële schatting. Het zal voornamelijk NL en DUI zijn.
Voorkeur gaat uit naar hatchback of sedan. Al hoewel sommige stations ook niet 'lelijk' zijn. Klopt het dat stations een hogere restwaarde hebben of is dit bullshit?

Stel ik ga voor een diesel en wil hier nog een jaar of 5 à 6 mee rijden, wat zou de max. kilometerstand van de te kopen auto ongeveer mogen/kunnen zijn?
V60 D6 is erg onbetrouwbaar. D4 is veel betrouwbaarder.
Benzine of diesel is wel een rekensommetje waard.

Je koopt voor hetzelfde geld een luxere/snellere diesel vergeleken met exact dezelfde auto in benzine uitvoering. Diesels zijn niet echt gewild op het moment, vraag is ook wat ze in de toekomst bij inruil nog opbrengen. Echter rijd je een gebruikte auto met 40.000km per jaar redelijk snel "op" waardoor de opbrengst toch beperkt is.

Daar tegenover staat een fors hogere MRB wat doorgaans weer gecompenseerd wordt door een lagere brandstofprijs. Echter maken de brandstofkosten in jou geval niet uit, maar moet je wel zelf de MRB ophoesten.

De vraag is dus, in geval van een diesel, of de hogere MRB voldoende wordt gecompenseerd door een lagere aanschafprijs. Ik zit af en toe wel eens te zoeken naar een leuke D-segmenter voor 15 á 20.000eu en dan zie ik prachtige uitvoeringen staan, met niet eens hele hoge km standen maar dan blijkt het vaak een diesel te zijn.

1.000eu bruto is circa 500eu netto, klinkt als veel geld maar onderhoud en afschrijving gaan ook hard met dit soort kilometers op jaarbasis. Kijk ook even goed hoe je de vergoeding maandelijks krijgt en of dit niet ook nog impact heeft op toeslagen/heffingskortingen etc!

Ter indicatie, met mijn laatste lease auto (C-segment) heb ik gemiddeld 43.000km per jaar gereden. Deze heeft in vier jaar tijd een afschrijving van 24.000eu gehad, wat dus al 500eu per maand is. Daar kwamen qua onderhoud nog wat beurtjes bij (elke 30.000km), banden, remmen zijn normale slijtage delen. Als bonus heeft de auto ook nog enkele duizenden euro's aan onvoorzien onderhoud gehad. Kortom, ik zou écht een weloverwogen keuze maken of je wel dergelijke km's met een privé auto wilt gaan rijden ondanks de (op het oog) leuke vergoeding.

Wat is er complex aan internationale lease? Doet de leasemaatschappij en/of werkgever lastig of maken de belastingregels het ingewikkeld? Er zijn wel mogelijkheden namelijk.
Met een leasebudget van 1000eu kun je ook leuke auto's leasen namelijk en heb je zelf een stuk minder zorgen (en kosten).
Ik zal voor benzine gaan, of vergoed nieuwe werkgever ook de wegenbelasting?
@ daan nl was voor het suv gebeuren een hatchback /station land. Een sedan/liftback schrijft idd meer af

Stel ik ga voor een diesel en wil hier nog een jaar of 5 à 6 mee rijden, wat zou de max. kilometerstand van de te kopen auto ongeveer mogen/kunnen zijn?

Dat is dus al 200 á 240.000km. Ik zou dan voor een auto gaan met een km stand van ruim onder de 100.000km.
Je kunt geluk hebben, maar de meeste auto's krijgen toch wel wat serieus onderhoud voor hun kiezen voordat er 300.000km op de teller staat.

Restwaarde? Ga maar uit van nul euro, alles daarboven is winst smiling smiley
DaanvdH
Voorkeur gaat uit naar hatchback of sedan. Al hoewel sommige stations ook niet 'lelijk' zijn. Klopt het dat stations een hogere restwaarde hebben of is dit bullshit?

Stations schrijven minder af, maar je betaalt er dus ook meer voor bij aanschaf.

In 6 jaar rij je 240.000 tot 270.000 dkm er bij. Wil je zekerheid willen hebben dan zo weinig mogelijk, alleen dat is voor jouw budget niet mogelijk. Volvo D4 is een uitzondering. Dat zijn langlopers. De Renault diesels zijn ook erg goed alleen boven de 300.000 km zie je ze niet veel meer te koop, de vraag is of ze dat regelmatig halen.

Alternatief is een hybride van Toyota/Lexus, die gaan ook lang mee.
simpel: normaal zou je een diesel nemen ivm de vele km's.
echter dat is nu af te raden: de kosten voor je werkgever zijn dan lager (minder brandstofkosten) en jouw kosten zijn dan hoger (wegenbelasting, vezekering, onderhoud/event. reparaties)
ik zou dus gewoon voor benzine gaan; als je uitgaat van ongeveer €600 netto vergoeding en €200 voor wegenbelasting en verzekering dan hou je €400/mnd over voor onderhoud/reparaties/afschrijving; da's bijna €5000/jr; daar moet je heel ruim van kunnen rijden
Ik zou het budget iets ophogen en gaan voor een Lexus IS300h.

Deze valt misschien nog nét binnen de Lexus Select voorwaarden? 24 maanden garantie in dat geval:

Lexus IS 300h FIRST EDITION | Premium navigatie | Schuifdak
€ 17.450,00
[link.marktplaats.nl]

Iets minder gelopen, iets nieuwer en een prachtige uitvoering:

Lexus IS 300h 25th Edition Full LED, Half leder,stoelverw, 1
€ 17.743,00
[link.marktplaats.nl]
FW Ta 183 Huckebein I
echter dat is nu af te raden: de kosten voor je werkgever zijn dan lager (minder brandstofkosten) en jouw kosten zijn dan hoger (wegenbelasting, vezekering, onderhoud/event. reparaties)

Ik vraag me af of het onderhoud echt zoveel meer is. Zeker bij veelrijders zie ik hier in de omgeving geen buitensporig onderhoud en reparaties bij diesels. Ook onze zakelijke auto`s zie ik het niet.
Daarnaast lijkt me dat TS bij zijn werkgever kan uitleggen dat zijn MRB duurder is bij diesel, maar de brandstofkosten veel lager voor werkgever zodat, die wellicht een iets hogere vergoeding kan krijgen.

Daarnaast vind ik een diesel veel fijner rijden, ik rij sinds kort benzine, vanwege minder km per jaar en ook het omslagpunt is opgeschoven, maar een diesel rijdt veel rustiger en vooral het vele tanken ergert mij (komt ook deels door kleinere tank).
Vin cent
Daarnaast vind ik een diesel veel fijner rijden, ik rij sinds kort benzine, vanwege minder km per jaar en ook het omslagpunt is opgeschoven, maar een diesel rijdt veel rustiger en vooral het vele tanken ergert mij (komt ook deels door kleinere tank).

Probeer eens zo'n Lexus als Zadelsnuiver gepost heeft...
Jazzik
Probeer eens zo'n Lexus als Zadelsnuiver gepost heeft...

Ik zit voorlopig nog wel even vast aan de huidige auto. Over een jaar of 4 maar weer oriënteren. Al is een CT200h wel aan de kleine kant voor een gezin en een hoge auto bevalt me ook beter dan een lage. RAV4 is boven budget.
Bedankt voor jullie input en reacties! In ieder geval weer wat stof tot nadenken en wat richtingen om in te zoeken.
Ik hou jullie op de hoogte! smiling smiley
Poh...ik wist het wel..de leeftijdseis laten voor wat het is en de allermooiste 2008 - 2012 V70 2.4D/D5 (met de "echte" 2,4 liter grote 5-cilinder) uitzoeken binnen je budget...!
Timmetje VW
Poh...ik wist het wel..de leeftijdseis laten voor wat het is en de allermooiste 2008 - 2012 V70 2.4D/D5 (met de "echte" 2,4 liter grote 5-cilinder) uitzoeken binnen je budget...!
Hij is 28 geen 58.
Maar ik zou een leuke coupe uitzoeken, met een dikke motor en toch bij voorkeur een diesel hoef je gewoon minder vaak te tanken.
Vin cent
FW Ta 183 Huckebein I

Ik vraag me af of het onderhoud echt zoveel meer is. Zeker bij veelrijders zie ik hier in de omgeving geen buitensporig onderhoud en reparaties bij diesels. Ook onze zakelijke auto`s zie ik het niet.
Daarnaast lijkt me dat TS bij zijn werkgever kan uitleggen dat zijn MRB duurder is bij diesel, maar de brandstofkosten veel lager voor werkgever zodat, die wellicht een iets hogere vergoeding kan krijgen.

die vergoeding wordt ook weer belast....
onderhoud: als je een gebruikte diesel koopt heeft die meestal al een flinke km-stand, daar nog 200.000km mee rijden geeft een veel grotere kans op duur onderhoud/reparaties; we praten dan over km-standen van meer dan 300-350.000 km
Epica
....en toch bij voorkeur een diesel hoef je gewoon minder vaak te tanken.

Het sterkste argument voor een diesel?
Jazzik
Epica
....en toch bij voorkeur een diesel hoef je gewoon minder vaak te tanken.

Het sterkste argument voor een diesel?
Jij bent zo anti diesel dat het zielig vormen begint aan te nemen, dus ga ik op die soort opmerkingen maar niet in.
Maar wil je toch een Volvo weer een V40 of zijn grotere broer de V60.
Epica

Jij bent zo anti diesel dat het zielig vormen begint aan te nemen

Ja, ik ben anti diesel, zeker anti diesel van voor 2017, en wel hierom:

De vervuilende uitlaatgasstoffen zoals roetstof en NOx zijn wél schadelijk voor mens, dier en natuur. Met de introductie van goede af-fabriek roetfilters is de roetuitstoot van diesels naar een acceptabel niveau teruggebracht. Maar de NOx blijft veel hoger. Vanaf de zogeheten euro 6-norm (inwerkingtreding 2015) zit er in de emissienormen voor diesels wel een belangrijke reductie van NOx, maar de praktijk bleek weerbarstiger. De werkelijke NOx- uitstoot van diesels blijkt veel hoger dan verwacht (en zit zomaar een factor 5 tot 10-maal hoger dan de normen) terwijl benzine in de praktijk ver onder de normstelling blijkt te zitten.

Conclusie, ook de modernste diesels (van na 2015) zitten qua NOx-uitstoot nog ver boven die van benzineauto’s, ook als je ze vergelijkt met veel oudere (2005 of ouder) benzineauto’s. Bij diesels van voor 2015 is de gemiddelde NOx-uitstoot nog hoger, bij oudere diesels (2009 of ouder) kan daar nog het ontbreken van een roetfilter bijkomen. Diesels van voor 2005 hebben vrijwel zeker geen roetfilter.

[www.anwb.nl]

Zielig, toch zo'n diesel als je weet dat er zuinige en veel schonere alternatieven zijn?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-05-2020 15:55 door Jazzik.
Jazzik
[.........]

Zielig, toch zo'n diesel als je weet dat er zuinige en veel schonere alternatieven zijn?

Het adviseren van een benzine/hybride omdat een diesel zo vies is is als het drinken van wodka omdat je vind dat er in absint teveel alcohol zit
Jazzik
Epica

De vervuilende uitlaatgasstoffen zoals roetstof en NOx zijn wél schadelijk voor mens, dier en natuur. Met de introductie van goede af-fabriek roetfilters is de roetuitstoot van diesels naar een acceptabel niveau teruggebracht. Maar de NOx blijft veel hoger. Vanaf de zogeheten euro 6-norm (inwerkingtreding 2015) zit er in de emissienormen voor diesels wel een belangrijke reductie van NOx, maar de praktijk bleek weerbarstiger. De werkelijke NOx- uitstoot van diesels blijkt veel hoger dan verwacht (en zit zomaar een factor 5 tot 10-maal hoger dan de normen) terwijl benzine in de praktijk ver onder de normstelling blijkt te zitten.

Conclusie, ook de modernste diesels (van na 2015) zitten qua NOx-uitstoot nog ver boven die van benzineauto’s, ook als je ze vergelijkt met veel oudere (2005 of ouder) benzineauto’s. Bij diesels van voor 2015 is de gemiddelde NOx-uitstoot nog hoger, bij oudere diesels (2009 of ouder) kan daar nog het ontbreken van een roetfilter bijkomen. Diesels van voor 2005 hebben vrijwel zeker geen roetfilter.
Dat jij alles zo maar gelooft zegt genoeg.

[www.anwb.nl]

Epica
Timmetje VW
Hij is 28 geen 58.
Maar ik zou een leuke coupe uitzoeken, met een dikke motor en toch bij voorkeur een diesel hoef je gewoon minder vaak te tanken.

volgens mij zoekt t.s. een representatieve auto, weet niet of daar een coupe met een dikke motor onder valt.
Auto encyclopedie
Epica
Timmetje VW
Hij is 28 geen 58.

volgens mij zoekt t.s. een representatieve auto, weet niet of daar een coupe met een dikke motor onder valt.
Bijna alles is representatief, alleen een oud barrel of een gepimpte auto zijn niet echt representatief de rest wel.
Epica
Timmetje VW
Hij is 28 geen 58.

Ik ben nog een paar jaar jonger maar mán, wat klinkt en zit zo'n Volvo fijn.

Mijn adviezen zijn al gegeven. Met de hierboven gegeven linkjes kun je overal komen voorrijden. Zeker nu je vrij veel kilometers gaat maken raad ik je aan voor comfort te kiezen. Sportonderstel of iets dergelijks is leuk, maar als je met regelmaat lange stukken in België/Duitsland rijdt is comfort je mogelijk meer waard.
mazda 3?

nog 1

civic

Denk dat die niet representatief is

citroen c4

Hele fijne automaat en weer eens wat anders dan die eeuwige 308

Jazzik
Epica

[www.anwb.nl]

Och als je weet dat het lekker rijdt en goed voor je portemonnee is zou de rest me jeuken.
Je zou ook geen "just for fun" ritjes mogen maken?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-05-2020 19:45 door haarr.
Auto encyclopedie
Auto rijden is nooit goed voor de portemonnee

Dat zijn de meeste hobby's niet
Jazzik
...als je weet dat er zuinige en veel schonere alternatieven zijn?

Misschien wéét iedereen niet eens wat die zuinige en veel schonere alternatieven zijn...

Een auto die qua (binnen)afmetingen vergelijkbaar is met Daan z'n V40 is de Lexus CT 200h. Héél iets meer ruimte achterin en in de kofferbak. Qua comfort ook vergelijkbaar: ook nogal stevig afgeveerd. Voorbeeldje, ietsje boven budget:
[www.autotrack.nl] Carfax rapport: [www.autotrack.nl]

Geen Hybride met CVT? Liever automaat met dubbele koppeling? En nog bijna 2 jaar volledige fabrieksgarantie (zónder kilometerbeperking)? Zoiets misschien?

Groter? Ruimer? En nog 8 maanden (of nog 60.000 km.) fabrieksgarantie? Wél duurder in de MRB:

En dan zijn er nog (boven budget) de door Zadelsnuiver gelinkte Lexus IS 300h, de alom bekende Prius (maar ja... 28...) of een Auris, enz, enz.
.
320d, c220 (of misschien wel een c350e), s60 bijv, veel kms, dat wil je niet in een oncomfortabel blik doen om een tientje per maand goedkoper uit te zijn. Je rijdt gunstige kms dus verbruik zal bij alles wel meevallen en de motor wordt steeds lekker warm, dus heel vreemd onderhoud hoef je ook niet te verwachten.
Jazzik
Jazzik
...als je weet dat er zuinige en veel schonere alternatieven zijn?

Misschien wéét iedereen niet eens wat die zuinige en veel schonere alternatieven zijn...

Een auto die qua (binnen)afmetingen vergelijkbaar is met Daan z'n V40 is de Lexus CT 200h. Héél iets meer ruimte achterin en in de kofferbak. Qua comfort ook vergelijkbaar: ook nogal stevig afgeveerd. Voorbeeldje, ietsje boven budget:

Geen Hybride met CVT? Liever automaat met dubbele koppeling? En nog bijna 2 jaar volledige fabrieksgarantie (zónder kilometerbeperking)? Zoiets misschien?

Groter? Ruimer? En nog 8 maanden (of nog 60.000 km.) fabrieksgarantie? Wél duurder in de MRB:

En dan zijn er nog (boven budget) de door Zadelsnuiver gelinkte Lexus IS 300h, de alom bekende Prius (maar ja... 28...) of een Auris, enz, enz.
.

Of een lekkere 6 cilinder diesel of benzine motor. Alleen voor het geluid al. thumbs up

@Jazzik: je bent net zo irritant als Gretha Thunberg

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-05-2020 20:33 door haarr.
haarr
Of een lekkere 6 cilinder diesel of benzine motor. Alleen voor het geluid al. thumbs up

@Jazzik: je bent net zo irritant als Gretha Thunberg

Ik quote m'n hele post met foto's maar niet nog een keer. Geen idee of Daan op een hoop herrie zit te wachten en sorry dat ik (net als Greta zonder h) je irriteer. winking smiley
Als TS een hoop herrie wil zit hij met een CVT in combinatie met een sportieve rijstijl zeker goed.
Volgens mij is er weinig mis met een Kia optima

hier een optima diesel uit 2017 met nog geen 50.000 km op te teller

De 7 jaar fabrieks garantie zal wel niet lukken met de kilometers die Daan afgelegd.

kia optima

Helaas wel een break

Topicstarter is 28 jaar oud, waarom komen er in vredesnaam allemaal doodskisten langs? Kies iets leuks uit zolang dat nog kan.
haarr
Als TS een hoop herrie wil zit hij met een CVT in combinatie met een sportieve rijstijl zeker goed.

DaanvdH

Groet, Daan

In een sportief uitziende auto is het niet verplicht het gaspedaal als on/off schakelaar te gebruiken.
Jazzik
haarr

DaanvdH

Groet, Daan

In een sportief uitziende auto is het niet verplicht het gaspedaal als on/off schakelaar te gebruiken.

TS is 28 jaar, geen 82

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-05-2020 21:29 door haarr.
haarr
Jazzik

TS is 28 jaar, geen 82

Aha... dan moet Daan volgens jou nog leren dat een gaspedaal géén on/off schakelaar is?
Jazzik
haarr
Jazzik

TS is 28 jaar, geen 82

Aha... dan moet Daan volgens jou nog leren dat een gaspedaal géén on/off schakelaar is?

Iemand van 28 vindt een beetje sportief rijden over het algemeen leuk. Dan kan het gaspedaal soms gebruikt worden volgens het aan/uit principe. Niets mis mee.
Btw: Je zit hier op een auto forum, niet bij Greenpies.
haarr
Jazzik
haarr
Jazzik

TS is 28 jaar, geen 82

Iemand van 28 vindt een beetje sportief rijden over het algemeen leuk. Dan kan het gaspedaal soms gebruikt worden volgens het aan/uit principe. Niets mis mee.
Btw: Je zit hier op een auto forum, niet bij Greenpies.

De Lexus is van Jazzik zijn vriend vind ik wel mooi, maar behoorlijk over het budget, en wat vragen ze daar nog de hoofdprijs voor zeg.
Auto encyclopedie

De Lexus is van Jazzik zijn vriend....

Goed te lezen dat ik hier (een) vriend(en?) heb... cool smiley
Jazzik
Auto encyclopedie

Wel een 2ehands auto verkoper. Die blinken niet uit qua reputatie. grinning smiley
Jazzik
Auto encyclopedie

Ja en ook niet zo'n beetje jij en ZS zijn twee handen op 1 buik. Altijd handig als jij wil weten hoe en hoeveel kinderzitjes in de Prius passen.
Tjonge jonge, wat laat jij je kennen AE.. Jazzik is misschien een (door)drammer met zijn EV's, maar jouw berichten...

Zadelsnuiver is een gewaardeerd forummer, met goede tips en ervaringen. Met daarnaast altijd toffe reacties in andere topics (ja er is een heel forum naast aankooptips)

Dat je mensen zo naar beneden moet halen, vind ik echt in en in triest... thumbs down Ik vind jou en je sneren tussen de berichten door, nog valser dan Geer en Goor bij elkaar.. BAH
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.