Keuzehulp bij station.

Gepost door Frank 3761510 
Beste lezer.

Mijn naam is Frank Driessen en ik ben nieuw hier.
ik ben op zoek naar een station auto die betrouwbaar en redelijk zuinig is. Ik rijd 12.000 km per jaar.

mijn budget is rond de 17.000, ik heb op dit moment een hyundai i30 op het oog met een 1.0 T-GDI i-motion op het oog. Deze heeft 12.655 km op de teller en komt uit 2018.
Dit is de auto die ik op het oog heb: [www.oostendorp-auto.nl]

Ik wil absoluut geen Franse auto.

Ben erg benieuwd naar jullie suggesties.
(edit) heb nu een seat ibiza uit 2009 die ik ook inruil.

Met vriendelijke groet

Frank Driessen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 12:00 door Frank 3761510.
i30 is een prima auto, de technisch gelijke KIA C'eed kun je ook nemen. Zijn onderhuids exact het zelfde.

Los daarvan, met jou eisen kun je naar elke C segment auto wel kijken. Behalve dan de franse merken, want ondanks ze bovengemiddeld goede auto's maken tegenwoordig wil je die dus niet, naast de KIA C'eed en i30 dan blijft er dan over:

Opel Astra
Ford Focus
VW Golf
Seat Leon
Honda Civic
Toyota Auris

allemaal C segment stations uit het zelfde (C) segment, allemaal prima keuzes

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 12:12 door AsconaGT.
Bedankt voor je bericht.

Kia C'eed zijn inderdaad ook mooie auto's.
Ik heb ook een seat leon op het oog: [www.autotrack.nl]

Waar ik erg zwaar aan til (merk ik) is de fabrieksgarantie van Hyundai. die ligt op 5 jaar, bij een auto van een jaar oud heb je dus standaard nog 4 jaar garantie.

Zou een Leon tov de Hyundai een slechte keus zijn?
Frank 3761510
Bedankt voor je bericht.

Kia C'eed zijn inderdaad ook mooie auto's.
Ik heb ook een seat leon op het oog: [www.autotrack.nl]

Waar ik erg zwaar aan til (merk ik) is de fabrieksgarantie van Hyundai. die ligt op 5 jaar, bij een auto van een jaar oud heb je dus standaard nog 4 jaar garantie.

Zou een Leon tov de Hyundai een slechte keus zijn?
Nee ik denk niet dat de een slechter is dan de ander, persoonlijk zou ik voor een Kia gaan die vind ik mooier en heeft zelfs 7 jaar garantie. Alleen valt die helaas nog niet binnen jou budget met de 1.0 motor.
Kia vind ik persoonlijk leuker.
Ga daar ook eens naar kijken.
Stif
Kia vind ik persoonlijk leuker.
Ga daar ook eens naar kijken.

Kia is meteen rond de 20.000 euro.
Dit valt helaas buiten budget
Frank, je schrijft "mijn budget is rond de 17.000" en je hebt een Hyundai i30 op het oog met een vraagprijs van € 18.400,- ....
Voor dat geld (ietsje minder zelfs) heb je bijvoorbeeld ook deze KIA met de 1.0 T-GDI: [www.autowereld.nl]
Persoonlijk vind ik die mooier, maar interessanter is dat je bij KIA met de kilometers die je rijdt, geen 5 maar 7 jaar garantie hebt.

Als ik inruil mee bereken met mijn budget dan kom ik wel op de 1800-1850.
Ik vind het prettiger om een auto uit de buurt te kopen. Ik woon in de buurt van Nijmegen.
ikea ceed

Ik ga zaterdag bij deze auto kijken.
Wel gek dat ramen achter met ouderwetse zwengel is
Ik zou gaan voor een Honda Civic of Mazda 3. Maar Vlot of sportief rijden heeft denk ik geen prioriteit als ik het zo lees. Met zo'n Kia of Hyundai doe je denk ik geen miskoop (ik hou deze merken nooit zo bij). Auto's als een Golf, Audi A3, of Seat Leon, of ander VAG spul koop ik van m'n leven lang niet uit recente bouwjaren.
Megatron
Ik zou gaan voor een Honda Civic of Mazda 3. Maar Vlot of sportief rijden heeft denk ik geen prioriteit als ik het zo lees. Met zo'n Kia of Hyundai doe je denk ik geen miskoop (ik hou deze merken nooit zo bij). Auto's als een Golf, Audi A3, of Seat Leon, of ander VAG spul koop ik van m'n leven lang niet uit recente bouwjaren.

Is de Mazda 3 er ook in station?
Auto encyclopedie
Megatron

Is de Mazda 3 er ook in station?

Heul scherp hoor. Ik had niet goed genoeg gelezen.
Frank 3761510
ikea ceed

Frank 3761510
ikea ceed

Het is een aktie model dus ja dan heb je dat soort dingen, maar je kan in ieder geval een proefrit maken om te kijken of het wat voor je is.
Wilde even laten weten dat ik een Kia Ceed heb gekocht.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Gefeliciteerd, en heel veel plezierige kilometers gewenst.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2019 13:45 door ak2.
Frank 3761510

Uitstekende keus , veel fijne kilometers.
Ik heb wel gekozen om de halogeen koplampen te laten vervangen voor led koplampen.
Ziet er beter uit dan het gele halogeen.

Word tevens gedaan bij de kia dealer/kia garage
Frank 3761510

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.