Aankoopadvies - ca. 20.000km pj - bedrag max. 6000-8000 euro

Gepost door M Jansen003 
Ben momenteel afscheid aan het nemen van mijn huidige auto en ben op zoek naar een nieuwe auto. Ik gebruik hem vrijwel enkel voor lange afstanden (50 km enkele reis woon- werkverkeer). Mijn wensen zijn:
- Zuinig
- Betrouwbaar
- Goedkoop in onderhoud
- Wil er langere tijd mee kunnen rijden (moet wel wat kilometertjes aan kunnen)
- Airco
- (het liefst cruise control)

Het uiterlijk vind ik niet enorm belangrijk al zou het mooi meegenomen zijn als de auto er wel een beetje leuk uit ziet en grootte zoek ik iets minimaal in het B-segment. De KIA Rio vind ik een leuk model maar of deze motor heel zuinig en betrouwbaar is betwijfel ik. Zelf lees ik ook goede berichten over de betrouwbaarheid over hybride auto's maar of deze voor mijn wensen geschikt zijn weet ik niet omdat de aanschaf nogal fors is.

Voorbeeld

Graag hoor ik jullie meningen.

Alvast bedankt! smiling smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-11-2019 23:47 door M Jansen003.
Hybride B-segmenters worden lastig, staan 2 Yarissen te koop die geen schade hebben, maar staan beide bij foute garages, Acc Overveen en Jet Cars. Honda Insight of Toyota Prius zijn de enige 2 met veel keuze, maar bij beide een smaakgevoelig exterieur.
Eigenlijk vind ik de Kia Rio van de 3e generatie een hele goede keus, de auto staat bekend als degelijk en betrouwbaar. De prijzen vallen erg mee, je krijgt veel auto voor het geld, en Kia heeft 7 jaar fabrieksgarantie.

De Honda Insight is eigenlijk de enige niet al te grote hybride die je binnen dit budget vind, het is een hele goede en betrouwbare auto. Wat ik wel jammer vond zijn de goedkoop ogende plastics in het interieur, en bij hogere snelheid vond ik de auto ik de auto niet heel fijn rijden. De auto is vrij gevoelig voor wind en spoorvorming, en niet heel stil. Het facelift model moet volgens Honda kenners beter rijden. Het is zeker een auto om te overwegen.

Er zijn veel B segment auto's die goed voldoen. Ik zou zelf de Renault Clio 4 aanraden, de 1.5 DCI diesel Is ook te overwegen vanwege de prettige loop, het lage brandstofverbruik, en hele lage prijzen. Ze zijn ook veel als ruime estate verkocht, en staan bekend als goede en betrouwbare auto's.

De Peugeot 208 met moderne en zuinige 1.2 Pure Tech benzinemotor of 1.6 HDI diesel is ook een goede keus. De Ford Fiesta is ook zeker te overwegen, let op neem bij de diesel de nieuwe verbeterde motor met 95 pk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2019 08:53 door ak2.
kia rio is wel een oke keuze. Ik heb er zelf 1 gehad. 1.2 motor kan je 1 op 17-18 halen. Maar wel met een rustige voet. Ga je 130 rijden dan gaat het verbuik snel omhoog. 130 rijdt de rio 1 op 14-15. Daarnaast de kwaliteit is wel minder. na 200k KM zijn de stoelen wel een beetje versleten. De kia is wel heel betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. in de 80k Km die ik ermee gereden heb zijn er buiten regulier onderhoud alleen de remschijven(+blokken) vervangen.
De 1.2 heeft te weinig vermogen. Heuvel op dan moet hij hard werken.
Wij hebben de rio weggedaan bij 230K KM, dan voelt de auto echt versleten aan.
ANWB lijkt positief over de Rio: [www.anwb.nl]

Eventueel kan je ook kijken naar de Hyundai i20, wat technische veel deelt.
Rio is inderdaad een prima auto hoor van die generatie! En zoals hierboven ook geschreven, de i20 is het technische broertje van de Rio, ook het bekijken waard.
De Rio die jij gevonden hebt is een 3 Deurs, het nadeel van 3 Deurs is dat de grotere deur je tegen kan staan ivm uitstappen en objecten die dicht tegen de auto staan. Ook even niet snel bij de achterbank kunnen kan hinderlijk voor je zijn. Spreek regelmatig mensen die het dan toch doen omdat de prijs gunstiger is en daardoor voor een 3 Deurs gaan.

Nog een nadeel is gordel zit ver weg en als je er weer vanaf wil.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.