Sportage, Tucson of Oulander

Gepost door DeRijstKoker 
Hallo,

Ik ben voor +- 4000 euro op zoek naar een 2.0 benzine Sportage, Tucson of Oulander.
Ik ben benieuwd of er specifieke zaken zijn waarop ik kan letten bij deze modellen?
Is het ene model beter dan de ander? Qua betrouwbaarheid, onderhoudskosten, roest?

Ik hoor graag.

Groet DeRijstKoker
welke generatie outlander? bedoel je de outlander die later werd omgedoopt naar outlander sport? Ik denk dat de Koreaanse broeders niet heel zuinig zijn qua brandstof.

Wat bedoel je met nieuw wat achter outlander staat in je titel?

ook gedacht aan de honda cr-v en hr-v of aan de nissan x-trail of subaru forester

maar nogmaals het lust allemaal veel benzine

een kleine die veel mag trekken is een Daihatsu terios
DeRijstKoker
Hallo,

Ik ben voor +- 4000 euro op zoek naar een 2.0 benzine Sportage, Tucson of Oulander.
Ik ben benieuwd of er specifieke zaken zijn waarop ik kan letten bij deze modellen?
Is het ene model beter dan de ander? Qua betrouwbaarheid, onderhoudskosten, roest?

Ik hoor graag.

Groet DeRijstKoker

Ik ga bij de Kia Sportage uit van van de Sportage 2 vanaf 2004 en Hyundai Tucson 1.
Deze modellen delen het platform en motoren, staan bekend als betrouwbaar. Het gaat om oudere auto's de staat hangt dus sterk af van het gebruik. Omdat ze zoveel delen zijn ze ook even betrouwbaar.

Bij de Outlander weet ik niet welke versie. Als het om de versie gaat die later als Outlander sport is geleverd, die had een vriend van mij. Dit is een hele goede auto die ook best goed rijdt voor een SUV.

Ik zou zelf denk ik de Mitsubishi kiezen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2019 17:47 door ak2.
De Outlander (later Sport geheten) toen de grotere kwam, is een fijne solide rijdende en extreem betrouwbare auto. Ik houd zelf niet van dat wiebelige weggedrag van Suv''s, dus ik kon me wel vinden bij deze Mitsu. Hij rijdt beter dan de grotere Outlander, maar dat vind ik van alle grote bakbeesten.,

Wel zou ik de 2.0 liter 2wd handbak aanraden, want de 2.4 AWD zijn significant zwaarder en ook onzuiniger.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2019 20:30 door Megatron.
^^ Die generatie werd nog wel redelijk vaak op LPG gezet.. dat kan de kosten drukken.. winking smiley

In dit prijssegment is het toch ook (weer) een kwestie van hoe het voertuig in het verleden gebruikt is..
Bedankt voor de reacties.

Gezien het budget zal het een model worden van 2004 tot max 2007. Zijn er nog technische dingen waar ik bij aankoop op kan/moet letten?
DeRijstKoker

Gezien het budget zal het een model worden van 2004 tot max 2007. Zijn er nog technische dingen waar ik bij aankoop op kan/moet letten?

kenteken goed na trekken
DeRijstKoker

Het zijn inmiddels oude auto's dus eigenlijk op alles. Loopt de motor mooi op alle 4 cilinders, trekt de auto vlot op, geen rook, schakelt de versnellingsbak soepel en maakt geen bijgeluiden, werkt de koppeling goed, werken alle knopjes, de airco, zet de auto ook altijd om de brug voor controle op schade en roest, of laat een aankoopkeuring doen.
DeRijstKoker

Ga een uitgebreide proefrit maken, mijn vader heeft een 2.4 automaat met AWD gehad en heb daar ook wel eens in gereden, het rijden op zich was goed maar ik persoonlijk vond de stoelen vreselijk zitten.
Epica
DeRijstKoker

Ga een uitgebreide proefrit maken, mijn vader heeft een 2.4 automaat met AWD gehad en heb daar ook wel eens in gereden, het rijden op zich was goed maar ik persoonlijk vond de stoelen vreselijk zitten.

Ik heb zelf een 2005 Mitsubishi Outlander 2.0 2WD Invite+ en ik moet zeggen dat ik het gewoon een hele fijne auto vind
In tegenstelling tot Epica zit ik er heerlijk in, maar dat is misschien afhankelijk van je figuur en wat je prettig vind
Deze generatie Outlander staat bekend als een extreem betrouwbare auto.
Zwakke punten zijn krakende rubbers bij de achterwielophanging (alhoewel dat natuurlijk heel makkelijk op te lossen is) en een wat zwak raammechanisme van de voorruiten.
Verder is er weinig bekend van wat er stuk kan gaan
Let gewoon op of de auto op tijd zn beurten heeft gehad ( liefst met facturen ) en maak een uitgebreide proefrit

Succes met je keuze!
Sportage? wat vind je van zijn grotere broer, deze zijn veel meer verkocht en het aanbod is dus groter.
Mijn keuze zou zoiezo een CR-V zijn van Honda.
Stif
Sportage? wat vind je van zijn grotere broer, deze zijn veel meer verkocht en het aanbod is dus groter.
Mijn keuze zou zoiezo een CR-V zijn van Honda.

Een CR-V is qua binnenruimte veel ruimer. Wel is deze altijd AWD. Dat kan fijn zijn, maar ook wat mogelijke extra onderhoudskosten met zich meebrengen. Rijdt wat minder strak dan de eerste Outlander, maar wel meer het SUV gevoel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.