Aanschaf Sportieve Luxe Auto 25K

Gepost door Youri 5528635 
Hi,

Ik ben 21 jaar heb wat geld gespaard en wil graag mijn eerst auto aanschaffen. Ik ben opzoek naar een sportieve luxe auto van onder de 25K.

Eisen:
Sportief
Vlotte auto
Luxe
Maximaal kilometers per jaar: 12.000

Mijn budget:
25K

Shortlist wat ik zelf had bekeken:
Mercedes A klasse
BMW 1 Serie
Audi A5

Import uit Duitsland is eventueel mogelijk

Graag hoor ik van jullie wat tips en/of suggesties voor eventuele auto's , alvast bedankt.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 18:40 door Youri 5528635.
Iets om rekening mee te houden is dat je je echt absoluut scheel betaalt aan verzekeringspremie voor zo'n bak op je 21e (vermoedelijk ook nog zonder/weinig schadevrije jaren). Even snel opgezocht, voor een A5 sportback uit 2014 betaal je dan al €200+ per maand voor een all risk verzekering.

Je OP kan ook wel wat uitgebreider.
Bijvoorbeeld wat voor opties wil je, hoeveel km's ga je rijden, welke regio zoek je de auto (of maakt het niet uit waar in NL/DE) etc.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 18:35 door Richard 6386062.
Bedankt voor de tip. Ik had er zelf inderdaad al rekening mee gehouden, dit is nu eenmaal zo als ik zo'n auto aan wil schaffen.
Leuke oudsiders zijn de Mazda 3 en Honda Civic of de Infiniti Q30 die deelt heel veel met de A-klasse qua interieur en onderstel en motoren
Mijn tip gezien ik ouder ben dan jij; doe niet zo mal met je auto van 25k. Je moet het zelf weten, maar dan ben je vast ook koppig genoeg om je eigen keuze te maken en zelf je huiswerk te doen over welke auto het best bij je past. Pro-tip: begin met iets leuks voor een derde van je budget, kun je hem bij een goeie aankoop aanpassen naar je wensen, en dan kun je leren wat je lekker vind rijden- of niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 19:35 door Megatron.
Voor dat bedrag moet toch een leuke, sportieve auto gevonden kunnen worden. Enkele mogelijkheden:
In jouw ogen misschien low budget, maar best aardige auto's (oplopend in prijs, hoop ik):
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
Hi Youri, waarschijnlijk zullen veel mensen je afraden om op jouw leeftijd zoveel spaargeld stuk te slaan op een auto, maar al je het toch persé wilt doen (of misschien is €25k peanuts voor jou, ook dat kan smiling smiley ) neem dan echt wat leuks, even los van de maandlasten en of het überhaupt verzekerbaar is een paar voorzetjes:

Mégane RS, Focus ST, Cayman S (lukt dat voor €25k?) als je sportief wilt, C70 met klapdak, Infiniti Q30 als je luxe wilt, Giulietta als je stijl wilt.

Een A3, 1-serie, A-klasse of A5 is wel errug the obvious choice voor een 21-jarige met wat poen...
Tips:
Probeer een auto te vinden met minder dan 150 pk, verzekeraars willen vaak een auto met een krachtige motor en een beginnend bestuurder niet verzekeren, of vragen de hoofdprijs.

Deze premium merken zijn relatief duur om te rijden, in verzekering, afschrijving en onderhoud. Ik denk dat de Mercedes A waarschijnlijk het minste kost. Uit het rijtje zou ik de Mercedes kiezen.

Met import auto's uit Duitsland zeker bij premium merken wordt veel gerommeld met tellerstanden. Koop de auto dus bij een betrouwbaar adres, of neem een Nederlands auto met NAP.

Auto's schrijven heel hard af, de meeste auto's zijn na 3 of 4 jaar ongeveer de helft waard van de nieuwwaarde. Hoe groter vaak de auto hoe sneller ze afschrijven.

Veel particuliere kopers kopen een Renault, Opel, Peugeot, Toyota, Kia of Ford of een vergelijkbaar merk, de reden is dat ze veel minder kosten om op de weg te houden, en doen vaak verrassend weinig onder voor de premium merken.

Succes met je zoek tocht maak kijk ook naar de niet premium merken, en reken heel goed alle kosten door, de kans is dan groot dat je dan wat anders kiest dan de premium merken. Een auto als een Audi A5 is een hele dure auto om te rijden, en dan moet er ook nog niets duurs kapot gaan, lees het aankoopadvies van Autoblog of zoek op problemen dan weet je eigenlijk genoeg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 20:17 door ak2.
Bied 25K voor deze BMW Z4 en ze zullen er een strik voor jou omheen doen: [www.autovaneerde.nl]

No brainer, doen!
Van die drie? 1-serie, en dan een 118i of 120i met het verbeterde Prince-blok, daar heb je een erg fijne auto aan. Bovendien hoef je er niet je volle 25.000 in te steken. Standaard 136 pk in geval van de 118, mochten verzekeraars te moeilijk doen over meer dan is dat wel handig, maar anders eventueel ook te krijgen met 170. Zowel de 118 als 120 trouwens, geen idee waarom.

[www.autotrack.nl]

Je kunt zelfs voor een lage prijs een 114i (tot 2015 facelift) scoren en die door een goede tuner naar het vermogen van een 118 of 120i laten zetten, is hetzelfde zelfde blok maar begrensd: [www.autoweek.nl] (dit geeft wel wat RDW gedoe, herkeuren).

Moet het trouwens Duits zijn? En praktisch? Ik zou met zo'n enorm budget anders voor iets aparts gaan waar niet al honderdduizenden anoniem mee in de file staan. Met een A5 op die leeftijd wordt je trouwens 100% voor drugsdealer aangezien, weet niet of dat nou echt kicken is.

[www.samvandalen.com] (Volle advertentie)

[www.autotrack.nl] [www.autotrack.nl] [www.autotrack.nl] (voor als je echt wil leren sturen, extreem luxe is toegegeven anders)

Hou je wederom nog geld over, en dat heb je tegenwoordig met 21 jaar helaas wel nodig ook als je een beetje dikke bak wil.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2019 21:20 door PannekoekHersteldienst.
speedtouch
Voor dat bedrag moet toch een leuke, sportieve auto gevonden kunnen worden. Enkele mogelijkheden:
In jouw ogen misschien low budget, maar best aardige auto's (oplopend in prijs, hoop ik):
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]
[www.autotrack.nl]

Het is bij jouw rijtjes altijd lastig voor mij om nou te kijken welke ik wel of niet heb aangeklikt. kun je ze niet een nummer geven of titel. Ik ben altijd wel nieuwsgierig waar mede forumers mee komen.
@pannenkoekhersteldienst, voor en na de facelift versie.
Epica
@pannenkoekhersteldienst, voor en na de facelift versie.

Oh, toch wel? Dacht dat dat model er met de facelift uitgegaan was. Nou ja, alleen maar beter dus.

Niet dat het TS nou echt moeite zou kosten om binnen z'n budget een 1-Serie te vinden die niet eerst een krachtkuur nodig heeft om een beetje vooruit te komen, dus op zich is het niet nodig.
Oh, en ik bedoel eruit gegaan vanwege de driecylinder die erbij kwam.
Nu kun je die vast ook wel tunen, maar het is geen N13 / 1.6 THP zoals de rest.
in de gewone uitvoering staan er wel een handje vol van te koop in Nederland, maar met de turbo rij je in een auto die minder verkocht is dan een Ferrari.

verloster turbo

Auto encyclopedie
in de gewone uitvoering staan er wel een handje vol van te koop in Nederland, maar met de turbo rij je in een auto die minder verkocht is dan een Ferrari.

verloster turbo

In de auto encyclopedie heet 'ie Veloster Turbo...
Jazzik
Auto encyclopedie

verloster turbo

het schijnt idd te komen dat de meeste collega's hier het liefst van mij verlost zijn , maar android maakt er weer wat moois van.
Auto encyclopedie
Jazzik
Auto encyclopedie

verloster turbo

het schijnt idd te komen dat de meeste collega's hier het liefst van mij verlost zijn , maar android maakt er weer wat moois van.

Misschien omdat je alwéér met een import aankomt? (Sorry van die 2e Cruze...) Deze Verloster Turbo dus?
Jazzik
Auto encyclopedie
Jazzik
Auto encyclopedie

verloster turbo

Misschien omdat je alwéér met een import aankomt? (Sorry van die 2e Cruze...) Deze Verloster Turbo dus?

Kenteken niet nagetrokken maar zou hem als nog plaatsen, staat bij een betrouwbaar adres . staat nog 1 te koop, maar die check ik nog wel ff als ik hem plaats morgen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2019 01:22 door Auto encyclopedie.
Auto encyclopedie
speedtouch

Het is bij jouw rijtjes altijd lastig voor mij om nou te kijken welke ik wel of niet heb aangeklikt. kun je ze niet een nummer geven of titel. Ik ben altijd wel nieuwsgierig waar mede forumers mee komen.

Ik zal ze voortaan nummeren, moet je wel steeds het nummer onthouden!winking smiley
Vanaf nu noemen we 'm de Hyundai El Salvador big smile smiley

On topic: 100% eens met Pannekoek thumbs up
speedtouch
Auto encyclopedie
speedtouch

Ik zal ze voortaan nummeren, moet je wel steeds het nummer onthouden!winking smiley

Topper! Ik blijf je suggesties volgen !
Bedankt allemaal voor de tips en suggesties big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.