BETROUWBARE 7p auto rond 7k

Gepost door erwindew 
Hallo Allemaal,

Wij willen ivm opname pleegkinderen een 7 persoons occasion kopen.
Nou is ons budget maar max 7000 euro.
Nou zat ik naar een Mazda 5 of Toyota Verso te kijken.
Beide staan bekend om betrouwbaarheid. Maar wat ik vind is vaak tussen 150k en 200k aan km's.
Is dit voor deze auto's te doen? of komen er dan vele problemen aan?

graag jullie advies/hulp. Alle adviezen zijn welkom big smile smiley

Alvast super bedankt spinning smiley sticking its tongue out
Het mooiste zou zijn als je een auto hebt waarvan de volledige geschiedenis/onderhoud bekend is. Maar je zou dat kunnen informeren.
[www.autotrack.nl]
als deze slecht onderhouden is dan kun je er nogal wat van verwachten, als er netjes mee omgegaan is in al die jaren en goed onderhouden is dan kun je er nog lang plezier aan hebben.

Neemt niet weg dat het auto's op leeftijd zijn, dus dat er iets stuk gaat kan altijd. Maar in de basis zijn het goed gebouwde auto's.

wel zou ik gaan passen in de auto's. Als je echt regelmatig alle 7 zitplaatsen benut dan zou ik eventueel kijken naar een maatje groter, die achterste stoeltjes zijn echt krap, en de achterleuningen komen tegen de achterruit aan, met andere woorden; als er iemand achter in rijd is er geen kreukelzone en als die stoelen in gebruik zijn heb je geen baggageruimte meer over.

Mijn ouders hadden vroeger een zafira, incidenteel werd stoel 6 en/of 7 uitgeklapt, reuze praktisch! Tot 240.000 zonder problemen mee gereden, toen kwamen er toch wel allerlei leeftijdsgerelateerde zaken aan en duur onderhoud en hebben ze hem weg gedaan, en omdat wij al lang de deur uit waren ook wat kleiners weer gekocht. Maar zulke auto's zijn gewoon super praktisch.

Alternatieven zijn er ook genoeg natuurlijk, vrijwel elk merk heeft er wel iets van in de aanbieding.
De Mazda 5 is absoluut geen 7 zitter, de middelste plek op de middelste rij is een noodzittinkje.
Ik zou voor een Zafira gaan
erwindew
Hallo Allemaal,

Wij willen ivm opname pleegkinderen een 7 persoons occasion kopen.
Nou is ons budget maar max 7000 euro.
Nou zat ik naar een Mazda 5 of Toyota Verso te kijken.
Beide staan bekend om betrouwbaarheid. Maar wat ik vind is vaak tussen 150k en 200k aan km's.
Is dit voor deze auto's te doen? of komen er dan vele problemen aan?

graag jullie advies/hulp. Alle adviezen zijn welkom big smile smiley

Alvast super bedankt spinning smiley sticking its tongue out

Bij goed onderhoud en goede zorg is een kilometerstand van tussen de 150.000 en 200.000 km geen enkel probleem, de auto's zijn niet al te jong meer, hoe er door de vorige eigenaren mee is omgegaan bepaald voor een groot deel de betrouwbaarheid. Nadeel van de Mazda 5 is dat de binnenruimte relatief klein is, en je ziet aan details aan de binnenzijde dat de auto niet al te jong meer is. Zowel de Mazda 5 als Toyota Verso hebben een goede reputatie op betrouwbaarheid.

Ik zou ook aanraden om naar de Renault Grand Scenic 3 te kijken vanaf 2009.
Dit is een goede en comfortabele auto die heel veel ruimte biedt. Er is veel aanbod, en ze staan te koop voor zeer schappelijke prijzen. De Grand Scenic is elektrisch wel wat mínder dan de Mazda en Toyota, maar is in de basis een solide auto die goed tegen roest is behandeld.

De Mitsubishi Grandis is ook een heel goed en betrouwbaar alternatief.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2019 19:29 door ak2.
is een 6 persoons auto ook nog een optie, bij de honda frv is het als volgt 3 voorin en 3 achterin. Voordeel is dat je meer bagage ruimte overhoudt.

honda frv

vertmaori
De Mazda 5 is absoluut geen 7 zitter, de middelste plek op de middelste rij is een noodzittinkje.
Deels mee eens, voor een volwassen persoon is het een noodzitje een kind kan daar prima zitten.
Ik zou eens bij deze gaan kijken, met een betrouwbare, normale 2 liter motor
En ruimte zat voor 7 personen

2006 Ford Galaxy 2.0-16V Ghia
180.000 km - EUR 5999,-

De auto is zeker goed, maar ik betwijfel of iemand van 1.90 m lang nog lekker zit achterin. Mijn ervaring is dat het tot 1.70 m goed gaat.
Wij hebben nu reeds 5 jaar een Mitsubishi Grandis 2.4, da's een aanrader!

Kinderen zijn nu 11, 13, 15 en 16 jaar oud en we gaan nog steeds elk jaar met z'n zessen op vakantie; Italië, Kroatië, Spanje... Ook op de derde rij prima hoofd- en beenruimte en met 165pk nooit problemen in de bergen, óók niet met dakkoffer en bagagewagen.
Anonieme bezoeker
Re: BETROUWBARE 7p auto rond 7k
09-11-2019 20:16
Mogenlijk een nette Galaxy hierboven; ligt natuurlijk helemaal aan de onderhoudshistorie.

Mitsubishi Grandis is zeker een aanrader. De 2.4 is niet zo zuinig, maar het blok en de rest van de auto kan heel lang mee. Veel ruimer dan de Toyota, en zwaarder.
Mazda 5 ook prima, iets kleiner dan voorgaande, en mogenlijk roestgevoelig. Zafira is als 1.8 wel underpowered vanwege het hoge gewicht, maar de 2.2dgi is ook weer niet de beste, en mag niet op e10 rijden om wat te noemen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.