Nieuwe auto +/- 3000eu

Gepost door Jeleon82 
Hoi!

Ben even op zoek naar advies voor een nieuwe auto. Kom er zelf namelijk niet helemaal aan uit. Ruim 2 jaar geleden kocht ik een Astra H, maar gezien de onderhoudskosten flink oplopen (helft van aankoopbedrag in 1,5 jaar), wil ik toch zoeken naar iets anders. Eigenlijk heb ik op deze Astra verder niks aan te merken, behalve het miniscule puntje dat je geen spullen kan opbergen in de middenconsole en geen bekerhouders hebt big smile smiley

Heb hierbij een richtprijs van 3000eu. Iets erboven mag, als dit het echt waard is. Daarnaast moet de auto een stuk betrouwbaarder zijn dan de Opel. Qua rijeigenschappen wil ik het liefst niet te veel inleveren. Vermogen mag iets minder dan de Opel, welke een 1.6 was. Scheelt weer in de maandelijkse kosten. Daarnaast wil ik wel een toffe auto, natuurlijk is dit smaak maar zit niet op een Colt te wachten bv. Gaat trouwens om een benzine auto gezien ik maar 10k km per jaar rijdt.

Uiteraard heb ik zelf ook research gedaan en heb ik gekeken naar de volgende auto's:
Mazda 3 - Eigenlijk twijfelde ik jaren geleden al tussen deze en de Astra. Nu is het wel zo dat je met deze auto heel erg aan de bodem van het aanbod zit. Daarnaast wel (weer) een oudere auto.
Fiat Punto - Gaat hier om het 2008(+) model. Las dat deze, ondanks wat elektrische problemen, toch best betrouwbaar zijn. Vind ze ook een vrij tijdloos uiterlijk hebben wat me aanspreekt.
Suzuki Swift - Moet deze in het echt proberen om te kijken of dit lekker zit met mijn 1,90, maar een collega was hier vrij enthousiast over. Zag daarnaast dat dit een van de meer betrouwbare auto's is, zonder een saaier uiterlijk zoals bv. de Corolla.
Renault Clio - Vind deze er netjes uit zien, alleen wel aan de kleine kant. Daarnaast goedkoop in aanschaf dus onderhoudskosten zijn hier dan ook minder een probleem. Geen idee hoe het zit met rijeigenschappen.

Uiteraard heb ik ook gekeken naar bv een Corolla, Getz of Almera maar vind dit allemaal net iets te grijs. Iemand nog tips over de suggesties die ik hierboven gaf? Of mis ik nog verborgen pareltjes?
Met een dusdanig relatief krap budget lijkt doorrijden me het meest verstandige.
Hoeveel heb je aan onderhoud/reparatie uitgegeven? En om wat voor kosten ging het precies?
Want voor hetzelfde geld koop je nu weer een auto die ( logischerwijs ) ook weer onderhoud nodig heeft en met een beetje pech gaat daar ook iets aan kapot. Hoeveel heeft de Astra gelopen en welke motor etc.?
Een oudere gebruikte auto, ongeacht het merk, brengt nou eenmaal risico's met zich mee en ik heb altijd zoiets als, hoe is de vorige eigenaar (of misschien wel eigenaren) ermee omgegaan.
En zoals eerder gevraagd, hoe oud is jouw Astra en hoeveel kilometers heeft de auto achter z'n kiezen?
Gewoon doorrijden. Tenzij je Astra €10.000 heeft gekost zijn reparaties zoals remmen, koppeling, distributie e.d. normaal. Je kan geen auto onder €3000 kopen en jarenlang kostenloos doortuffen.

[ hieronder komen de knakenrijders die al 8 jaar in een barrel van €250 rijden, zonder te tanken!! 3..2..1....winking smiley ]
V0RQ

[ hieronder komen de knakenrijders die al 8 jaar in een barrel van €250 rijden, zonder te tanken!! 3..2..1....winking smiley ]

Ik stond al 2 posts boven je. winking smileydrinking smiley
De verborgen parel in jou zoekopdracht is de 1e generatie smart forfour. Met de 4 cylinder blokken kom je gewoon in de buurt van de Astra.

Gevonden via Gaspedaal.nl
[www.gaspedaal.nl]

Kenteken en garage verder nog niet nagetrokken

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2019 09:27 door Auto encyclopedie.
Allereerst bedankt voor de snelle reacties!

Total Loss
Met een dusdanig relatief krap budget lijkt doorrijden me het meest verstandige.
Hoeveel heb je aan onderhoud/reparatie uitgegeven? En om wat voor kosten ging het precies?
Want voor hetzelfde geld koop je nu weer een auto die ( logischerwijs ) ook weer onderhoud nodig heeft en met een beetje pech gaat daar ook iets aan kapot. Hoeveel heeft de Astra gelopen en welke motor etc.?
Gaat om een 1.6 uit 2004 waar 183k mee gereden is. Kosten in de laatste anderhalf jaar zijn 1800 geweest. Op remmen na eigenlijk weinig echt grote kosten. Zijn vooral kleine onderhoudskosten bij elkaar en hier en daar kleine onderdelen. Probleem is echter dat met deze prijs de auto niet helemaal gerepareerd is, bv. nog steeds kapotte airco gezien dit volgens de garage ook weer in de 100en euros zou lopen.

Gewoon doorrijden. Tenzij je Astra €10.000 heeft gekost zijn reparaties zoals remmen, koppeling, distributie e.d. normaal. Je kan geen auto onder €3000 kopen en jarenlang kostenloos doortuffen.
Aan wat voor auto's / budgetten moet je denken om jaren door te rijden zonder al te veel onderhoudskosten? Meer uitgeven is geen probleem als er, voor zover dat mogelijk is, een garantie heeft om meerdere jaren door te rijden.
Jeleon82
Aan wat voor auto's / budgetten moet je denken om jaren door te rijden zonder al te veel onderhoudskosten? Meer uitgeven is geen probleem als er, voor zover dat mogelijk is, een garantie heeft om meerdere jaren door te rijden.

Die garantie heb je nooit. Maar als het ietsje meer mag zijn en je vind een Hyundai Getz een grijze muis.... deze is dat zeker niet!drinking smiley

Hyundai i20 - 1.2i DynamicVersion Airco

Volgens de ANWB een uitstekende betrouwbare en ondergewaardeerde auto en ik kan het weten...smiling smiley

Of anders deze:

Mazda 2 - 2 1.3 S-VT Touring NETTE AUTO. AIRCO. NAP

De voordeligste optie is denk ik toch doorrijden, met een dergelijk laag budget heb je al snel auto's met ook achterstallig onderhoud.

Of koop een auto waar weinig op zit, betrouwbaar is, en die een eenvoudige bewezen techniek heeft.
Bijvoorbeeld een Dacia Sandero of een Mitsubishi Colt.

De al genoemde Hyundai I20, Renault Clio, Fiat Grande Punto Etc zijn natuurlijk ook prima.

in deze prijsklasse is belangrijker of de auto goed en regelmatig is onderhouden, en of er netjes mee om is gegaan dan het merk.
Jeleon82
Gaat om een 1.6 uit 2004 waar 183k mee gereden is. Kosten in de laatste anderhalf jaar zijn 1800 geweest. Op remmen na eigenlijk weinig echt grote kosten. Zijn vooral kleine onderhoudskosten bij elkaar en hier en daar kleine onderdelen. Probleem is echter dat met deze prijs de auto niet helemaal gerepareerd is, bv. nog steeds kapotte airco gezien dit volgens de garage ook weer in de 100en euros zou lopen.

Eerlijk gezegd schrik ik helemaal niet van die kosten die je gemaakt hebt om je Opel aan de gang te houden. Met een beetje pech heb je dat soort kosten gewoon. Als de auto nu min of meer goed is, zou ik nog even doorrijden. Anders is het inderdaad wel zonde van de gemaakte kosten.

Als je zonder onverwachte kosten wil rijden, moet je een jonge, simpele auto kopen met weinig kilometers op de klok. Maar goed, die zijn natuurlijk duurder dan € 3.000. En dan heb je ook gewoon reguliere onderhoudskosten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2019 08:11 door Mechanix.
ak2
De voordeligste optie is denk ik toch doorrijden, met een dergelijk laag budget heb je al snel auto's met ook achterstallig onderhoud.

Of koop een auto waar weinig op zit, betrouwbaar is, en die een eenvoudige bewezen techniek heeft.

De al genoemde Hyundai I20, Renault Clio, Fiat Grande Punto Etc zijn natuurlijk ook prima.

in deze prijsklasse is belangrijker of de auto goed en regelmatig is onderhouden, en of er netjes mee om is gegaan dan het merk.

T.s. zit niet op een Colt te wachten, zijn woorden ;-)
Een andere verborgen parel is de 1e generatie Daihatsu sirion met de 1.3 motor. Terwijl de 1.0 voor dumpprijzen te koop staan, staat de 1.3 voor dezelfde prijzen te koop als toen ik hem ooit kocht 6 jaar geleden. De 2e generatie sirion vind ik niet bij je profiel passen of je moet voor de sportuitvoering gaan met zijn mistlampen.

Staat op dit moment geen te koop met een mooie km stand.

Gevonden via Gaspedaal.nl
[www.gaspedaal.nl]
Jeleon82
Eigenlijk heb ik op deze Astra verder niks aan te merken, behalve het miniscule puntje dat je geen spullen kan opbergen in de middenconsole en geen bekerhouders hebt big smile smiley

Heb hierbij een richtprijs van 3000eu.

Je hebt een auto gekocht met achterstallig onderhoud. Deze heb je opgelapt voor best veel knaken. En nu ben je ontevreden over wat eigenlijk?
Auto encyclopedie
ak2

T.s. zit niet op een Colt te wachten, zijn woorden ;-)

Dan lijkt het me sterk dat hij wel zit de wachten op een Sirion.
Misschien moet ik het nog even aankijken inderdaad. Nu is het wel zo dat er voor dit bedrag alleen het hoognodige gerepareerd is, en dingen als airco, claxon, slot van achterklep en nog wat andere elektrische mankementen niet gefixt zijn. Misschien moet ik het nog even aankijken, maar wilde me alvast orienteren voor het geval er wéér flinke kosten kwamen. Eventueel moet ik mijn budget dan gewoon flink verhogen om echt een goede auto te kopen.
Wat een barrel, is dat ding ooit uit een kanaal opgevist ofzo? confused smiley Ik weet niet hoe het er nu voorstaat, maar iets van 5 jaar terug kon je nog een prima Toyota Corolla E11 3-deurs G6 (Dit is de leukere iets verlaagde uitvoering en zowel als 1.3 als 1.6 kogelvrije blokken (voor de VVti's) kopen voor 2000 piek ofzo met soms nog geen 2 ton op de teller. Misschien wel de betrouwbaarste auto ooit, en reed ook erg leuk. Zelf nooit iets mee gehad, en een vriend later ook aangeraden, idem. Echt gemaakt voor hoge km standen. Ik word er weer helemaal enthousiast van big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.