Aankoopadvies C-Segment auto voor m'n vrouw (budget rond € 13.000 - 16.000)

Gepost door JackS 
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb dit topic geopend omdat mijn vrouw op zoek is naar een (voor haar) nieuwe auto en het eigenlijk best lastig is om een goede keuze te maken. Ze gaat ongeveer 25-30 duizend kilometer per jaar rijden, dus het lijkt ons dan verstandig om niet een auto met teveel ( > 90.000 km) aan te schaffen. Op dit moment rijdt ze in mijn auto, die in het D-segment valt, maar omdat ik de auto weer wat meer nodig ga hebben en zij ook veel kilometers moet rijden, moet haar oude auto vervangen worden. Dit hoeft niet perse een D-segmenter te zijn, ook een C-segment auto is goed.

Daarbij is ze een liefhebber van auto's...dus van die standaard burgerbakken komen niet door haar keuring heen.

Er zijn wat wensen:

• Automaat
  • Climate Control
  • Entertainmentsysteem (met goede Navi en Apple CarPlay)
  • 4 of 5 deurs auto
  • hogere instap
  • Ze wil er de komende jaren (4-5 jaar) in blijven rijden

De modellen die zo voorbij komen bij de zoektocht (en haar ook wel interessant lijken) zijn:

• Mini Cooper Countryman
  • Volkswagen Golf GTE (wel met leer, niet die lelijke geruite stoelen)
  • Peugeot 2008
  • BMW 1 Serie
  • Volvo V40 / V60

De genoemde modellen hebben nu niet echt een hoge instap, maar dit waren de modellen die zo voorbij kwam bij haar (en waar ik ook wel wat leuks tussen vind zitten, want ik moet er af en toe ook in kunnen rijden natuurlijk).

Ze is geen fan van:

• VW Polo
  • Opel
  • Renault
  • Van die 'burgerbakken'...zoals de Toyota Auris, Yaris, etc.
  • Alles met een 1.0 (of minder) motor
  • Echt kleine auto's

Vragen / advies:

• Zijn er auto's / modellen die je moet vermijden als je zoveel KM's per jaar gaat rijden?
  • Zijn er misschien nog meer modellen die in het 'interessante lijstje' passen?
  • Klopt het budget / kilometrage bij de wensen en modellen die ze in gedachte heeft?
  • Alle tips zijn welkom....

Update:

Heb net nog even met m'n vrouw gesproken, ze wist niet dat ik dit topic had aangemaakt. Maar wat ze nog wilde toevoegen is dat ze niet de 'verstandige keuze' wil maken (de betrouwbaarste auto, weinig km's, zoals een Toyota Yaris bv.), maar eigenlijk op zoek is naar een auto waarbij ze een glimlach krijgt als ze gaat rijden. De auto moet daarnaast natuurlijk wel weinig km's gereden hebben en in het budget passen.....dus eigenlijk wil ze een of andere dikke sportwagen, voor een Yaris prijs.

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 14:57 door JackS.
Hogere instap en een BMW 1 serie...??? Dan is dit (in ieder geval wat dat betreft) een betere keus. En al zeker ook géén "burgerbak" (maar ook geen automaat): [www.autowereld.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 14:37 door Jazzik.
Binnenkort komen er genoeg GTE's en V60's uit de lease. Dat lijkt me wel wat voor jullie. Al vind ik het wel meer een burgerbak dan een Yaris... smiling smiley
JackS

• Climate Control
  • 4 of 5 deurs auto
  • hogere instap

De modellen die zo voorbij komen bij de zoektocht (en haar ook wel interessant lijken) zijn:

• Mini Cooper Countryman
  • Peugeot 2008
  • BMW 1 Serie

Ze is geen fan van:

• Volkswagen Polo
  • Echt kleine auto's

Vragen / advies:

• Zijn er auto's / modellen die je moet vermijden als je zoveel KM's per jaar gaat rijden?
  • Klopt het budget / kilometrage bij de wensen en modellen die ze in gedachte heeft?

Best een heel divers rijtje, de meeste voorbeelden hebben geen hogere instap: Apple Car Play of Android auto zit vaak alleen op hele nieuwe modellen, ik weet niet of dit er op zit.

Met zoveel kilometers per jaar zou ik ook naar diesel kijken, de prijzen liggen zo laag dat dit zeker uit kan.

Wat voorbeelden met hoge instap: Renault Captur 1.5 DCI, of wat groter de Renault Kadjar of broer Nissan QashQai, Opel Mokka, Suzuki S Cross, Citroen C4 Cactus of op randje budget Citroen C3 Aircross.
haha die GTE valt toch wel mee? Die zitten alleen vaak net 'iets' boven budget. Ben er al een behoorlijk aantal tegengekomen, maar dan zijn de prijzen ZONDER BTW. Met BTW gaat het dan vaak al richting de 21-23k. Dat is wat mijn vrouw betreft net iets boven budget.

Een V60 is ook een mooie auto wat mij betreft. Ze had het zelf ook over een V40, maar ik zet de V60 er ook eens bij.. ;-)

ak2
JackS

• Climate Control
  • 4 of 5 deurs auto
  • hogere instap

• Mini Cooper Countryman
  • Peugeot 2008
  • BMW 1 Serie

Ze is geen fan van:

• Volkswagen Polo
  • Echt kleine auto's

Vragen / advies:

Best een heel divers rijtje, de meeste voorbeelden hebben geen hogere instap: Apple Car Play of Android auto zit vaak alleen op hele nieuwe modellen, ik weet niet of dit er op zit.

Met zoveel kilometers per jaar zou ik ook naar diesel kijken, de prijzen liggen zo laag dat dit zeker uit kan.

Wat voorbeelden met hoge instap: Renault Captur 1.5 DCI, of wat groter de Renault Kadjar of broer Nissan QashQai, Opel Mokka, Suzuki S Cross, Citroen C4 Cactus of op randje budget Citroen C3 Aircross.

Apple Car Play zit ook op de GTE o.a. (k heb zelf een tijdje in een Passat GTE gereden).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 14:38 door JackS.
Nou hebben een 1 serie en Golf nou niet echt bepaald een hogere instap. Maar wat zijn burgerbakken? Ik vind een Golf daar wel tussen passen maar jou vrouw weer niet, dat maakt het wel lastiger.
Renault Captur een optie?
Captur

Fiat 500x?
500x
Als ze een liefhebber is van auto's, kan ze toch zelf wat verzinnen wat bij haar eisen past?
mazda 3

De concurrent van de bmw 1 serie uit Japan, zit qua sportiviteit heel dicht tegen de ford focus aan. Is net als de bmw niet de ruimste en dan kun je weer beter voor de Honda Civic gaan

erg mooie auto, waar heb je 1 gevonden voor het budget, want ik heb me suf gezocht.
Auto encyclopedie
erg mooie auto, waar heb je 1 gevonden voor het budget, want ik heb me suf gezocht.

Ik heb niet naar een specifiek exemplaar gezocht maar volgens AW zou een 4 jaar oude CX-3 wel binnen het budget moeten vallen, met automaat wordt het wel moeilijk.
Volt
Auto encyclopedie

Ik heb niet naar een specifiek exemplaar gezocht maar volgens AW zou een 4 jaar oude CX-3 wel binnen het budget moeten vallen, met automaat wordt het wel moeilijk.

ja en ik kon de honda hr-v automaat ook al niet vinden voor het budget
Teveel eisen bij een te laag budget.
De hogere zit/instap kost extra en bijvoorbeeld de automaat beperkt ook. Mazda CX3 leek me een prima voorstel maar die zijn heel erg waardevast. Andere optie zou nog een Opel Mokka zijn maar Opel is ongewenst, bovendien zie ik zo snel alleen halfautomaten in de Mokka. Dit is wel een dikke uitvoering, wel ook boven budget.

Opel Mokka
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.