Angst THP motor 2015 Peugeot RCZ-R?

Gepost door Red 2884688 
Ik overweeg een Peugeot RCZ-R uit 2015 te kopen maar na het lezen over de THP motoren ben ik toch een beetje bang geworden.

Ik lees dat er m.n. problemen zijn rond 2010.

Zouden THP motoren in RCZ-R model uit 2015 deze problemen ook hebben?

Groet
Red
Is er nog ruimte voor alternatieven? Gt86 bijvoorbeeld
Audi TT heb ik als alternatef. Maar lees dat de TFSI motor ook problemen heeft eye rolling smiley

Ben zelf niet zo gecharmeerd vsan de GT86 en BRZ (maar dat is puur smaak).
Je zou nog aan een Z4 of Porsche Cayman/Boxter kunnen denken. Ik heb zelf vooral verhalen over de 1.6THP gehoord, geen idee of de 2.0 uit hetzelfde "hout" is gesneden.

Als je heel graag een RCZ wil en een beetje overweg kan met Engels, ga dan hier eens rondkijken. Dergelijke fora staan vaak vol met nuttige info, inclusief tips waar op te letten bij aanschaf, kinderziekten etc.
Red 2884688
Ik overweeg een Peugeot RCZ-R uit 2015 te kopen maar na het lezen over de THP motoren ben ik toch een beetje bang geworden.

Ik lees dat er m.n. problemen zijn rond 2010.

Zouden THP motoren in RCZ-R model uit 2015 deze problemen ook hebben?

Groet
Red

De distributieketting was in de loop van 2012 opgelost, en in 2014 is er ook een flinke update geweest.

Een 1.6 THP blijft wel gevoelig voor vervuiling, en een hoger olieverbruik.
Een 1.6 THP uit 2015 is veel beter dan de eerste versies, maar is ook niet helemaal vrij van problemen.

Ik vind de RZR R echter z'on gave auto dat ik het risico bij een later exemplaar denk ik wel aan zou durven.

Misschien zijn de Fiat 124 Spider en Mazda MX 5 leuke alternatieven.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-02-2020 07:46 door ak2.
MatthijsL
Je zou nog aan een Z4 of Porsche Cayman/Boxter kunnen denken. Ik heb zelf vooral verhalen over de 1.6THP gehoord, geen idee of de 2.0 uit hetzelfde "hout" is gesneden.

Als je heel graag een RCZ wil en een beetje overweg kan met Engels, ga dan hier eens rondkijken. Dergelijke fora staan vaak vol met nuttige info, inclusief tips waar op te letten bij aanschaf, kinderziekten etc.
De Rcz R heeft ook gewoon de 1.6thp
de Rcz was er ook met een 2.0 , namelijk een 2.0 hdi. is het bij thp net zoals tsi hoe meer vermogen hoe meer problemen?Dan is de sirocco met 122 pk misschien nog iets. Die is het minste slecht.

Je kan ook voor een eerste generatie tt gaan, van de laatste bouwjaren, die heeft de 1.8 twintig klepper.

Nissan 350/370 nog een idee?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-02-2020 09:21 door Auto encyclopedie.
Auto encyclopedie
de Rcz was er ook met een 2.0 , namelijk een 2.0 hdi. is het bij thp net zoals tsi hoe meer vermogen hoe meer problemen. Dan is de sirocco met 122 pk misschien nog iets. Die is het minste slecht.

Je kan ook voor een eerste generatie tt gaan, van de laatste bouwjaren, die heeft de 1.8 twintig klepper.

Heb je hem weer met zijn niet interessante informatie, hij is op zoek naar een R en die zijn er niet als hdi dus de hele info mag je gewoon weglaten, net zoals een TT van de eerste generatie, iemand die een auto wilt kopen uit 2015 zit echt niet op een auto uit 2006 minimaal te wachten.
OT: Is een Megane RS een optie of een slagje kleiner de Clio RS (alleen geen coupe), wat zoek je precies en wat is eventueel je budget?

Gaarne vriendelijk reageren op het forum.

Terence
Autoweek moderator

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-02-2020 12:11 door Terence.

De Rcz R heeft ook gewoon de 1.6thp

Oeps je hebt gelijk! eye rolling smiley Geen idee hoe ik daarop kwam, misschien dan toch met die HDI in de war..
Bedankt iedereen voor de informatie. Ik waardeer het enorm.

Ik ben bij TT en RCZ-R uitgekomen omdat ik absoluut 4 zitplaatsen wil. Ik weet dat achterin beperkt is, maar iets is beter dan niets :-)

Voor de rest zoek ik inderdaad een model vanaf 2014 met niet meer dan +/- 60.000 km.
Als er nog andere opties zijn hoor ik het wel :-)

Ik vraag me af of ik met een TT 2.0 TFSI misschien beter af ben dan als de THP motor zoveel problemen geeft.
Bij de reviews lees je alleen positieve verhalen van de bezitters, dus wellicht valt het mee.
De motor vervuild vooral door kleine stukjes te rijden en door alleen laag in touren te rijden.
Wellicht dat de RCZ-R rijder er daardoor minder last van heeft.
Het is wel een hele gave wagen en zeker in Duitsland goedkoop in aanschaf.
Auto encyclopedie
de Rcz was er ook met een 2.0 , namelijk een 2.0 hdi. is het bij thp net zoals tsi hoe meer vermogen hoe meer problemen. Dan is de sirocco met 122 pk misschien nog iets. Die is het minste slecht.

Wat een geleuter. Topic starter vraagt toch niet om op te noemen welke wagens er allemaal op de markt zijn? Hij vraagt informatie over de 1.6 THP in een RCZ.
Trouwens een Scirocco van 122 pk met deze Peugeot vergelijken, waarom er geen Dacia bijhalen: ook betrouwbaar.
De informatie over de HDi klopt trouwens helemaal niet: 1.6 had problemen in zijn beginjaren, de 2.0 is gewoon een stevige betrouwbare motor. Maar ook dat is eigenlijk niet de vraag.
AK2 heeft trouwens de nodige antwoorden gegeven.
iDS
Auto encyclopedie

Wat een geleuter. Topic starter vraagt toch niet om op te noemen welke wagens er allemaal op de markt zijn? Hij vraagt informatie over de 1.6 THP in een RCZ.
Trouwens een Scirocco van 122 pk met deze Peugeot vergelijken, waarom er geen Dacia bijhalen: ook betrouwbaar.
De informatie over de HDi klopt trouwens helemaal niet: 1.6 had problemen in zijn beginjaren, de 2.0 is gewoon een stevige betrouwbare motor. Maar ook dat is eigenlijk niet de vraag.

Uuh in 2e instantie vraagt ts dat wel zie 14-02 om 7:55
Een zeldzame veloster turbo, vermoed wel een import. Maar staan ook zelden te koop. Heb je genoegen met een turboloze dan zijn er wel originele nl uitvoeringen.

veloster turbo

Die THP is zo slecht nog niet....intern verschilt die wel een beetje van de "reguliere" 1.6. Dat vermogen draai je niet heel makkelijk dus een en ander is best wel versterkt.

Vervuiling is met die direct ingespoten dingen altijd wel een punt, maar goed, die auto is niet kinderachtig, dus rustig warmrijden en het gas er gewoon vol op. Elke 15.000 km olie verversen of anders elk jaar olie verversen. Overweging om dat nog iets eerder en vaker te doen als je op het circuit bent geweest. Goede kwaliteit zoals voorgeschreven. Dan is volgens de reviews geen heel slechte.

Bedenk ook dat dit blok in vele Mini's ligt. Met name de JCW....

De smile is soms meer waard denk ik dan. winking smiley Maak het overigens wel een prioriteit om er een te vinden met een sluitende en goede onderhoudshistorie. Dan ga je er echt veel plezier aan beleven. Fantastische auto en ruimte voor een mountainbike in de kofferbak. thumbs up
3 jaar een RCZ-R (2014) gehad 50.000km mee gereden enigste was een brandstofpomp die raar deed en onder garantie werd vervangen.
Olie verbruik tussen de beurten 0.
Vaak op het circuit mee gereden en had iets meer pk's dan de 270.
De RCZ-R thp is ook niet hetzelfde blok als de 156 of 200 pk versie.

Daarvoor 5 jaar de 200 pk rcz gehad , geen problemen mee gehad 80.000 km.
Deze luste wel 1 liter olie tussen de beurten (20.000 km)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-02-2020 19:01 door axxel.
iDS
Auto encyclopedie

Wie zegt in dit topic trouwens dat de 2.0 hdi een onbetrouwbaar blok is.
Wanneer TS eventueel voor de TT gaat in dezelfde bouwjaren kom je uit op de Audi TT 8V (type III). Deze is absoluut goed en rijd fijn. Ik rijd zelf met dit type, alleen met een TDI in het vooronder, en inmiddels heeft deze 74dkm zonder problemen gedraaid. Maar de nieuwere TFSI motoren doen het goed, evenals met bakken, onderstel en verdere afwerking kom je niet voor verassingen te staan.

Jos.
74.000km voor een diesel is een peulenschilletje. Tenminste dat mag ik hopen..
Ik heb dit weekend een mooie 200pk RCZ aangeschaft uit 2011 aangeschaft. Hopelijk ga ik er veel plezier van hebben smileys with beer
Iedereen bedankt voor de tips hier!!
Red 2884688
Ik heb dit weekend een mooie 200pk RCZ aangeschaft uit 2011 aangeschaft. Hopelijk ga ik er veel plezier van hebben smileys with beer

Super vet! Veel plezier ervan en een fotootje plaatsen of een topic bijhouden mag altijd. winking smiley
Red 2884688

Gaaf, gefeliciteerd!
Benieuwd naar de foto's
Veel plezier er mee, het blijft toch wel een erg gave auto.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.