Hatchback met 5 deuren ter vervanging van mijn Suzuki Swift 1.5

Gepost door T 7113032 
Zoals de titel al zegt; ik heb nu een Suzuki Swift 1.5 uit 2005 met zo'n 127000 km op de teller. De auto doet het prima.
Dit is onze tweede auto naast een Ford C-Max. Ik gebruik hem het meeste voor woon-werk verkeer, maar incidenteel moet het gezin ook mee.
Aangezien de Swift een 3-deurs auto is ben ik aan het kijken naar een 5 deurs hatchback om makkelijker bij de achterbank te komen.

Eisen:
  • Budget: max. 4000 Euro.
  • Auto die niet onderhevig is aan roest. Ik rijd in de zomer op een motor naar mijn werk, dus de auto zal vooral in de winter en met slecht weer gebruikt worden.
  • Het lieft een beetje vlotte auto (100+ PK?)
  • Brandstof: benzine

Ik heb al zitten kijken naar een Mazda 3, maar die schijnen toch wel last van roest te hebben.
Zijn er andere modellen die ik over het hoofd zie?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2020 14:33 door T 7113032.

De auto doet het prima.

+

incidenteel moet het gezin ook mee.

+

Budget: max. 4000 Euro.

Gewoon lekker doorrijden, vrij onzinnig om voor die paar keer dat er iemand achterin moet een andere auto te kopen terwijl de huidige blijkbaar verder perfect voldoet, dan maar even die stoel omklappen en 5 seconden langer bezig om in en uit te stappen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is niet omdat het moet, maar omdat het (misschien) kan.
Doorrijden is wel een optie inderdaad.
Total Loss

De auto doet het prima.

+

incidenteel moet het gezin ook mee.

+

Budget: max. 4000 Euro.

Gewoon lekker doorrijden, vrij onzinnig om voor die paar keer dat er iemand achterin moet een andere auto te kopen terwijl de huidige blijkbaar verder perfect voldoet, dan maar even die stoel omklappen en 5 seconden langer bezig om in en uit te stappen.
Daarbij heb je ook geen budget om echt iets knaps te kopen.
Timmerman
Zoals de titel al zegt; ik heb nu een Suzuki Swift 1.5 uit 2005 met zo'n 127000 km op de teller. De auto doet het prima.
Dit is onze tweede auto naast een Ford C-Max. Ik gebruik hem het meeste voor woon-werk verkeer, maar incidenteel moet het gezin ook mee.
Aangezien de Swift een 3-deurs auto is ben ik aan het kijken naar een 5 deurs hatchback om makkelijker bij de achterbank te komen.

Eisen:
  • Budget: max. 4000 Euro.
  • Auto die niet onderhevig is aan roest. Ik rijd in de zomer op een motor naar mijn werk, dus de auto zal vooral in de winter en met slecht weer gebruikt worden.
  • Het lieft een beetje vlotte auto (100+ PK?)
  • Brandstof: benzine

Ik heb al zitten kijken naar een Mazda 3, maar die schijnen toch wel last van roest te hebben.
Zijn er andere modellen die ik over het hoofd zie?

Voor die paar keer zou ik gewoon de 3 deurs Swift houden.

Alternatieven kunnen zijn de Fiat Grande Punto/ Punto EVO, of Renault Clio 3.
Voor €4000 zou ik geen beter alternatief weten dan de huidige Swift.
Bedankt voor de reactie allemaal. Het is duidelijk, ik blijf nog even lekker doortuffen met de Swift.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.