Lease opties: hoge (sportieve) zit

Gepost door Martijn 8484294 
Ik heb auto's in het verleden auto's zoals een Volvo v40 gehad, maar ik zoek nu een nieuwe auto met een hogere zit, met voldoende ruimte ivm de kleine en reizen.

Ik heb bijvoorbeeld al de cx-5 gereden en hoewel deze voldoet aan de eisen vind ik de zit maar niets. Waarschijnlijk omdat ik altijd het cockpit gevoel ben gewend. Zodoende de cx-30 getreden en die beviel en heel stuk beter, alleen is de ruimte hier weer een stuk minder, maar het display in het raam is wel erg handig vind ik zelf. Uiterlijk wel wat minder dan de mooie cx5.

Zijn er vergelijkbare auto's op de markt met een hogere zit en een cockpit gevoel met voldoende ruimte? Kwa rij ervaring ben ik dus vooral Volvo gewend.

Ik ben benieuwd naar de opties die jullie aanrader.

Budget ongeveer 40k voor lease.
Wat bedoel je met cockpit gevoel? Dat je ingebouwd zit?

Een auto met hoge maar fijne zit is de Opel Grandland X bijvoorbeeld,met AGR stoelen.
Auto's die er tussen in zitten zijn bijvoorbeeld de Kia Xceed, Mercedes GLA, Lexus UX, Kia Stonic, Subaru XV, of de verhoogde Ford Focus Active.

De Lexus en Mercedes zijn wel boven de € 40.000,00

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-02-2020 22:34 door ak2.
Bobslee
Wat bedoel je met cockpit gevoel? Dat je ingebouwd zit?

Een auto met hoge maar fijne zit is de Opel Grandland X bijvoorbeeld,met AGR stoelen.

Dat inderdaad, niet op de stoel, maar in de stoel.
Ik stel bij een geleende Suv ook altijd de stoel zo laag mogenlijk in als ik erin moet rijden. Vreselijk die hoge zit. Maar waarom dan een Suv kiezen als het je eigen vervoer moet worden?
Jan 7171015
Ik stel bij een geleende Suv ook altijd de stoel zo laag mogenlijk in als ik erin moet rijden. Vreselijk die hoge zit. Maar waarom dan een Suv kiezen als het je eigen vervoer moet worden?

Mijn vrouw is zwanger en dus is een hogere instap makkelijker voor haar en met een kinderstoel en een v40 is dat ook niet prettig, ik moet nu ook gebukt de kleine erin zetten, laten we het maar niet over ruimte hebben..

Een Mazda cx 30 bijvoorbeeld heeft een mooie instap en ik zoek wat vergelijkbaars. Hoeft geen enorme hoge instap te zijn, maar meer comfortabel.
Heb je wel eens in de nieuwe 3008 gezeten?
[www.autotrack.nl]
Bmw 2 serie? Maar loopt al even mee, of ik heb iets gemist?
Voor 40K is die Xceed volgens mij wel een hele goede optie. Moet natuurlijk je smaak zijn, maar ik vind het een hele mooie auto.
CX5 lijkt me dan inderdaad een stapje te ver/groot.

3008, Xceed, CX30. Volgens mij zit je dan al wel op de goede weg.winking smiley
Auto encyclopedie
Bmw 2 serie? Maar loopt al even mee, of ik heb iets gemist?
Had ik naar gekeken, maar bij een 218i heb je weinig over voor opties.
Xceed dacht ik ook gelijk aan, beetje mengeling tussen SUV en gewone auto. Je ze meer al een gewone auto maar dan wel iets hoger. thumbs up Bovendien kun je hem heel luxe aankleden als je dat zou willen.

En ik heb nog nooit in een volvo XC40 gezeten of gereden, maar als je volvo gewend bent zou je daar ook eens kunnen kijken of het jou wat lijkt. Met 40K moet het net lukken als je niet gek doet met de opties.
Is een Toyota C-HR misschien wat voor je? Wel een wat hogere zit, maar toch zit je sportief diep in de auto.
Sportieve zit: mountainbike of racefiets. In een auto zitten is per definitie niet sportief.
In de Autoweek van vorige week stond een test met de Xceed, CHR, Qashqai en CX30.
R Wolters
Sportieve zit: mountainbike of racefiets. In een auto zitten is per definitie niet sportief.
Dat is jou mening geen feit, voor de rest voegt dit weinig toe aan de discussie.
Epica
R Wolters
Dat is jou mening geen feit, voor de rest voegt dit weinig toe aan de discussie.

Ik weet nog een hoge ('sportieve') zit: Een stoeltje in de bovenring van het stadion.... Voor de rest voegt ook dit weinig toe aan de discussie.
R Wolters

Als je zo gaat beginnen; Sportief en zitten is sowieso een contradictio in terminis.drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.