gelukkig

overboden

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2020 17:48 door Kenneth van den Heuvel.
Tja

ik heb( hoe stom ook ) een bod gedaan op een auto bij BVA .Voor dat ik naar de kijkdagen ben geweest.
Je meent het!
Dus omdat jij "nogal dom" bent geweest ga je nu op een openbaar forum verkondigen dat niemand daar meer een auto moet kopen?
Klinkt als laster en dat zou ik als BVA niet echt leuk vinden.
Ja en daarom zijn er kijkdagen, maar dacht je nu echt een koopje te willen slaan bij BVA.
Dit is en blijft ten alle tijden een gok, dit had je mijn inziens ook van te voren kunnen weten.

Nu ben ik wel benieuwd om wat voor een auto het gaat??
De volgende keer zou ik eens kijken bij Jet Cars misschien heb je daar meer geluk

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2020 15:24 door Bobbeltje.
ja ik ben dom geweest.maar zij vertellen niet dat lampjes branden in de beschrijving.dus misleiding
Kenneth
de biedingen liepen op

Maar dan ben je toch niet de hoogste bieder?
sterkte Kenneth, volgens mij koop je bij veilingen "as is", zoals hij erbij staat en zonder garantie etc.
Als jij ongezien een bod doet op een auto, ligt de verantwoording voor de 'kwaliteit' van de auto toch bij jou?
Ik hoop voor jou dat het een kleinigheidje is, en dat je uiteindelijk een goede koop gedaan hebt.
jawel,er heeft niemand meer overheen geboden.
Geef eens aan om welke auto het gaat.

Heb je al een bevestiging ontvangen. Bij BVA krijg je die pas 3-5 dagen na sluiting bieding. In die tijd wordt jouw bod met de achterliggende aanbieder besproken. Mogelijk ligt jouw (hoge) bod nog ver onder de minimum prijs.

Lees de voorwaarden van BVA goed. Ergens, mogelijk niet bij alle auto's, staat hoe je van de koop afkunt/ af kunt kopen.
En ik denk dat het netjes zou zijn als je de topic titel wat zou aanpassen. :-)
Kenneth van den Heuvel

nu vraag ik me als ik hem gewoon niet afteken ?

Dat is natuurlijk net zo'n slecht idee als bieden zonder kijken maar niet de risico's daarvan accepteren. Domweg weigeren om je gewonnen kavel te betalen en af te halen maakt dit vooral een nog duurder en langdradiger avontuur.

Overigens ben je niet de enige, klacht.nl staat vol met soortgelijke gevallen die denken dat het allemaal net zo vrijblijvend is als bieden op marktplaats...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2020 16:14 door D Elzinga.
Ik zou eerst maar eens de titel van dit onderwerp aanpassen, die slaat nergens op.
Een auto kopen op een veiling en niet naar de kijkdagen gaan.
Groter risico kun je in deze wereld niet lopen.
Gelukkig schrijf je zelf al dat je stom geweest bent.
Als je geluk hebt gaat de aanbieder niet met je bod akkoord.
Anders zit er niets anders op als je verlies te nemen.
Kenneth van den Heuvel
nu vraag ik me als ik hem gewoon niet afteken ? de auto voldoet namelijk niet aan de beschrijving.
Als je niet aftekent krijg je de auto niet en worden er wel (veiling)kosten in rekening gebracht lijkt me. Ik weet niet hoe dit bij BVA werkt, maar waarschijnlijk een percentage van je bod?

Andere optie is de auto wel gewoon afnemen en z.s.m. met de auto naar een garage gaan voor een diagnose. Als daaruit duidelijk wordt dat de auto niet voldoet aan de beschrijving én dit voor BVA wel kenbaar moet zijn geweest kun je eventueel vervolgstappen ondernemen.
Kenneth van den Heuvel
ja ik ben dom geweest.maar zij vertellen niet dat lampjes branden in de beschrijving.dus misleiding

BVA is een keurig veilingbedrijf waar grote mensen zonder garantie kopen. Niets voor jou dus, als ik je berichten zo lees. Intussen besmeur je wel hun naam met dit kansloze topic, en dus maak ik een melding en vraag ik om een slotje.

En nee, ik werk niet voor BVA, ik stoor me er aan dat eerzame bedrijven zo makkelijk door het slijk worden getrokken door domme mensen.
Ik snap je probleem niet helemaal, je koopt een auto die goedkoper is dan dat je hem ergens anders koopt waarschijnlijk nog voor een prijs die te mooi is om realistisch te zijn rn je gaat dan nog klagen als er iets aan de hand is.
Wat verwacht je voor die prijs? Een a uto die probleemloos is.
Daarbij is BVA niet verantwoordelijk voor de staat van de auto, zij veilen hem alleen.
Ik denk dat het eraan ligt of het een faillissementsveiling betreft.
Als dit het geval is: helaas pindakaas.

Als dit niet het geval is: dan is het m.i. reguliere handel.
Dan moet de verkopende partij conform verwachtingen leveren en daar hier hier geen sprake van. Dit gebrek had de verkoper kunnen weten en moeten melden.
BVA dus in gebreke stellen. Levert je wel een hoop gedoe op. Uiteindelijk krijg je je geld wel terug. De verkoper hoopt gewoon dat 80% het opgeeft.
spoiler alert

Dan moet de verkopende partij conform verwachtingen leveren en daar hier hier geen sprake van. Dit gebrek had de verkoper kunnen weten en moeten melden.
BVA dus in gebreke stellen. Levert je wel een hoop gedoe op. Uiteindelijk krijg je je geld wel terug. De verkoper hoopt gewoon dat 80% het opgeeft.
Daar ga je de mist in, BVA houdt zich niet bezig met de staat van de auto.
Epica
spoiler alert

Dat is ook niet geheel waar, men stelt wel een rapportje op van de auto. Echter niet zo uitgebreid als bijvoorbeeld BCA, en je moet er dus ook zeker niet blind op varen.
D Elzinga
Epica
spoiler alert

Dat is ook niet geheel waar, men stelt wel een rapportje op van de auto. Echter niet zo uitgebreid als bijvoorbeeld BCA, en je moet er dus ook zeker niet blind op varen.
Ik heb een aantal auto's bekeken en bij geen van allen stond iets over de binnenkant/storingen ed. Overal stast het zelfde standaard zinnetje alleen bij 1 stond nog ster in de voorruit.
Maar er staat overal ook bij dat zij niet de verkoper zijn alleen de veiler.
Hier is alles immers al mee gezegd, toch?

Kenneth van den Heuvel

ik heb( hoe stom ook ) ... enz. enz.

domoor Kenneth

De ondertekening geeft gelukkig wel enige zelfkennis aan...
god ja ik ben dom,
BVA heeft ook plichten , veel van jullie lullen zo stom . en keuren misleiding dus goed.het gaat er niet eens om dat ik eerst had moeten gaan kijken .
Als je op BVA koopt weet je dat er wat mee kan zijn.ja ik ook
maar BVA is wel verplicht dat te melden in de beschrijving .doen ze dat niet.dan misleiden zei de evt kopers.
mij in dit geval .
Kenneth van den Heuvel
god ja ik ben dom,
BVA heeft ook plichten , veel van jullie lullen zo stom . en keuren misleiding dus goed.het gaat er niet eens om dat ik eerst had moeten gaan kijken .
Als je op BVA koopt weet je dat er wat mee kan zijn.ja ik ook
maar BVA is wel verplicht dat te melden in de beschrijving .doen ze dat niet.dan misleiden zei de evt kopers.
mij in dit geval .
Nee ze misleiden helemaal niemand, je moet gewoon goed de tekst lezen. Zo staat er dat je EERST moet kijken voor je een bod uitbrengt doe je dat niet dan neem je bewust een risico. Je probeert nu gewoon jou stommiteit in de schoenen van BVA te stoppen.
Epica
Ik heb een aantal auto's bekeken en bij geen van allen stond iets over de binnenkant/storingen ed. Overal stast het zelfde standaard zinnetje alleen bij 1 stond nog ster in de voorruit.
Maar er staat overal ook bij dat zij niet de verkoper zijn alleen de veiler.

Nou, ook bij de heel goedkope barrels staan de echt ernstige defecten er vaak wel bij, voorbeeld: [www.bva-auctions.com]

Maar nogmaals, ik zou niet voor 100% van die beschrijving uitgaan. Eerst kijken en dan bieden, of blind bieden als je het risico daarvan zonder meer aanvaardt (ik bood bij Troostwijk afgelopen week ook ongezien op een Combootje met een brandend abs-lampje, maar voor de 350 euro waar hij toen op stond durfde ik dat wel aan. Helaas werd ik daarna nog best flink overbodengrinning smiley).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2020 17:43 door D Elzinga.
witte peugeot 208 2013
Re: gelukkig
17-03-2020 17:53
[www.bva-auctions.com]

Deze dus? Lol, er staat dan ook:

Kom naar de kijkdag voor uw eigen oordeel.

En je ziet op de foto's ook dat het ding zelf aangeeft dat ie een beurt nodig heeft. Misschien niet eens een heel verkeerde auto na wat onderhoud.
17-03-2020 18:02
En er staat: "Dit betreft een openbare veiling. Een geplaatst bod op deze kavel is onherroepelijk en bindend. Maak gebruik van de kijkmogelijkheden voordat u een bod plaatst. Op deze kavel is het herroepingsrecht niet van toepassing."
17-03-2020 18:15
En dan lezen we:
Peugeot 208 1.2 VTI Allure Leder/Navigatie, 7-KPZ-27
Sluit in02:36:54
Dit betreft een openbare veiling. Een geplaatst bod op deze kavel is onherroepelijk en bindend. Maak gebruik van de kijkmogelijkheden voordat u een bod plaatst. Op deze kavel is het herroepingsrecht niet van toepassing.

Had u nog vragen...??? confused smiley
17-03-2020 18:16
D Elzinga
[www.bva-auctions.com]

Deze dus? Lol, er staat dan ook:

Kom naar de kijkdag voor uw eigen oordeel.

En je ziet op de foto's ook dat het ding zelf aangeeft dat ie een beurt nodig heeft. Misschien niet eens een heel verkeerde auto na wat onderhoud.

Best nette auto toch?
17-03-2020 18:18
Allemaal opgelost? Mooi.

Ivanov
AutoWeek Moderator
Deze discussie is gesloten.