To Tesla or not to Tesla

Gepost door Is 4278424 
To Tesla or not to Tesla. Waarom? Goede vraag! Helaas heb ik niet een concreet antwoord hierop. Omdat het (eindelijk) (financieel) kan? Altijd al fan geweest van Tesla en van elektrische auto's in het algemeen.

Situatie is als volgt:
ZZP
2x per week 85km heen + 85km terug, en wat andere zakelijke tripjes
Zakelijk ongeveer 20.000 km per jaar
Prive ongeveer 10.000 km per jaar
Is bijna 35 jaar oud
Wil graag een nieuwe Tesla Model 3 Long Range.

Vindt belangrijk
Comfort
Luxe gevoel (met name van binnen, ben niet erg merkgevoelig)
Vlot (daarin heeft de Tesla een grote voorsprong)
Stil van binnen (ook daarin heeft de Tesla een grote voorsprong)
Zoveel mogelijk autonoom rijden (ook daarin heeft de Tesla een grote voorsprong)
Full option
Carrosserie variant maakt niet uit
Maximaal 3 jaar oud (nieuw mag ook). Import is eventueel een optie.

Wat zijn alternatieven voor de Tesla? Kan elektrisch of diesel zijn. Bij diesel wordt het een prive aankoop. Bij elektrische is de range belangrijk.
Bij diesel kilometeraftrek a 20.000 * 0,19 = € 3.800 per jaar. Dat scheelt dus ongeveer 300 per maand. Kan dan 2/3 van de BTW van het onderhoud en brandstof terugvorderen. Laten we zeggen dat dit €50 per maand is. Totaal €350 voor het gemak.

Budget is wat afhankelijk van het verbruik en de wegenbelasting. Per saldo is het maximum € 1.000 per maand. Inclusief afschrijving (over 3 jaar tijd), brandstof, wegenbelasting, verzekering. Exclusief eventueel €350 voor prive gebruik auto.

Wat raden jullie aan?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2020 18:02 door Is 4278424.
Een kennis van me heeft sinds een paar weken een Tesla en ik mocht laatst meerijden. Het lijkt wel een vliegtuig dat opstijgt!!! Ongelooflijk.
Ik dacht dat de meeste e- auto´s toch wel stil waren, maar dat kan natuurlijk verschillen per auto. Ik weet dat de e-Peugeot 208 zeer stil is, gelezen in de test, alleen valt ie in een lagere prijsklasse dan de Tesla 3.

Wat vind je van de e- Ford?
[www.autotrack.nl]

En van de Hyundai Kona?:
[www.autotrack.nl]

En de Nissan Leaf?:
[www.autotrack.nl]
(ik vind zelf dat de Tesla 3 meer uitstraling heeft)

De DS 3:
[www.autotrack.nl]

De Kia Soul?
[www.autotrack.nl]
Luxe gevoel geb ik absoluut niet bij het binnenste van een Tesla. Geen idee of hij stiller is dan andere elektrische auto's.
De range is veruit het beste, comfort is persoonlijk. Momenteel zou ik als ik het geld voor een elektrische auto had zou ik een E-niro of E-mustang kopen.
speedtouch
Een kennis van me heeft sinds een paar weken een Tesla en ik mocht laatst meerijden. Het lijkt wel een vliegtuig dat opstijgt!!! Ongelooflijk.
Ik dacht dat de meeste e- auto´s toch wel stil waren, maar dat kan natuurlijk verschillen per auto. Ik weet dat de e-Peugeot 208 zeer stil is, gelezen in de test, alleen valt ie in een lagere prijsklasse dan de Tesla 3.

Wat vind je van de e- Ford?
[www.autotrack.nl]

En van de Hyundai Kona?:
[www.autotrack.nl]

En de Nissan Leaf?:
[www.autotrack.nl]
(ik vind zelf dat de Tesla 3 meer uitstraling heeft)

De DS 3:
[www.autotrack.nl]

De Kia Soul?
[www.autotrack.nl]

De meeste mensen zijn inderdaad erg onder de indruk van de Tesla. Ook van mensen die al wat langer een Tesla rijden.
Vanzelfsprekend zijn elektrische auto's stil(ler). Alternatieven kunnen echter ook diesel zijn.

Ford Mustang Mach-E: Goed alternatief! Leuke auto, goed range. Jammer van de naam Mustang, maar dat terzijde. Jammer dat hij pas vanaf 2021 leverbaar is. Wel wat goedkoper, dus qua bijtelling komt je denk ik uit op hetzelfde als bij de Tesla. Zou dan wel

Hyundai Kona: Ziet er erg goedkoop uit. Is 'ie natuurlijk ook.

Nissan Leaf: Kan volgens mij alleen maar langzaam laden en weinig actieradius. Is geen optie.

DS3: Ook te weinig actieradius.

Kia Soul: Iets te 'funky'.

Hoeft overigens niet per se elektrisch te zijn!
Vraag het aan je boekhouder, die kan je precies uitrekenen waarmee je het beste uit bent.... zonder je zakelijke boekhouding open en bloot te geven kan niemand hier je er een zinnig advies over geven, als ondernemer kun je waarschijnlijk ook nog in aanmerking komen voor MIA/Vamil als je voor EV gaat.
Epica
Luxe gevoel geb ik absoluut niet bij het binnenste van een Tesla. Geen idee of hij stiller is dan andere elektrische auto's.
De range is veruit het beste, comfort is persoonlijk. Momenteel zou ik als ik het geld voor een elektrische auto had zou ik een E-niro of E-mustang kopen.

Ik heb er nog niet in gereden, maar vanaf de foto's en eigen observatie vind ik het juist wel een luxe uitstraling hebben. Is natuurlijk persoonlijk. Qua uiterlijk ben ik overigens niet heel erg fan van de Model 3.

Grote voordeel is inderdaad de range. Daar kan niemand op dit moment aan tippen. Vanaf volgend jaar de Mustang E wel.
Muddy Bandit
Vraag het aan je boekhouder, die kan je precies uitrekenen waarmee je het beste uit bent.... zonder je zakelijke boekhouding open en bloot te geven kan niemand hier je er een zinnig advies over geven, als ondernemer kun je waarschijnlijk ook nog in aanmerking komen voor MIA/Vamil als je voor EV gaat.

Volgens mij heeft dit weinig met een boekhouder te maken. Financieel is het geen probleem. Mia kom ik inderdaad voor in aanmerking bij aanschaf van een nieuwe elektrische auto. Vamil geldt voor nieuw en occassions.

Ik ben op zoek naar een auto die redelijkerwijs binnen mijn budget past. Daar ontbreekt de kennis.
Je praat jezelf wel heel erg naar een Tesla toe dus dan moet je het gewoon doen.
Heb helaas nog nooit met de Model 3 gereden, ben er heel benieuwd naar. Lijkt me een heel fijn ding.
Auto encyclopedie
Een polestar?

[www.autoweek.nl]

Of een jaguar

[www.autotrack.nl]

Ik dacht dat de Polestar zo'n €200.000 was, maar dat is blijkbaar een ander model. De Polestar 2 is zeker een optie!

De Jaguar is ook zeker een goede optie, al is die wel een stukje duurder dan de Tesla (en de andere suggesties)
Barri
Je praat jezelf wel heel erg naar een Tesla toe dus dan moet je het gewoon doen.
Heb helaas nog nooit met de Model 3 gereden, ben er heel benieuwd naar. Lijkt me een heel fijn ding.

Misschien wel inderdaad. Vandaar ook deels mijn vraag, om me op andere ideeën te brengen. Tot nu toe zijn er zeker een aantal goede suggesties binnengekomen die ik zal onderzoeken.
Barri

Zo voelde ik het ook! Gewoon doen waar je zin in hebt als het financieel tot de mogelijkheden behoort!
speedtouch
Barri

Zo voelde ik het ook! Gewoon doen waar je zin in hebt als het financieel tot de mogelijkheden behoort!

En daarom stel je een Peugeot voor. nut smiley
haarr
speedtouch
Barri

En daarom stel je een Peugeot voor. nut smiley

Je haalt 2 dingen door elkaar: Heel veel mensen komen hier met een vraag, in dit geval, of er wellicht nog opties zijn buiten de Tesla 3, maar eigenlijk laten ze al blijken wat hun voorkeur is, vandaar mijn reaktie.
speedtouch
nog een optie misschien : [www.autotrack.nl]

Zeer mooie auto. Is zeker een waardig alternatief, hoor!
speedtouch
Barri

Mijn eerste gedachte ging uit naar een Tesla, vandaar. Ben zeker nog niet 100% overtuigd. De elektrische wereld is natuurlijk groter dan Tesla. De aangedragen suggesties zijn goed en worden gewaardeerd.
Voor de range moet je inderdaad bij Tesla zijn. Al kan ik uit je verhaal niet echt opmaken dat je die range ook echt nodig hebt?

De Kia e-soul vind ik persoonlijk echt een fijne wagen. Het uiterlijk is even wennen maar hij rijdt heel volwassen en het interieur is behoorlijk luxe. Ook die hebben een prima range (350km haal je makkelijk)

Is een Plug-in misschien niet iets voor je? Bijv de Renault Megane e-tech of Opel Grandland X Hybrid.
Daarmee kun je zo'n 50km elektrisch rijden.
Wat ik ook een afknapper vind is het grote scherm on de Tesla, maar dat heb ik ook bij Volvo en ook de E Mustang heeft het.
Sterke concurenten van de Tesla Model 3 zijn de Polestar 2 en E Mustang.

Nog niet genoemd is de Peugeot e 2008.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2020 20:33 door ak2.
Goede elektrische alternatieven zijn wat mij betreft de Kia e-Niro en de Jaguar i-Pace. Ook de BMW i3 120 Ah is een unieke elektrische auto met wel iets minder actieradius maar volgens sommige reviews kun je ook met een 94 Ah zonder problemen ruim 30 k per jaar rijden.

Bmw i3 Reviews
Ik vind de Ioniq ook nog steeds een waardig alternatief. Forummer Engineer rijdt er eentje, ook als ZZP-er. Voordeel van de Ioniq is dat ie relatief goedkoop is en zuinig. De kleinere accu is dan minder snel een probleem. Maar als ik jouw kilometrage zie dan heb je ook niet zo vaak een Fastned nodig. Mijn buurman maakt heel wat kilometers met zijn Niro en het is dan gewoon belangrijk om het goed te plannen. Hij heeft pas één keer bij een Fastned gestaan omdat ie ineens een ritje van 120km erbij kreeg die toen even niet in de planning stond en paste smiling smiley
Is 4278424
Muddy Bandit

Volgens mij heeft dit weinig met een boekhouder te maken. Financieel is het geen probleem. Mia kom ik inderdaad voor in aanmerking bij aanschaf van een nieuwe elektrische auto. Vamil geldt voor nieuw en occassions.

Ik ben op zoek naar een auto die redelijkerwijs binnen mijn budget past. Daar ontbreekt de kennis.

Financieel geen probleem zijn is heel wat anders als wat financieel het meest aantrekkelijk is.winking smiley
Ik kies als ondernemer meestal voor hetgeen wat voor mij financieel het meest aantrekkelijk is, met name als het objecten betreft die toch al sterk aan waardevermindering onderhevig zijn.
Kwestie van lusten en lasten, en met name die lasten houd ik liever zo laag mogelijk... en als de fiscus in het verlagen van die lasten ook nog een leuke rol kan spelen wordt het toch een rekensommetje waarin boekhouders aardig wat ervaring hebben.
Als je de status even buiten beschouwing laat draait het uiteindelijk toch allemaal om wat je jaarlijks aan inkomstenbelasting af moet tikken.
Neem die Tesla.

Ik heb de aankoop van een model 3 in de ijskast gezet vorig jaar zomer. Ik vond de slechte service verhalen te spannend. Als je de range niet nodig hebt kan dit een reden zijn om bij een 'rustiger & gevestigd' merk te shoppen.
Ga eens een dag rijden in een Model 3.
Ik vind het interieur op het 1e zicht erg gaaf uitzien, maar na een dag rijden vond ik het erg saai.

Het rijdt wel geweldig, ding gaat als de brandweer. Het one pedal driving is heerlijk en je bent er zo aangewend.
Actieradius is top bij Tesla.

Toch heb ik gekozen voor een Volvo V6 Twin Engine, voelt toch een stuk meer auto. Heb een elektrische range van 45 km (wat mijn meeste ritjes zijn) en ga ik verder van huis dan springt de benzine motor bij.
Jeroencarpixz
...

Waar ? Bij Tesla mocht je vorig jaar een vaste route met medewerker erbij van 30 minuutjes. Daar moest ik nog een maand op wachten ook. Dat gaf me ook al geen goed gevoel.
V0RQ
Jeroencarpixz
...

Waar ? Bij Tesla mocht je vorig jaar een vaste route met medewerker erbij van 30 minuutjes. Daar moest ik nog een maand op wachten ook. Dat gaf me ook al geen goed gevoel.

Daar hoor ik wel veel meer klachten van over Tesla... de service en bereikbaarheid gaat daar blijkbaar niet veel verder als het digitale keuzemenu van een callcenter.
Welkom in de wereld van het witgoed.... alleen kijken, afrekenen, in ontvangst nemen en weg wezen.grinning smiley
als leaseknaller kan je het wel doen, garantie zolang de wagen in de lease zitspinning smiley sticking its tongue out als particulier moet je er met een grote boog omheen lopen... veel te gevoelig, teveel elektronica doen het na een paar jaar begeeft en waar dan geen of veel te dure onderdelen van zijn.
Wat een onzin, ik heb nu een half jaar een Model 3, 30.000 op de teller, geen problemen, wel iedere paar weken weer een leuke nieuwe update, en de volgende beurt pas over 50.000km. Ook heb ik gemerkt dat de range ruim voldoende is, maar zelfs al moet je bijladen, sta je nooit langer dan een kwartiertje of twee. Die tijd bespaar ik trouwens makkelijk de rest van het jaar, want "tanken" doen we op de oprit. Al bij al, super tevreden en dit is de eerste leasewagen die ik privé wil overnemen aan het einde van het contract.

Hyundai Kona: Ziet er erg goedkoop uit. Is 'ie natuurlijk ook.

Dat een Kona je niet aan spreekt kan ik begrijpen. Maar een Tesla ziet er ook gewoon goedkoop uit van binnen. Of althans, niet 'premium', om het maar een naam te geven. De aandacht gaat, zeker in het begin, met name naar het grote scherm (wat ook is omwille van minder knopjes en dus kosten) waardoor het niet op valt. De Kona ziet er ook traditioneler uit maar niet veel minder wat kwaliteit betreft. (zo goedkoop vind ik een Kona EV overigens ook niet)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2020 16:00 door AsconaGT.
met een grote boog er omheen? ik heb particulier 2 jaar geleden mijn Model-s Tesla gekocht met 2ton op de teller....
Reden, mijn woon werk verkeer verdubbelde naar 800km per week en mijn vrouw zou hem ook 1 dag in de week meenemen.

De simpele rekensom maakte dat we ongeveer 50.000km met de model-s zouden gaan rijden.
Geen MRB, vrijwel geen onderhoud, en laden (thuis) voor ongeveer een derde van de prijs per/km van diesel.
Dit alles zou ons voldoende ruimte geven om eventuele onkosten aan dure reparaties ruim te kunnen dekken.

Het hele idee werd ook ondersteund doordat we thuis stappen aan het zetten waren in verduurzaming, isolatie, vloerverwarming, zonnepanelen, warmtepomp. Met die investeringen hebben we ook de vaste lasten flink kunnen drukken.

En dát is gebleken, we hebben nagenoeg geen kosten gehad, twee keer een deurgreep en 1 keer draagarmen, voor een totaal van 760 euro.
Zojuist de APK nog twee nieuwe achterbanden en we hebben in bijna twee jaar tijd net iets meer als 1000 euro uitgegeven aan de auto!
Even voor de duidelijkheid, onze diesel kostte in een jaar tijd 2300euro aan MRB alleen.

Oja nog een voordeel, de auto staat nu al nagenoeg 3 maanden stil, we kunnen beiden gelukkig vrijwel alles vanuit huis doen voor ons werk.
En de wegenbelasting is er niet meer, de auto kost ons werkelijk geen geld, bij de diesel was dat bijna 200 euro per maand.

Ik kan iedereen die veel rijd alleen maar aansporen om de overweging te maken, ik ben zelf niet erg bang om iets te proberen maar was toch wel een
beetje getriggerd door alle bangmakerij verhalen van iedereen die er denkt wat van te weten... niets van wat dat was.
Ik ben groot fan geworden van de auto, niet zozeer Tesla want daar is zeker nog veel te verbeteren, maar de Model-s vind ik nogsteeds een fantastisch model.
Ga het maar even niet hebben over de zee van ruimte die de auto bied, de ongeëvenaarde acceleratie is inmiddels ook iedereen wel bekend en het infotainment wat steeds updates krijgt en connectivity op dat vlak is iedereen wel mee bekend.

Ik probeer alleen even te duiden dat dit voor mij de meest voordelige auto ooit is, (en ik heb er best wat geprobeerd die ook daadwerkelijk voordelig te rijden waren (Toyota, Volvo, Subaru, Mazda,), door de zeer geringe vaste lasten, zeer lage kilometerprijs en dat versterkt door het feit dat ik de auto 2 jaar geleden kocht voor 38000 euro en ik slechts een paar duizend euro per jaar heb afgeschreven winking smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-05-2020 11:14 door Dutchneon.
Niet iedereen heeft 38000 euro te besteden aan een auto.
Daarnaast is thuisladen ook niet voor iedereen mogelijk. Ik zou aangewezen zijn op een openbare laadplaats die 5 minuten lopen van mijn huis is. Ik heb ooit eens geinformeerd bij de gemeente of bij Allego of het mogelijk was een paal voor de deur (of iig in de straat) te krijgen. Antwoord: nee, er staat er al een in de buurt en die wordt nauwelijks gebruikt (gek he als ie zo afgelegen staat). Dus wij plaatsen er geen bij.

Daarnaast zijn die tarieven niet zo aantrekkelijk. Van FastNed al helemaal niet, maar dat is natuurlijk meer een noodoplossing.

Een diesel daarentegen is heel betaalbaar en die tank ik eens in de week en ik tuf er weer vrolijk 1000KM mee rond. En ik parkeer 'm voor de deur. smiling bouncing smiley
@bobslee je rijdt toch in een hybride?
Een diesel voor mijn woon-werk KMs (150km per dag) en dagjes weg, een hybride voor de vrouw haar woon-werk (70km per dag) en voor de boodschappen.
De diesel is nou eenmaal goedkoper om te rijden. smiling smiley
Tsja, voordelig rijden lukt wel op meerdere manieren als alleen elektrisch rijden, het is maar net wat je wilt en wat je er voor wilt investeren.
Ik heb in 2017 een nette Nissan Pickup TDI (bouwjaar 2004 / 214.000 op de teller) gekocht met de beruchte tik in het blok voor de lieve som van € 1500,=.
Nieuwe drijfstanglagertjes (€ 80,=) erin gelepeld om de tik eruit te krijgen, nieuwe bandjes en remvoering erop, € 250,= aan sapjes en filtertjes vervangen, en sindsdien is dat ding probleemloos.
Goedkoop ondernemerstarief voor de mrb, een simpele WA-verzekering met max. no-claim, geen afschrijving... het onderhoud beperkt zich tot jaarlijkse oliewissel en tanken, het enigste wat er binnenkort moet gebeuren is de einddemper vervangen.
M'n '71 Jeep Wagoneer idem.... was wel een stuk duurder in aanschaf maar die waarde is in de afgelopen 10 jaar ook al weer verdubbeld.
Belastingvrij rijden op LPG, oldtimerverzekering, af en toe een onderhoudsbeurt en daar is het tot nu toe ongeveer bij gebleven.

Elektrisch rijden kan heel voordelig zijn als je een eigen laadvoorziening hebt, de pest is alleen dat je dankzij de "tank" van de elektrische auto al eerst heel fors moet gaan investeren om in zo'n ding te kunnen rijden, het terug verdienen moet dan nog beginnen en vergt vervolgens ook de nodige jaren.
Voor velen is alleen de aankoop al een onoverkomelijke drempel, anderen lossen met die centen liever hun huis af zodat ze wat eerder van de oude dag kunnen gaan genieten... het rekensommetje is een persoonlijk iets en valt voor iedereen weer anders uit.
Punt waar ik even op in wilde haken is dat er boven mij werd gesuggereerd door iemand die nooit een tesla heeft gereden en wellicht zelfs nooit een elektrische auto in bezit heeft gehad, dat het onderhoud niet te doen is....
Helaas hoor je dat verhaal erg vaak en meestal is het alleen maar van horen zeggen praat.

Dat je een grote investering moet doen is uiteraard duidelijk, voorheen gaf ik ook max 20k uit aan een tweedehands diesel.
Maar de Tesla is uiteraard van een heel ander caliber, met 4sec naar de 100 is ook een feature waar je uiteraard een lieve duit voor inlevert.
Ik heb gekeken naar de afschrijving, dat zat ik 3 jaar geleden al te bekijken.
Inmiddels is duidelijk dat ik bij de keuze van een diesel, zeker weer 10.000 euro had afgeschreven, dat is meer als het dubbele van wat de tesla heeft gedaan.

En uiteraard als je niet thuis kunt laden zou ik het überhaupt niet overwegen.... dan eerst doorsparen voor een huis met een eigen oprit winking smiley
De laadinfra is overigens niet een hele grote investering. Ik heb een thuislader gekocht voor 450 euro, een dikke kabel die ik zelf getrokken heb vanaf de meterkast naar de carport kostte me 75 euro en de elektricien heeft voor 300 euro de boel aangesloten en een aparte groep gemaakt om optimaal te kunnen laden. al met al dus klaar voor ruim 800 euro en 2 uurtjes van mijn tijd.
Dat een diesel de laatste jaren heel fors afschrijft is puur het gevolg van de milieulobby en de dieselschandalen, maar dat is ook wel eens anders geweest.
En hoe de afschrijving van een EV in de toekomst verder gaat verlopen blijft voor iedereen nog aardig koffiedik kijken: de voordeeltjes worden al steeds verder afgebouwd, het aanbod in gebruikte exemplaren wordt snel groter, en het kan zomaar zijn dat de grote accu-EV straks weer (deels) verdrongen wordt door waterstof... al die factoren kunnen stevig meespelen in de afschrijving, de toekomstige vraag gaat uiteindelijk de restwaarde van de auto bepalen.
Het grootste voordeel van EV wat blijft is het geringe noodzakelijke onderhoud, en als je thuis kunt laden met zonnepanelen is het heel goedkoop tanken... daar kan geen fossielstoker tegen aan.

Persoonlijk zal ik (privé) echter niet gauw over gaan op een EV om vrij uiteenlopende redenen: ik heb helemaal niets met al die moderne luxe en technische snufjes in auto's, heb een grondige hekel aan beeldschermen en computermeuk, en het fors investeren in aankomend oud ijzer wat me totaal niet interesseert stuit me een stevig beetje tegen de borst.
Ik heb de laatste jaren diverse EV-exemplaren van uiteenlopende merken mogen proberen, maar wat anders als slaapverwekkend of irritant (door allerlei meldingen) heb ik het nog niet kunnen ervaren... het gevoel over de auto en de "wauw"factor ontbreekt voor mij volledig. (maar dat geldt trouwens ook al voor het moderne fossiel gestookte vervoer)

Blijkbaar ben ik toch gewoon zo'n zeldzaam ouderwetse petrolhead die het gevoel over de auto volledig wil houden en daarbij nog heerlijk kan genieten van modern comfort wat volledig ontbreekt, en daarmee dus uiteindelijk gedoemd om permanent in de oldtimers te gaan rijden.
En wat de kosten per kilometer voor mij dan zijn of worden?.... mmwahhh, ik leef maar 1x, en daar wil ik dan ook zo optimaal mogelijk van genieten.
@Muddy....

Ik begrijp je best hoor, ik houd ook meer van ouderwets comfort, maar als het gaat om de totaalsom die de Tesla mij in de maand kost had ik daarvoor ook
enkele een simpele diesel station kunnen rijden waar ik niet erg blij van word.
Op dit covid moment hoop ik dat ik mijn werkzaamheden grotendeels van huis uit mag blijven uitvoeren, dan kan ik ook weer een auto kiezen die ik gewoon leuk vind
en niet eentje die ik op de kilometerprijs beoordeel.... met 50.000km per jaar (geen lease) is het gewoon diefstal van jezelf als je daar je auto niet op aan laat sluiten.

Desalniettemin heb ik nog steeds een range rover er naast omdat ik dat een van de weinige auto's vind die me wel een fantastisch comfort bieden.
Zeer stil in de cabine, goed afgestemde luchtvering (mits je geen 22" verkiest boven het comfort). En er kan fijn 3,5ton aan de haak.

Daarnaast ben ik al een tijdje op zoek naar een leuke oldtimer cabrio waar je ook lekker met de kids in weg kunt.
Oja en stiekem wil ik graag nog de laatste mustang convertible, een V6 vind ik al genoeg, maar die BPM is me een partij hoog.... en die ga je ook nog helemaal afschrijven bovenop de afschrijving van de auto.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.