Private lease auto uit Duitsland?

Gepost door Anton1 
Na aardig wat te hebben gegoogled kom ik er niet uit. Zijn er bedrijven in Nederland waarbij je terecht kan voor een private lease auto uit Duitsland?
Dus die het importeren en een lease contract aanbieden? Ik zie wel veen financial lease aanbieders maar geen private. Mensen die hier bekend mee zijn?
De auto's zijn daar wat goedkoper en volgens mij heb je ook een voordeel met de bpm die daar niet geldt.

Maar goed misschien is dit ook wel een rare vraag aangezien er niets over te vinden valt op google.
Heb je het forum al goed doorzocht? Genoeg vragen of je als Nederlands ingezetene met een Duits kenteken mag rijden, en allemaal met hetzelfde antwoord: Nee, mag niet, tenzij je Nederlandse wegenbelasting + BPM gaat betalen. Enige uitzondering is als je voor een Duitse werkgever werkt en meer-en-deel van de tijd in het buitenland rijdt.
Nee dat lijkt me niet. Op een nieuwe auto moet je gewoon de volledige BPM betalen bij import, bij een oudere gaat het volgens de marktwaarde of via een vaste tabel. Een oudere auto importeren is lastig voor leasebedrijven omdat ze dan veel minder garantie hebben en het allemaal ingewikkeld maatwerk wordt.

Verder is een nieuwe auto kopen in het algemeen niet de voordeligste keuze en via private lease al helemaal niet. Het voordeligste is waarschijnlijk zeer goed zoeken en dan per model/exemplaar bepalen of je hem zelf importeert (reizen, tijd, geen inruil) of gewoon ergens verderop binnen een uur inruilt met je huidige wagen.

.
V0RQ
Verder is een nieuwe auto kopen in het algemeen niet de voordeligste keuze en via private lease al helemaal niet.
Ben ik niet helemaal met je eens. Private lease kan zeker goedkoper zijn dan zelf nieuw kopen.

Lease is een soort huur en daarom moet je dat doen in het land waar je woont.
Zonder direct reclame te willen maken, je kan het eens hier proberen: [www.autoheisterkamp.nl]. Of ze precies aan je wensen tegemoet kunnen komen weet ik niet, maar dit is een wat kleiner (familie)bedrijf (geen grote groep met tig vestigingen) dat zelf auto's in de lease heeft en bovendien ook met regelmaat auto's uit Duitsland haalt. In dit geval groot genoeg om de juiste ervaring te hebben maar (zoals ik ze een beetje ken) wel klein/flexibel genoeg om in overleg tot iets leuks te komen. En mocht het helemaal niet interessant zijn om zo'n constructie op te tuigen dan dan kunnen ze je dat vast ook wel uitleggen. Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat de grote leasemaatschappijen dit niet doen, zal waarschijnlijk te omslachtig zijn. Een grote bups wagens nieuwe wagens inkopen in Nederland is dan waarschijnlijk sneller te regelen en daarmee goedkoper.

Edit: ik ga er althans van uit dat je de wagen dus laat importeren (in de zin van: op Nederlands kenteken zetten) en vervolgens least. Dus niet op Duits kenteken rondrijden o.i.d., want dan kan m.i. niet (zoals hierboven al is opgemerkt).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2019 16:25 door Leon in zn Fiesta.
Barri
V0RQ
Verder is een nieuwe auto kopen in het algemeen niet de voordeligste keuze en via private lease al helemaal niet.
Ben ik niet helemaal met je eens. Private lease kan zeker goedkoper zijn dan zelf nieuw kopen.

Lease is een soort huur en daarom moet je dat doen in het land waar je woont.

Ok, elke 4 jaar inruilen kan in het voordeel van private lease uitvallen. Al ligt dat ook aan je onderhandeling, opties, schadevrij, etc.

EU toch? Vrij verkeer van personen en goederen winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.