Aankoopadvies occasion (max +-7K)

Gepost door Thomas 3353126 
Gezien het feit dat ik aan een nieuwe baan ben begonnen heb ik helaas mijn lease auto in moeten leveren en zit ik nu zonder auto.
Lease auto was een volkswagen polo (nieuwe model) welke ik erg fijn vond rijden en qua comfort en entertainment ook top was.
Ik ben nu op zoek naar een 2e hands auto om te kopen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Criteria waar ik op dit moment naar kijk:
-Een auto van max +-7000 euro (liefst minder)
-max 150.000km gereden
-5 deuren
-zuining
-rij-comfort
-betrouwbaar (weinig onderhoud)
-gebruik voor woonwerkverkeer +- 100km per dag.

Ben benieuwd waar jullie in mijn positie naar zouden kijken. Auto's waar mijn eigen oog nu op was gevallen zijn de Ford Fiesta en de Fiat Grande Punto.
Ook vroeg ik mij af of jullie ervaring hebben met zelf importeren uit Duitsland. Is dit het waard gezien de lage KM standen in Duitsland met meer opties voor minder geld.
Krijg je in de nieuwe situatie ook onkosten vergoed? Anders zou je wellicht voor een nieuwe Polo in de private lease kunnen opteren. 4 jaar lang geen onderhoudskosten, alleen brandstof.
[www.tbprivatelease.nl]
Krijg in de nieuwe situatie alleen een kilometervergoeding van 0.19 euro. De rest is allemaal voor eigen rekening.
Gezien de wensen zou ik gaan kijken naar een Renault Clio 4 of Renault Mégane 3. Binnen het budget heb je zeker als je een 1.5 DCI diesel koopt, door het grote aanbod, een mooie, jonge en betrouwbare auto.

In Nederland zijn dit soort auto's goedkoop, die zou ik niet uit het buitenland halen. De Fiesta en Grande Punto zijn ook prima opties, laat bij de Fiat bij de 1.3 JTD uit voorzorg de distributieketting vervangen, en bij de Fiesta neem de auto met de verbeterde 1.6 diesel met 95 pk. Of neem een benzine.
Dank, zeker ook interessant om naar te kijken.
Je geeft aan dat je liever minder uitgeeft dan 7.000 euro

misschien is een forfour iets voor je, die deelt onderhoud en techniek met de Mitsubishi colt.

forfour

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.