Nieuwe zakelijke leasebak

Gepost door Martijn 2206626 
Beste Autoliefhebbers,

Mijn vrouw start binnenkort bij haar nieuwe baan en heeft daarbij recht op een leaseauto. Voor ons een nieuw fenomeen aangezien we beiden nog niet eerder in de gelegenheid zijn geweest. In de aanloop naar haar arbeidsvoorwaardengesprek probeer ik een aantal dingen uit te zoeken en ik hoop hier wat input te mogen krijgen van de ervaringsdeskundigen.
  • Met deze passage in de autorichtlijnen:

op basis van een 40-urige werkweek (fulltime dienstverband). Indien sprake is van een aantal lager
    overeengekomen gewerkte uren per week van de medewerker worden voormelde leasetarieven naar rato vastgesteld.
    wordt daarmee echt bedoelt dat als je liever 36- of 32-uur werkt dat je leasebedrag dan 1/8 of 2/8 lager wordt?
  • Weet iemand wat wordt bedoelt met "courantheidsklasse A" waar het gaat over de autorichtlijnen?
  • Is er op de een of andere manier achter te komen met welke leasemaatschappij haar toekomstige werkgever zaken doet?
  • Max. maandbedrag X op basis van 36 maanden en 30.000 km/jaar is maandbedrag X dan een beetje vergelijkbaar met private lease op basis van dezelfde looptijd en km's?
  • Mijn vrouw wil perse automaat, drukt dat bij zakelijk leasen heel zwaar op je lease-budget?
Ik zou zo graag alvast een beetje oriënteren wat er mogelijk is binnen haar budget.

Alvast hartelijk dank voor al het meedenken!
Eerste punt is wel een aparte. Dat zou betekenen dat iemand die dezelfde functie doet in minder tijd een kleinere auto daarvoor kan gebruiken. Terwijl je toch een auto “krijgt” omdat ze vinden dat je die nodig hebt voor je werk.nut smiley
Ik betaal meer eigen bijdrage omdat ik 90% werk. Heb immers meer tijd om m privé te gebruiken.......denkt men dan.

Private lease is volgens mij wel een andere calculatie. Wat ik altijd deed was Direct Lease gebruiken. Daar kun je calculeren en dan heb je een idee. Weet echter niet of dat nog bestaat. Is voor mij alweer een tijdje geleden.

Automaat is duur. Maar in het algemeen: deel de kosten door de looptijd en je weet ongeveer wat je extra kwijt bent per maand. De leasemij is geen charitatieve instelling.winking smiley
Automaat begint steeds wat minder duur te worden. De meerprijs neemt af en het wordt steeds iets couranter.
Vwb dat parttime, dat herken ik wel. Inderdaad een lager lease tarief als je parttime werkt.
Rembrandt
Eerste punt is wel een aparte. Dat zou betekenen dat iemand die dezelfde functie doet in minder tijd een kleinere auto daarvoor kan gebruiken. Terwijl je toch een auto “krijgt” omdat ze vinden dat je die nodig hebt voor je werk.nut smiley
...

Nee hoor bij heel veel kantoorbanen is het gewoon een onderdeel van het salaris en kan je ook kiezen of je het als salaris of auto wil

@TS

Courantheidsklasse A is een PDF van hun leasemaatschappij waar je om zou kunnen vragen. Vraag ze meteen een paar modellen te noemen die mogelijk zijn binnen de vergoeding.

Het zijn de doorsneewagens zoals bijvoorbeeld deze:

[objectstore.true.nl]

Automaat is geen punt natuurlijk, ietsje duurder bij kleinere auto's, standaard bij hybrides of grotere wagens.

3 jaar maal 30.000km kan je niet met private lease vergelijken. Maar doorgaans noemen ze ex BTW bedragen. Kijk eens bij directlease.nl.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-02-2020 23:58 door V0RQ.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.