Aankoopadvies 10-13k

Gepost door Bram 7356559 
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een leuke occasion, echter twijfel ik heel erg over veel punten: merk, model, vermogen enc...
Ik ben opzoek naar een relatief jonge occasion met max 60.000 km gelopen zodat ik een lange tijd ermee vooruit kan zonder al te hoge onderhoudskosten.
zelf vind ik een hatchback het mooiste(sportief uiterlijk), echter twijfel ik heel erg over het formaat omdat wij over een aantal maanden een hond krijgen en deze regelmatig in de auto mee gaat.
Mijn budget is 10.000-13.000 euro en ik rij ongeveer 15.000km per jaar.
na eigen onderzoek kwam ik op een aantal opties die mij aanspreken echter is dit heel breed, graag jullie advies.
hatchbacks:
- Ford Focus trendline, ( vind de nieuwe modellen sinds medio 2018 veel mooier echter is dit boven budget... zal dit over anderhalf jaar anders zijn?)
- hyundai i30
- seat Leon

stations:
- peugot 308 SW
- Ford Focus wagon
- seat leon ST
- opel astra sport

zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten qua motorinhoud / vermogen.
ik vind het wel belangrijk dat de auto fijn rijd en moet wel wat pit hebben.

als er nog vragen zijn hoor ik hat graag,
alvast bedankt voor het advies !

Bram
Honda civic nog een optie? Als hatchback al ontzettend ruim en als station al helemaal. Door de magic seats hoeft de hond niet in de kofferbak of op de achterbank.

Ideaal om je hond te trainen om in de auto mee te gaan.

[youtu.be]

Wil je liever lekker geld besparen ivm een grote station uit jouw tijdje, ga voor een slimme honda jazz deze is compact van buiten en ontzettend slim en ruim van binnen. Bespaar je ontzettend op verbruik en gewicht.

Succes
hey,

bedankt voor de reactie nog helemaal niet naar gekeken, zo qua uiterlijk niet mijn favoriet alleen zeker de moeite waard om me in te verdiepen!

thanks
Iets boven budget, maar misschien heb je nog iets in te ruilen?
[www.autotrack.nl]
Wat voor hond gaat er komen? Bij de meeste hatchbacks past een gemiddelde hond prima. Ook een B segmenter zou nog kunnen volstaan. Met jouw budget zou je bijvoorbeeld een hele mooie Clio kunnen kopen.

Met 15.000 km staat er bij een begin km stand van 60.000 km na 4 jaar 120.000 km en na 8 jaar 180.000 km op de teller. Ik weet niet hoe lang je de auto wil houden maar ik zou me niet te veel blindstaren op 60.000 km.
Bram 7356559
hey,

bedankt voor de reactie nog helemaal niet naar gekeken, zo qua uiterlijk niet mijn favoriet alleen zeker de moeite waard om me in te verdiepen!

thanks

Deze civic ziet er wel mooi uit

[www.autowereld.nl]
Bram 7356559
zelf vind ik een hatchback het mooiste(sportief uiterlijk), echter twijfel ik heel erg over het formaat omdat wij over een aantal maanden een hond krijgen en deze regelmatig in de auto mee gaat.

Tja wat mooi is of sportief... Hoeveel mensen gaan er, naast de hond, mee in de auto?

Auto encyclopedie
Honda civic nog een optie? Als hatchback al ontzettend ruim en als station al helemaal. Door de magic seats hoeft de hond niet in de kofferbak of op de achterbank.

Wil je liever lekker geld besparen ivm een grote station uit jouw tijdje, ga voor een slimme honda jazz deze is compact van buiten en ontzettend slim en ruim van binnen. Bespaar je ontzettend op verbruik en gewicht.

Die slimme "magic seats vind je in zowel de Honda Civic als Jazz:

Als de hond niet reusachtig is één deel van de achterzitting omhoog. Drie personen plus hond (in plaats van plant). Bagageruimte vrij.
[www.youtube.com] In plaats van een fiets de hond?
[www.youtube.com]

De Civic zag je al. Nu de uitermate, niet zo sportieve, praktische en zeer betrouwbare [www.anwb.nl] Jazz. Binnen budget ruim te vinden, ook als hybride (en ook voor minder €'s):
Als voorbeeld doe ik er maar een "sportieve" cool smiley Honda Jazz - 1.4 Si Sport bij: [www.autowereld.nl]

Vin cent
Wat voor hond gaat er komen? Bij de meeste hatchbacks past een gemiddelde hond prima. Ook een B segmenter zou nog kunnen volstaan. Met jouw budget zou je bijvoorbeeld een hele mooie Clio kunnen kopen.

Met 15.000 km staat er bij een begin km stand van 60.000 km na 4 jaar 120.000 km en na 8 jaar 180.000 km op de teller. Ik weet niet hoe lang je de auto wil houden maar ik zou me niet te veel blindstaren op 60.000 km.

een Australische herder dus midden formaat hond, alleen heb de hond liever niet op de stoelen ook voor de veiligheid.
ik wil de auto ongeveer 5 jaar kunnen reiden zonder al te veel grote kosten.

ik heb inderdaad veel mooie clio's of megane's gezien binnen mijn budget alleen hoor / lees ik veel negatie reactief over de betrouwbaarheid en kwaliteit van deze auto's klopt dit?
Ik zou nooit een hond op de stoelen plaatsen. Altijd in de kofferbak en een hatchback vind ik veiliger dan een station (ivm minder bewegingsruimte ruimte en vaak is de afstand dak-rugleuning is kleiner).

Renaults van de laatste jaren zijn een van de betrouwbaarste auto's. Zeker een Clio en Mégane staan hoog aangeschreven qua betrouwbaarheid.
Als die Aussie met regelmaat hond mag zijn, wil je die niet op de plaats van die magic seats hebben, tenzij je graag je hele auto en jezelf onder de haren en modder wil hebben. Een hatchback kan maar zorg dan wel dat je auto over een goede airco beschikt en koop een goede rubber mat, een honden-/bagagerek en een set Sonniboy oid. Gaat je hond ook mee naar Duitsland (en veel andere landen), moet er een zodanige afscheiding tussen hond en bestuurder zijn dat hond niet bij bestuurder kan komen. Wel goede keus hond trouwens thumbs up maar hoop wel dat je behoorlijk ervaring hebt met honden.
Een Megane station moet prima lukken. Een collega van mij propt er geregeld 3 husky's in grinning smiley

De 1.5dci is een hele goede, betrouwbare en zuinige motor. Alleen maak jij te weinig kilometers voor een diesel. Dat loont pas vanaf 25000 tot 30000 kilometer per jaar.
De 1.2 TCe motor is niet super betrouwbaar. De 1.3TCe is stukken betrouwbaarder. Of als je kijkt naar een wat ouder model, de 1.6 16V die is onverwoestbaar.
R W xxx
Als die Aussie met regelmaat hond mag zijn, wil je die niet op de plaats van die magic seats hebben, tenzij je graag je hele auto en jezelf onder de haren en modder wil hebben. Een hatchback kan maar zorg dan wel dat je auto over een goede airco beschikt en koop een goede rubber mat, een honden-/bagagerek en een set Sonniboy oid. Gaat je hond ook mee naar Duitsland (en veel andere landen), moet er een zodanige afscheiding tussen hond en bestuurder zijn dat hond niet bij bestuurder kan komen. Wel goede keus hond trouwens thumbs up maar hoop wel dat je behoorlijk ervaring hebt met honden.

hey, bedankt voor de informatie, ben hier inderdaad al van op de hoogte. heb gelukkig meer ervaring en kennis over honden als auto's vandaar dat ik hier hulp bij nodig heb.
maar goed dat je hiermee komt want ik moet inderdaad een afscheiding kunnen maken omdat ik vlak bij de grens van Duitsland woon. mijn gedachte was dan ook dat een stationwagon makkelijker is om aan te passen voor de hond en de rest van de auto netjes te houden ook i.v.m. mijn werk waarbij de auto netjes uit moet zien.
Station is soms makkelijker idd, ik had een V70 en heb nu een Mondeo hatchback, beide gaat. Voordeel van een station is meestal de lagere instap. Voor vrijwel alle auto's is wel wat te krijgen, ik heb hier een zgn transportpack gekocht: [www.travall.nl] . Niet goedkoop, wel goed.
Mooi en waar stukje over Aussies: [www.justtooclever.nl] , welke uitvoering gaat er komen? Ik heb een red tri, geweldige hond.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2020 14:34 door R W xxx.
Als de hond achterin vervoerd gaat worden, is het misschien handig om een auto zonder trildrempel te nemen. De hond kan dan tot op oude leeftijd zelfstandig in en uit de auto komen. En een downuder herder makkelijk.
Auto encyclopedie
Als de hond achterin vervoerd gaat worden, is het misschien handig om een auto zonder trildrempel te nemen. De hond kan dan tot op oude leeftijd zelfstandig in en uit de auto komen. En een downuder herder makkelijk.

Da's mooi meegenomen als dat toevallig zo is maar voor een Aussie echt geen issue. En voordat het zover is dat die niet meer in een auto kan springen, ben je normaal gesproken een jaar of 12 verder, zou deze auto er dan ook nog zijn?
R W xxx
Station is soms makkelijker idd, ik had een V70 en heb nu een Mondeo hatchback, beide gaat. Voordeel van een station is meestal de lagere instap. Voor vrijwel alle auto's is wel wat te krijgen, ik heb hier een zgn transportpack gekocht: [www.travall.nl] . Niet goedkoop, wel goed.
Mooi en waar stukje over Aussies: [www.justtooclever.nl] , welke uitvoering gaat er komen? Ik heb een red tri, geweldige hond.

ahh super die site van travell opgeslagen zeker handig!
wij krijgen waarschijnlijk een blue merle, nestje moet nog geboren worden dus nog even afwachten.
Re: Aankoopadvies 10-13k
12-05-2020 18:36
Het grote voordeel van een station is de lage drempel, honden kunnen dan relatief makkelijk instappen.

De Peugeot 308 2, Opel Astra neem het nieuwe model vanaf 2016, Kia Ceed of Hyundai I30, Renault Megane (ook het nieuwe model vanaf 2016 is mogelijk) en Ford Focus zijn prima opties
R W xxx
Auto encyclopedie

Da's mooi meegenomen als dat toevallig zo is maar voor een Aussie echt geen issue. En voordat het zover is dat die niet meer in een auto kan springen, ben je normaal gesproken een jaar of 12 verder, zou deze auto er dan ook nog zijn?

Ook een hond kan moe zijn naar een lange wandeling of door sport en spel. Even op het strand paar keer de zee in, of tegen de stroom in zwemmen in de geul of drentse a.
Auto encyclopedie
R W xxx
Auto encyclopedie

Ook een hond kan moe zijn naar een lange wandeling of door sport en spel. Even op het strand paar keer de zee in, of tegen de stroom in zwemmen in de geul of drentse a.
Dan neem je een loopplank mee. Man, je denkt alleen maar in problemen.

Onaardige opmerking aangepast.

Ivanov
AutoWeek Moderator

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2020 09:33 door Ivanov.
ak2
Het grote voordeel van een station is de lage drempel, honden kunnen dan relatief makkelijk instappen.

De Peugeot 308 2, Opel Astra neem het nieuwe model vanaf 2016, Kia Ceed of Hyundai I30, Renault Megane (ook het nieuwe model vanaf 2016 is mogelijk) en Ford Focus zijn prima opties

Volgens de (kenners) is een til drempel geen probleem, of ze slaan de(loop) plank mis.
Vin cent
Ik zou nooit een hond op de stoelen plaatsen. Altijd in de kofferbak en een hatchback vind ik veiliger dan een station (ivm minder bewegingsruimte ruimte en vaak is de afstand dak-rugleuning is kleiner).

Renaults van de laatste jaren zijn een van de betrouwbaarste auto's. Zeker een Clio en Mégane staan hoog aangeschreven qua betrouwbaarheid.

Maar een hond moet je trainen, die blijft echt niet uit zich zelf achterin de kofferbak zitten, en dan kun je wel een hekje plaatsen , maar dan breekt die de boel af of kotst die de boel er onder. sowieso als je een pup ophaalt bij de fokker doe je hem niet gelijk in de kofferbak , maar hou je hem bij je, anders krijgt die gelijk een nare ervaring die je er nooit weer uit krijgt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2020 00:32 door Auto encyclopedie.
Auto encyclopedie
als je een pub ophaalt bij de fokker .

Bij welke fokker kan ik een pub ophalen? Ik ben specifiek op zoek naar een Irish pub.
Jazzik
Auto encyclopedie
als je een pub ophaalt bij de fokker .

Bij welke fokker kan ik een pub ophalen? Ik ben specifiek op zoek naar een Irish pub.

Daar waar jij je eerste vrouw hebt ontmoet. Hoe zat dat ook alweer? Mijn gsm maakt er pub van ipv pup, typ ik denk ik vaker.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2020 00:35 door Auto encyclopedie.
Auto encyclopedie
Maar een hond moet je trainen, die blijft echt niet uit zich zelf achterin de kofferbak zitten, en dan kun je wel een hekje plaatsen , maar dan breekt die de boel af of kotst die de boel er onder. sowieso als je een pup ophaalt bij de fokker doe je hem niet gelijk in de kofferbak , maar hou je hem bij je, anders krijgt die gelijk een nare ervaring die je er nooit weer uit krijgt.

Ik reageerde op TS dat hij dacht dat ik de hond op de achterbank wilde zetten. De honden bij ons in de familie blijven van jongs af aan gewoon in de kofferbak zitten. Mijn ervaring een hatchtback is dat door de kleinere kofferbak en de beperkte ruimte boven de rugleuning de honden meestal gelijk gaan liggen. en blijven liggen. Een gemiddelde hond van 15-20 kg past prima in een hatchback,
Ik denk niet dat we Bram 7356559 hier nog terug zien, misschien over een dag of wat als Liv93 of als raffer of weer iemand anders, met of zonder Australische herder...

Zie hier het enigszins duistere postverleden van Liv, raffer en Bram...: [www.autoweek.nl]

De topicstarter zit in quarantaine en verveelt zich?
Jazzik
Ik denk niet dat we Bram 7356559 hier nog terug zien, misschien over een dag of wat als Liv93 of als raffer of weer iemand anders, met of zonder Australische herder...

Zie hier het enigszins duistere postverleden van Liv, raffer en Bram...: [www.autoweek.nl]

De topicstarter zit in quarantaine en verveelt zich?

Misschien als Bofkont 351
Je noemt geen hoogvliegers qua betrouwbaarheid in je openingspost. Een Honda Civic of Accord tourer?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.