Eerste keer private lease. Ford Fiesta ST-line of nieuwe 2020 Opel Corsa GS-line... Of wat anders?

Gepost door Jasper 5684262 
Hoi Autoweek-ers!

Na veel wikken en wegen, rekenen, nadenken, overleggen en nog meer cijfers bekijken ben ik er inmiddels uit. Ik wil graag gaan Private Leasen. Ik ben goed op de hoogte van de voor- en nadelen, dus daar gaat dit topic dan ook niet over.

Het gaat wél over de keuze van de auto. smiling smiley
30.000km per jaar, 48 maanden, max budget 400 euro.

Ik ben absoluut een auto liefhebber, dus 'look en feel' is belangrijker dan bijvoorbeeld de meest praktische keuze.

Momenteel staat de shortlist op twee auto's. Die komen na configureren en vergelijken steeds weer bovenaan bij mij.

Ford Fiesta ST-line
- Bij ANWB.
- Blazer Blue.
- Als extra optie Cruise Control.
- 389 euro per maand.

Opel Corsa (2020) GS-line
- Bij XLEasy
- Orange Fizz.
- Als extra optie Premium Pakket (10" scherm e.d.)
- Als extra optie Zicht & Licht pakket.
- Als extra optie 17 inch lichtmetaal.
- Als extra optie zwart dak.
- 400 euro per maand.

De Fiesta heeft zich bewezen en is gewoon een hele nette auto. De Corsa is zo nieuw dat er uiteraard weinig over te vinden is. De auto zal ik dit jaar nog moeten bestellen in verband met de aanbiedingen, maar dat betekend dat ik de Corsa niet zal kunnen proefrijden.

De Corsa zit beter in de opties/uitrusting en ziet er wel erg gaaf uit in oranje met zwart. Maar blijft dat de hele 4 jaar leuk? De Fiesta draait alweer even mee en zie je aardig vaak rijden, de Corsa is natuurlijk gloednieuw.

Wat zouden jullie doen? Een hele andere auto?
Hoor graag de meningen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2019 18:38 door Jasper 5684262.
Van deze 2 duidelijk de Corsa, ik ben van de Opels dus een vrij logische keuze voor mij. Denk dat zeker gezien het de nieuwere auto is dat een leukere keus is, zeker als ook de uitrusting nog eens beter voor elkaar is. Ik ben meer van de blauwe optie wat dat betreft, dat oranje is zeker ook leuke maar aangezien dat de enige "gratis" lak is op de Corsa zal je die zeker in het begin denk ik wel heel erg vaak gaan zien. Bovendien blijkt de nieuwe Corsa na de eerste rijtesten ook wel heel erg goed te rijden.

Ik zou dus voor zoiets gaan.

Ik zou nooit een auto kopen waar ik nog niet in heb proefgereden. Daar kan je behoorlijk spijt van krijgen. Op basis van het uiterlijk zou de Corsa voor mij afvallen.

Heb je al in andere auto's proefgereden? Ik zou de Clio, Swift, Micra en Ibiza op mijn lijstje zetten.
De Corsa is splinternieuw, volgens testers rijdt broertje de 208 erg goed. Ik denk dus dat de nieuwe Corsa een fijne auto zal zijn. Ik zou zelf de Corsa nemen.
Ik zou ook eerst willen proefrijden, zeker gezien het feit dat je 30dkm per jaar rijdt.
De nieuwe Corsa staat a.s. zaterdag in de Opel showroom van Broekhuis Zwolle. Waarschijnlijk slechts voor 1 dag heb ik begrepen. Maar dat geeft je wel de kans om hem in het echt te zien en proef te zitten. Rijden is hoogst waarschijnlijk nog niet mogelijk.
Als ik het goed heb begrepen/gelezen zou de Corsa vanaf November in de showroom staan. Volgens Opel.nl beginnen de uitleveringen aan klanten "het 4e kwartaal".
Een auto kiezen puur op uiterlijk...? .

En voor 30.000 km. per jaar, en dat 4 jaar, een auto kiezen waarin je zelfs nog geen 5 minuten "proefgezeten" hebt? Nogmaals
Voor dergelijk gebruik (en niet alleen dan): altijd een flinke proefrit!!!
Bedankt voor de reacties!
Niet proefrijden heeft inderdaad niet mijn voorkeur, zeker niet voor zo'n commitment. Gek genoeg zou het geen dealbreaker zijn voor me, aangezien ik ook vertrouwen heb in de nieuwe Corsa.

Goede tips w.b.t. de opel dealer en beschikbaarheid, ik ga het in de gaten houden want de Corsa heeft ook mijn lichte voorkeur op dit moment.

Wat betreft de kleur; je hebt inderdaad gelijk. De andere kleuren kosten zo'n 10 euro per maand meer en eigenlijk vind ik het oranje wel heel erg gaaf. Blauw is ook zeker niet lelijk. winking smiley

De andere auto's die genoemd zijn zeker naar gekeken. Maar in lekkere dikke uitvoering komen die (voor zover ik kan zoeken) al snel boven de 400 euro uit. De Swift niet, maar ben ik niet zo weg van. Voornamelijk het interieur voelt toch wat oud en goedkoper aan. Dat zit bij de Fiesta echt een klasse hoger vind ik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2019 05:15 door Jasper 5684262.
speedtouch
Staat de nieuwe Corsa overigens al in de showroom?

Lees even terug
Als ik even Google zie ik verschillende dealers waar de Corsa op korte termijn te proefrijden is. Hier zou ik eerst eens naar informeren bij de dealer.
Ik rijd zelf nu ongeveer een jaar in een Fiesta Titanium van het vorige model (2012-2017). Moet eerlijk zeggen dat ik zelden zo lekker heb gereden in een auto van deze klasse. Fijne motor, vrij stil, leuke opties, fantastische wegligging en fijne vering. Dit zou voor mij een reden zijn om als volgende auto weer een Fiesta te rijden. Helaas vind ik echter dat Ford flink heeft gefaald met het nieuwe design. De voorkant vind ik wel aardig, maar zeker niet mooier dan het vorige model, de achterkant vind ik wel zo saai en ouderwets, dat het voor mij een reden zou zijn om hem niet te kopen. ook van binnen is hij niet erg spannend, maar wel prima. De Corsa daarentegen vind ik een prachtig vooruitstrevend design hebben, niet zo schreeuwerig als de nieuwe 208, maar toch modern en mooi. Of die zo goed als een Fiesta rijd betwijfel ik, maar dat zal een proefrit moeten leren.

Succes met de keuze!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2019 07:44 door Jojoppes.
Je went toch wel aan een auto, een proefrit lijkt me niet nodig. Ik zou er wel even in willen zitten, dat zegt al best veel.
Als je het uiterlijk van de auto belangrijk vindt, zou ik in elk geval Blazer blue even in het echt gaan bekijken. Als ik het goed heb is dat de niet-metallic donkerblauwe kleur van Ford. Doet m.i. behoorlijk afbreuk aan de auto.
Nooit een auto kopen voordat je er in gereden heb. Let dan ook op dat het een auto is met dezelfde motorisering en onderstel. Niet dat jou voorkeursuitvoering een sportonderstel heeft en jij met het gewone onderstel proefrijdt. Ook is het belangrijk dat je stoelen hetzelfde zijn als de uitvoering die je wilt bestellen. Ten slotte zit je er toch 30.000km per jaar in. Iedere keer uitstappen met rugpijn is dan niet heel fijn. Verder weet ik ook dat Peugeot qua rijgevoel mij totaal niet aanspreekt, waarin de niet PSA Opels dat wel doen. Dus even afwachten hoe dat uitpakt qua pedaal en stuur gevoel.

Het is een ding om een auto te kopen zonder er in proefgereden te hebben. Mocht de auto dan echt niet bevallen kun je die altijd nog weer verkopen. Maar neem je een private lease contract, dan zit je er ook echt die 4 jaar aanvast, ten zij je een aflossingsboete wilt betalen wat zeker in het begin in de vele duizenden euro's loopt.

Als laatste wil ik nog even kwijt dat toen wij naar een private lease auto keken, we absoluut schrokken van de voorwaarden en regels die de ANWB aan het contract en gebruik van de auto hangt. Hoe dat voor XLeasy is, geen idee. Maar verdiep je er goed in! Het private lease keurmerk wil niet zeggen dat de voorwaarden ook goed zijn is de ervaring.

Nooit een auto kopen voordat je er in gereden heb.
Tsjah, waarom niet? Wanneer er echt nieuwe techniek is toegepast kan ik me dit voorstellen. Maar zeker bij een auto met verbrandingsmotor bij een merk wat jaren lang ervaring heeft zou ik niet veel twijfels hebben. De Corsa zal echt niet ineens een slechte auto zijn. Als de mogelijkheid er is, is ff proefzitten en de auto zelf bekijken wel een goede tip.
De eerste testen van de 208 waarmee de Corsa zijn onderstel en motoren deelt zijn positief, dus zal dat bij de Corsa ook wel voor elkaar zijn.

Volgens mij kun je tussen deze 2 modellen geen slechte keuze maken. Ga proefzitten, kijk welke je het mooiste vind maak je keuze.
Ohjah, ik zou op gevoel ook niet voor Oranje kiezen. Dan liever rood of blauw.
Zoals Astra F zegt kun je bijna geen slechte keuze maken. De fiesta is al enige tijd op de markt. De Corsa super vers.

Waarschijnlijk zul je wel op allerlei details zien dat de Corsa weer net een stukje moderner is. Beide auto's zijn ontworpen en gemaakt om een breed publiek aan te spreken. Omdat de Corsa nog zo nieuw is zou dat voor mij de reden zijn om voor de corsa te gaan. Wel misschien even proef zitten. Maar je rijd gewoon net wat moderner qua techniek en 'vers' model.
Ik zou de exacte uitrusting even naast elkaar moeten zijn maar het lijkt er op dat de corsa ook net wat luxer is met LED koplampen met grootlicht assistent, Climat control, apple carplay, draadloos telefoon opladen, elektrisch inklapbare buitenspiegels, keyless entry, dimmende binnenspiegel, elektrische ramen achter. Volgens mij moet je er allemaal nog extra voor bijbetalen bij de Fiesta ST-line wat op de corsa in jou configuratie wel op zit.
Heb toen deze generatie fiesta eens in gezeten als ST line en viel mij op dat naast alle leuke sportieve details toch veel zaken er niet op zaten die je misschien wel zou verwachten. De verkoper zei destijds ook volgens mij dat de Fiesta ST op basis was van de Trend en daardoor relatief kaal was.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2019 10:59 door AsconaGT.
Exact, een ST line is in basis niet echt luxe. Ik zou altijd de Titanium boven een ST line verkiezen. Bij dit vergelijk zou ik daarom voor de Corsa gaan. Zonder me in te lezen in deze modellen vermoed ik dat de Corsa heel wat leuker is uitgerust.
R W xxx
speedtouch
Staat de nieuwe Corsa overigens al in de showroom?

Lees even terug
Klopt! Niet goed opgelet!
Astra F

Nooit een auto kopen voordat je er in gereden heb.
Tsjah, waarom niet? Wanneer er echt nieuwe techniek is toegepast kan ik me dit voorstellen. Maar zeker bij een auto met verbrandingsmotor bij een merk wat jaren lang ervaring heeft zou ik niet veel twijfels hebben. De Corsa zal echt niet ineens een slechte auto zijn. Als de mogelijkheid er is, is ff proefzitten en de auto zelf bekijken wel een goede tip.
De eerste testen van de 208 waarmee de Corsa zijn onderstel en motoren deelt zijn positief, dus zal dat bij de Corsa ook wel voor elkaar zijn.

Volgens mij kun je tussen deze 2 modellen geen slechte keuze maken. Ga proefzitten, kijk welke je het mooiste vind maak je keuze.
Ohjah, ik zou op gevoel ook niet voor Oranje kiezen. Dan liever rood of blauw.
Waarom niet vraagt hij ook nog, kan je dat nou echt niet zelf verzinnen? Er is namelijk niks persoonlijkers dan de stoelen in de auto, de ene zit er prima in de andere zit er een stuk minder prettig in, bij weinig kilometers is dat een stuk vervelender dan wanneer je 30dkm per jaar rijd. Dus ja proefzitten is leuk maar daar heb je weinig aan.
En rijden. Heel belangrijk. De stoelen van de Peus 307SW zaten prima. Tot ik er een ton per jaar mee ging rijden. Te zacht naar mijn mening en daar kom je pas achter als je een goede testrit maakt.
michel1975
En rijden. Heel belangrijk. De stoelen van de Peus 307SW zaten prima. Tot ik er een ton per jaar mee ging rijden. Te zacht naar mijn mening en daar kom je pas achter als je een goede testrit maakt.

Dan ben je ook een uur of langer verder, dat doet natuurlijk maar een enkeling.
Barri
Exact, een ST line is in basis niet echt luxe. Ik zou altijd de Titanium boven een ST line verkiezen. Bij dit vergelijk zou ik daarom voor de Corsa gaan. Zonder me in te lezen in deze modellen vermoed ik dat de Corsa heel wat leuker is uitgerust.
Daarom kun je ook beter een voorraadmodelletje scoren, daar zitten alle toeters en bellen die je er redelijkerwijs op wil hebben ook gewoon op. Elke dealer heeft er wel een aantal staan en dat is nooit een 'basic' ST-line.
Edit: ik zit net even in de brochure te kijken, afgezien van LED koplampen heeft de Titanium niks dat mijn ST-line ook niet heeft.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2019 12:56 door Leon in zn Fiesta.
De Corsa zal echt niet slecht zijn, daar kun je gerust op vertrouwen. Maar het kan wel het geval zijn dat de auto jou persoonlijk niet aanspreekt qua rijden, of dat ie toch niet zo'n goede zithouding heeft, of dat de ergonomie niet jouw ding is.

Dat het 90% van de mensen wel zal bevallen wil niet zeggen dat het jou ook zal bevallen.

4 jaar, 30dkm is niet niks.

Persoonlijk zou ik ook voor de Corsa kiezen, maar niet zonder een keer erin gereden te hebben.
Qua motoren kun je ze vergelijken met huidige Peugeots, dus dat zit wel goed.
Carfanatic
Dan ben je ook een uur of langer verder, dat doet natuurlijk maar een enkeling.

Bij een goede dealer (zoals onze Toyota dealer) kun je uitgebreid proefrijden. Zo ging het voor we beslisten over de Yaris Hybrid in 2017 (quote van review):

Op 13 en 14 mei had de Toyota dealer open dagen. Op zondag om 2 uur, een uurtje voor einde open dag, toch maar even kijken. Om kort te gaan: even na drieën reden we met een blauwe demo Hybrid Bi-Tone naar huis, met het verzoek om hem maandagochtend rond 10 uur (wel graag weer afgetankt...) terug te brengen. Onze Jazz bleef bij de dealer achter. We hebben de Yaris Hybrid dus even flink aan de tand kunnen voelen.

Maar als je vindt dat je over een auto voor 4 jaar en 30k per jaar kunt beslissen van een plaatje, be my guest. .
Wij reden even ruim 150 km. Kostte bijna een kwart tank, maar dan weet je ook ongeveer waarvoor je al of niet kiest.
Zonder "proefrit" koop ik wél een half gesneden wit en een pot jam, geen auto...
Ligt er natuurlijk wel aan waar je zo'n auto koopt.
Een dealer zal een demo eerder een weekend meegeven dan een handelaar ergens op een industrieterrein. Die wil zijn groene platen zo snel mogelijk terug want op zaterdagmiddag heeft hij nu eenmaal wat meer klanten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2019 13:23 door Bobslee.
Weer hele goede berichten!
De Fiesta heb ik proefgereden. Hele fijne auto, niks op aan te merken, behalve dan de achterkant; die oogt echt saai. Interieur vind ik mooi en goede materialen. Blazer Blue is niet super spannend, maar scheelt weer 10 euro in de maand winking smiley kleurkeuze staat nog niet vast. De Fiesta zonder ST-line vind ik écht te saai, sorry! tongue sticking out smiley Wat de ST-line standaard mist (belachelijk) is zelfs de meest simpele vorm van cruise control. Dat is gelukkig echter maar 150 euro. (paar euro in de maand)

Proefzitten ga ik echt proberen. Een flink stuk rijden wordt lastiger, maar mijn referentiekader gaat (gelukkig?) alle kanten op. Ik heb 30k per jaar gereden in de meest simpele Mazda MX5 en Daihatsu Cuore. Maar ook in een (voor die tijd) vol in de opties Grande Punto T-jet.

Momenteel rijd ik tijdelijk in een oude Punto 1.4 uit 2005, dus ik ga er zeer zeker op vooruit. big smile smiley

Goede tips ook w.b.t. contracten. XLEasy is de enige plek waar ik de Corsa zo kan configureren onder de 400 euro. Ze scoren online goed, maar dat zegt niet alles. De voorwaarden zijn niet denderend overigens...

De Corsa heeft momenteel mijn voorkeur, gezien het leuke en nieuwe model en mooie uitrusting. Zit zelf aan Quartz Grey te denken met zwart dak, donkere ruiten en de zwarte 17" velgen met gepolijste accenten. Het staat en valt dan bij de proefzit c.q. rit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2019 13:45 door Jasper 5684262.
Jasper 5684262
XLEasy is de enige plek waar ik de Corsa zo kan configureren onder de 400 euro.

Misschien zou dat al wat alarmbellen moeten doen afgaan? Met het bedrijf hoeft niks mis te zijn, maar een handvol reviews is natuurlijk niet zaligmakend.
Bij Opel zelf kost een dergelijke Corsa bijna 600 euro per maand. Dat verschil moet natuurlijk ergens vandaan komen.
Ja dat vind ik zeker vreemd. Nou is er natuurlijk momenteel een actie waardoor zaken als Zicht&Licht, Premium Pakket, keyless, contrasterend dak allemaal gratis zijn. Andere auto's zijn bij XLEasy overigens te leasen met veel kleinere verschillen (of duurder) dan bij andere aanbieders.

Grootste nadeel van XLEasy is dat standaard er geen risico wordt afgekocht w.b.t. overlijden en gedwongen ontslag. Nou iheb ik absoluut vertrouwen in de sector c.q. het bedrijf waar ik werk, maar heel fijn is het niet.
XLEasy is gewoon een prima leasemaatschappij hoor, onderdeel van een groter geheel.
Prijs voor de Corsa lijkt me ook zeer scherp.
Barri
XLEasy is gewoon een prima leasemaatschappij hoor, onderdeel van een groter geheel.
Prijs voor de Corsa lijkt me ook zeer scherp.

Prijs lijkt me heel prima zelfs. Net even op Opel.nl gekeken en zonder alle extra genoemde opties ( niet mogelijk via Opel.nl ) zat ik zo al op de 490 Euro. Komt natuurlijk deels door de 30k per jaar.
Ja, daarom ben ik ook bang dat de actie 'ineens' weg is... Vind het zelf een goede prijs, nieuwprijs 25k vs 21k van de Fiesta ST, met zelfde maandbedrag. Zegt natuurlijk lang niet alles, maar om als voorbeeld de nieuwe 208 te pakken; die is een heel pak duurder.

Heb wat Opel dealers een mail gedaan voor info w.b.t. proefrit en een offerte. Vergelijken kan altijd, maar tippen aan de prijs betwijfel ik.
JasperMenno
Ja, daarom ben ik ook bang dat de actie 'ineens' weg is... Vind het zelf een goede prijs, nieuwprijs 25k vs 21k van de Fiesta ST, met zelfde maandbedrag. Zegt natuurlijk lang niet alles, maar om als voorbeeld de nieuwe 208 te pakken; die is een heel pak duurder.

Heb wat Opel dealers een mail gedaan voor info w.b.t. proefrit en een offerte. Vergelijken kan altijd, maar tippen aan de prijs betwijfel ik.

Anders ook even vragen wanneer volgens hun de Corsa in de showroom arriveerd. Kan nooit meer lang duren.
JasperMenno
Proefzitten ga ik echt proberen. Een flink stuk rijden wordt lastiger, maar mijn referentiekader gaat (gelukkig?) alle kanten op. Ik heb 30k per jaar gereden in de meest simpele Mazda MX5 en Daihatsu Cuore. Maar ook in een (voor die tijd) vol in de opties Grande Punto T-jet.
Momenteel rijd ik tijdelijk in een oude Punto 1.4 uit 2005, dus ik ga er zeer zeker op vooruit. big smile smiley
Als je de lat (al dan niet bewust) niet hoog legt dan is het een stuk makkelijker natuurlijk, maar niks zo vervelend als een zere rug o.i.d. na een lange rit. Aan de Fiësta heb je (naar mijn mening) in dat geval een goede reisgenoot, de ST-line is weliswaar straffer geveerd dan de overige uitvoeringen maar ik vind dat zelf wel prettig. Maar het is ook maar net wat je zoekt en/of gewend bent natuurlijk, dat kan je alleen zelf bepalen. De auto is ook een stuk stiller dan de auto's die ik ken (het hogere segment even uitgesloten), ongemerkt is dat toch bijzonder prettig. Zeker op langere trajecten. En dat merk je eigenlijk pas als je er bewust over na gaat denken nadat je net bent uitgestapt.
Ja, stilte in de auto kijk ik érg naar uit. Daar is proefrijden voor een vergelijk wel belangrijk in. De 30k km per jaar is 90% snelweg, 100-120km/uur. Ben ook benieuwd welke zuiniger is. Spannende tijden!
Ik vind de Fiësta geen zuinigheidswonder, maar ik maak in verhouding ook nauwelijks snelwegkilometers. Veel stadsverkeer en korte stukjes buiten de bebouwde kom of snelweg. Ik merk wel dat als ik een keer langere snelwegtrajecten rijd, dat het verbruik aanzienlijk verbetert. Op dat moment komen de 6-bak en cruise control wel tot hun recht. Mocht je je in willen lezen, dan is forum.fiestaclub.nl wel een aanrader. Je kan ook hier even de autoreviews er op naslaan, zitten een aantal goede/uitgebreide verhalen bij.
JasperMenno

Ik ben absoluut een auto liefhebber, dus 'look en feel' is belangrijker dan bijvoorbeeld de meest praktische keuze.

Een 'absolute' autoliefhebber, die 'look en feel' het belangrijkst vind? Het begrip autoliefhebber is wel aan erosie onderhevig geloof ik. U bedoelt een B segmenter met show-no-go pakketje? drinking smiley
Megatron
Een 'absolute' autoliefhebber, die 'look en feel' het belangrijkst vind? Het begrip autoliefhebber is wel aan erosie onderhevig geloof ik. U bedoelt een B segmenter met show-no-go pakketje? drinking smiley

Wat ik bedoel, is dat ik ook voor een i10 kan gaan, of een Aygo, of een basisuitvoering. En zo goedkoper uit ben en nog steeds vooruit ga op mijn huidige (tijdelijke) auto.

Ik heb bijvoorbeeld een Alfa 156 GTA gehad en heb 6x een MX-5 gehad waaronder eentje die ik heb aangepast naar 240pk en 300nm (en uiteraard meer aanpassingen) en eentje die volledig was aangepast voor het circuit. Dus ik durf te zeggen dat ik best een autoliefhebber ben. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2019 17:45 door JasperMenno.
Laat die magnetron maar razen hoor. Autoliefhebbers heb je in alle soorten en maten, je hoeft je niet te verdedigen.
Barri
Laat die magnetron maar razen hoor. Autoliefhebbers heb je in alle soorten en maten, je hoeft je niet te verdedigen.

En iedereen weet dat Megatron de vijand was van de Autobots, dus gewoon lekker negeren die autohater! thumbs up
xk8
Als je het uiterlijk van de auto belangrijk vindt, zou ik in elk geval Blazer blue even in het echt gaan bekijken. Als ik het goed heb is dat de niet-metallic donkerblauwe kleur van Ford. Doet m.i. behoorlijk afbreuk aan de auto.

Jup, uni blauw en m.i. erg lelijk. Zou sowieso 10 euro in de maand over hebben voor bijvoorbeeld desert island blue.
Als ik jou was zou ik toch eens gaan bellen met wat dealers. Heb vandaag al 2 vrachtwagens vol met Corsa's zien rijden, onderweg naar dealers neem ik aan.
(het meerendeel is overigens oranje, echt een gave kleur vind ik)

Daarnaast zag ik Van Mossel Opel op hun facebook plaatsen dat er Corsa's gelost werden. Dus ergens rijden is misschien wel mogelijk.
Net als Bobslee opmerkte heb ik ook een vrachtwagen vol nieuwe Corsa's gezien gisteren. De lokale opel dealer hier (hengelo) heeft de Corsa gewoon staan zag ik op hun facebookpagina, ook in GS trim in die fraaie donkerrode kleur.

Dus zou gewoon langs de opel dealer gaan
Ik word morgen teruggebeld om te kijken wanneer ze beschikbaar zijn in mijn regio. Ben érg benieuwd. big smile smiley

#update;

Wellicht morgen al even te bekijken en proefzitten. Volgende week vrijdag heb ik een uitgebreidere afspraak staan incl. proefrit. smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-11-2019 11:05 door JasperMenno.
ST line, GS line..

'Ik ben absoluut een auto liefhebber, dus 'look en feel' is belangrijker dan bijvoorbeeld de meest praktische keuze'

Sorry, maar dit dit klinkt als de 'show-no-go-line'. grinning smiley Welke motor gaat het worden?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2019 19:26 door Megatron.
Moet je dat nou nog een keer zeggen en moet ik mij dan nog een keer beter verantwoorden waarom ik mijzelf een liefhebber vindt? Wil het best weer uittikken hoor. winking smiley

Wordt de 100pk versie, prima voor woon en werk verkeer. Tuurlijk zou ik liever weer een MX-5 rijden met 250pk turbo, of een echte ST, maar mijn budget is niet oneindig en voor 30.000km werk kilometers lijkt me het meer dan prima. Als het er dan leuk uitziet, goed rijdt en lekker compleet is uitgevoerd ben ik een blije rijder. winking smiley

Vrijdag bekijken, ben benieuwd.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2019 18:23 door JasperMenno.
Afgelopen zaterdag heb ik de nieuwe Corsa gereden. In 100pk GS line uitvoering. Inderdaad een prima motortje die goed raad weet met de Corsa. De 17 inch velgen/banden bevielen mij niet goed: lawaaiig op ruw asfalt. En erg veel ruimte tussen de spaken waardoor de kleine remschijfjes achter erg in beeld komen. Dat vind ik niet mooi. Op beide punten zal de 16 inch variant beter scoren verwacht ik.
Maar uiteraard kan jouw mening verschillen met de mijne. Alvast veel plezier vrijdag!
Vandaag de Corsa in GS trim bekeken en later proefgereden. Een erg mooie auto geworden! Ruimte binnen viel gevoelsmatig nog een klein beetje tegen (nieuwe Polo voelde voor mij voorin ruimer) maar verder een nette auto. De 17" velgen zijn voor mij toch wel nodig om het plaatje compleet te maken. Zien er niet overdreven groot uit en gevoelsmatig lijken ze ook niet groter dan mijn huidige 16" velgen in hun wielkasten.

De 100pk motor komt prima vooruit, voldoende koppel. Denk dat deze na een paar duizend kilometer nog wat losser komt.

Hoe was de wegligging / rij ervaring t.o.v. een Fiesta?
Ben je er al uit wat je gaat doen?
Zeg het niet snel van een Opel, maar in deze kleurstelling ziet de Corsa er leuk uit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.