Autotrust garantie, goed idee of niet?

Gepost door Annabella 
Beste mensen,
Misschien is er al een thread over, dan hoor ik het graag, maar ik ben erg benieuwd of jullie Autotrust garantie zouden aanbevelen. Wij overwegen dit voor een nieuw te kopen b- of c- segment automaat van niet ouder dan 2013 maar we hebben hier geen ervaring mee.
Alvast erg bedankt!
Ja. Ik heb uitstekende ervaringen met Autotrust.
Als je je er goed bij voelt gewoon doen.
Het is gewoon een verzekering wat je afsluit, let wel even goed op wat er wel, niet en slechts deels gedekt wordt.

Ik heb de gegevens van mijn auto even ingevuld voor een premievergelijk: daar ben ik wel aardig van geschrokken, want het premiebedrag staat totaal niet in verhouding tot de werkelijke kosten die ik de afgelopen 3 jaren gemaakt heb over de delen waar garantie op wordt verleend.
Hier was zeker een topic over, maar die kan ik helaas niet meer vinden, ook niet via Google. Iemand anders die het nog kan vinden?Was ergens een een topic van een jaar of 9 á 10 geleden denk ik?

In ieder geval hier géén goede ervaring. Hoog eigen risico, veel bijbetaling bij bepaalde kilometerstanden of jaren oud van de auto, zeer veel niet gedekt. Kan het absoluut niet aanraden.
Ik zou mezelf liever indekken door een combinatie van deze:
1. zonder garantie kopen tegen een zeer scherpe prijs, bedrag X achterhouden voor reparaties
2. 6 maanden bovaggarantie, zorg dat je na die 6 maanden een bedrag X als reservepot aanhoud
3. premiumoccasion: leeuwekeur, premium selectie, A+, huisgarantie etcetera, doorgaans 2 jaar garantie op een occasion
4. koop een Kia (7 jaar) of Hyundai (5 jaar) van een paar jaar oud en je hebt nog garantie over. Let wel op de beperkingen zoals kilometerstand en mogelijk koop je deze liever bij de merkdealer zelf met deze voorwaarden zwart op wit, de auto moet volgens mij merkdealeronderhouden zijn.
Autotrust is hetzelfde als met alle verzekeringen: je dekt je tegen een bepaalde premie in voor een evenement waarvan je hoopt dat het je nooit zal overkomen.
En zoals altijd: let op de voorwaarden en vooral de kleine lettertjes, dus kijk aan welke voorwaarden je moet voldoen om een uitkering te krijgen. Zoals kilometerstand en uitsluitingen.
Een verzekeringsmaatschappij is er in principe altijd op uit om zo weinig mogelijk of helemaal niets uit te keren.
Maar als je het een gerust gevoel geeft om onverwachte hoge uitgaven te voorkomen moet je het doen.
Terence
Hier was zeker een topic over, maar die kan ik helaas niet meer vinden, ook niet via Google. Iemand anders die het nog kan vinden?Was ergens een een topic van een jaar of 9 á 10 geleden denk ik?

(..)

Via de zoek functie kom ik wel enkele links tegen, al opent dat topic uit 2013 inderdaad niet.

[www.autoweek.nl]
Deze gaat over de weigering van Autotrust over het nog langer verzekeren van de 'olieslurperende TSI motoren van VAG' destijds (2015)
Of, koop gewoon een Mazda 2 of Toyota Yaris, mét garantie bij een niet-handelaar-die dan wacht of jij de fouten kunt ontdekken aan zijn wagentje. Gewoon fatsoenlijk bedrijf met garantie op papier van welke aantoonbare soort ook. Met een dergelijke Japanner heb je dat ook niet nodig. Even proefrijden, en als je wat geks opvalt, dit aankaarten.
Annabella, in je andere draadje kun je (bij de groene Jazz Hybrid) zien dat Honda op hun Quality Plus Occasions 2 (of 3) jaar garantie geeft. [www.autoweek.nl]

Lijkt me een beter idee, net als de Toyota Plus garantie: [www.louwman.nl]
Voorbeeldje van een Yaris hybrid: [occasions.toyota.nl]

Jazzik
Annabella, in je andere draadje kun je (bij de groene Jazz Hybrid) zien dat Honda op hun Quality Plus Occasions 2 (of 3) jaar garantie geeft. [www.autoweek.nl]

Lijkt me een beter idee, net als de Toyota Plus garantie: [www.louwman.nl]
Voorbeeldje van een Yaris hybrid: [occasions.toyota.nl]

Bedankt, ja dat zou weer schelen. Maar voor het geval we geen auto te pakken krijgen met garantie van de fabrikant of BOVAG, willen we toch even checken of Autotrust dan interessant is of niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.