Aankoop volgende auto

Gepost door Stifften 
Hallo allen!

Ik ben inmiddels een tijdje aan het kijken naar een nieuwe auto. En ben er inmiddels wel achter gekomen dat mijn voorkeur uitgaat naar een BMW 1 serie of een Volkswagen golf. Eerst genoemde heeft tussen deze 2 een streepje voor.

Voordat ik proefritten wil gaan maken en dergelijke zou ik graag wat extra advies willen van jullie wat het slimste is, waar ik tegen aan kan lopen en waar ik op zou moeten letten.

Ik ben op de hoogte van de hogere kosten aan de BMW en dat de volkswagen polo bj. 2010 een mindere motor heeft en kijk daarom vanaf 2012.. De zoek opties die ik hanteer momenteel: max 7000€, max 130.000km, benzine, NAP en als laatste bij de volkswagen 5 deurs en BMW bij voorkeur een 5 deurs.

Alvast dank!
Re: Aankoop volgende auto
09-05-2020 18:59
Bij de BMW 1 benzine vanaf 2012 vind ik eigenlijk met dit lage budget niet veel soeps. Bij de VW Polo zou ik de facelift Polo 6C aanraden vanaf 2014, en dan 1.0 of 1.0 TSI. Dan heb je wel iets meer keus.

Realiseer je dat beide occasions populair en dus duur zijn, je hebt veel wensen, en je budget is relatief laag.

Let ook op met import, in het goedkope aanbod zitten relatief veel auto's met een schade verleden, of een onbekende historie. Je zult zeker niet de eerste zijn die er een koopt met een flink terug gedraaide kilometerstand.
Eerst heb je het over een golf en dan een polo. Welke vd 2 wil je nou? grinning smiley

Hoe dan ook, met jouw budget zou ik voor de Polo gaan. Zoals ak2 terecht zegt is de budget wat aan de lage kant voor een fatsoenlijke 1 serie.
Bij de golf kom je uit bij de golf 6 maar dan kom je vaak terecht bij de problematische 1.4 tfsi
Thanks voor de reacties! Ik kijk niet specifiek voor een 1-serie uit 2012 maar die vanaf 2008 a 2009.

Daarnaast moet het een polo zijn excuses!
Ik heb het hier al vaker geschreven, de 4-cilinder benzinemotoren van BMW uit die periode (2003-2011 ongeveer) waren geen uitblinkers qua betrouwbaarheid. De E87 1-serie is een uiterst fijn rijdende auto maar lees je eerst goed in over de vaak voorkomende motorische problemen.
Zadelsnuiver
Ik heb het hier al vaker geschreven, de 4-cilinder benzinemotoren van BMW uit die periode (2003-2011 ongeveer) waren geen uitblinkers qua betrouwbaarheid. De E87 1-serie is een uiterst fijn rijdende auto maar lees je eerst goed in over de vaak voorkomende motorische problemen.

Yep, en ook Volkswagen blonk in die tijd niet uit in betrouwbaarheid van de benzine-motoren. Vooraf even goed onderzoek doen voor de specifieke motor. Google is je beste vriend.
E87 is een heel fijn rijdende auto, maar de 5-deurs piept en kraakt wel behoorlijk. De 3-deurs versie heeft een stijver chassis en heeft die problemen niet. Ik vind 7000 niet echt een budget voor een goede 1-serie uit die jaren. Ik zou dan de polo kiezen.
Zadelsnuiver

Mochten die auto's niet goed zijn, dan zijn ze inmiddels al wel gerepareerd lijkt me.

Misschien kan Jazzik nog even wat Toyota's spammen. Oh wacht...
Ook de Polo heeft pas vanaf 2015 goede motoren zonder problemen. Tenminste als je een beetje fatsoenlijk vermogen wilt. Je hebt de 1.0 motor zonder turbo maar of je daar heel vrolijk van wordt. Voor de 1 serie is je budget aan de lage kant. Sta je open voor alternatieven en zo ja wat zoek je in een auto?
Een BMW 1 serie (ik neem aan de zwakste motor) want waarom anders of een VW Polo als alternatief? Ik neem aan dat je in je eentje bent (of met z'n 2en)? Zeker de Polo zit enorm beroerd achterin heb ik ondervonden, en de 1 serie mag ik geloven ook? 1 serie rijdt natuurlijk beter. Beiden geen betrouwbaarheidshoogvliegers. De BMW had ook wat problemen met diens motoren en olieverbruik en slechte distributiekettingen. Je lijkt me niet iemand die veel van auto's weet, dus is een betrouwbaar bedrijf met garantie een dikke plus. Daar betaal je dan ook meer voor. En denk ook aan een Japanner zoals een Mazda 3, Honda Civic etc. Hoewel die ook duur worden/blijven, omdat mensen weten dat ze beter zijn vaak.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-05-2020 16:31 door BMW E38.
Achterbank van een E87 stelt inderdaad niet veel voor, kinderen kunnen er prima zitten maar een beetje potige vent gaat liever lopen dan achterin zitten denk ik. De kofferbak is daarentegen wel verassend groot/ruim.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.