Tweedehandse auto

Gepost door Ga 8723297 
Tweedehandse auto
05-05-2020 00:21
Hoi, ik wil binnenkort een tweedehandse auto kopen. Ik heb een paar eisen daarvoor
- minimaal bouwjaar 2014
- tussen 8k-12k
- automaat
- airco
- betrouwbaar

Wat ik graag zou willen: een automaat (liefst in B segment) die best zuinig is en vooral betrouwbaar. Een auto die niet heel lelijk is, is ook mooi meegenomen. Ik heb weinig ervaring met auto’s, dus ik hoor graag voorbeelden van auto’s die aansluiten bij mijn eisen. Daarnaast ontvang ik ook graag tips waar ik op moet letten
Ps een Mitsubishi space star is een voorbeeld van wat ik zou willen misschien
Groetjes

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2020 00:23 door Ga 8723297.
Suzuki baleno, zelfde automaat als de spacestar

Toyota verso s, deze is volgens consumenten bond al jaren op rij betrouwbaar

Honda jazz, bijdeze wel. Opletten dat je de cvt automaat neemt en niet de semi automaat

Ik denk dat een 208 of een citroen cactus met de juiste automaat niet binnen jee budget valt.
Re: Tweedehandse auto
05-05-2020 00:51
Auto encyclopedie
Ik denk dat een 208 of een citroen cactus met de juiste automaat niet binnen jee budget valt.
Nou volg ik je even niet, je roept altijd het hardste dat een semi automaat niks is en kom je aan met de 208, de 1.2 puretech heeft een semi en de 1.6 is nog met een 4 traps, het zelfde geldt voor de Cactus.

Maar is een Renault Clio iets?
Clio

Toyota Yaris

Opel Corsa
05-05-2020 02:29
Als je zelf al aangeeft zelf misschien wel een Mitsubishi Space Star te willen kun je lager in het budget voor een 1.0 CVT Cool+ kiezen, zoals deze van 2016 met 65.000 km.: [www.autotrack.nl]

Hoger in 't budget kun je voor meer luxe en evt. de 1.2 CVT Instyle kiezen, zoals deze van 2016 met nog geen 25.000 km.: [www.autotrack.nl]

Zelf zou ik, als ik mocht kiezen, toch voor zoiets [www.autowereld.nl] kiezen. Nóg zuiniger en ietsje meer auto.

05-05-2020 08:26
Er zijn al goede opties genoemd.

Wat ik zelf erg fijn, ontspannen en soepel vond rijden is de elektrische Renault Zoë, vanaf 1 juli krijg je op een gebruikte Zoë zelfs € 2.000,00 aankoopsubsidie.
@epica ik ga mij pas zorgen maken als jij mij wel volgt. Voor nu hier een link van de autovergelijker van de 208, en je zal zien geen semi automaat die zat in de 82 pk uitvoering

[www.autoweek.nl]

Maar zoals ik ts al waarschuwde dat wordt een uitdaging.

Trouwens waar kan heb jij een cactus gevonden met een 4 traps?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2020 10:46 door Auto encyclopedie.
05-05-2020 10:48
Ik zou je gaan richten op de Space Star en de Toyota Verso
Ency

Verschrikkelijke stoelen!
Over kritiek leveren gesproken, de corsa van Epica heeft een semi automaat en is met zijn 1063 kg zwaar en ook nog boven het budget.
Nico GTR
Ency

Niet doen dus? En wat raad jij aan wat nog niet benoemd is?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2020 10:57 door Auto encyclopedie.
Nico GTR
Ency

Da's heeeel persoonlijk.

Mooi! Nu nog wachten op keurmeester Epica wat die er van vindt, maar die is nog opzoek naar een benzines 1.6 cactus met 4 traps automaat.
wel 6406986
Nico GTR
Ency

Da's heeeel persoonlijk.

Zou je denken? Nico GTR is wel heel overtuigend
Bedankt voor de reacties!
Ik zag bij de Opel Corsa een D/M staan. Ik heb hiervoor in een hele oude automaat gereden, dus ik ben hier verder niet mee bekend. Ik las ook iets in een semi-automaat? Als een semi-automaat een koppeling heeft dan is dat een no-gowinking smiley

Misschien een random vraag, maar weet iemand hoever de prijs zal dalen over 4 jaar?
05-05-2020 17:25
Ga 8723297
Misschien een random vraag, maar weet iemand hoever de prijs zal dalen over 4 jaar?
Nee dat weet niemand, daar kan je echt niks zinnig over zeggen, het ligt er maar aan wat voor maatregelen de overheid neemt.
Ga 8723297

Niemand weet dat, hangt bij voorbeeld af van de vraag tegen die tijd, en de tijd kan alles veranderen.
Semi/half automaten niet aan beginnen, ze zijn te herkennen als er geen p-stand op zit.
05-05-2020 19:27
De grote voordelen van de Mitsubishi Space Star:
1 - Zuinig, gemiddeld 1:19 [www.spritmonitor.de] (bijna als een Yaris Hybrid, die verbruikt gemiddeld 1:20,7 [www.spritmonitor.de] ).
2 - Goedkoop in de belasting (zo'n € 18,- p/m), want weegt slechts 840 kg.
3 - Betrouwbaar: "Kwalitatief is hij steengoed." [www.anwb.nl]
4 - Het rijdt niet zo beroerd als door sommigen wel beweerd wordt: [www.anwb.nl] en [www.autoweek.nl]

Dus als je én goedkoop én betrouwbaar wilt rijden...
Wil je wat groter/ruimer en zijn dynamische rijeigenschappen niet echt je prioriteit, dan is ook de door haarr reeds genoemde Suzuki Baleno 1.2 CVT aanbevelenswaardig. Ook zuinig, haal je ook zomaar 1:19 mee, en ook goedkoop in de belasting.
ANWB occasiontest: [www.anwb.nl] :
Conclusie
Simpel: de Suzuki Baleno is een veel betere auto dan velen wellicht denken, àls ze al aan dit model denken. De Baleno verdient gewoon méér waardering, naast veelgeprezen concurrenten. Zoals doende is het dus een heel verstandige koop voor wie in deze klasse een fijn rijdende, opvallend ruime, best comfortabele en oerdegelijke auto zoekt.

Tussen ( ) hier kun je ook het werkelijk verbruik van genoemde Corsa met (zo'n ongelukkige ) semi-automaat (en elke willekeurige auto) opzoeken: [www.spritmonitor.de] Goed, doe ik even: 1: 13,8 [www.spritmonitor.de]
Bovendien is die nogal zwaar, 200 kilo meer dan de Space Star, belasting dus ook ieder maand zo ongeveer € 13,- meer dan die Space Star...

Pas als je redelijk wat kilometers maakt zal het voordeel van de lage belasting van deze twee wegvallen ten opzichte van het hogere belastingbedrag van bijvoorbeeld een Yaris Hybrid, die in de praktijk toch wel wat minder kost aan brandstof.
Tsja, zo'n Baleno of Spacestar zal vast goedkoop zijn, maar die rode Clio die Epica postte vind ik echt duizend keer mooier. Lijkt mij ook veel meer auto.

Als je nog even wil lachen om de Spacestar: [www.youtube.com] grinning smiley Lekker Amerikaans over de top, maar er zit natuurlijk een kern van waarheid in.
06-05-2020 22:39
Mechanix
Tsja, zo'n Baleno of Spacestar zal vast goedkoop zijn, maar die rode Clio die Epica postte vind ik echt duizend keer mooier. Lijkt mij ook veel meer auto.

Als je nog even wil lachen om de Spacestar: [www.youtube.com] grinning smiley Lekker Amerikaans over de top, maar er zit natuurlijk een kern van waarheid in.

Heiligschennis!!
100% met je eens, maar de fan boys boeit dat natuurlijk allemaal niet. Belangrijkst van een auto is dat hij geen benzine verbruikt en dat hij grandioos betrouwbaar is. Verder boeit het niet in wat voor hok je rondrijdt zolang jij die zuurverdiende centjes maar niet uit hoeft te geven aan die vervelende brandstof en oplichtende garages!

Stel je toch eens voor dat een auto je plezier zou kunnen brengen en een lach op je gezicht, enge gedachte hoor!
Een clio 1.2 met een automaat met dubbele koppeling durf ik niet met droge ogen aan te bevelen, maar de Renault fans weten wel vanaf wanneer de 1.2 wel betrouwbaar is en welke generatie edc aandachtspunten heeft.
Gedoe ook altijd met die automaten. grinning smiley

Polootje met een dsg dan maar. spinning smiley sticking its tongue out

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2020 23:21 door Mechanix.
06-05-2020 23:27
Mechanix

En de TSI natuurlijk en dat het liefst de GTI
Epica
Mechanix

En de TSI natuurlijk en dat het liefst de GTI

Toch een stuk leuker dan een Spacestar. thumbs up

Maar goed, als het zuinig en betrouwbaar moet zijn zou ik als ts die Yaris hyb nemen. Een veilige keuze als het om een klein automaatje gaat. Ook wat minder lelijk dan de andere opties, alhoewel niet zo mooi als die Clio.
07-05-2020 00:20
Haze
Heiligschennis!!
100% met je eens, maar de fan boys boeit dat natuurlijk allemaal niet. Belangrijkst van een auto is dat hij geen benzine verbruikt en dat hij grandioos betrouwbaar is. Verder boeit het niet in wat voor hok je rondrijdt zolang jij die zuurverdiende centjes maar niet uit hoeft te geven aan die vervelende brandstof en oplichtende garages!

Stel je toch eens voor dat een auto je plezier zou kunnen brengen en een lach op je gezicht, enge gedachte hoor!

Beste Haze! Je kunt natuurlijk roepen wat je wilt, zoals "hok" en commentaar op waar een ander zijn zuurverdiende centjes wel/niet aan uit wil geven. In plaats van zelf met een (passend, zie vraagstelling/eisen) voorstel te komen is dat lekker makkelijk. Je schijnt één ding te vergeten:

Ga 8723297
Wat ik graag zou willen: een automaat (liefst in B segment) die best zuinig is en vooral betrouwbaar. Een auto die niet heel lelijk is, is ook mooi meegenomen. Ik heb weinig ervaring met auto’s, dus ik hoor graag voorbeelden van auto’s die aansluiten bij mijn eisen. Daarnaast ontvang ik ook graag tips waar ik op moet letten

...en ja, Ga 8723297 is de topic starter die binnenkort een tweedehandse auto wil kopen. En daar heet hij een paar eisen voor... Lees de openingspost nog eens...

Vandaar dat de vergelijking tussen die Space Star en eventuele andere opties wordt gemaakt. Dat heeft helemaal niets met "fanboys" te maken, maar wél met ingaan op de vraag van de topic starter (Overigens had ik al aangegeven dat ik zelf wat anders zou kiezen. Jazeker, ook héél zuinig en ook héél betrouwbaar...).
Dat jij (voor jezelf) heel iets anders, iets wat jij geen "hok" vindt zou kiezen, bijvoorbeeld een Peug 206 1.1 met 60 pk daar heeft de vraagsteller niet echt iets aan, toch?
07-05-2020 06:51
Wat is dat toch met die automaten? Kennelijk verschrikkelijk lastig om er een te vinden die niet als een absolute hork schakelt, of onbetrouwbaar is, of beide, maar ie-de-reen op dit forum mot er kennelijk één... Dit keer in een b-segmenter nota bene. Allemaal slecht functionerende linkerbenen of is schakelen tegenwoordig echt moeilijk? confused smiley

Het blijft persoonlijk, maar als ik een automaat zou zoeken in het b-segment zou ik maar achter een Yaris Hybrid aangaan. Geen gedoe zeggen ze, relatief vlot, schokvrij optrekken en zuinig zeggen ze. Maar áls je met een schakelbak kunt rijden: Er gaat een wereld voor je open...
Re: Tweedehands auto
07-05-2020 07:36
Ga 8723297
Ik las ook iets in een semi-automaat? Als een semi-automaat een koppeling heeft dan is dat een no-gowinking smiley
Iedere automaat heeft een koppeling, zogeheten double clutch transmissions (DSG's in de volksmond) hebben er zelfs twee smiling smiley

Met een semi-automaat wordt bedoeld dat het uitgangspunt een handgeschakelde versnellingsbak is maar dat de bediening van de koppeling is vervangen door een stel kaboutertjes. Er is dus geen koppelingspedaal en de transmissie doet al het schakelwerk 100% zelf maar de schakelmomenten zijn traag en daardoor nogal aanwezig. Het is echter wel een naar verluidt relatief goedkope, lichte en zuinige soort automaat waardoor je deze vaak aantreft in auto's uit de lagere segmenten. Peugeot bood deze variant voorheen veel aan, zij noemen het de 2Tronic. Maar ook bij Citroën, Fiat en Opel bijvoorbeeld kun je semi-automaten aantreffen.

Volautomaten en DSG's smeren de versnellingen mooier en sneller aan elkaar maar zijn duurder, complexer en onderhoudsgevoeliger. Ook hebben ze vaak een wat hoger verbruik (volautomaat). Maar eerlijk gezegd kan ik me zo niet voor de geest halen welke auto's binnen jouw criteria een volautomaat hebben, verwacht geen enkele eerlijk gezegd.
Jazzik
Dat heeft helemaal niets met "fanboys" te maken, maar wél met ingaan op de vraag van de topic starter

Grappig dat dit uitgerekend uit jouw toetsenbord komt. grinning smiley

DeeTwee
Het blijft persoonlijk, maar als ik een automaat zou zoeken in het b-segment zou ik maar achter een Yaris Hybrid aangaan. Geen gedoe zeggen ze, relatief vlot, schokvrij optrekken en zuinig zeggen ze. Maar áls je met een schakelbak kunt rijden: Er gaat een wereld voor je open...

Helemaal mee eens. Veel meer keuze als je ook een handbak kan overwegen, en geen gedoe met slechte automaten. Zo'n hybride cvt zal in en om de stad echter ook goed voldoen vermoed ik. En dan komt die elektromotor ook goed tot z'n recht.
07-05-2020 10:22
Jazzik
Haze
Heiligschennis!!

Beste Haze! Je kunt natuurlijk roepen wat je wilt, zoals "hok" en commentaar op waar een ander zijn zuurverdiende centjes wel/niet aan uit wil geven. In plaats van zelf met een (passend, zie vraagstelling/eisen) voorstel te komen is dat lekker makkelijk. Je schijnt één ding te vergeten:

Ga 8723297

...en ja, Ga 8723297 is de topic starter die binnenkort een tweedehandse auto wil kopen. En daar heet hij een paar eisen voor... Lees de openingspost nog eens...

Vandaar dat de vergelijking tussen die Space Star en eventuele andere opties wordt gemaakt. Dat heeft helemaal niets met "fanboys" te maken, maar wél met ingaan op de vraag van de topic starter (Overigens had ik al aangegeven dat ik zelf wat anders zou kiezen. Jazeker, ook héél zuinig en ook héél betrouwbaar...).
Dat jij (voor jezelf) heel iets anders, iets wat jij geen "hok" vindt zou kiezen, bijvoorbeeld een Peug 206 1.1 met 60 pk daar heeft de vraagsteller niet echt iets aan, toch?

Mijn bericht was meer in algemene zin en niet specifiek op dit topic. Werd getriggered door dat filmpje van Mechanix en vond het daarom nodig mijn mening te geven. Past misschien niet helemaal in dit topic, maar het blijft een forum.

Feit blijft gewoon dat er een aantal mensen hier zitten die alle Aziatische auto's verheerlijken en dit soort auto's blijven doordrammen terwijl mensen soms zelfs aangeven geen interesse te hebben in die auto's. Ja, ik vind die Aziaten hokken, vormloze poepkarren waar IK niet blij van word. Er zijn meer mensen op deze aardkloot die mijn mening (gedeeltelijk) delen, maar dat vinden sommige mensen hier blijkbaar onbegrijpelijk. Er is meer in het leven dan krampachtig naar dat verbruik te staren en uit te rekenen hoeveel cent je kan besparen met een Aziatische auto.

Mijn 206 vinden sommigen ook een hok inderdaad, maar daar lig ik niet wakker van én ik zit zo'n ding ook niet constant aan iedereen aan te raden omdat ik er te spreken over ben. Maar goed, mooi off topic dit weer, ik ga weer terug naar enkel lezen.
07-05-2020 11:32
Haze
Mijn 206 vinden sommigen ook een hok inderdaad, maar daar lig ik niet wakker van.

Die Space Star vinden sommigen ook een hok inderdaad, maar daar ligt Ga 8723297 (kennelijk) niet wakker van...
Jazzik
Haze
Mijn 206 vinden sommigen ook een hok inderdaad, maar daar lig ik niet wakker van.

Die Space Star vinden sommigen ook een hok inderdaad, maar daar ligt Ga 8723297 (kennelijk) niet wakker van...

Denk dat Ga ook niet meer wakker zal worden in dit topic. Verder wel een vermakelijke discussie weer.
wel 6406986
Nico GTR
Ency

Da's heeeel persoonlijk.

Ik weet zeker dat je het met me eens bent. winking smiley

Overigens verder niks ten kwade van de Verso-S, hij heeft een lekker weggedrag, mooi vlot, best een prima CVT als je daar ff mee om leert te gaan. Lekker overzichtelijk interieur, goed schoon te houden, stil en zuinig.

Een zeer inspiratieloze auto, maar dat is niet erg. Hij doet mij niks en ik vind de stoelen echt heeeeel erg slecht. Ik kreeg er na 15 minuten al pijn mijn rug in. En dan te bedenken dat ik een verlaagde auto heb.....die vrij stug is.

Ik zou kijken naar een 1.2 TCe clio, met in gedachte neming dat je voor een phase 2 gaat, (vanaf 2016 ofzo, die zijn echt wel goed, fijne bak ook)
Anderzijds, ja Spacestar is een A-segmenter. In dat licht bezien zou ik eerder kijken naar de Aygo, C1, 108 vanaf 2015, heel volwassen autootje voor het formaat, fijn stoeltje en rijd top. Beetje langzaam soms maar niet onoverkomelijk en gigantisch zuinig. Ding doet gewoon makkelijk 1 op 20 nu met de verlaagde maximumsnelheid.
Nieuwe i10 is leuk, maar kijk ook zeker even naar Suzuki, ik weet niet of een Ignis in je budget past en anders een ietsje oudere Suzuki Swift met de 1.5 automaat.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2020 15:07 door Nico GTR.
ignis = halfautomaat
108= half automaat
C1= half automaat
aygo = half automaat

Een swift 1.5 automaat is wel heel oud, dan kan hij beter opzoek gaan naar de 1.2.
Auto encyclopedie
ignis = halfautomaat
108= half automaat
C1= half automaat
aygo = half automaat

Een swift 1.5 automaat is wel heel oud, dan kan hij beter opzoek gaan naar de 1.2.

Wat is er mis met een halfautomaat? Ze werken prima hoor in die klasse.
07-05-2020 20:52
Nico GTR
Auto encyclopedie
ignis = halfautomaat
108= half automaat
C1= half automaat
aygo = half automaat

Hij heeft een half automaten trauma en omdat hij het niks vind is het niks en moet niemand het willen.
Epica
Nico GTR
Auto encyclopedie
ignis = halfautomaat
108= half automaat
C1= half automaat
aygo = half automaat

Hij heeft een half automaten trauma en omdat hij het niks vind is het niks en moet niemand het willen.

Zomaar twee voorbeelden

[www.autoweek.nl]

[www.autoweek.nl] review waarin berijder zegt dat hij in de Manuel moet schakelen
07-05-2020 21:47
Ook een gewone automaat kan kapot hoor. smiling bouncing smiley

Een semi automaat is niks als je van vlot rijden houdt. Voor gewoon stadsverkeer en snelwegrijden voldoet het prima, zeker met een A segmenter.
Auto encyclopedie
Epica
Nico GTR
Auto encyclopedie
ignis = halfautomaat
108= half automaat
C1= half automaat
aygo = half automaat

Zomaar twee voorbeelden

[www.autoweek.nl]

[www.autoweek.nl] review waarin berijder zegt dat hij in de Manuel moet schakelen

Elke auto kan stuk. En ja een extra onderdeel is extra kans op stuk. Wil je een auto die niet stuk gaat? Koop een fiets. En ook die kan stuk.
Tweedehands auto
07-05-2020 22:27
Nico GTR
Her rijdt alleen verschrikkelijk. Maar goed, als je om medische redenen geen schakelauto kan kopen en niet veel budget hebt is het een uitkomst vermoed ik. Zo niet, dan zie ik echt niet waarom je zo'n ding ooit zou prefereren boven een handbak, zelfs als het bij PSA vandaan komt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2020 22:52 door DeeTwee.
Volgens mij is de spacestar de uitkomst met zijn cvt bak als je weinig budget hebt, dus ik snap Nico GTR niet dat hij liever voor een semi automaat gaat die in de 108, c1 en aygo zit.

reviews spacestar automaat

Ik heb zelf helemaal niks met de spacestar, maar aangezien ik mij wel kan verplaatsen in iemand die in dat Segment iets zoekt , zet ik mezelf graag opzij.
Auto encyclopedie
Volgens mij is de spacestar de uitkomst met zijn cvt bak als je weinig budget hebt

Nou, dan zou ik toch echt eerder zo'n Yarisje nemen. Kan geen reden verzinnen waarom je een Spacestar zou kiezen.
Mechanix
Auto encyclopedie
Volgens mij is de spacestar de uitkomst met zijn cvt bak als je weinig budget hebt

Nou, dan zou ik toch echt eerder zo'n Yarisje nemen. Kan geen reden verzinnen waarom je een Spacestar zou kiezen.

Ben ik met je eens, maar dan heb je of een semi automaat of een nieuwere met cvt en je belaald meer.
Auto encyclopedie
Mechanix
Auto encyclopedie

Ben ik met je eens, maar dan heb je of een semi automaat of een nieuwere met cvt en je belaald meer.

Een auto is meer dan alleen de automaat. Althans, voor mij dan. En een hybride Yaris kan je voor ca. 12k prima krijgen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.