Toyota Auris Hybrid of misschien een 500x

Gepost door pattux 
Binnenkort gaat onze Kia Ceed ons verlaten. Hij heeft nu nog een klein jaartje fabrieksgarantie, en dat maakt hem denk ik interessanter voor de inruil.
Waarom gaat de Kia weg? Ik heb niets met het merk, en nog minder met de auto. De kwaliteit waar Kia zo bekend van is....Mwah.

De FCA autos blijven wel steeds trekken, en ik heb er altijd goede ervaringen mee gehad. Heb zitten denken aan een Alfa Giulietta, Lancia Delta en een Fiat 500X.
De 500X is nog steeds een twijfelgeval, maar voorlopig ben ik me aan het orienteren op iets heel anders. Mede ook omdat de 500X nogal wat electronische problemen schijnt te hebben. Al twijfel ik wel of dat die inmiddels niet verholpen zijn bij een occasion.

Een Toyota Auris Hybrid (waarschijnlijk de hatchback). Heel wat anders. Het voornaamste wat me hierin trekt is de kwaliteit en betrouwbaarheid, en de zuinigheid.
We hebben het budget vastgezet op 15k. De inruil van de Kia bepaald hoeveel geld we meer of minder op de spaarrekening overhouden.

Wat ik me nu afvraag? Zijn er mensen die ervaringen hebben met een pre-2015 facelift en een post-2015 facelift? Ik ben benieuwd of er echt grote verbeteringen zijn aangebracht.

Alvast bedankt.
Lexus CT 200 niet veel leuker dan Auris?
Ik denk dat Auto encyclopedie wel een beetje gelijk heeft. Een Auris Hybrid is helemaal niks mis mee en technisch is de CT 200h identiek. En toch is het een heel andere auto.
Zeker deze met xenon en alcantara bekleding: [www.autotrader.nl]

Waarom gaat de Kia weg? Ik heb niets met het merk, en nog minder met de auto.

Zo'n C'eed is een prima auto, maar je die koop je meer uit rationele overwegingen dan emotionele overwegingen. Eigenlijk is zo'n Auris (ondanks andere techniek) net zo'n auto. Rationeel goede keuze, het brengt je relatief goedkoop en comfortabel van A naar B. de vraag is denk ik met name of je hier vrolijk van word. Ga gewoon eens proefrijden. Er zijn mensen die hebben gereden in een auris stationwagon hybrid en vinden het heel kunstmatig aanvoelen, onderstel te week, maar er zijn legio andere mensen die het prima vinden rijden. Smaakgebonden dus. En zoals hierboven genoemd, heb je ook een lexus CT200h voor, het leukere broertje van de Auris, maar die zal ook duurder zijn in aanschaf (of ouder bouwjaar / km)

Zo'n 500X is overigens ook leuk thumbs up maar wel een heel ander type auto. Ga er gewoon ook eens in rijden. Kun je ook eens kijken bij de Alfa Giulietta en Lancia Delta die je zelf aan hebt gedragen. Het zijn allemaal wezenlijk andere auto's met emotie, heel anders dan een auris (of C'eed) Lastig te vergelijken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2019 07:09 door AsconaGT.
Het zijn heel verschillende auto's, net als de Ceed is de Auris een hele rationele auto.
Ik sluit me verder aan bij de beredenering van Ascona GT.

In Italiaanse auto's vind je vaak veel meer emotie, de 500X is een hele andere auto, ga dus eerst eens proefrijden met de 500X. Jammer is dat er weinig nieuwe Italiaanse auto's op de markt zijn gekomen. Kijk anders wat ruimer en kijk van welke modellen je een glimlach krijgt.
@pattux ga je deze x wel terugkoppelen want bij je vorige topic was je wel heel stil.
Iedereen bedankt voor de feedback. Morgen gaan we een ritje maken in een Auris Hybrid TS Lease Pro.
Kijken of het "leuk" rijdt. Zijn er nog mensen met ervaringen tussen de facelift van de Auris uit 2015?

Ik weet dat al de Italianen die ik genoemd heb, leuker zullen rijden dan de Toyota of de Lexus. Maar betrouwbaarheid en een beetje verantwoordelijkheid voor het milieu weegt ook mee. De Guilleta valt overigens al af. Heb daar van de week in gezeten. Het kwam over als een soort smurfen auto. Ik ben zelf niet de kleinste en ik voelde me opgesloten.
In de Auris waar ik al in gezeten heb, was dat veel beter. De 500X zat nog veel ruimer, de electronica alleen.......
De Lancia is een uitgaand merk. Ik ben bang dat dat over een paar jaar erg problematisch gaat worden.

Ik ga ook zeker nog even naar een Lexus kijken. Maar dan wel zonder dat Alcantara. Ik vind dat heel erg lelijk. Gewoon stof vind ik het fijnst en mooist.

@Auto encyclopedie - Bij deze de terugkoppeling dat ik terugkoppel.
Wat doet een Lexus CT200H eigenlijk qua onderhoud tov een Auris? Kan ik er ook mee bij een Toyota dealer terecht?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2019 12:20 door pattux.
pattux
Iedereen bedankt voor de feedback. Morgen gaan we een ritje maken in een Auris Hybrid TS Lease Pro.
Kijken of het "leuk" rijdt. Zijn er nog mensen met ervaringen tussen de facelift van de Auris uit 2015?

Ik weet dat al de Italianen die ik genoemd heb, leuker zullen rijden dan de Toyota of de Lexus. Maar betrouwbaarheid en een beetje verantwoordelijkheid voor het milieu weegt ook mee. De Guilleta valt overigens al af. Heb daar van de week in gezeten. Het kwam over als een soort smurfen auto. Ik ben zelf niet de kleinste en ik voelde me opgesloten.
In de Auris waar ik al in gezeten heb, was dat veel beter. De 500X zat nog veel ruimer, de electronica alleen.......
De Lancia is een uitgaand merk. Ik ben bang dat dat over een paar jaar erg problematisch gaat worden.

Ik ga ook zeker nog even naar een Lexus kijken. Maar dan wel zonder dat Alcantara. Ik vind dat heel erg lelijk. Gewoon stof vind ik het fijnst en mooist.

@Auto encyclopedie - Bij deze de terugkoppeling dat ik terugkoppel.

Bedankt voor de heldere terugkoppeling, veel plezier en succes bij het proefrijden!
Ik heb nog even met Louwman gesproken. Hier zit alleen een Toyota locatie, maar die doen ook Lexus. Alleen heel bijzondere software zaken moeten op een andere vestiging (40 km van hier) gedaan worden. Dat valt me dan weer mee.
pattux
Ik heb nog even met Louwman gesproken. Hier zit alleen een Toyota locatie, maar die doen ook Lexus. Alleen heel bijzondere software zaken moeten op een andere vestiging (40 km van hier) gedaan worden. Dat valt me dan weer mee.

Dat zijn nog eens berichten zeg. Ik denk dat het in de praktijk weinig voorkomt bij de ct200. Ik denk dat, dat meer van toepassing is bij de overige modellen van Lexus, maar misschien zit ik er wel naast en kun je met die overige modellen niet eens terecht bij een niet Lexus punt.
Kwam toevallig nog een 4 pagina's dik artikel tegen die onlangs in Autoweek was verschenen waarbij ze een fiat 500X helemaal uit elkaar hebben gehaald na 100.000 km en alles in detail hebben bekeken

de titel is al "overtreft elke verwachting" en "tot in detail probleemloos" . ze kijken dus niet alleen na hoe deze zich heeft gehouden afgelopen 100.000 km maar ook hoe erg bepaalde componenten versleten zijn en zo

als je mij een persoonlijk berichtje stuur met jou email adres wil ik er wel foto's van maken en jou toesturen.
Bij de Auris vind ik de multimedia echt heel vervelend werken. En die is niet af te lezen met een zonnebril met polariserende glazen. De Lexus Ct is veel vriendelijker qua bediening daarvan en komt op mij ook wat luxeuezer over. Dat alcantara moet je in het echt zien om het goed te kunnen beoordelen. In een lichte kleur ziet het er op foto's wel bijzonder uit inderdaad.
Auto encyclopedie
pattux

Dat zijn nog eens berichten zeg. Ik denk dat het in de praktijk weinig voorkomt bij de ct200. Ik denk dat, dat meer van toepassing is bij de overige modellen van Lexus, maar misschien zit ik er wel naast en kun je met die overige modellen niet eens terecht bij een niet Lexus punt.

Ooit gehoord van Lexus Red Carpet Treatment? Nee? Even lezen: [www.louwman.nl]
Het kan enkel omdat het dezelfde auto is als een Auris.
Jazzik
(..)

Ooit gehoord van Lexus Red Carpet Treatment? Nee? Even lezen: [www.louwman.nl]

Het staat er een beetje krom, in mijn ogen:

(..) Haal- en brengservice*
Overvolle agenda? Bij Louwman Lexus halen we u gewoon op thuis of in elke andere plaats in Nederland. U betaalt alleen de brandstof.
(..)

* Deze service geldt als de servicewerkzaamheden minimaal anderhalf uur bedragen en geldt niet bij glas- en plaatwerkreparaties

In de beginjaren van Lexus, toen er nog niet zo'n riant dealer- en servicenetwerk was.. (jaren 90) werd hiermee bedoeld dat de Lexus auto bij de klant opgehaald werd en weer retour gebracht na de servicebeurt.
Zoals men het nu schrijft.. lees ik het alsof de klant (in persoon) wordt opgehaald (samen met de auto dan) en bij de dealer mag wachten totdat de auto gereed is na onderhoud/reparatie. Kan je dus gewoon in de showroom blijven wachten..drinking smiley

Het zal wel iets anders bedoeld worden.. maar in het algemeen gesteld is hebben de meeste autobedrijven wel een soort van 'klantentaxi' service om mensen ff 'een slinger terug naar huis of werk' te geven. Zo bijzonder is het allemaal niet (meer)..
Vanmiddag laten we de Toyotas even voor wat ze zijn, en gaan we een paar Lexus bekijken.
pattux
Vanmiddag laten we de Toyotas even voor wat ze zijn, en gaan we een paar Lexus bekijken.

Bedankt voor de update, vooral ontzettend veel plezier tijdens de ronde!
Vandaag 3 keer een CT200h bekeken bij de merk dealers.
Allen tussen de 14500 en 16000 waarvan 2 premium Lexus occasions. Ja het zijn mooie wagens. Ze zitten lekker. Ogen deugdelijk, maar alle CTs die ik vandaag zag, ook de duurdere 25k occassions hadden enorme hoeveelheden steenslag. Van de grill tot de ruitenwissers. Heel erg opvallend. De kofferbak was echt een showstopper. Wat is dat klein zeg. Zelfs zonder de piepschuimblok onder laadbed viel het nog tegen. Voor vakanties is de auto totaal ongeschikt. Testrit was niet meer nodig.
Daarna zijn we ook nog even doorgereden naar een Toyota merkdealer. Daar stonden heel wat Aurissen. Uiteindelijk stond er een hele mooie Auris TS uit 2014 met net de 90k beurt achter de rug met het Lease Plus pakket in een heel mooie blauw bijna zwarte kleur. Er was een mooie prijs gemaakt, de inruil was gunstig, maar helaas toen de auto buiten stond voor een testrit, merkte de verkoper een flink kras op het bijrijders portier op. Heel eerlijk. Dit portier zou dan na de koop gespoten gaan worden. Maar helaas, ik koop wat ik zie......
Maar vandaag wel weer wat wijzer geworden. Het wordt zeker geen Lexus. Morgen weer eens ergens anders kijken. Toyota aanbod te over.
pattux
...maar helaas toen de auto buiten stond voor een testrit, merkte de verkoper een flink kras op het bijrijders portier op. Heel eerlijk.

Typisch een Toyota dealer... heel eerlijke verkopers. En niet alleen de verkopers.
Vandaag een aantal dealers bezocht en een leasemaatschappij........steenslag, krassen, deuken.
Perfect hoeft het niet te zijn, maar het niveau van mijn Ceed moet wel geevenaard worden. Die heeft maar 1 klein steenslagje en geen enkele kras of deuk.
Het zal wel komen omdat het ex-lease autos zijn. Verder zoeken maar weer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2019 17:48 door pattux.
pattux
Uiteindelijk stond er een hele mooie Auris TS uit 2014 met net de 90k beurt achter de rug met het Lease Plus pakket in een heel mooie blauw bijna zwarte kleur. Er was een mooie prijs gemaakt, de inruil was gunstig, maar helaas toen de auto buiten stond voor een testrit, merkte de verkoper een flink kras op het bijrijders portier op. Heel eerlijk. Dit portier zou dan na de koop gespoten gaan worden. Maar helaas, ik koop wat ik zie......
.

Daar kijk je dan toch even doorheen op dat moment, of ben ik nou raar? confused smiley Ik bedoel, als de rest van die auto goed was...
Die Toyota’s, ze blijven heel en het is zuinig.
Maar de meeste materialen lijken wel van de band van een Colablikjesfabriek geplukt. Putjes, steenslag, krassen. En alles van kunststof is keihard en krast als een achterlijke. Ik heb een tijdje terug een Prius voor mijn vrouw gekocht, maar alles voelt maar zo zo aan. Mijn lease Golf 7 is een veel prettigere auto om te rijden.
Verder zitten er vage onhebbelijkheden aan diePrius. Schuifdak wat in delen open gaat, je moet steeds weer opnieuw de knop indrukken. Met felle zon is de navigatie en radio niet leesbaar. Scherm geeft of kaart of vanalles, behalve de radiozender. Voor alles geeft dat ding een piepje.... Ik zit nu even in een fase dat ik vervoer moet hebben en het weinig mag kosten, maar het liefst ruil ik hem vanavond nog in.

Ik zou toch eens met die 500X gaan rijden. Voelt heel solide aan, deuren lijken wel uit een S-klasse te komen.

O ja, die Prius heeft gebruik gemaakt van het ANWB pasje, wat is voor mijn 25 jarige Mercedessen het aangevraagd. ( Waar ik ze niet voor nodig had) grinning smiley
Gewoon verder zoeken, ik zou zelf ook geen auto willen hebben met veel steenslag of butsen. Je wilt toch dat die vrijwel als nieuw is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.