Hulp bij koop tweedehands auto

Gepost door Robin 8760934 
Beste forum leden,

Ik ben momenteel genoodzaakt om met enige spoed een goede tweedehandsauto te kopen. Dit wordt de eerste keer dat ik een auto ga kopen, ben zelf niet heel bekend met auto's en mijn ouders zijn niet in het land om me hierin te assisteren. De enige optie is om goed online research te doen om de juiste keuze te maken. Na wat rondkijken was mijn eerste voorkeur de Honda Civic, leek me een goede auto alleen moet je oppassen voor de problemen van de batterij. Na wat verder kijken is mijn voorkeur meer naar de Honda Insight gegaan.

Mijn budget is ± €6.000 euro, iets daarboven is ook geen probleem als dat mij een goede auto geeft waar ik nog een aantal jaren mee vooruit kan. De auto gaat vooral gebruikt worden voor woon/werk verkeer (±60km per dag) en vakanties/familie bezoeken in het buitenland. Zelf heb ik de volgende auto gevonden die mij wel aanspreekt.

Honda Insigt

Mochten jullie suggesties hebben en links zou dat mij erg helpen in mijn keuze.

Alvast bedankt.
Lijkt mij een prima auto.
Hoeveel km's denk je per jaar te rijden? 60 kilometer per dag en plus ..? Hoeveel is dat per jaar?
Jazzik
Het is een prima auto: [www.anwb.nl]

dat dacht ik ook

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2020 17:52 door Robin 8760934.
Greg 190780
Hoeveel km's denk je per jaar te rijden? 60 kilometer per dag en plus ..? Hoeveel is dat per jaar?
ongeveer 20.000km per jaar
De Honda Insight is gewoon een hele goede en betrouwbare auto, probeer de auto ook goed uit op de snelweg, bij mij viel de Insight af omdat andere auto's stiller waren en een betere rechtuit stabiliteit hadden. Je merkt dat de auto op het onderstel van een B segment auto staat.

Ik zou de Honda Civic Hybrid niet zo maar afschrijven, bij de meeste auto's is accupakket al vervangen, laat de staat van het accupakket wel controleren door de Honda dealer voor aankoop. De Civic is meer auto.

Beide Honda's zijn gewoon een goede keus.

Ik zou ook gewoon naar gewone auto's kijken zoals de Renault Clio 4 vanaf 2013, Kia Rio of Ford Fiesta. Of een klasse groter zoals de de Renault Mégane, Kia Ceed of Ford Focus.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2020 20:29 door ak2.
Nog een (of eigenlijk de meest voor de hand liggende...) keus voor een hybride is een Prius. Gewoon één voorbeeld : [www.autotrack.nl]

Conclusie
Het wat eigenaardige model moet je voor lief nemen. Prius ‘2’ is een praktische vijfdeurs hatchback, met aardig wat interieurruimte, die bijzonder gemakkelijk rijdt. Daarbij is de Prius bijzonder zuinig en kwalitatief één van de allerbeste auto’s die voor geld te koop zijn.
Bron: [www.anwb.nl]
[www.youtube.com] (Oude test. Vergeet het bijtelling- en wegenbelastingverhaal)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2020 20:25 door Jazzik.
Ik krijg de indruk dat TS wel iets met Honda heeft. Een Insight is dan een logische keuze binnen het budget.
Lijkt me een prima en verstandige keuze, niets op af te dingen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.