Welke 1e auto?

Gepost door autofanaat03 
Welke 1e auto?
17-05-2020 21:38
Hallo mede auto liefhebbers.

Ik ben al sinds kleins af aan een enorme auto fan.
En nu ik bijna 18 ben is het moment eindelijk!! hier, Een eigen auto.
Nu is mijn vraag wat voor auto zou ik kopen?

mijn eisen:
-max 220k gelopen
-minimaal 120pk
-sedan of coupe
-leuke rijeigenschappen
-vanaf bj 2000
-redelijk betrouwbaar
-handbak
-benzine (was ik vergeten)

Mijn budget is 5000 euro voor de auto zelf. Ik heb ook wat geld opzij gezet voor wat extra onderhoud.
Ik werk bij een autodealer als bijbaan en weet waar ik naar moet kijken bij de aanschaf van de auto.
Ik doe geen technische opleiding dus uitgebreid sleutelen zit er niet in maar wel olie verversen etc.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2020 14:01 door autofanaat03.
Re: Welke 1e auto?
17-05-2020 21:55
Eerste waar ik aan denk is een e46 coupe. Bijvoorbeeld: [www.marktplaats.nl]
Nog wel even over de prijs onderhandelen, en checken of het geen tsi is en of die nap heeft. Heb je wel een auto uit 2010

[www.autowereld.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2020 21:59 door Auto encyclopedie.
17-05-2020 22:07
Cadilac bls , deze cadilac komt uit de saab fabriek en deelt onderstel en techniek met de saab 9-3

cadilac bls

of de MG ZT

MG ZT

liever iets kleiner dan is er nog de MG ZS (dit is een voorbeeld ivm adres waar die te koop staat)

mg ZS

rover 75 turbo

x-type

een chevorlet uit 2011

cruze verstandige keuze

Auto encyclopedie
Cadilac bls , deze cadilac komt uit de saab fabriek en deelt onderstel en techniek met de saab 9-3

cadilac bls

of de MG ZT

MG ZT

liever iets kleiner dan is er nog de MG ZS (dit is een voorbeeld ivm adres waar die te koop staat)

mg ZS

rover 75 turbo

x-type

een chevorlet uit 2011

cruze verstandige keuze

Bedankt! de cadilac had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Zijn de mg's en de rovers een beetje betrouwbaar?
haarr
MB C klasse 200k sportcoupé

[www.kuijer-automotive.nl]

ook leuk! had ik ook nog niet bij stil gestaan.
Mechanix
Eerste waar ik aan denk is een e46 coupe. Bijvoorbeeld: [www.marktplaats.nl]

Hier had ik ook al naar gekeken idd of een e90 3 serie. ik ben best wel een bmw fan.
18-05-2020 11:47
Ga gewoon lekker voor zo'n 3 serie coupe als je BMW minded bent. bedenkt wel, dit zijn niet de goedkoopste auto's om op de weg te houden qua belasting, verbruik, verzekering en onderhoud.

Voor jou budget zou ik gaan voor een E46 ipv E90 / E92.

Let wel op, er is ook genoeg rommel op de markt. Dus zoek gewoon een net exemplaar. zonder belachelijk grote wielen of waar al van alles aan verprutst is.

zoiets bijvoorbeeld;
BMW 320i Coupe LCI

dat carbon spoilertje er af halen. De bekleding heeft iets liefde nodig omdat weer mooi fris te krijgen. Maar het lijkt in de basis gewoon een net ding. Origineel nederlandse auto. LCI (facelift), handbak, niet buitengewoon veel kilometers.

Ik zou die dikke jongens (330i, etc.) achterwege laten met dit budget en jou leeftijd

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2020 11:49 door AsconaGT.
De Cadillac BLS komt uit Zweden, van de zelfde band als de SAAB 9-3. Deze Cadilac kennen ze in Amerika zelfs niet. Rijdt dus lekker Europees. Rekening houden met de M32 6 bak van gm. Google staat er vol mee.

De Rover 75 en MG ZT komen uit tijden dat BMW het voor het zeggen had bij Rover. Maar de blokken zijn van Rover MG zelf

De MG ZS tevens verkrijgbaar als Rover 45 is nog een erfenis van de Honda een belang had bij Rover. Ook hier eigen blokken de k-series.

Hoe de onderdelenlijn is bij Rover kan ik weinig over zeggen.
18-05-2020 18:31
autofanaat03
Zijn de mg's en de rovers een beetje betrouwbaar?

Het zijn natuurlijk oude auto's maar ze zijn veel beter dan veel mensen denken. De Rover 75 is in de BMW periode gemaakt, de diesel is een BMW diesel. De Rover 400 die later 45 werd genoemd was uit de Honda periode, mijn vader heeft jarenlang een 416 SI gehad, en had er nooit wat mee, en ik vond het een plezierige auto.

Rover gebruikte eigen motoren uit de K serie, maar kocht ook motoren in .

De K16 (1600 Cc) en K18 ( 1800 CC)motor hebben een wat zwakkere koppakking, kijk of die al vervangen is.

Misschien zijn de Ford Focus sedan, Hyundai Coupe en Renault Mégane 3 Coupe nog leuke opties.
ja en natuurlijk het m logotje er af.. wel een hele mooie auto! bedankt.
20-05-2020 05:08
Peugeot 406 coupe
31-05-2020 11:38
MX-5 was en is mijn eerste auto, kan het van harte aanbevelen ;-)

E90 3er is natuurlijk een geweldige auto waar je als jongen van 18 ongetwijfeld graag mee thuiskomt. Bedenk wel dat auto's duur zijn, zorg dat je 'm fatsoenlijk kunt houden. Als dat financieel kan; doen!
Jazzik
Ik aan zoiets: [www.autowereld.nl]

Vergis je niet, als je een auto koopt als een E46, of nog erger, een ZT/ZS, onderhoud kan flink in de klauwen lopen. Zo'n Civic (ik heb er op dit moment ook eentje) is echt een hele fijne auto. Lekker vlot, heerlijke motor, redelijk zuinig, niet al te zwaar en gewoon lekker betrouwbaar.
Joe met trema l D met punt
Jazzik

Vergis je niet, als je een auto koopt als een E46, of nog erger, een ZT/ZS, onderhoud kan f
link in de klauwen lopen. Zo'n Civic (ik heb er op dit moment ook eentje) is echt een hele fijne auto. Lekker vlot, heerlijke motor, redelijk zuinig, niet al te zwaar en gewoon lekker betrouwbaar.

Dit is ook een mooi exemplaar smiling smiley

[www.autoscout24.nl]
31-05-2020 16:46
Zadelsnuiver
Jazzik

Vergis je niet, als je een auto koopt als een E46, of nog erger, een ZT/ZS, onderhoud kan f
link in de klauwen lopen. Zo'n Civic (ik heb er op dit moment ook eentje) is echt een hele fijne auto. Lekker vlot, heerlijke motor, redelijk zuinig, niet al te zwaar en gewoon lekker betrouwbaar.

[www.autoscout24.nl]

Zo'n Civic is wel érg smaakgevoelig, verder niks mis mee.
31-05-2020 17:02
haarr

Klopt.
Van een kenner hoorde ik dat mensen met goede smaak hem als het fraaiste ontwerp van de laatste 15 jaar zien maar dat mensen zonder of met, maar dan wel héél slechte smaak, hem oerlelijk vinden.
31-05-2020 17:06
Jazzik
haarr

Klopt.
Van een kenner hoorde ik dat mensen met goede smaak hem als het fraaiste ontwerp van de laatste 15 jaar zien maar dat mensen zonder of met, maar dan wel héél slechte smaak, hem oerlelijk vinden.

Dat statement kan niet kloppen want ik vind zo'n Civic best OK.
31-05-2020 17:29
haarr
Jazzik
haarr

Klopt.

Dat zou dus betekenen dat je smaak best OK is! Gefeliciteerd!
31-05-2020 19:21
Jazzik
haarr
Jazzik
haarr

Klopt.

Dat zou dus betekenen dat je smaak best OK is! Gefeliciteerd!

Maar dan vind jij de Civic niets of wij hebben dezelfde smaak. Dat laatste lijkt mij sterk gezien "auto's in bezit "
Zadelsnuiver
Jazzik

[www.autoscout24.nl]

Dat is een hele leuke ja, goed gevonden! thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.