Ford Fiesta ST

Gepost door De Astronaut 
Ford Fiesta ST
18-05-2020 22:25
Hallo,

Wij hebben inmiddels een nieuwe gezinsauto, Clio 2015 (2 volwassenen, 1 kind), en nu wordt het tijd dat mijn diesel, een Jetta 2009 2.0 TDI, de deur uitgaat. Uitgangspunt is een minimale investering voor zoveel mogelijk plezier. 5-Deurs mag, maar is geen harde eis. De auto wordt vooral gebruikt voor woon-werk (40 km per dag) en een enkele keer op een mooie dag om te touren. Nu viel mijn oog op een Ford Fiesta ST 150 welke is ingeruild door een persoon die is weggereden in een Focus ST/RS.

Hierbij de auto:

[www.wijnne.nl]

Zijn er mensen die eventueel adviezen en tips hebben voor dit type auto, of andere suggesties?
Re: Ford Fiesta ST
18-05-2020 23:12
Gaaf ding, ook met dat blauwe dash. Je moet er gewoon eens mee rijden denk ik smiling smiley
19-05-2020 07:52
Leuke auto, een leuk alternatief vind ik de Fiat Grande Punto met 120 pk T Jet.
Je zou eens kunnen kijken/vragen op forum.fiestaclub.nl Daar zijn ongetwijfeld meerdere bezitters van zo'n auto actief (wellicht zelfs de vorige eigenaar).
19-05-2020 11:57
Is een Renault Clio RS nog een optie?
Clio

Clio
19-05-2020 12:06
Ik vind het wel veel geld voor een 2006 auto.

Voor dit bedrag heb je ook een Mito uit 2009: [www.autotrack.nl] of [www.autowereld.nl] of 2010 [www.autotrack.nl]
Clio uit 2010: [www.autodealers.nl]
Vin cent
Ik vind het wel veel geld voor een 2006 auto.

Voor dit bedrag heb je ook een Mito uit 2009: [www.autotrack.nl] of [www.autowereld.nl] of 2010 [www.autotrack.nl]
Clio uit 2010: [www.autodealers.nl]

Dat klopt, echter zijn de auto's met lagere prijzen vaak particulieren, hierdoor blijf ik met de Jetta zitten. En een Alfa Romeo heeft niet mijn voorkeur.
Epica
Clio

Clio

Ook naar gekeken echter weinig (mooie) exemplaren bij dealers wat valt binnen het budget,
19-05-2020 12:42
De Astronaut

Ook naar gekeken echter weinig (mooie) exemplaren bij dealers wat valt binnen het budget,
Ik zou je Jetta via marktplaats oid verkopen en zeker niet alleen bij dealers kijken, je betaald meer en krijgt weinig extra's terug.
19-05-2020 13:20
De Astronaut
Epica
Clio

Clio

Ik zou die ook kopen bij een liefhebber. winking smiley
Het is uiteindelijk toch de ST geworden. Tot een prima prijs gekomen. De auto is in smetteloze staat, technisch dik in orde en rijdt prima. Echter heeft de auto voor het laatst in Maart 2019 onderhoud gehad dus meteen de volgende punten (preventief) vervangen:

Bougies + Bougie Kabels
Lucht, Interieur, Olie, Brandstof filters vervangen
Olie, motor en versnellingsbak ververst
Koel en remvloeistof ververst
Remmen gereinigd en gangbaar gemaakt

Leuke auto voor erbij, en trekt ook zeer mooi door vanaf 4500RPM.
26-05-2020 19:35
Veel plezier er mee, bedankt voor de update.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.