Peugeot 207 1.6 Vti 120 pk

Gepost door Vin cent 
Een kennis van mij is op zoek naar een andere auto. Budget is 4.500-5.000 euro. Auto max 10 jaar oud, tot circa 160.000 km, B segmenter, 5 deurs en minimaal 90 pk.

Onderstaande auto kwam op het netvlies van de kennis, mijn kennis mbt tot deze auto en motoren is minimaal. Wat vinden jullie? [www.autotrack.nl] Ik kom sowieso veel 207's tegen als ik zoek, dus het aanbod is goed.

Alternatief zou volgens mij een Clio zijn, maar dan zit je aan de eerste generatie TCE motoren. Fiesta en Punto is het aanbod mager.
Ik heb dr een gehad.

Prima auto, 1.6 VTI is prima. Kan olie verbruiken. Verder geen grote problemen bekend.
207 SW is redelijk zwaar, maar rijdt volwassen. Vond hem zelf ergens tussen B en C segment in zitten. Zowel qua rijgedrag als ruimte. Zeker met panorama dak.
Verbruiken wel olie, maar rijd fijn ja. Zwaar dus hoge maandlasten zeker ten opzichte van een Clio en niet overdreven zuinig. 1:12 gewoon gemiddeld.

Let overigens ook bij deze motor op de kettingspanner. winking smiley
Een collega van mij heeft er een op 230000km staan met regulier onderhoud, verbruikt alleen een beetje olie (1l op 5000km) dus zijn prima auto's.
Bobslee
Een collega van mij heeft er een op 230000km staan met regulier onderhoud, verbruikt alleen een beetje olie (1l op 5000km) dus zijn prima auto's.

Dat doet die van mijn oma ook met 70.000 km op de teller.
Nico GTR
Bobslee

Staan de blokken om bekend vgm. Mijn buren hadden een 206SW met 1.4VTi en die verbruikte ook olie, al deed ie dat bij de 35000km al. nut smiley Verder een probleemloze auto, al reden zij hem kapot door een koelvloeistoflekkage. Motor warmgelopen, viel niet meer te redden. Maar dat kan met elke auto gebeuren.
Ja dat.
Die van ons deed 1l op 5000km ook.
Is die 100.000km die ik er in gereden heb niet erger geworden. Sterker, op het einde werd het wat minder. We deden om de 15.000km olie verversen (voor ons ongeveer elk jaar) en vaak 98 tanken. Kost wat meer, maar ik had sterk het gevoel dat het beter voor het blok was.
Doe ik nu met de Volvo (1.6 ecoboost) ook. 98 is vaak betere kwaliteit (ook geen E10 smiling smiley )en om de 15k olie verversen kan ook geen kwaad. Alles valt of staat volgens mij met goed onderhoud van het beestje. Door jou, en door de vorige eigenaar. Al kan je dat helaas nauwelijks checken. Als er bij de advertentie foto's van het instructieboekje staan, kan je de garage bellen. die geven vaak nog wel wat info over de auto, en zijn verleden.
Bobslee
Nico GTR
Bobslee

Staan de blokken om bekend vgm. Mijn buren hadden een 206SW met 1.4VTi en die verbruikte ook olie, al deed ie dat bij de 35000km al. nut smiley Verder een probleemloze auto, al reden zij hem kapot door een koelvloeistoflekkage. Motor warmgelopen, viel niet meer te redden. Maar dat kan met elke auto gebeuren.

Ja dat denk ik ook, zoveel korte stukjes rijd die niet namelijk en hij word elk jaar netjes onderhouden door de dealer. Maar ja houden het gewoon in de gaten.
Uiteindelijk is een andere Peugeot 207 1.6 Vti 120 pk gekocht, exact dezelfde, maar met wat minder km en climate controll. Het olieverbruik wordt in de gaten gehouden. Aangezien er niet veel gereden wordt is er geen man over boord als dat oploopt tot 1 liter 5.000 km.
Vin cent
Uiteindelijk is een andere Peugeot 207 1.6 Vti 120 pk gekocht, exact dezelfde, maar met wat minder km en climate controll. Het olieverbruik wordt in de gaten gehouden. Aangezien er niet veel gereden wordt is er geen man over boord als dat oploopt tot 1 liter 5.000 km.

Er zit ook appelsap in het carter, 0W30....vraag me altijd af of een 5W30 niet wat minder verbruik zou betekenen. Maar goed. veel plezier ervan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.