Eerste keer private lease. Ford Fiesta ST-line of nieuwe 2020 Opel Corsa GS-line... Of wat anders?

Gepost door Jasper 5684262 
Ben net de nieuwe Corsa wezen bekijken; ziet er best gelikt uit. Binnen stond een zilvergrijze en buiten een metaalrode met zwart dak. Hij zit prima en het dashboard toont (uiteraard) supermodern. De verkopers waren druk bezig, dus ik heb verder geen vragen kunnen stellen.
Staan ook al wat "instappers" op gaspedaal.nl.
Jammer genoeg nog geen versies gezien in het blauw.

Een Edition uitvoering.

En in een andere tint grijs.

Een Edition met wat visuele opties.

En een Elegance.

Barri
XLEasy is gewoon een prima leasemaatschappij hoor, onderdeel van een groter geheel.
(..).

VWPFS onderdeel.
[automotive-online.nl]

Hopelijk is dat calculatiebedrag voor de Corsa niet een foutje in de calculator, als dat zo scherp is t.o.v. andere aanbieders?

Toch jammer dat die brandstof / laadklep zo prominent in beeld is..
Wegligging Fiesta vs Corsa heb ik nog niet genoeg kunnen testen. De Corsa kon ik maar heel even rijden. Eerste indruk was prima, voor mijn gevoel was de Corsa sneller. Onderstel, geluid, etc. was te lastig te vergelijken nu nog.

Ik ga volgende week nog een keer de Fiesta bekijken omdat de vorige keer een half jaar geleden is. Zoals gezegd heeft de Fiesta minder opties, maar ik vind het interieur en rijgedrag uiteindelijk belangrijker.

Looks van de Corsa, ondanks de benzineklep, vind ik echt dik in orde. De Fiesta is wel wat meer 'volwassen', maar zeker met de 2-kleurige carrosserie staat de nieuwe Corsa echt wel z'n mannetje.

Wat betreft de leaseprijs, geen idee... Staat al meer dan een maand op deze prijs.
Ik zou de Corsa kiezen. Is toch een nieuw (platform) ontwikkeld model, natuurlijk met al bekende componenten zoals motor / aandrijflijn..
Is de recente Fiesta nou werkelijk compleet nieuw OF gewoon een fikse facelift met nieuw dashboard en stukjes carrosserie?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.