Nieuwe auto

Gepost door Marieke87 
Nieuwe auto
13-05-2020 11:23
Hoi allemaal,
Ik ben opzoek naar een nieuwe auto maar ik kom er zelf niet uit dus vandaar dat ik jullie om advies vraag. Momenteel heb ik nog een oude Ford Fiesta uit 2003 dus het kan alleen maar beter worden! Ik hoef niet een hele grote wagen, 5 deurs zou wel fijn zijn. Ik rij iets meer dan 1000 km per maand met klein stuk snelweg. Zolang de auto airco, automatische vergrendeling, elektrische ramen en evt. navigatie heeft (en handgeschakeld en op benzine rijd) ben ik al blij. Ik kijk voornamelijk naar auto's vanaf 2010 met max 100.000 km. (Ik weet niet wat jullie aanraden voor max aantal km?
Ik kijk daarnaast zelf in 2 prijscategorieën. €4000-€5000 voor een kleine auto zoals Citroën C1, Toyota Aygo en Peugeot 107. (maar als jullie nog andere of betere opties heb hoor ik dit graag. Of welke van de 3 is het 'beste', en waar moet ik hierbij op letten?)
Daarnaast kijk ik ook in de prijscategorie tot €6000-€8000 (meestal vanaf bouwjaar 2015) dan kom ik uit op de Opel Karl, Volkswagen UP, Fiat 500, Kia Picanto , Seat Ibiza uit. Maar ook hiervoor vraag ik mij af, wat is een goede auto, met weinig problemen en onderhoud? Of zijn we nog andere/betere auto's in dit segment?

In principe heb ik nog wel meer budget, maar aangezien ik ook wel eens een klein ongelukje heb gehad zit ik een beetje met mijn schadevrije jaren en het feit dat ik niet bang wil zijn om een krasje op te lopen (niet dat ik onvoorzichtig rijd verder).

Ik hoor graag of jullie advies hebben!
De c1, 107 en aygo zijn qua betrouwbaarheid precies het zelfde.
Re: Nieuwe auto
13-05-2020 11:35
Een Toyota Yaris met een 1.3L 4-cilinder is ook een prima betrouwbare optie, rijdt toch weer beter dan b.v. de Aygo.

Tweedehands Toyota Yaris Hatchback
13-05-2020 11:37
Maar als je nu een Fiesta rijdt waarom niet een nieuwe Fiesta? Zelf zou ik de kleine auto's laten staan, weinig ruimte weinig comfort veel herrie.
13-05-2020 11:38
Tussen de Aygo, C1 en 107 zit technisch geen enkel verschil, ze komen uit de zelfde fabriek, en zijn even goed. Kies gewoon het beste aanbod. De C1 (2), Aygo (2) en 108 zijn meer auto en moderner.

Uit de de hogere prijscategorie zou ik zeker de Opel Karl kiezen, de auto is relatief modern, heeft een relatief krachtige motor, en is opvallend volwassen en betrouwbaar. De auto wordt gemaakt in Zuid Korea en is onderhuids de niet in Nederland geleverde Chevrolet Spark 2.

Je bedoelt bij Seat waarschijnlijk de Mii, die is technisch volledig gelijk aan de VW Up.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2020 12:07 door ak2.
13-05-2020 11:49
Je bent tevreden over je Fiësta (Ford) wat vind je dan hier van?:
Iets te duur, maar je moet wellicht je huidige auto inruilen.
[www.autotrack.nl]
13-05-2020 11:55
Epica
Maar als je nu een Fiesta rijdt waarom niet een nieuwe Fiesta? Zelf zou ik de kleine auto's laten staan, weinig ruimte weinig comfort veel herrie.

Omdat ik de Fiesta toen voor een leuk prijsje kon krijgen, niet persé omdat ik hem zo mooi vond (rijd verder wel fijn). Maar is inderdaad ook nog het overwegen waard.

@Speedtouch, leuke auto, maar inderdaad iets te prijzig. Ik verwacht voor mijn oude Fiesta ook niet veel meer te krijgen.

Ik zal ook eens naar de Toyota Yaris kijken.
13-05-2020 12:11
Als je voor een Aygo gaat zou ik eerder de tweede generatie nemen die in 2014 op de markt is gekomen, deze zit toch iets beter in elkaar. De Peugeot 108 of Citroen C1 vanaf 2014 kan natuurlijk ook, deze komen uit dezelfde fabriek.

tweede generatie C1, 108, Aygo
13-05-2020 12:12

Dat zou iets kunnen zijn voor TS!
13-05-2020 15:43
Zoiets rijdt ook helemaal niet verkeerd: [www.autowereld.nl]

Of deze voor een hap minder €uro's met veel minder kilometers en in een fraaie kleur. Wel 2 jaar ouder en 3-deurs: [www.autowereld.nl]

Is 't wat, zo'n Swift? ANWB occasiontest: [www.anwb.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2020 16:03 door Jazzik.
13-05-2020 15:48
Misschien is een Citroen C4 Cactus ook nog een optie. Zeer smaakgevoelig, veel mensen vinden hem oerlelijk, ik juist wel leuk. Bijgevoegde link is als voorbeeld, deze is al verkocht en bovendien automaat.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2020 15:50 door kalman.
13-05-2020 17:05
Wil je het goedkoop houden dan ga je voor een A-segmenter. Mag het iets meer kosten maar wel iets meer comfort, dan B segment.
Goede A-segmenters zijn de Opel Karl, Kia Picanto en Hyundai i10. Deze komen het beste uit vergelijkende tests.

In het B segment is de Ford Fiësta, Renault Clio of Opel Corsa een aanrader. Ga bij de Fiesta voor de 1.0 ecoboost motor, bij de Clio voor de 0,9 TCe en bij de Corsa voor de 1.0 Turbo motor.
Als je een auto op de groei wil kopen, ooit een gezin oid , Dan heb je in het b-segement ook hele slimme compacte auto's als de Honda Jazz, 5 deurs Mitsubishi colt , Toyota verso en de Subaru trezia. Allen compact van buiten , maar ontzettend ruim van binnen. Verder zijn ze qua gewicht ook gunstig

Hier een video van de slimme colt.

video van de 5 deurs colt

en hier die van de Honda Yazz

video honda yazz
13-05-2020 20:26
Auto encyclopedie
en hier die van de Honda Yazz

video honda yazz

Voor de Jazz lijken me deze twee video's beter/duidelijker:
[www.youtube.com]
[www.youtube.com]

En dit:

Ik vind de Jazz, naast de Toyota Yaris een dikke aanrader. Dit lijkt een heel nette van 2013 met net over de 100.000 km op de teller:
[www.autotrack.nl] Carfax rapport: [www.autotrack.nl]

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.